Ahoj, na kole mám 3×8 a chtěl bych to přestavět na 1×11 a zajímalo by mě, jestli k tomu budu potřebovat vyměnit i ořech
Ahoj, na kole mám 3×8 a chtěl bych to přestavět na 1×11 a zajímalo by mě, jestli k tomu budu potřebovat vyměnit i ořech
Pokud bude stačit nejmenší pastorek 11 zubů, tak ne. Pokud 10, nebo 9, tak jo.
Co je to za kolo? Ma to vubec smysl?
3×8 v dnešní době je buď levná šunka nebo starý šrot. Tudíž přestavba racionální smysl nemá.
Tak nejak jsem to myslel.
Trek marlin 6 2019 kolo za 15k a až na to 3×8 je vše na tu cenu super
„super“ :-)
Je něco lepšího za 15k?
O moc víc ne. Ale jsem prostě na obrat „za tu cenu super“ trochu alegrickej. Buď to super je a nebo neni, žádný „za tu cenu“.
Kolo z Kauflandu za 1900 je za tu cenu taky super…
Je super, Jen mu chybí pár detailů a jedním z nich je to řazení. Zajímá mě, jestli budu muset měnit ořech
Viz moje odpověď níže.
A spočítal bych si jestli mi takovej rozsah převodů vůbec bude stačit. Abys pak neřešil „vyhodil jsem kopu peněz za řazení, ale nejde na tom je to do kopce, nebo naopak z kopce“.
gears.mtbcrosscountry.com
Ořech (náboj) měnit nemusíš, ale myslím, že za 15k jde koupit o dost lepší kolo… No a ta přestavba finanční smysl nemá, z klik převodníky sundat nejdou, takže bude stát min. cca 4000Kč (pokud to nebude bazar) a v podstatě tim nic moc nezískáš. Když už bych něco měnil, tak vidlici – Raidon by udělal dobrou službu.
O cenu mi teď moc nejde, jen mě zajímá, jaké kolo je za 15 lepší koupě?
Tak lepší a levnější je třeba tohle:
https://www.tsbohemia.cz/…d304403.html
Nebo bazar, případně nějaká stavba, myslím, že za 15k by se nechalo něco s pohonem 1×11, vzduchovou vidlicí s 32/34 nohama postavit.
Tohle je dost hloupej názor, to by pak všechny kola krom top modelů byly šrot. Vždycky je potřeba kvalitu produktu posuzovat vzhledem k ceně.
Já to s dovolením posuzuju spíš k tomu co s tim chci jezdit.
Na nějakou rekreační couračku po cyklostezce a sem tam polní cestě asi fajn, na ježdění v terénu to super neni ani omylem.
Přemýšlel jsem i nad specialized rockopper, nebo rock machine, vše jsem odskoušel a moje představy nejlépe splnil marlin
Tak tohle kolo má Tourney kliky s nýtovanými převodníky, takže budeš muset vyměnit celé kliky, což to poněkud prodraží.
S tím počítám:)
Neumíš řadit? Nebo proč 1/11?
Už to psal, aby mu nepadal a nemlátil řetěz.
No tak asi něco dělá špatně, třeba neumí řadit.
Taky bych se zamyslel nad smysluplností tohohle kroku, aby ta přestavba nezdvojnásobila cenu kola…
Ale jestli ti to smysl dává, bude potřeba vyhodit přehazku, přesmykač, řadící páčky, kazetu a buď původní převodníky (pokud jdou z klik odmontovat), nebo celé kliky, případně i se středovym složenim (výměna za jiný typ klik s dutou osou).
Budeš potřebovat řadící páčku, přehazku, kazetu, řetěz a převodník/kliky (+ střed).
Pro mě to smysl má, mám trek marlin 6 a jezdím na trailech a dlouhé vzdálenosti, takže ořech měnit nemusím?
Ne, nemusíš, akorát tam musíš dát kazetu začínající 11z pastorkem.
Akorát si nemyslim že je to zrovna super kolo na traily. Spíš otřesný než super. Jen abys nevyměnil řazení (přestane padat a mlátit řetěz = začneš jezdit trochu rychleji) a pak nějak nezjistil že ta vidlice a brzdy jsou vlastně taky na nic a že by to chtělo i teleskop.
