• Josef7

    Zdravím,přemýšlím jak postavit mtb 1×3 .Mam starší horské kolo 26" 3×7 a crossovou 27,5 3×9 .Nejaka dobra rada,jak na to?Diky

    0 0
    • Vilém  

      Crossovou 27,5?

      To si jako predstavujes jeden prevodnik a 3 pastorky vzadu? K cemu je to dobry?

      Ale jinak by to samozrejme udelat slo, jen ten smysl mi unika.

      0 0
    • novas752  

      A k čemu je 26" 1×3 mtb?

      0 0
    • Chlebovnik  

      Úplně jednoduše (3×1). Sundáš zadní řadicí páčku a na přehazce si seřídíš dorazy tak, abys jí „zamknul“ na tom jednom pastorku, který chceš používat. Asi budeš muset koupit delší šrouby.

      K čemu to ale bude dobré, netuším.

      Pokud to chceš obráceně (1×3), tak to pújde taky (opět pomocí dorazů), ale je to blbost a můžeš z toho rovnou udělat singla.

      0 0
      • novas752  

        Přehazovačku pomocí dorazu zamkne na nejmenší a možná druhej nejmenší pastorek, pak se už ty šroubky nebudou opírat o patřičný body na mechanismu. Ale to je stejně jedno, protože to chce obráceně. A i to je naprostá blbost.

        Může si to zkusit. Zařadí prostřední placku a na kazetě bude celou jednu vyjížďku řadit jen 3 řekněme prostřední pastorky a uvidíme jak mu to pojede. :D

        0 0
        • Chlebovnik  

          Vždyť říkám, že bude potřebovat delší šrouby.

          0 0
        • Josef7  

          Diky!Zatim bojuji s demontáži kazety,nemám stahovák ;)) pouze bežně dilenské nářadí.Nejaky fígl na to znáte…Flexa :-D

          0 0
          • Vilém  

            Tohle neni kazeta.

            Kdyz nemas naradi, tak do ceho se chces poustet?

            Muzes to rozebrat a to co zbyde na naboji chytnout do sveraku, tocit rafkem a sundat z naby.

            0 0
            • Josef7  

              A co to teda je?Dnes jsem koupil ten stahovák.Tak už to snad sundám,pak uvidím co a jak nechám.Hlavně aby to bylo funkční a mohl jsem na kole normálně jezdit bez strachu o život :) Jestli to dopadne dobře,tak na něm odkroužím Jihlavskou čtyřiadvacítku,mož­ná celý seriál ;)…

              0 0
              • Vilém  

                Volnobezne vicekolecko.

                Takze koupis 3 kolecko, a to tam nasroubujes? Nebo jakou mas vizi?

                0 0
                • Josef7  

                  To nevím,po něčem takovém jsem nekoukal.Se siglem můžu jezdit tak akorát do práce.A nechce se mi kupovat novou prehazku,řazeni atd. Kdybych z toho dělal třeba 1×10.Nechci mít v zadu 7,9ani 10.Jeden by stačil,ale chci mít možnost aspoň nějakou si při jízdě ulehčit šlapani…Taky jde o váhu a snadnou údržbu,opravu v terénu.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Dole mas foto kola s kazetou, zde se sroubovacim vicekoleckem.

                    Vicekolecko sezenes jen s urcitim poctem zubu na pastorcich, skoky mezi pastorky nebyvaji velke, rozsah prevodu je maly, jsou na sirsi retez.

                    Vicekolecko dole by slo nejak vypodlozkovat na pouziti tri pastorku s vybranym poctem zubu.

                    Smysl mi stale unika, protoze az to ojedes, tak stejne musis poridit jinou kazetu, kterou zase rozeberes a pouzijes pastorky, ktere chces.

                    Leda sockovat nekde v servise, at ti daji ojete kazety a z toho vybirat pouzitelne pastorky.

                    0 0
          • Alibaba  

            A jéje, tady bude ještě veselo. Přimlouvám se za detailní popis postupu. S napětím budu sledovat. Mimochodem jít proti proudu je docela zábavné. Já ti fandím!

            0 0
    • Kharbon  

      Ahoj, přidám se k dotazům – proč to tak činíš?

      Je tam nějakej skrytej vylepšovák, nebo jen experimentová­ní/šetření váhy? Popřípadě na co to kolo má pak být?

      0 0
    • oddie  

      No to přeci vidíš, že to nejde. Máš 3×9, 3×7 a chceš z toho udělat 1×3. Tak si to odečti a uvidíš, že to nevychází: 3×9=27, 3×7=21, a 27–21=6, což není 1×3. No. Když jedno z těch kol vyměníš za 3×8 a pak ta kola od sebe odečteš, tak už to vyjde.

      0 0
    •  

      Tak ja resim prakticky to same. Predelal jsem 9×2 na silnicce co mam do prace, mesta na snglespeed 16/36 na rovine jsem na hrane a z kopce naprd. Tak jsem premysle nechat v zadu tu 16 a ve predu vratit dvojtac s 50 , ale zatim jsem nenasel nic co by mi napnulo retez bez prehazovacky.

      0 0
      • Vilém  

        Napinak s pruzinou misto prehazovacky.

        Akorat to bude stat vic jak obycejnej plechovej saltr:)

        0 0
        •  

          Kouknu, porad to ale bude bez bovdenu a lanka, ale asi se na to vyprdnu a necham singl akorat vic zubu do predu.

          0 0
          • Vilém  

            Ten saltr jsem myslel pouze ve funkci napinaku, zafixovanej v jedne pozici a prehazovat pouze na klikach, at uz smykem, nebo treba rukou:)

            0 0
            • novas752  

              V době kdy se skoro všichni zbavují přesmyků, on chce zahodit hazku a přesmyk nechat. :D Hipsta jak sviň…

              0 0
              • Josef7  

                Když bych v předu nechal jeden převodník a v zadu třeba jen tři pastorky.To bych tam musel dat poradny koutouče,aby to při jízdě bylo znát.Nebo mi poraď jak přehodím z 3 na 8.Něco už vymýšlím…zatim

                0 0
              •  

                Tak je to porad lepsi vyuziti trech prevodu nez obracene. Kdys jsem 9×1 vozil i na silnici ,protoze jsem 39 proste nepouzival, tajk proc ji vozit zbytecne. Ted vozim 16/36 po rovine to jde ale z kopce ne, tam bych hodil 16/50. Nejde mi o vahu, ale o co nejodstrojenej­si kolo

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.