Jen tak pro zajimavost, je tu nekdo kdo jezdil fulla a prioslo mu to takblby ze se vratil zpatky k hardtailu?
Jen tak pro zajimavost, je tu nekdo kdo jezdil fulla a prioslo mu to takblby ze se vratil zpatky k hardtailu?
No,pokud to byl full,jak má být,a ve správné kategorii,tak je tohle dotaz spíše na Chocholouška.Mám sjezdové celopéro,pevný endudo střižený GT Ruckus,a fitnes kolo na sem tam cestu.A naopak mě dost láká představa enduro celopéra,neb sjezdová mrcha je na horekopcom hrozná.I když náš šéf sjezdového teamu na Santa Cruz cestou nahoru po silnici znemožnil už povícero „bikerů“,když jim na té obludě ujel.Je to způsobu života.Kdo je povahou chrt,pero mu přinese asi zklamání,protože to pruží.A to mě může trefit šlak,když mě coby servismana někdo osloví,co s tím,když pero pruží…
par takovejch skutecne bylo (tezko uverit co?). najdes je v Bohnicich, pavilon B :-)
sem menil na treningovem kole odpruzenou manitu vidlu za pevnou a nejvetsi spokojenost. Takze si dokazu tuhle zmenu predstavit. Otazkou je co od toho clovek chce, ze o))
ale no tak :) mě ještě nedostali :)
Tak to by si se jim mel sam nahlasit, precijen urcite budes nebezpecnej svemu okoli:-)
fulla sice nemám (bohužel jsem jen chudý student) ale byl jsem jednou na vyjížďce s kamarádem co má RB Monster (ten novější,přesné označení si nepamatuju), a já mám Apache Tate (ale s Marzocchi 888), jsme oba sjezdaři. Vyměnili jsme si kola, a to RB není sice špatné, ale je to úplně odlišný styl jízdy, potřeboval jsem vyjet do mírného táhlejšího stoupání a funěl jsem, jako kdybych složil vagon s uhlím… Chtěl bych celopéro,ale peníze to zatím nedovolují.. ovšem myslím si, že bych se už pak k pevnému rámu nevrátil.
No tak to nechapu, vymlouvat se ze nemam penize a mit 888 navic na Apache to bude mit zajimavou geometrii. To bych radsi koupil treba RUXe a naky celopero, ale kdyz ti to tak vyhovuje…
Vždycky když si při nájezdu do terénu zapomenu odemknout tlumič, tak jsou pro mě všichni hardtailisti hrdinové. Už nikdy více…
fajn, konečně mě má někdo za hrdinu :-))
„do terénu“ :o)
..jestli je u tebe nesoudná osoba hrdinou…;-P
jak říká Garyk,vždycky když nevypnu Propedal,tak se v terénu divím,jak jsem mohl jezdit s HT takové tůry..dneska bych si HT už nekoupil.
S propedalem to není ještě tak hrozný (poloha 2 u RP23 a je to verze propedal light). Tam je to stále proti HT paráda (i když samozřejmě proti vypnutému propedalu je to bída), ale na druhém kole když mám tlumič na floodgate (ta verze MC 3.R s malým rozsahem nastavení, ne jako jiné verze a jiné RS tlumiče kde to je v pohodě), tak to je teprve krize (to už je tomu HT fakt blízko). A když jsem jednou jen tak v lehčím terénu zkoušel tlumič na úplný lock, to byl teprve šok.
Podle me je rozdil ve zdvihu..kdyz budes mit XC full s minimalnim zdvihem tak je to o necem jinym nez treba RB monster se 140 pod prdeli…Z toho XC to neni takovej prechod zpet na HT jako z toho Monstera…
No mal som ht…potom tak 3 mesiace celopero (ale malo to hacik…1.bol to „jednocep“ 2. to vlastne ani nemalo loziska proste to bolo len poprepajane trubkami abi sa to mohlo hupat 3. nenormalne sa to vydavalo pazvuky…bola to proste hroza…ale buduci rok idem do celopera ta dufam ze to bude omnoho omnoho lepsie…to celopero proste bol totalny shit
to zikky:tak já bych to netvrdil s tím zdvihem,předtím jsem měl HT vidla 100 a teď full 100 a rozdíl je to sakramentský. Na druhou stranu,Maestro u Giantu bude asi(soudím jen dle recenzí)komfortnější a citlivější než třeba u LRS od Meridy při stejné výši zdvihu.. jestli se mýlím,tak mě opravte
ja nerikam ze to neni rozdil…to vis ze je to rozdil…ale kdyz budes mit pod prdeli houpacku ktera bude mit 150 mm a odpusti ti hodne chyb tak pak na HT to bude o necem jinym…tam kde si to na houpacce prolit a bylo ti jedno zda jou tam sutry a parezy tak to na HT pojedes pomalicku…ovsem myslim ze na XC fullu kterej je naladenej na nerovnosti tam taky pojedes pomalu protoze ten zdvih na to proste nestaci…jen myslim ze to je jiny..ano FULL odpousti jezdcovi chyby ale urcite zalezi na zdvihu.