To je dost možný, ale hold jsem si dražší nemohl dovolit… Chodím na brigády a vše rvu do kola. Kdybych měl práci, tak se neboj, že bych si dobrej trailbike nekoupil hned napoprvé
Jako vždy u podobných otázek nejde jen o technické řešení, ale i o posouzení smysluplnosti. Co ti na současném stavu vadí a co si od změny slibuješ? Uvědomuješ si, že tím přijdeš o část rozsahu?
Vadí mi padání-klepání řetězu a to, že musím řešit, jestli stačí shodit převod z kazety, nebo už z předního talíře. A slibuji si od toho lehčí přehody do výjezdů a nepadání řetězu. Rozsah je pro mě teď zbytečný- třetí talíř jsem nikdy nepoužil
Lehci prevody? To asi ne. Jezdis dlouhe trasy a velkou pilu jsi nepouzil?
Nepoužil, když to zařadím, tak můžu jet i 40 na rovině a to nepotřebuju, chybí mi lehké převody.
Tak si to spočítej, jaký nejrychlejší používáš a jaký nejlehčí bys chtěl. Jak už to padlo, přehazka, kazeta, řazení, řetěz, kliky, to bude minimálně za 4000.
Oni lehčí převody být můžou – teď má 24/32, takž třeba s 32/46 si pomůže
Právě to chci, těžké převody nevyužiji vzhledem k tomu, jak jezdím
Zkus 2×10 nebo 2× 11 , vetsi vyber prevodu mensi skoky na kazete.
To je nesmysl, do toho by utopil ještě víc a stejně by pořád mlátil a padal řetěz. 1×11 se dá jezdit, ale člověk si fakt musí být jistej že mu to sedne.
1×11 jsem si vyzkoušel a sedí mi to
Borec chce jednopřevodník a furt mu někdo cpe dvoupřevodník :-) Řeším něco podobnýho i když s ještě starším 26" kolem, chci ho nechat někde překopat na jednopřevodník, protože mi ten systém vyhovuje a všichni se na mě soustrastně usmívají jak na nesvéprávnýho demeta a cpou mi nový 29" kola za pade nebo s vícepřevodníkama… Už jsem z toho trochu nešťastnej, copak musím každých pár let vyházet auto, kolo, motorku a elektroniku do ekodvoru a nakoupit všechno nový?
no ale ty sám chceš vyhodit původní osazení a nakoupit nové :-)
Já je plně chápu, že se usmívají :D
Tak pravda je, že investovat moc do starého kola jsou vyhozené peníze. V lepším případě pak zbydou zánovní komponenty pro nové kolo. Ale vyměnit jen převodník (nikoli pastorky a řazení) není problém. Kliky třeba pro devítkové řazení můžou být velmi levné. Problém je měnit přehazovačku, kazetu, řazení. To pak vyjde draho.
Osobně bych radil dvojpřevodník. Ten nakonec jde využívat jako jednopřevodník, případně jako semi-jednopřevodník. Tím myslím na velký převodník jezdit celou kazetu, případně krom největšího pastorku. A nejezdit malý převodník, mít ho ale v záloze, nebo jezdit jen málo. když jsem vyměnil trojpřevodník za dvojpřevodník, tak mi to umožnilo takto jezdit. Malý převodník ovšem jezdím, na velký ale jezdím běžně celou kazetu bez největšího pastorku, výjimečně i ten velký. Naopak fakticky nejezdím nejmenší pastorky, moc těžké převody. Převod 50/11 ani 50/13 nevyužívám. Na kazetě je ale mám, bohatě by mi stačilo mít nejmenší pastorek 14 nebo 15 z.
Převodník 50? To je ale nějaká silnice, gravelbike, ne?
Ano i ne. U prvního kola, starší krosové kolo jsem nahradil původní trojpřevodník silničním dvojpřevodníkem 50/34. Tam jsem pak změnil malý převodník na 39, nyní 36 z. Velmi lehké kliky na čtyřhran, s Al převodníky. Pak mám u gravel kola (nové) 50/34, tj. klasický kompakt. Kliky s dutou osou, takže toto měnit by bylo dražší.
