• klimak

    rad bych preskladal stavajici set up viz. foto na 1×9, poradi nekdo kde a jakou pilu koupit, popripade co je dale treba aby to fungovalo.

    0 0
    • alinceb  

      Co s tím hodláš jezdit? Nevím o žádném adaptéru na 9sp kazetu, který by zvětšoval rozsah…

      0 0
      • black.horse  

        ale existuje Deore 12–36 a to imho s 32z na cestu do hospody a zpět stačí:-)

        0 0
      • McBlacky  

        když na to máš tak na fun bajka netřeba.

        Na vysočině s námi blahé paměti objel maník na 26" s 42pilou + 11–34 přes kilo v kopcích včetně pasáží kolem 9skal, 4P, Maštale :)

        0 0
      • klimak  

        Jezdim vetsinou mensi vzdalenosti cca 30 km a velkou a malou pilu neopuzivam. Na to co tady v okoli je mi bohate staci prostredni a 11–34 vzadu. Dopredu zvazuju novou pilu 34 jen nevim kde a co presne koupit.

        0 0
        • vili  

          když už zvažuješ novou pilu, tak určitě vem nw. Hazka s brzdou netřeba (pokud nejezdíš nějaký pekla).

          Výrobců už je dost, nejlevněji asi superstarcompo­nents. Z dražších absoluteblack a wolftooth…

          0 0
          • bimjeam  

            9spd reťaz je trocha širšia ako 10spd. Údajne na NW (primárne určených na 10/11spd) tak dobre nedrží. Aj keď v porovnaní s klasickým 32z prevodníkom to bude lepšie

            0 0
            • Tina  

              Nie je problém jazdiť 10speed reťaz na 9speed kazete ;)

              0 0
            • mr.antik  

              to potvrzuju…ale pokud je namazanej nějakým lepivějším mazivem, drží pěkně

              0 0
            • Mysee  

              Já nasadil NW na 1×9 a 10sp řetěz a bez brzdy a vodítka naprosto ok.

              0 0
            • Kalic  

              hm, čistě teoreticky by neměl být rozdíl, devítkový řetěz je zevnitř skoro stejně široký jako desítkový. Rozdíl v šířce je zvenku článků a to by nemělo mít na funkci nw vliv.

              0 0
              • Bender382  

                Ale čistě prakticky to fungovat nemusí. Já dával NW převodník s 9sp kazetou a musel tam byt 10sp retezk

                0 0
            • vili  

              Jasné, řetěz sem ani neřešil. Osobně jsem dojezdil 9 speed a novej pak koupil na 10ku a nebyl problém ani s jedním.

              0 0
      • mr.antik  

        já s tim objel/oběhl xc závod teď v sobotu :-) 32 a vzadu 11–34

        0 0
        • alinceb  

          Neříkám, že to nejde. Taky jsem teď o víkendu zajel na kafíčko do Kryštofáku a do sedla po silnici jsem v pohodě vyjel na velké placce (39z) s 9s kazeto 11–34, ale někdo to chce třeba do kopců a stačit to nemusí.

          Btw. na Sectoru mám trvale 1×10 s kazetou 11–36 a stačí mi to do Jizerek…

          0 0
          • McBlacky  

            po silnici do sedla myslíš z Krištofáku na Křižanský sedlo?

            0 0
            • alinceb  

              JJ, úplně extra kopec to sice není, ale dvě pasáže (u tunelu a u penzionu Novina) jsou celkem utažený. Tuším, že jsem neřadil ani 34z pastorek…

              0 0
              • McBlacky  

                já to jel na žiletce na podzim když jsem byl ještě totál v pizze s formou a docela mě to tam tahalo, navíc je tam rozjebanej asfalt.

                0 0
                • alinceb  

                  Jo, asfalt je tam naprd – hlavně ta poslední pasáž kolem tunelu a nahoru a pak první část sjezdu po křižanské nádraží. My to občas jezdíme na žiletkách jako kolečko: Kryštofák – Křižany – Výpřež a domu a nebo ještě protáhnout přes Rašovku. Na bikách obvykle točíme rovnou na Výpřež – Ještědku – hřeben – Rašovku a pak někam na Dlouhý most…

                  0 0
                  • TJK  

                    pamatujes pohodovej stoupacek z ze sedla nahoru kolem Lomu? :-D takovy to jak sem rikal ze uz to ted nebude moc do kopce :-DD

                    0 0
                    • alinceb  

                      Myslíš to směrem na Buk republiky? Jak se tam několik z nás „vzepjal kůň“? :D

                      0 0
                      • TJK  

                        no to je von :-DD tak tan bych rekl ze je po „sprintu“ na sedlo opravdu odpocinkovej :-D

                        0 0
                • TJK  

                  ta cast me tam taky stve… obcas to radsi jezdim lesem a pripojim se pod sedlem…

                  0 0
    • McBlacky  

      pokud ti stačí ± funkčnost tak jen zahod přesmyk o odmontuj malou a střed nebo malou a velkou

      Aby ti ale nepadal řetěz a vyjel jsi taky nějaký brdky tak je lepší sehnat si narrow-wide převodník a namontovat ho na místo střední pily. Bude to vypadat hnusně ale pokud seženeš rozteč 104 tak to fungovat bude. Potřebuješ jen jiný šrouby, nebo podložit ty stávající.