Na zdvihu sice záleží, ale i na 100/100 fullu je to proklatý rozdíl oproti HT. A tam kde si jel na HT pomalu, tak na 100 pomalu nepojedeš (i když na větším zdvihu by to šlo ještě rychleji). Jak jsem psal výše, tak stačí když přepnu na floodgate (na tom kole s nižším zdvihem, tedy právě těch 115/100) a nebo když jsem dokonce zkoušel úplně lock a rozdíl je to obrovský. Vždy když delší dobu jezdím s otevřeným tlumič (což jezdím téměř pořád), tak si myslím, že ten rozdíl tak velký není, pak jednou po výjezdu zapomenu tlumič na floodgate a hned mi to kolo vysvětlí, jak to doopravdy je.
Me prijde jako problem fullu akorat vaha. Jinak jakmile opustis asfalt, tak bych rekl ze je dobrej full rychlejsi. Nemusi to byt zrovna obrovsky sutry nebo naky sjezdy, ale hlavne muzes skoro porad sedet a slapat. Na HT se musis na rozbitym povrchu zvedat a je to vic namahavy (ikdyz se nezvednes). No a technicky vyjezdy jsou kapitola sama pro sebe, zlatej full :) Jak pise Mlok, i 100/100 je velkej rozdil.
urcite je to rozdil…uznavam ze je to velkej rozdil…ale ono asi taky zalezi na kazdym kde si pripada doma a co bere jako normalni jezdeni…nekdo bere polnacky,nekdo les a sjezdy atd..ja sem nekde uprostred…Full je urcite viceucelovy kolo…kdyz nekde prejizdim po silnici..zamknu tlumic a mam HT…a jakmile sjedu z asfaltu tak vyuzivam zadni odpruzeni na plny pecky.je taky pravda ze s fullem clovek vic blbne.tamhle skocka tak honem na ni atd..s fullem je to vic o uzivani si…ale je to ciste muj subjektivni nazor…kdyz sem mel Ravo Jump tak sem taky blbnul jedna basen…ale to uz je jina kapitola…:-))
Presne, s fullem je to vetsi zabava :) Vetsina lidi jezdi pro radost, tak nechapu proc porad resi na cem budou rychlejsi. Znam dost takovejch. Kdyz ma nekdo dost penez a neni XC chrt, tak full :)
A když má někdo míň peněz a není XC chrt, tak taky full!
Za ty prach o moc lepší HT nebude.
Bych rekl ze za ty prachy muze mit to HT skoro o 2kg min. To je docela rozdil.
To asi jo, podle katalogu RM má toto 14,95kg. Je to dost, ale já bych ho místo HT v této ceně určitě vzal.
cross amulet → full kona kikapu dlx 05 → ht canyon grand canyon 7.o Takze nejde rict, ze se vracim k HT. Kazdopadne ted si uzivam vic HT, ale full uplne nezavrhuju.
no full si uzivam, ht zapadlo prachom, ale mam hriesne myslienky na trochu vyssii zdvih :o))))
ja Trek Fuel → Trek 8900
a důvod?
Trek Fuel není kolo, které by pružilo zrovna chytře… a žehlilo.
chtel sem bika co jede. Fuel se nedal zamknout, tak sem ho trochu prefukoval. Sice se nehoupal, ale porad to pri zaberu „nejelo“. Rozhodujici roli tu imho hraje vaha a na desetikilovyho fulla snů (Scalpel nebo Epic) penize nebyly.
Na Fuelu jsem jel jenom par km, ale mel jsem z nej uplne stejny pocity. Proste to nejak nejelo.
Je to chrt, toho se na důvod ani ptát nemusíš :-)
třeba prasklej rám???
nechapu … btw: vymenou tlumice (Canecreek) jsem dosahl zamykani, ale nepotrebuji to. Maximalne v prudkych technickych vyjezdech ETU.
v podstate jsem mel dve varianty. Postavit novy kolo a nebo upgradovat fuela vicemene tim, co mam ted na HT. Tim bych ho dostal na cca 11kg a byl by to furt full (s vyhodama i zaporama). No a sel sem do HT
JA PRESEL Z ht NA FULLA…NEJLEPSI VEC CO JSEM URCITE UDELAL…NEHODLAM SE VRATIT ZPET…PROSTE ZEHLICKA JE ZEHLICKA. SAMO ZE NIC PROTI HT NEMAM..