Převod 50/15 z kopce mi vystačí do rychlosti 50km/h. Víc nevyužiji, pod kopce bývají zatáčky nebo křižovatky, není cílem docílit krátkodobě 60 a pak to brzdit. Pokud bych jezdil v jiném profilu, tak samozřejmě tam by někomu ty nejrychlejší převody mohly chybět. Sjezdy, kde to nejde do ostré zatáčky ap. Pokud bych chtěl více převodů, které budu reálně využívat, tak spíš změním pastorky na kazetě. Devítkové nebo osmičkové řazení mi stačí, do kopce využívám pastorky 23 nebo 26, pokud mám malý převodník. Nebo mám velký a pak pastorek 30 z. Kupodivu větší křížení nějak devítkovému řetězu nevadí.
Svým způsobem jsi šťastný člověk. Na evidentně silničním nebo gravelovém kole ti stačí jeden talíř a třetí až poslední pastorem na kazetě. Čili řekněme 7 rychlostí :-)
Jak jsem psal jinde, tak malý převodník taky využívám. Ale zvažoval jsem i možnost dát tam větší pastorek a jezdit téměř vše na velký převodník. Já spíš chtěl ukázat, že jde mít dvojpřevodník a jezdit klidně jen velký převodník. Dříve jsem měl kliky s malým převodníkem 42z a největší pastorek 24z. Pokud nešlo o extrémně prudký kopec, tak jsem jezdil 42/21. Což je totéž jako 50/25.
Ono jde jezdit i singlspeed/fixku když na to přijde.
Tak silniční závody se jezdí na 2×11, nebo možná i 2×12. 3× něco dá sice o pár převodů více jak 2× stejná kazeta, ale má to pár nevýhod. Já mu neradil dávat 3×8 pryč, jen jsem zmínil možnou alternativu 2× něco (klidně 8 nebo 9). Kterou jde využívat velmi podobně jako 1× něco plus tam mít dalších pár převodů v záloze. A zmínil jsem to jako alternativu, která nemusí vůbec stát velké peníze, jak tu psali správně jiní, do starého kola, co ani zas tolik nestálo jako nové, tak nemá cenu dělat větší investici.
Jenže on to chce kvůli padání a mlácení řetězu
To je divné, mám 2 kola s dvojpřevodníkem a u jednoho dokonce trojpřevodník, řetěz mi nepadá ani nemlátí. Řadím klidně tak, že jedu i velká velká nebo velká a vzadu druhý největší pastorek. Asi by bylo lepší kolo seřídit. Spíš bych čekal, že to bude padat, kde je jednopřevodník. Tam není přesmyk, jeho klec řetěz navádí na převodník, takže ať si dá kolo do servisu seřídit, když to neumí sám.
Samozřejmě, jeho peníze, může zainvestovat do nějaké plečky a dát tam 1×11, akorát tím nic nezíská. Investovat do převodů tolik, co to kolo má celé nyní asi prodejní cenu, to mi nedává smysl.
Při použití NW jednopřevodníku právě řetěz nepadá. Padání a mlácení není (nemusí) způsobeno špatným seřízením, ale použitím v terénu, kde při skocích a přejezdech větších nerovností řetěz občas spadne.
Spis levnyma prehazkama ktere nemaji brzdu a k tomu jeste ty levne maji slabou pruzinu takze to mlati jak se jede pres hrboly jak dive.
To dává smysl.
Zakladatel má kolo, které jako nové stojí 14 tisíc, nějakou dobu ho má. Myslím, že nemá cenu do něj investovat stejně, za kolik by to kolo bylo možné nyní prodat. U levného kola, co není vybavením nic moc, tak v náročném terénu bude to padání, mlácení atd. Pokud chce kvalitnější kolo, co bude odolnější pro takové ježdění, tak musí víc zainvestovat. Tvrdím, že dílčí investice, kde s nějak vybavenému kolu se dokoupí něco dosti dražšího, ta se nevyplatí. Celkově má být kolo vyvážené, ne směsicí levných a drahých komponent.
Finančně je to nesmysl, ale v rámci zábavy… Teď 4k, za chvíli 4k za vidli, pak za 5k kola a za 2,5 brzdy a bude to ok:) Tak to je ve výsledku s pořizovačkou 30k… to za to poučení se stojí…
Já tohle znám, do kola se nainvestuje hodně, ale je to pak zbastlené drahé i levné komponenty. Ani sériové kola někdy nejsou nejlépe osazená, různě to šidí, ale obvykle to nedosáhne míry, když někdo kolo sám takto vylepšuje.
