Ahoj všichni jsem začínající cyklista a moc se v tom nevyznám ale chci se zeptat jestli je možné udělat přestavbu z 2×9 na 1×11 a co vše potřebujete popřípadě vědět aby jste dokázali správně poradit co by bylo třeba vyměnit.
Moc děkuji za odpovědi.
Ahoj všichni jsem začínající cyklista a moc se v tom nevyznám ale chci se zeptat jestli je možné udělat přestavbu z 2×9 na 1×11 a co vše potřebujete popřípadě vědět aby jste dokázali správně poradit co by bylo třeba vyměnit.
Moc děkuji za odpovědi.
Řazení, přehazovačka, kazeta, řetěz, převodník NV, případně vodítko řetězu místo přesmykače. Pokud je dostatečný rozpočet, tak celé kliky s jednopřevodníkem. Pro rekreační ježdění bych spíš šel do 2×10.
Investice do přestavby z 2×9 na 2×10 nedává moc smysl. Nechal bych to být tak jak to je a když už přestavovat, tak na 1×12.
Za poslední cca měsíc tady byly asi tři dotazy na takovou přestavbu. Když napsali jaké kolo přestavují , byl by 1 x XX pohon asi to poslední , co na tom kole měnit…
Přestavba na 1×12 přinese pouze největší pastorek 50–51 zubů a 100% nárůst ceny náhradních dílů. Pro turistické ježdění to smysl nemá.
Nárůst ceny je naopak relativně zanedbatelný. Naopak ten jeden pastorek v dost případech dělá z nepoužitelného kola použitelné… Nicméně pro turistické účely je naprosto dostačující pohon 2×9, kde ta cena dílů je skutečně někde úplně jinde.
Ted predelavam sileneho cannodale na 29 s metrakovou vidlici a 3×8. Je to pro damu, co nebude jezdit ani vylety po cyklostezce 80km, ani ctyrdenni turisticke putaky s brasnama a taky ne kilometrove strky 13%+…. Normalni ctyricitka co o sebe dba, beha, cvici a potrebuje to prekopat tak, aby kdyz dojede po dvanactce domu (sestra na aro) tak na to skoci, da svih 15–20km, prevyseni 300–400…. V tempu, s hodinkama na ruce chce cucet na tep.
Rychle a relativne lehke vyplety, racing ralph bezdus, dobre brzdy, vzduchovka 100 a to co mi lezi doma: 1:11, 10–42 (GX), x01 saltr a razeni, stare xt kliky s nw 32z. Fertyk!
Vzdycky jde o to, k cemu to ma byt a taky o to, co treba ma clovek k dispozici nebo je schopny levne sehnat.
Tomu rozumím, taky už jsem pár kol takhle dělal, ale buď musíš mít zásoby, nebo sehnat pěkný bazar za dobrou cenu, pak se s kolama, vidlicí, i pohonem vejdeš třeba i do 5000 a má to smysl, ale když to budeš kupovat všechno nové, vyjde to třeba 4 x dráž.....
Narust ceny muze byt klidne i vic nez 100% ceny celyho kola.
Pokud tam ma 2×9, tak je to pravdepodobne uz prestavba z 3×9, tj. bude to neboost ram a dat nw prevodnik doprostred dava nejlepsi retezovou linku.
2×9 je sériové u nižších řad.
Ok, to jsem nevedel. Myslel jsem, ze to skoncilo u 3×9 a vse ostatni jsou prestavby.
Popiš specifikaci všech relevantních komponent – řazení, přesmykač, přehazovačka, kazeta, kliky, převodníky, středové složení. A celkově něco o kole, jestli vůbec má cenu do toho investovat.
A taky motivaci, tj. co ti na současném uspořádání vadí, případně co nefunguje a co si od nového pohonu slibuješ.