      0 0
    • klimak  

      a dal si pryc jen velkou a malou nebo si neco dokupoval pripadne doladoval?

      0 0
    • klimak  

      prostredni uz to ma pomalu zasebou, takze se chystam neco koupit asi 34T

      0 0
      • alinceb  

        Jestli hledáš nejlevnější cestu, tak kousek od tebe v Liptále vyrábí NW převodníky pan Mrnuštík (Viavelo). Teď mám pilu od něj na kole a bylo to celkem fajn. Asi 2× mi spadl řetěz na Rychlebech, ale to jsem neměl hazku s brzdou (150mm full) ani vodítko. Po namontování vodítka už to nepadá, s brzdou vyzkouším až asi za 14 dní…

        0 0
      • Tina  

        NW prevodník Werk je za 999,– Kč.

        9speed hazka Sram X0 zvládne max 36z pastorok. Z väčšieho už nezhodí.

        0 0
      • Jakobo  

        Ja jsem takhle jezdil Shaman 36/11–34, kupodivu nic nepadalo. Ten Shaman ma dost vysoke zuby. Kvalita slitiny nic moc, najel jsem asi 6000 km na obe strany a s pilovanim, kdysi jsem tu i daval fotku. Tech 36/11 az 36/34 byl kompromis, potreboval jsem rychle prevody na cestu do prace. Myslim, ze 1:1 je do kopcu na sotoline minimum, do opravdoveho terenu je to porad malo. Tam bys musel mit aspon 30/34 a voditko. Ale urcite to vyzkousej, aspon sam zjistis, ze 3×9 je nejlepsi system, jeste rad se vratis z5. Moc vic na zkousku nema smysl investovat.

        0 0
    • Rubi  

      aneb 1*X za kazdou cenu, s tim 26 epicem uz stejne diru do sveta neudelas, tak proc tam ten presmykac nenechas, to mi hlava nebere…

      0 0
    • plevka  

      Ahoj, jezdíte někdo kombinaci 1×9 delší dobu a jste s tím spokojeni? Nebo jste se spíše po otestování vrátili zpět na více placek? Děkuju za případné postřehy a zkušenosti :)

      0 0
      • Pedro404  

        Už pár sezón, 32×34. Na horách bych občas snes ještě trochu lehčí převod, ale 95 % času mi to na šudlání kolem Prahy stačí, tak to neřešim. Fyzičku mám tak slabší průměr bych řek.

        0 0
      • Jakobo  

        Jezdil jsem s tim neco pres rok, kolem 6000 km. Pak jsem se vatil zpet k 3×9 (42,32,24/11–32) a spokojenost, prevodu dostatek pro rychlou jizdu i do kopcu. 1×9 byl kompromis.

        Klady: O packu min na riditkach, lanko, bowden, smyk

        Asi nizsi hmotnost, ale to jsem stejne nepoznal

        Zapory:

        Krizeni retazu v krajnich polohach hlavne na velkou, nebylo to ono. Proto se asi zuby na pile vybrousi tak do boku, ke konci mely pod 2 mm.

        Maly rozsah (36/11–34)

        Chtel bych nekdy zkusit XX1, to zas bude uplne jinde (rozsah 10–42, hazka) nez tyto samodomo bastly. Jinak 3×9 je idealni.

        0 0
      • podvlada  

        1×9 jsem nahodil na „měšťáka“ (Marin v bajkách) a do města, do práce, na cyklostezky a do jednoduchýho terénu paráda. Převodník od Superstaru 36z a kazeta 11–34. Možná dopořídím 38z až budu dávat novou kazetu 11–36. Nespadl ani jednou, i v terénu (co pevňák dovolil :))

        Oproti tomu na fullu (RB v bajkách) mam 2×10 (24/38 + 11–36) a vzhledem k tomu, že ho chci mít jako univerzál, tak by tam pro mě neměla jednoplacka smysl. Když jsem si spočítal, co bych chtěl ještě ušlapat, tak mi vycházely nesmysly.

        Určitě je plný řešení 1×11 jinde, s kazetou 10–42, ale taky i finančně, že.

        Za mě ideální 2×10, bral jsem to jako krok vpřed. 1× zatím ne.

        Hodilo by se zde opět zlaté pravidlo B-F: „Neřešit, jezdit.“ :)

        0 0
    • jocky  

      Ahoj, muzes se nechat inspirovat, jeslti je to jeste k veci; 1×9 viz foto :).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.