Přesně takhle vzniklo moje aktuální kolo :D
Teď se mi zapletají nová kola na RB ne o moc levnější než za kolik by se to dalo prodat bez nich :-)
no, jenže to pak máš kolo za 30 s levnym obyčejnym rámem atd. z kola za 15.
To je prostě jak do rezavý Felicie narvat lepší motor, brzdy a převodovku. Fajn, ale furt je to rezavá Felicie.
to kolo nemám ani rok a prodávat ho opravdu nechci:D
Mohu poprosit o odkaz? Děkuju
Jo a kde jedzíš?
V náročnym terénu z vícepřevodníku řetěz prostě padá a padat bude.
Jednopřevodník má vyšší zuby – z Garbaruku například trčí zuby i přes řetěz a proto to nepadá. Navíc se tam dá dát místo přesmykače vodítko pro sichr.
Já mám / měl jsem 3 – převodník a bohužel byl přesmykač umístěný tak nešťastně, že řetěz neustále mlátil při přejezdu větších nerovností ve větší rychlosti…zvuk to vydávalo, jakoby se chtělo kolo každou chvílí rozpadnout a teď na 1×12 ani nevím že tam nějaký „pohon“ je…Asi tolik k mlácení řetězu. Můžeš mít seřízeno, ale když je blbé řešení uchycení na rámu, tak neuděláš nic.
ale uděláš
A tady ten obrázek je jako co? Nějak nechápu co tady pomůže mlácení řetězu do přesmykače.
Já to řešil oblepením přesmyku izolačkou, ale životnost skoro nulová..
Vím jak vypadá mlácení do rámu, na což tato ochrana funguje, mlácení do přesmykače neznám.
Taky neznam, a to mam 2 kola s presmykacem. To ze si retez cinkne o ten spodni uzky plisek ktery spouje obe strany klece je naprosto normalni.
Na cyklostezkách se to moc často nestává, to se musí vyjet do terénu kde to drncá, pak to o cokoliv poblíž řetězu mlátí. Zvlášť na levném řazení s přehazkou bez brzdy a slabou napínací pružinou, tam řetěz lítá jak splašenej.
Jenže on ten řetěz mlátí hlavně o klec přesmykače ty chytrej. ;)
Asi jsem nikdy holt neměl shitovou hazku na biku.
Ano je to klec přesmyku, špatně jsem se vyjádřil a bylo to 3×9 SLX což není úplně nejnižší řada…
Ano, s klecí přesmyku toho moc nenaděláš :-)
No to neni nejnižší, akorát je dobrých 9 let stará. Pak bylo 10spd SLX, pak 11spd, teď asi rok 12spd.
Takže to je sice SLX, ale i generaci staré 10spd Deore m6000 funguje znatelně líp, zejména má brzdu přehazky = výrazně méně mlátí a/nebo padá řetěz.
Tak vychazel jsem z klasicke shimano konfigurace 32/42, ne nejakych sunrace kazet a podobnych pokusu. S touto konfiguraco lehci prevody neziska, je to jeste o kousek tezsi.
Shimano kazeta pro 1×11 je 11–46. Sice s tím 37–46 skokem..... ale je.
Takže potřebuješ buď kazetu 11–42 zubů a k tomu 30 nebo 28z převodník, nebo kazetu 11–46 zubů a k tomu 32 nebo 30z převodník. Viz následující srovnání
http://gears.mtbcrosscountry.com/#…
Radši bych šel cestou co největšího převodníku + kazety s co největšim rozsahem = 11–46 + 32z převodník. S menšíma převodníkama při jízdě po rovině přestávají převody stačit a při přesunech pořád hobluješ ty nejmenší pastorky = řetěz i kazeta se opotřebují o dost rychleji.
