Zdravím,přemýšlím jak postavit mtb 1×3 .Mam starší horské kolo 26" 3×7 a crossovou 27,5 3×9 .Nejaka dobra rada,jak na to?Diky
Zdravím,přemýšlím jak postavit mtb 1×3 .Mam starší horské kolo 26" 3×7 a crossovou 27,5 3×9 .Nejaka dobra rada,jak na to?Diky
Crossovou 27,5?
To si jako predstavujes jeden prevodnik a 3 pastorky vzadu? K cemu je to dobry?
Ale jinak by to samozrejme udelat slo, jen ten smysl mi unika.
No 3×1 :) je asi hloupost.Nechci z toho dělat singla a do kopce tlačit.Nevim nechal bych tam prostřední,možná velký převodník a vzadu 3,4,5…Převodníky budu muset pravděpodobně hrubou silou odřezat.Pak vyřešit řazeni.S řetězem snad žádný problém nebude.Sam jsem zvědav jak to dopadne.
A s 1×3 do kopce tlačit nebudeš? :D Bys měl jít závodit s takovejma nohama.
Aha, takze neco podobnho jako s tim silnicnim ramem? :)
Hodne zdaru.
A k čemu je 26" 1×3 mtb?
Úplně jednoduše (3×1). Sundáš zadní řadicí páčku a na přehazce si seřídíš dorazy tak, abys jí „zamknul“ na tom jednom pastorku, který chceš používat. Asi budeš muset koupit delší šrouby.
K čemu to ale bude dobré, netuším.
Pokud to chceš obráceně (1×3), tak to pújde taky (opět pomocí dorazů), ale je to blbost a můžeš z toho rovnou udělat singla.
Přehazovačku pomocí dorazu zamkne na nejmenší a možná druhej nejmenší pastorek, pak se už ty šroubky nebudou opírat o patřičný body na mechanismu. Ale to je stejně jedno, protože to chce obráceně. A i to je naprostá blbost.
Může si to zkusit. Zařadí prostřední placku a na kazetě bude celou jednu vyjížďku řadit jen 3 řekněme prostřední pastorky a uvidíme jak mu to pojede. :D
Vždyť říkám, že bude potřebovat delší šrouby.
Diky!Zatim bojuji s demontáži kazety,nemám stahovák ;)) pouze bežně dilenské nářadí.Nejaky fígl na to znáte…Flexa :-D
Tohle neni kazeta.
Kdyz nemas naradi, tak do ceho se chces poustet?
Muzes to rozebrat a to co zbyde na naboji chytnout do sveraku, tocit rafkem a sundat z naby.
A co to teda je?Dnes jsem koupil ten stahovák.Tak už to snad sundám,pak uvidím co a jak nechám.Hlavně aby to bylo funkční a mohl jsem na kole normálně jezdit bez strachu o život :) Jestli to dopadne dobře,tak na něm odkroužím Jihlavskou čtyřiadvacítku,možná celý seriál ;)…
Volnobezne vicekolecko.
Takze koupis 3 kolecko, a to tam nasroubujes? Nebo jakou mas vizi?
To nevím,po něčem takovém jsem nekoukal.Se siglem můžu jezdit tak akorát do práce.A nechce se mi kupovat novou prehazku,řazeni atd. Kdybych z toho dělal třeba 1×10.Nechci mít v zadu 7,9ani 10.Jeden by stačil,ale chci mít možnost aspoň nějakou si při jízdě ulehčit šlapani…Taky jde o váhu a snadnou údržbu,opravu v terénu.
Dole mas foto kola s kazetou, zde se sroubovacim vicekoleckem.
Vicekolecko sezenes jen s urcitim poctem zubu na pastorcich, skoky mezi pastorky nebyvaji velke, rozsah prevodu je maly, jsou na sirsi retez.
Vicekolecko dole by slo nejak vypodlozkovat na pouziti tri pastorku s vybranym poctem zubu.
Smysl mi stale unika, protoze az to ojedes, tak stejne musis poridit jinou kazetu, kterou zase rozeberes a pouzijes pastorky, ktere chces.
Leda sockovat nekde v servise, at ti daji ojete kazety a z toho vybirat pouzitelne pastorky.
A jéje, tady bude ještě veselo. Přimlouvám se za detailní popis postupu. S napětím budu sledovat. Mimochodem jít proti proudu je docela zábavné. Já ti fandím!
Ahoj, přidám se k dotazům – proč to tak činíš?
Je tam nějakej skrytej vylepšovák, nebo jen experimentování/šetření váhy? Popřípadě na co to kolo má pak být?
No to přeci vidíš, že to nejde. Máš 3×9, 3×7 a chceš z toho udělat 1×3. Tak si to odečti a uvidíš, že to nevychází: 3×9=27, 3×7=21, a 27–21=6, což není 1×3. No. Když jedno z těch kol vyměníš za 3×8 a pak ta kola od sebe odečteš, tak už to vyjde.
Tak ja resim prakticky to same. Predelal jsem 9×2 na silnicce co mam do prace, mesta na snglespeed 16/36 na rovine jsem na hrane a z kopce naprd. Tak jsem premysle nechat v zadu tu 16 a ve predu vratit dvojtac s 50 , ale zatim jsem nenasel nic co by mi napnulo retez bez prehazovacky.
Napinak s pruzinou misto prehazovacky.
Akorat to bude stat vic jak obycejnej plechovej saltr:)
Kouknu, porad to ale bude bez bovdenu a lanka, ale asi se na to vyprdnu a necham singl akorat vic zubu do predu.
Ten saltr jsem myslel pouze ve funkci napinaku, zafixovanej v jedne pozici a prehazovat pouze na klikach, at uz smykem, nebo treba rukou:)
V době kdy se skoro všichni zbavují přesmyků, on chce zahodit hazku a přesmyk nechat. :D Hipsta jak sviň…
Když bych v předu nechal jeden převodník a v zadu třeba jen tři pastorky.To bych tam musel dat poradny koutouče,aby to při jízdě bylo znát.Nebo mi poraď jak přehodím z 3 na 8.Něco už vymýšlím…zatim
Tak je to porad lepsi vyuziti trech prevodu nez obracene. Kdys jsem 9×1 vozil i na silnici ,protoze jsem 39 proste nepouzival, tajk proc ji vozit zbytecne. Ted vozim 16/36 po rovine to jde ale z kopce ne, tam bych hodil 16/50. Nejde mi o vahu, ale o co nejodstrojenejsi kolo