• vsn

    Zdar,

    reklamoval jsem Garmin navigaci kterou jsem prodal zákazníkovi a druhej den jí donesl. Místo reklamace Picodas provedl placený servis který jsme uhradili protože jsme zboží nakoupili cca přes 2mi lety a měsíci – tzn. podle nich na to záruka neplatí a drží ji prodejce… Neměla by záruka běžet ode dne prodeje koncovému zákazníkovi? … s takovýmhle přístupem jsem se ještě nesetkal … u IT tohle neexistuje a tady se se mnou hádali že mi to nevydobropisujou …

    asi nechtějí prodávat … protože tohle pro mě znamená že radši budu prodávat Polar.

    0 0
    • Frostty  

      Polar klidně můžeš prodávat, ale rozhodně to není plnohodnotná náhrada garminu. A ano už jsem se s tímhle u picodasu setkal a taky svého času u sony, samsungu, sharpu, lg…

      0 0
    • Kurt  

      Maji pravdu – zaruku vuci svemu zakaznikovi drzis ty. Ostatne, oni taky drzi vuci svemu zakaznikovi (tobe) zaruku – jenze prave ta uz vyprsela, kdyz jsi to nakoupil pred vice, nez 2 lety, jak sam pises (mimochodem, oni nemaji povinnost ti davat 2 roky zaruky, pokud nejsi koncovym zakaznikem).

      0 0
      • Frostty  

        Jak říkáš, přesně takto to je.

        0 0
      • vsn  

        pojem slušnost?

        když jsem prodával NTB a další kraviny tak to NIKDY nikoho nezajímalo kdy jsem to nakoupil já.

        0 0
        • Frostty  

          IT je docela specifikum. Nulový marže a pojďme, docela zvrácený systém obchodování :D.

          Každopádně tohle je obchod, pokud by si prodával kilo gárminu týdně, tak by se k tomu určitě postavili jináč :-). Se mnou nikdy nevyjeba.li. S jakým člověkem tam přímo komunikuješ? Třeba bych ti uměl poradit…

          0 0
          • vsn  

            jedná se o pár korun.

            je nějaký jiný „lepší“ dodavatel Garminu?

            0 0
            • Frostty  

              Lepší, nelepší. Ono je to dost o známých, svého času jsme dost řešili garmin přes fons, následně GPS centrum. Tak tři roky zpět jsem garmina prodával jak rohlíky, nevím jak se dnes chová trh, třeba je to horší :(.

              0 0
        • Kurt  

          Ptal ses: Neměla by záruka běžet ode dne prodeje koncovému zákazníkovi?

          Na to jsem ti odpovidal. Co se tyka slusnosti – je to obchod, je jen na tobe, jake si s obchodnim partnerem dojednas podminky. My to mame taky pokazdy jinak – jeden nam uzna mesic po zaruce, jinek ani den.

          0 0
    • felix.org  

      Bez znalostí konkrétního případu těžko blíže soudit. Ale obecně zákonná dvouletá záruční doba existuje pouze u kupní smlouvy dle občanského zákoníku (tedy mezi nepodnikateli) při prodeji zboží v obchodě.

      Mezi tebou a tvým dodavatelem se o kupní smlouvu dle občanského zákoníku při prodeji zboží v obchodě nejedná, neexistuje tedy v tomto vztahu zákonná záruka. Zřejmě se bude jednat o obchodněprávní vztah, kdy tvůj dodavatel odpovídá dle obchodního zákoníku za vady zboží, ale ze zákona tam žádná záruka není. Záruka je v obchodněprávních vztazích pouze smluvní, takže je třeba si ji ve smlouvě s dodavatelem dohodnout.

      0 0
    • borda  

      tak jako zaruka na skladovani pro prodejce byva ruzna, v moji branzi cca pul roku a po domluve vice. ale to jsou trosicku drazsi veci nez dodava picodas :-)

      kazdopadne poucil jsi se a myslim, ze priste si sakra rozmyslis, jestli si od picodasu koupis neco na kram – cili – jejich blbost. ze jim tech par kacek za to stoji…

      0 0
    • maxipes-fik1  

      Je to naprosto v mezích zákona.

      Osobně jsem s Garminem, potažmo Picodasem potíž nikdy neměl. Známému dokonce sami nabídli převod map na novou navi, když si tu tři roky starou rozmlátil. Hodně bude záležet na tom, jestli prodáš jednu navigaci za uherský rok, která se ještě před tím rok válela ve vitríně, nebo jich za týden otočíš deset.

      Btw: v obchodu už nějaký ten rok dělám. Zkušenost říká, že čím menší zákazník, tím větší křikloun. Velcí hráčí podmínky buď akceptují a hrají podle nich, nebo je rovnou rozporují. Malí oproti tomu soustavně zkouší hledat kličky. Neber to osobně, je to jen obecná zkušenost z trhu. Ale jak už tu někdo psal, i já se zabývám výrazně dražšími hračkami, než jsou navigace.

      0 0
    • pepino  

      No už ten název, kde evidentně chybí dva háčky a čárka.

      0 0
    • nimha  

      No, na 100% je jasný, že vůči zákazníkovi máš povinost záruku 24M ode dne prodeje. Pokud zboží přeprodáváš, tak ho reklamuješ dál a může se stát, že tvůj zákazník u tebe těch 24M stihne a ty, jako velkoobchodní zákazník, už u Picodas ne. To je tvoje riziko. Může se i stát, že jako business-business ti dá dodavatel záruku jen 6M (obchodní zákoník), ale ty budeš muset dát business-retail 24M (občanský zákoník).

      Samozřejmě může být s dodavatelem jiný vztah, že se tohle bude řešit od doby prodeje u tebe, ale to jen nadstandard.

      Aspoň tolik moje zkušenosti z prodeje routrů, telefonů a set-top boxů v naší firmě.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.