Z trabanta mercedes neuděláš :-)
Vůbec nechápu co tady řešíte, proč by na to nemohl koupit novou sadu? Koupil kolo za 15k a teď z něj udělá kolo za 20k, já v tom nevidím problém
Neudělá, furt tam bude ubohá pružinová vidlice bez tlumení, nejlevnější brzdy z kola za 15 a další podobné skvosty.
nezdá se mi, že v mém dotazu je řeč o vidlici… asi pořád spousta lidí nechápe, že nejsem výdělečně činný a nemůžu si koupit top modely… za těch pár dní, co se tady dohadujeme, že jsem si měl koupit lepší kolo, tak jsem tady našel tak čtyři odpovědi, které se netýkaly toho, jak je to kolo na ''hovno,, To radši nic nepište, když se chcete jenom hádat… děkuji
Ja te naprosto chapu,udelal jsem totiz to same, 2r stare kolo, zname znacky, s geometrii ktera mi perfektne sedla. Taky jsem premyslel jestli prodat/upgradovat. Jsem v tom cca za 20tis-vymena pruzinove vidlice za vzduch Raidon, prekopani pohonu na SLX 1×11.Navic jsem zbyle dily prodal za 3000kc.Takze za 17tis. by mi nikdo lepsi kolo nepostavil. V takove konfiguraci jsem v plusu min. 5–7000kc oproti nakupu noveho kola ve stejne/horsi konfiguraci.Takze at si kazdy rika co chce, za me to smysl ma. Jdi do toho!
díky, konečně někdo, kdo mi napíše zkušenosti a ne domněnky o mém kole, díky
Zkušeností ti tady napsali lidé dost. Ovšem takové, které jsi nechtěl slyšet. Pokud budeš brát vážně jen příspěvky, které chceš slyšet, neděláš úplně dobře :-).
jasné, ale ptám se na řazení a ne na to, jak se mi to vyplatí… když na to peníze zrovna teď mám, tak si to chci koupit a neřeším, jestli se mi to zrovna teď vyplatí
Pokud neřešíš peníze, kup pořádné moderní kolo s kvalitní vidlicí, pevnýma osama, kvalitními záplety a nezbytným 1×12 systémem. Lepší rada asi neexistuje ;-).
jestli najedeš na můj profil, tak zjistíš, že mi je 15 a našetřil jsem si na to… a tím, že neřeším peníze jsem myslel to, že na to zrovna teď mám a do těch 4,5k si to chci koupit:)
Výměnou řazení posuneš kolo kuipředu opravdu velmi málo. Raději neřeš a jezdi. A šetři, ať si můžeš koupit něco opravdu lepšího.
Líp bych to nenapsal, neřešit, jezdit a upgradovat pouze to, co se vysere.
nechci posouvat kolo,ale sebe s těmi těžkými převody nevyjedu prudkej kopec… cenu kola zvednout nechci…
Víc trénuj a nebreč. Nebo zatím jezdi lehčí trasy, než dospěješ a zesíliš.
za den zvládám 60 km, ale když to musím tlačit kvůli tomu, že mám moc těžké převody a nevyjedu kopec v terénu, tak se necítím dobře… přece mtb kola mají lehké převody na ty strmé výjezdy, které normálně nevyjedeš
Ale je Ti 15, nespěchej. No tak se projdeš, no a co, chleba kvůli tomu dražší nebude :-).
Když utratíš své peníze za nejlehčí převod 32×46, získáš jen 2,5 zubu vzadu navíc proti současnému stavu, to je cca půl převodu. Když dáš dozadu kazetu s 34 zuby za 250 Kč, budeš najednou jen o půl zubu méně za dvacetinu ceny plánované přestavby…
chci tam dát 32×51
takže, aby byly lehčí převody, tak tam dám do předu málo zubů, na úkor těžkým převodům
To tak na jednopřevodnících už funguje. Když chceš jezdit terén, pravděpodobně budeš jezdit z kopce v terénu = ultratěžké převody na silniční sjezdy nepotřebuješ.
či?
Na globalsportu maj kliky na 4hran od Sunrace pro převodník 96bcd za pár stovek (včetně šroubů). Převodník ocelovej tam maj řádově za 2 stovky + osa cca 2 kila. Celkem s osou pořídíš za cca 800. Na tvoje účely ti bude asi stačit. Větší tuhost pevný osy ti pro jednopřevodnik bez přesmyku může bejt v podstatě u ****** ;-)
hele na jednu stranu mají zdejší bardi pravdu, že investice se nevyplatí, ale koukají se na to z pohledu třícátníků a čtyřicátníků se stabilním příjmem a nějak rychle zapomenuli, jak na tom byli s prachama coby mlaďoši a kdy rok byl nesnesitelně dlouhá doba :-).