Asi 4 roky jsem jezdil na RB Fun Full, bylo to těžký a houpalo se to. Tak jsem odlehčoval drahými komponenty (zapletene sety Bontrager Race, pohon XT..) a pořád to nebylo ono. Pak jsem výhodně koupil HT rám Cube Reaction Race, přestrojil vše na něj a díky karbonové sedlovce a dobrému sedlu to taky jde. Ten 1–2 delší maratony na tom vydržím a jinak padesátky v pohodě. Zase už bych si něco (ale jedině s inteligentním pružením) rád pořídil, ale děsím se náročnějšího servisu spousty čepů, když se svezu párkrát za rok. Holt jsem z roviny a spíš silničář.
Když se svezeš párkrát za rok, tak nic servisovat nebudeš a vydrží čepy bez servisu dlouho.
No na RB (a to byl plovoucí střed- jednočep) se brzo udělaly vakly u ok tlumiče a ložisko zadní stavby taky povrzávalo. Asi je to tím, že bike nechávám na chalupě, v neděli po vyjížďce rychle opláchnu, málo osuším, ještě míň promažu a pospíchám domů. Kolo je tam pak jak dlouho ve vlhkém domě.. Jo a taky se obávám přechodu na kotouče, protože dneska už se FS na V kromě XC závodních nedělají. Nárust hmotnosti a zas víc starostí navíc (zajíždění destiček, odvzdušňování) Jezdím hlavně na Vysočině a tam velká převýšení nejsou a na maratonech taky V stačí..
tohle RB (a system vubec) je parodie na full. proste slepa ulicka z prehistorie fullismu :-) nastesti vyvoj pokrocil o notny kus kupredu. a to ostatni jsou pouze predsudky. me kotouce prijdou bezudrzbovejsi nez V a o cepech na fulu proste nevim.
Vážně..? Tak teď mě zaujalo v Pelotonu tohle: www.norco.com/…ro/model.php?… Možná by k tomu šla Reba U-turn na 115 a to by asi byl můj ideál po nahrazení pár komponentů (kliky, řazení..) Myslíš, že proti RB FF by to bylo úplně o něčem jiném? (váha do 12,5, nepohupování, netvrdnutí pod bržděním, žádné vůle a při tom žehlička)
„nastesti vyvoj pokrocil o notny kus kupredu“ u RB asi moc ne :o) především v oblasti xc fullů.
takovýho člověka bych chtěla vidět :) .. HT mám jenom na rychlou přepravu po silnici / cestách a trpím :)
Ale jo, jistě se objeví někteří zarytí zastánci RB co koupili na xc a marathony drahé fully od RB a zjistili, že ani s tlumičem s inteligentním tlumičem to není ono.Tam bych u přestupu klidně i věřil.
je chyba si myslieť, že keď mi kámoš požičia fulla a ja sa preveziem, že sa ukážu pravé vlastnosti daného bajku. V prvom rade si treba ten full nastaviť podľa váhy, pripadne štýlu jazdenia, o posede ani nehovorím. Ja osobne som ladil vidlicu FOX 100X asi mesiac, to iste platilo aj o zadku na EPICU. Teraz je to pravé orechové. Pevné pod záberom a dostatočne komfortné. Pritom použité tlaky sa diametrálne odlišujú od doporučených tabuľkových hodnôt a bolo treba sa pohrať aj s tlmením. Mal som tú česť včera vyskúšať v teréne hardtail a poviem Vám, že teda je to sakramentský rozdiel. Ináč, poznám človeka, ktorý mal dlhšie epic, potom si kúpil HT a znova sa vrátil na full. Verím ale, že pravý chrt na dajaký XC rýchli okruh si radšej zoberie HT ako full, ale na normálne jazdenie je podľa mňa FULL lepšia voľba ako HT. Nemyslím, samozrejme, dajaký zmrvený full, ale funkčné celopéro.
uz sem mel doma: mongoose newman fs, trek fuel 2×, giant nrs, vse minimalne 1 rok a pred tim nekolik generaci teamovych authoru.a ted sem zpet u ht – paragon 29. hlavni duvod- obcas taham vozik a mel sem strach o cepy. v primym porovnani s nrs (kola byla doma cca. 14 dni spolecne) ten rozdil v pohodli tak propastny neni a 29 navic pri slapnuti jede.
po cca 3 letech AM fullu se zdvihem 120mm jsem poridil HT (pac mi full nastoupal na 150mm zdvihu a 16kg vahy). Nejdriv jsem byl unesenej z toho jak lehce to jezdi, ale v terenu me to preslo…z kopce si to clovek tak neuzije a dokopce v terenu dostava clovek rany do zadku,takze se neda frekvencne slapat…sice jsem na tom kopci rychlejc,ale stejne vyfluslej jako na tom tezkym enduru. Proste HT ano, ale jen jako „doplnek“
No, sice mám radši fulla, ale jezdím víc na HT. Ty tlumiče jsou pro mě trochu zakletý.