rad bych preskladal stavajici set up viz. foto na 1×9, poradi nekdo kde a jakou pilu koupit, popripade co je dale treba aby to fungovalo.
rad bych preskladal stavajici set up viz. foto na 1×9, poradi nekdo kde a jakou pilu koupit, popripade co je dale treba aby to fungovalo.
Co s tím hodláš jezdit? Nevím o žádném adaptéru na 9sp kazetu, který by zvětšoval rozsah…
ale existuje Deore 12–36 a to imho s 32z na cestu do hospody a zpět stačí:-)
když na to máš tak na fun bajka netřeba.
Na vysočině s námi blahé paměti objel maník na 26" s 42pilou + 11–34 přes kilo v kopcích včetně pasáží kolem 9skal, 4P, Maštale :)
Jezdim vetsinou mensi vzdalenosti cca 30 km a velkou a malou pilu neopuzivam. Na to co tady v okoli je mi bohate staci prostredni a 11–34 vzadu. Dopredu zvazuju novou pilu 34 jen nevim kde a co presne koupit.
když už zvažuješ novou pilu, tak určitě vem nw. Hazka s brzdou netřeba (pokud nejezdíš nějaký pekla).
Výrobců už je dost, nejlevněji asi superstarcomponents. Z dražších absoluteblack a wolftooth…
9spd reťaz je trocha širšia ako 10spd. Údajne na NW (primárne určených na 10/11spd) tak dobre nedrží. Aj keď v porovnaní s klasickým 32z prevodníkom to bude lepšie
Nie je problém jazdiť 10speed reťaz na 9speed kazete ;)
to potvrzuju…ale pokud je namazanej nějakým lepivějším mazivem, drží pěkně
Já nasadil NW na 1×9 a 10sp řetěz a bez brzdy a vodítka naprosto ok.
hm, čistě teoreticky by neměl být rozdíl, devítkový řetěz je zevnitř skoro stejně široký jako desítkový. Rozdíl v šířce je zvenku článků a to by nemělo mít na funkci nw vliv.
Ale čistě prakticky to fungovat nemusí. Já dával NW převodník s 9sp kazetou a musel tam byt 10sp retezk
Jasné, řetěz sem ani neřešil. Osobně jsem dojezdil 9 speed a novej pak koupil na 10ku a nebyl problém ani s jedním.
já s tim objel/oběhl xc závod teď v sobotu :-) 32 a vzadu 11–34
Neříkám, že to nejde. Taky jsem teď o víkendu zajel na kafíčko do Kryštofáku a do sedla po silnici jsem v pohodě vyjel na velké placce (39z) s 9s kazeto 11–34, ale někdo to chce třeba do kopců a stačit to nemusí.
Btw. na Sectoru mám trvale 1×10 s kazetou 11–36 a stačí mi to do Jizerek…
po silnici do sedla myslíš z Krištofáku na Křižanský sedlo?
JJ, úplně extra kopec to sice není, ale dvě pasáže (u tunelu a u penzionu Novina) jsou celkem utažený. Tuším, že jsem neřadil ani 34z pastorek…
já to jel na žiletce na podzim když jsem byl ještě totál v pizze s formou a docela mě to tam tahalo, navíc je tam rozjebanej asfalt.
Jo, asfalt je tam naprd – hlavně ta poslední pasáž kolem tunelu a nahoru a pak první část sjezdu po křižanské nádraží. My to občas jezdíme na žiletkách jako kolečko: Kryštofák – Křižany – Výpřež a domu a nebo ještě protáhnout přes Rašovku. Na bikách obvykle točíme rovnou na Výpřež – Ještědku – hřeben – Rašovku a pak někam na Dlouhý most…
pamatujes pohodovej stoupacek z ze sedla nahoru kolem Lomu? :-D takovy to jak sem rikal ze uz to ted nebude moc do kopce :-DD
Myslíš to směrem na Buk republiky? Jak se tam několik z nás „vzepjal kůň“? :D
no to je von :-DD tak tan bych rekl ze je po „sprintu“ na sedlo opravdu odpocinkovej :-D
Na tabuli se prostě jede, i kdybys měl duši vypustit! :)
ta cast me tam taky stve… obcas to radsi jezdim lesem a pripojim se pod sedlem…
pokud ti stačí ± funkčnost tak jen zahod přesmyk o odmontuj malou a střed nebo malou a velkou
Aby ti ale nepadal řetěz a vyjel jsi taky nějaký brdky tak je lepší sehnat si narrow-wide převodník a namontovat ho na místo střední pily. Bude to vypadat hnusně ale pokud seženeš rozteč 104 tak to fungovat bude. Potřebuješ jen jiný šrouby, nebo podložit ty stávající.
+1
přesně
a když koupí (klidně na bazaru) nějaký obyčejný plechový rockring, bude to i vypadat relativně pěkně.
Rockring zabrání padání řetězu ven ale ne dovnitř.Potřebuje tam dát nějaké vodítko řetězu.
Předpokládám že byla myšlená varianta s narrow wide převodníkem.
Jasně, to jsem přehlídl.
Při použití normální pily by stačilo třeba tohle.
A k rámu to přidělá jak? Izolepou? :D
Musíš dokoupit ještě základnu a na tu může podle potřeby nahodit i napínák nebo rockring.
a ISCG úchyt si tam jako dosvaří?