Teď je konec května … začnou letní brigošky a v klidu zvaž, jestli si budeš umět přes léto vydělat na nový lepší kolo. Pokud jo, tak teď do toho nic nevrážej a vydrž čtvrt roku. Pokud ne tak si po kouskách upgraduj podle chuti a možností, ale ber to jako školu co a jak s bikem s vizí, že do 3 let na tom budeš s prachama zase výrazně jináč než teď a pak tohle kolo stejně zahodíš. Rozhodně se ti investice nevrátí, tak k tomu přistupuj s chladnou hlavou. Přínosem bude, že si aspoň utřídíš v hlavě, co ti stačí a v čem se ti vyplatí přitlačit až na to budeš mít odpovídající cash.,
Pěkně sepsáno.
to je ten problém, že to kolo mám ani ne rok a myslím si, že to, co nasypu do tohohle kola bude cenově podobné tomu, co bych si chtěl koupit. dejme tomu, že bych si teď koupil za 4 řazení komplet nové a za dalších třeba 6 novou vidlici a byl bych na cca 25 a tam si myslím, že se ty komponenty by se moc nelišily. vlastně bych měl dvě podobné kola…Možná by to nové bylo lepší, ale to bych musel fakt pořádně makat, protože toho marlina za víc jak 10 neprodám… ta pasáž, že do tří let na tom budu s penězma jinak je více, než pravda a ano tohle kolo je taková škola, ale chci si to na něm co nejvíce užít, dokud na to mám čas a nezaobírat se mlácením řetězu atd… až budu pracovat, tak určitě nebudu investovat do levnějšího kola, a zrovna si koupím kolo pro mě tak akorát, ale před rokem jsem něco nového chtěl a tak jsem si ho koupil s tím, že si ho upravím podle sebe, protože tak levné kolo v základu prostě není ideální.
Ještě se zeptám, zda jsi rozhodnutý pro 1×11? Myslím, že 1×12 s kazetou 11–50 (51) vyjde na cca podobné peníze a přeci jen je to komfortnější.
jestli máš zkušenost se sunrace kazetami? protože žádnou jinou 11–50z jsem nenašel
Zkušenost s ní mám, mám tuhle:
https://www.koloshop.cz/…11-51z..html?…
Sice těžítko, ale dělaj jí i v lehčí variantě. Mám na ní najeto cca 2000km, teď jsem dával nový řetěz a je v pohodě, známej na ní má 4000km a stále ok. Prvně jsem měl SLX řetěz a to bylo slabší – vydržel 700km, pak sunrace 1300km a chod dobrý – teď jsem dal Sram a co se týče chodu, tak zatím vypadá nejlíp, životnost uvidím:)
Jinak se dělá i kazeta Sram 11–50 na klasický ořech.
co vše tam máš, ať se neptám zvlášť:D tj. kliky hazka
Kazeta viz víše
Hazku slx:
https://www.moolbike.cz/…d-m7100-sgs/
Řazení Slx:
https://www.tsbohemia.cz/…d333903.html?…
Řetěz:
https://www.tsbohemia.cz/…d292308.html
Kliky:
https://www.tsbohemia.cz/…d342225.html
Převodník:
https://www.koloshop.cz/…-ovalny.html?…
Ale kliky s převodníkem by šly levněji, třeba na čtyřhran který tam nejspíš máš:
Ještě převodník:
jo, díky moc
Nepisou jestli je NW, za tu cenu nejsou ani na Ali
Je to nepadací převodník na bcd 96mm
Jen tak ze zájmu, co je vše třeba a na kolik to přijde?
v mém případě by to byly kliky i s pilou, hazka, měnič, kazeta a samozřejmě řetěz
Já jsem pár let zpátky byl v podobné situaci, student bez peněz. Akorát to kolo bylo rok výroby asi 2008 = V-brzdy. Takže vím o čem to je, viz můj profil.
Vyměnil jsem to nejnutnější aby se na tom nějak dalo jezdit a vydělal si na kolo nové, výrazně lepší a v tom co jezdím a co na kole umím mě to posunulo úplně někam jinam. Vylepšovat to stávající je z mého pohledu nesmysl, nasypeš do toho ranec peněz a najednou tě začne limitovat něco jiného – mizerná vidlice, brzdy atd., což teď přes to řazení ani nemusíš vnímat.
Motivační video k přestavbě:
jo to je ten týpek co si dělá traily na zahradě a v garáži…
Za mě dobrý, podle všeho to má smysl, ale je fakt, že nové kolo má méně kompromisů.