V poslední době se mi u crossového kola stává, že mi doslova praskne duše (za posledních pět dnů dvakrát). Podélně jakoby řez několik cm. Duše teda dofukuju dost, používám obič: http://eshop.bikesos.cz/… . Má někdo typ na kvalitnější duše? Díky
V poslední době se mi u crossového kola stává, že mi doslova praskne duše (za posledních pět dnů dvakrát). Podélně jakoby řez několik cm. Duše teda dofukuju dost, používám obič: http://eshop.bikesos.cz/… . Má někdo typ na kvalitnější duše? Díky
Tak foukej miň, ne?
Valivej odpor je sviňa…
Někde je chyba. Není to duše na užší pláště? Nebo si prostě koupil duše ze špatné série. Pokud to praskne jen tak bez vnějšího pričinění tak bych to reklamoval.
Na obalu píšou pro velikost v rozmezí 37/45, já mám 42, takže by to mělo být ok. Minulej pátek mi praskla doma jen tak – přijel jsem domu z práce, dofouknul duši a asi tak po půl hodině slyšim vedle z pokoje ránu a syčení. To byla ale duše od servisáka, používá právě tenhle typ. No a včera jedu z práce, už jsem skoro doma (naštěstí) a najednou zase syčení a kolo prázdný, po sundání byla duše zase jakoby rozřízlá (jako prve) – stejnej typ duše jako ze servisu, akorát koupená v jinym obchodě, tim bych špatnou sérii vyloučil.
Já měl celkem 3 vadné zámky od Fabu. Problém byl, že mi při odemykání zůstala vložka na klíči a poté ji nebylo možné dostat zpátky.
Když se mi to stalo poprvé, prodejce mi zámek na místě vyměnil a vyreklamoval si to.
Podruhé jsem nebyl doma, ale v Brně. Už večer, chvíli do zavíračky. Rychle jsem dojel do krámu, kde jsem věděl že ještě budou mít otevřeno a nakonec koupil ten samý, že snad už dobrá série (jiné typy co měli se mi nelíbily). Ten problémový jsem potom reklamoval a prodejce mi vrátil peníze.
Když začal blbnout i ten 3. zámek, napsal jsem do Fabu a ti mi potvrdili vadnou sérii. Potom jsem jej reklamoval v servisním centru Fab a ten poslední už drží.
2 města, poměrně vzdálená (já to jezdím trasou 68 km) a od stejné špatné série mě to neuchránilo.
celá cylindrícká vložka zůstala na klíči ? a měl jsi tam ten boční šroub pro zajištění ? :D
Byly to lankové zámky na kolo.
Tak možné to samozřejmě je. Raději ale než se nervovat na reklamacích, tak si raději budu kupovat jiný typ. Tys měl štěstí, že byli prodejci ochotní, ale ne vždy je to tak jednoduché, jak asi sám dobře víš. No zatim jsem tam dal další stejného typu a pak mám ještě jednu rezervní, tak uvidim jak dlouho vydrží. Jinak Fabku jsem čirou náhodou taky nedávno měnil, ta ale zatim drží. :-)
zkus Schwalbe
Zkusim díky
Light duse Schwalbe se mi roztrhly 3ks ve svu v delce tak 15–20cm.
Mně zase praskaly u ventilku, a to stály kolem 140 Kč/ks. Značky neřešit a vzít to nejlevnější. Ideální duše je ovšem žádná duše :)
Máš na tý duši nasazenej plášť? :D
no vidiš, dobrej nápad :-)))
a netrhá Ti to něco v plášti? Pořádně ho prohlédni :-)
To buď celkem rád, že se ti to stalo doma. Já nedávno odepsal na vyjížďce dvě duše těsně za sebou, a vyzkoušel si tak dojezd 10 km na plášti vycpaným trávou a mechem…
Skoda, ze nemas foto. Pobavilo by…
Dvě duše za sebou? Tomu řikám smůla. Mě zatim na vyjížďce stačila naštěstí jen jedna, ale většinou jen lepim, teda když to zrovna podélně nepraskne. No jinak sis musel pěkně máknout. V takovym případě mám v rezervě na vyjížďce ještě dvě kila na vlak :-). Zatim jsem je ale použít nemusel.
Tady by to asi bylo spíš na taxík než na vlak…
Jinak jet se na tom celkem dá, kupodivu, akorát poučení pro příště používat co nejdelší trávu, mech se zdrcne do jednoho místa a pak to kope :)
Tak super, dík za radu! Doufám ale, že jí nebude třeba využít ;-)
Případně se dají využít i šišky
To bude podle mě taky na houby, protože je to rozdrtí a slisuje do boulí, přesně jako ten mech.
no nejlepší je se na to ****** a jet rovnou na píchlym. Zatim mám rekord 17km
To strašně plave a poničíš plášť, na to vycpaném to zdaleka není tak hrozný.
Co plášť, ale každej kamínek a kořínek jde pěkně do ráfku
depak, nic se tomu nestane. Na plášti, co mám teď už sem najel na píchlým tak 40km.. No a ráfek to přežije bez úhony, tam stejně nějaký šišky atp nepomůžou, to by jich tam muselo bejt hafo a to zase nenasadíš zpět.
nekde na netu jsem četl pár rad a jedna z nich byla, že při absenci náhradní duše jde poškozená původní duše v místě poškození rozříznout na půl, oba konce se zauzlují a do pláště se toto „jelito“ nacpe, nafoukne a prý se s tím dá normálně pokračovat.