Na to snad nepotřebuje iscg. Můze koupit základnu pod misku, nebo na objímku sedlové trubky.
Kua chlapi, už toho nechte.
Dovnitr by mohla mozna jit ta zarazka, co se dava na silnice a ta to udrzi.
Jde to vyřešit různě.Když jsem kdysi čekal na napínák a chtěl jsem vyjet na kole, tak jsem místo smyku vyrobil z kousku dřeva takovou zarážku kterou jsem přidělal místo smyku a fungovalo to parádně…jen se mi všichni smáli:)
Myslím že nejlepší řešení je koupit něco co tam opravdu patří a bude 100% fungovat.
Parádní, měl jsem to podobně ale uchyceno jsem to měl lépe protože na Status jde smyk.
Škoda že už nemám fotku.
Šrouby se daji upilovat a nemusí nic podkládat.
dobrá ******** s origo ocelovými :)
a dal si pryc jen velkou a malou nebo si neco dokupoval pripadne doladoval?
prostredni uz to ma pomalu zasebou, takze se chystam neco koupit asi 34T
Jestli hledáš nejlevnější cestu, tak kousek od tebe v Liptále vyrábí NW převodníky pan Mrnuštík (Viavelo). Teď mám pilu od něj na kole a bylo to celkem fajn. Asi 2× mi spadl řetěz na Rychlebech, ale to jsem neměl hazku s brzdou (150mm full) ani vodítko. Po namontování vodítka už to nepadá, s brzdou vyzkouším až asi za 14 dní…
NW prevodník Werk je za 999,– Kč.
9speed hazka Sram X0 zvládne max 36z pastorok. Z väčšieho už nezhodí.
Tino, budete vyrábět i direct mount převodníky na sram?
/ konec komerční přestávky /
/ konec komerční přestávky /
Ja jsem takhle jezdil Shaman 36/11–34, kupodivu nic nepadalo. Ten Shaman ma dost vysoke zuby. Kvalita slitiny nic moc, najel jsem asi 6000 km na obe strany a s pilovanim, kdysi jsem tu i daval fotku. Tech 36/11 az 36/34 byl kompromis, potreboval jsem rychle prevody na cestu do prace. Myslim, ze 1:1 je do kopcu na sotoline minimum, do opravdoveho terenu je to porad malo. Tam bys musel mit aspon 30/34 a voditko. Ale urcite to vyzkousej, aspon sam zjistis, ze 3×9 je nejlepsi system, jeste rad se vratis z5. Moc vic na zkousku nema smysl investovat.
aneb 1*X za kazdou cenu, s tim 26 epicem uz stejne diru do sveta neudelas, tak proc tam ten presmykac nenechas, to mi hlava nebere…
Ahoj, jezdíte někdo kombinaci 1×9 delší dobu a jste s tím spokojeni? Nebo jste se spíše po otestování vrátili zpět na více placek? Děkuju za případné postřehy a zkušenosti :)
Už pár sezón, 32×34. Na horách bych občas snes ještě trochu lehčí převod, ale 95 % času mi to na šudlání kolem Prahy stačí, tak to neřešim. Fyzičku mám tak slabší průměr bych řek.
Jezdil jsem s tim neco pres rok, kolem 6000 km. Pak jsem se vatil zpet k 3×9 (42,32,24/11–32) a spokojenost, prevodu dostatek pro rychlou jizdu i do kopcu. 1×9 byl kompromis.
Klady: O packu min na riditkach, lanko, bowden, smyk
Asi nizsi hmotnost, ale to jsem stejne nepoznal
Zapory:
Krizeni retazu v krajnich polohach hlavne na velkou, nebylo to ono. Proto se asi zuby na pile vybrousi tak do boku, ke konci mely pod 2 mm.
Maly rozsah (36/11–34)
Chtel bych nekdy zkusit XX1, to zas bude uplne jinde (rozsah 10–42, hazka) nez tyto samodomo bastly. Jinak 3×9 je idealni.
1×9 jsem nahodil na „měšťáka“ (Marin v bajkách) a do města, do práce, na cyklostezky a do jednoduchýho terénu paráda. Převodník od Superstaru 36z a kazeta 11–34. Možná dopořídím 38z až budu dávat novou kazetu 11–36. Nespadl ani jednou, i v terénu (co pevňák dovolil :))
Oproti tomu na fullu (RB v bajkách) mam 2×10 (24/38 + 11–36) a vzhledem k tomu, že ho chci mít jako univerzál, tak by tam pro mě neměla jednoplacka smysl. Když jsem si spočítal, co bych chtěl ještě ušlapat, tak mi vycházely nesmysly.
Určitě je plný řešení 1×11 jinde, s kazetou 10–42, ale taky i finančně, že.
Za mě ideální 2×10, bral jsem to jako krok vpřed. 1× zatím ne.
Hodilo by se zde opět zlaté pravidlo B-F: „Neřešit, jezdit.“ :)
Ahoj, muzes se nechat inspirovat, jeslti je to jeste k veci; 1×9 viz foto :).
To je fakt 1×9? Jak?! To potřebuju.
Ahoj mrkni na
Ale prehazka je 10speed.
10sp a ta poloha se jí dlouho líbit nebude.
Tahle poloha je uz lepsi.