Zatím jsem ještě nezkoušel, ale mám to tak nějak na paměti pořád
To schválně někdy zkusím, nicméně mám obavu, že to v tom jednom místě bude drncat po ráfku. Možná ty konce svázat spolu.
ideál to asi nebude, ale určitě lepší řešení než ta tráva (ta patří do plic). Ale i to tam zmiňovali spolu s šiškama jako možné nouzové řešení
Co že?! :-DDD
Tohle snad vyzkoušim jen tak pro tu prdel :D
a objeď s tím rychleby :D
Nepraskají ti ve spoji ?
jinak valivý odpor bych moc neřešil protože ja foukal na biku 4,5 …po tom jak jsem dostal „vyhubováno“ tady na bf že to je nesmysl tak jsem začal foukat cca 2 – 2,5 a zatím musím zaklepat ani procvaknutí , ani defekt takže to BF má něco do sebe ;D
Právě se divim, že ve spoji ne, vždy několik mm od spoje. No je fakt, že bych mohl foukat i méně, ale ještě zkusim kouknout na tu pásku v ráfku, jestli to neřeže.
buď ta páska, ostrá hranka na ráfku a enbo zkusit prohodit plášť přední se zadním a jeslti to bude pokračovat.
Někde jsem četl že nějaká studie dokázala že valivý odpor při tlaku nad 3 atm už neklesá a ztrácí se grip. Takže se snažím foukat do těch 2,5 a zatím to jezdí překvapivě dobře :)
Divím se že se tady nikdo nezeptal na jakej tlak to vůbec foukáš?
To by mě též zajímalo. Na krosovém kole foukám 4,5 baru; plášť udává maximum 5,1. Používám duše značky Kenda 700×28–45C a duši měním pouze když píchnu.
Týhle otázky jsem se popravdě trochu bál, i když jsem jí čekal. Ok budu za vola, takže můj postup je: foukám, foukám, rukou zkusim stlačit…měkký, foukám dál…ještě to neni ono, dofouknu…dobrý :-). Manometr pořídim a schválně dám pak vědět na kolik je to „dobrý“.
Aha :) Stačí koupit za pár korun pumpu z lidlu a budeš mít alespoň přibližnej přehled. Ono to že to nafoukáš tvrdý jak kámen neznamená, že ti to pojede nějak zvláš%t rychleji.
To mám taky v plánu, ve čtvrtek pro ni jdu. :-) Foukat to asi bude, ale nevim jestli se dá věřit tomu manometru…
tak pár korun přidej a kup nějakou pořádnou… myslím, že pumpa se doma neztratí… ;)
Já to takhle dělám taky.
Tak podle manometru na dnes zakoupené Lidl pumpě je „dobrý“ na 4,5 baru. Nevim jestli se tomu manometru dá věřit, ale zní to celkem reálně.
a to te bavi, jezdit na takovejch tvrdejch balvanech?
ja krosku (35mm gumy) foukam na 2,3 predek/2,8 zadek, ale kolikrat jezdim i polovinu, kdyz to dofouknout zapomenu… ;)
Posledně jsem ne zas tak málo dofouklou gumu na crossu cvaknul o ráfek, při přejezdu nějakého kořenu nebo čeho, takže to pořádné dofouknutí svůj smysl má…
Tak pokud jsi na tom kole jako „spalek“, tak potom jine reseni asi neni.
Já vim no, je to dost, ale mám z toho takovej lepší pocit (teda ne když to zrovna bouchne). No každopádně je to asi jádro pudla. :-)
Mám taky trekový kolo a když jedu především po asfaltu, tak foukám taky na hodně. Většinou tak na 70 PSi. Max plášťů Smart Sam je 85PSI. Vážím 90kg a znáte naše vedlejší silnice (hlavním se vyhýbám). Dírám se pokud možno vyhýbám a když to jinak nejde, tak je projíždím. Jen zřídka brzdím. To když díra nejde objet a mám obavy, že bych ohnul ráfek či cvaknul duši, tak samozřejmně přibrzdím. Nikdy se mě nic takovýho , co tu popisuješ,nestalo. Nejblíž tomu bylo, když jsem dal špatně duši a prásknul jsem ji o véčka. Používám duše jako ty a Schvalbe. Jak mě přijdou pod ruku. Duši měním, když píchnu a k lepení se už často nedostanu a radši koupím novou. Letos jsem píchnul 2× – v obou případech jsem najel na trn v Hloubětíne. A také v obou případech jsem to poznal až druhý den – utíkalo to hodně pomalu.
Trny těsní, to je známá věc. Dokud s ním nehneš nebo dokud to nenecháš splasknout tak, až propíchne i druhou stěnu duše. Dokonce se trnem dá provizorně ucpat malá dirka. Najdeš dostatečně silnej, ulomíš mu špičku, ulomíš mu patku a použiješ jako kolíček :)
To jsem jednou (no vlastně ne jednou) píchnul na projížďce v Kralupech. Ok řikám si, nahodim novou duši. Vykašlal jsem se na kontrolu pláště a druhý den nová duše zase prázdná, tu jsem zalepil. Pak další den zase to samý. Tak jsem ten plášť projel a ejhle z pláště vypadl parádně ostrý drátek. No holt za blbost se platí…
kdysi mi něco podobného dělala páska do ráfku, duše beru Maxxis