• vikicek

    Zdarec, jsem trochu offtopic, ale tohle je moje nejmilejší forum, tak se zkusim zeptat. Když reklamuju výrobek v standartní dvouleté záruce a závada je neopravitelného charakteru (tudíž reklamace byla řešena výměnou za nový kus), běží nadále původní reklamační lhůta a nebo běží nová, vázaná na ten nový kus? S největší pravděpodobností to bude první varianta, ale potřebuji to vědět jistě. Díky

    0 0
    • BigKarel2  

      Myslím že běží pořád ta stará doba, jen prodloužená o tu dobu co byl výrobek na reklamaci…ale taky to nevim na 100pro…

      0 0
      • La Piér  

        Nesmysl.

        0 0
        • kubad  

          no mohly bys teda kdyz uz napsat jak to teda je :D

          v pripade vymeny za novy vyrobek, bezi nova 2leta zaruka

          0 0
          • La Piér  

            Už to tu je napsáno. Jinak viz Občanský zákoník.

            0 0
        • Volf  

          §627 odst. 2 občanského zákoníku řeší tuto problematiku. Zákonná záruka začíná běžet od dne převzetí nového zboží.

          0 0
    • felix.org  

      § 627 Občanského zákoníku

      (1) Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.

      (2) Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.

      (3) Jakákoliv ujednání mezi prodávajícím a kupujícím, uzavřená před uplatněním práva z odpovědnosti za vadu prodané věci, pokud by v jejich důsledku toto právo zaniklo nebo bylo omezeno, jsou neplatná.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Tak tak.

        A co kdyz nevystavi novy zarucak/neda protokol o predani noveho vyrobku?

        0 0
        • vikicek  

          ten já mám, tak v poho .. :)

          0 0
          • mr.nikdo  

            Osobne si myslim, ze na predavaci protokol – ze ti vratil novy vyrobek – se ta zaruka vztahuje (jako bezi nova), ale nemam to potvrzene zakonem…

            Nam se tedka stalo, ze nam dal typek novy hrnec a nedal ani protokol o vraceni vyrobku a nic. Navic se cukal, ze zaruka pokracuje stara… Vtipne je, ze teoreticky my po nem ted muzeme pozadovat hrnec dalsi a novy, protoze stale mame puvodni reklamacni pozadavek (nema dukaz, ze uz reklamaci vyresil)…

            0 0
      • prupek  

        Takhle jsem mel trikrat po sobe novou zakladni desku na PC – nakonec jsem si nechal vratit penize (=5 let pronajem MB zdarma) :D

        0 0
      • kralovek  

        Ve fabii mi vymenily v kufru na jedne strane ten mechanismus zacvaknuti roletky, ktera kryje prostor kufru.

        No a temer po dvou letech se to rozbilo znova. Tj zaruka na auto uz byla pryc (ta byla 2 roky) ale od opravy to 2 roky jeste nebyly.

        Byl jsem zrovna mimo cr a mistnim servisu mi rekli ze oprava zaruku neprodlouzi. Tak jsem volal do cr (skoda asistence) a tam mi rekli totez.

        Tak jsem se ptal … kdyz by se mi den pred koncem zaruky pokazil motor a musel byt vymenen a tyden na to by se pokazil znuvu … to znamena ze mam smulu? Rekli ze ano.

        Vidim ze to je docela v rozporu se zakonikem …

        0 0
        • felix.org  

          Při opravě výměnou začíná záruka běžet znovu od okamžiku převzetí vyměněné věci (§627/2). Pokud však byla provedena oprava věci výměnou vadného dílu (tzn. nedošlo k výměně celého výrobku), pak záruka na tento vyměněný díl neběží znovu ani neprodlužuje záruku na celý výrobek (nebyla-li na vyměněný díl poskytnuta odělená záruka už v okamžiku pořízení věci), neboť se nejedná o opravu výměnou, nýbrž o uvedení věci do souladu s kupní smlouvou.

          0 0
        • mr.nikdo  

          U nekterych veci je zaruka zkracena. Napr. nabijeci baterie jsou jen na 6 mesicu…

          Jestli to treba u takovych veci neni jinak…

          0 0
          • Honz8t  

            To tak není. Spousta prodejců to sice tvrdí, ale i na baterie je záruka 2 roky. Ale je to stejný princip jako třeba u bot – ztráta kapacity je běžné opotřebení, ale např. výrobní a materiálové vady je možné úspěšně reklamovat celé 2 roky.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • vikicek  

        díky moc :)

        0 0
    • kubad  

      pokud byl výrobek vyměně je na něj znovu plná 2-letá záruka

      nedávno sem to řešil s telefonem

      0 0
      • roud  

        roud

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • vikicek  

        dík :)

        0 0
    • Nikovlas  

      Využiji toto vlákno s prosbou o radu:

      Koupil jsem notebook u firmy, která je teď v likvidaci. Konkrétně jde o TABERY COMPUTER s.r.o.

      V autorizovaném servisu Lenovo jsem už jednou reklamoval displej a pak ještě 2× panty – teď už mám zase vůli v pantech a chci vrátit peníze – to ale musím u prodejce…

      Máte někdo zkušenost s vyřizování závazků s firmou, která je v likvidaci?

      Dík.

      0 0
      • MirosPikos  

        Smiř se s tím, že ti notebook zůstane. Takže ho nech spravit a dál používej.

        Od firmy v likvidaci nelze čekat, že by dostála nějakého nově vzniklého závazku po odstoupení od smlouvy. Likvidátor se vypořádá maximálně se starými závazky a to ještě kdo ví jestli. Tak jako tak, kdyby to zkusil, mohl bys skončit bez notebooku a nakonec i bez peněz a ještě bys nad tím strávil mnoho času. Proto radím, nechat spravit v záruce a používat, dokud to alespoň trochu půjde. Za ušetřený čas si koupíš pak novej ;)

        0 0
        • Nikovlas  

          Njn – vypadá to tak. Každopádně dík.

          0 0
      • kubad  

        bohužel smůla, nemáš u koho reklamovat, a z toho co pises nemas narok na odstoupeni od smlouvy, takze ti nevznikla skoda kterou bys mohl uplatnit

        0 0
        • Nikovlas  

          Pokud se 3× opakuje stejná vada, nebo tuším 4× vyskytne nějaká vada, tak nárok na odstoupení mám (dokonce splňuji obě možnosti). Ovšem asi jak píše Miros…

          0 0
          • kubad  

            jo pokud je to 3 stejna tak jo, ale nemas u koho uplatnit to je ten problem

            0 0
            • felix.org  

              Tak odstoupit od smlouvy muze a narok na vraceni kupni ceny muze prihlasit jako pohledavku do likvidace. To, ze zrejme nic nedostane, je vec dalsi… :-)

              0 0
              • kubad  

                no a kdo mu tu 3 reklamaci stejne vady uzna a potvrdi?

                teoreticky přes jiny autorizovany servis, ale ve finale je to stejně bez šance, resit se to muze nekolik let :/

                0 0
                • Nikovlas  

                  No prostě to dám do autorizovaného servisu na opravu, no… a už budu nakupovat jen u spolehlivej­ch firem.

                  0 0
                  • kubad  

                    možná ti to na zaruku opraví, to už je o značce.

                    A s tou likvidaci prodejce to te muze postihnout i u velke spolehlive firmy.

                    0 0
                    • La Piér  

                      Ale s o několik řádů menší pravěpodobností a mnohem lepším vypořádáním otevřených záležitostí.

                      0 0
                      • kubad  

                        jj to asi jo, ale to stejne moc nepomuze

                        0 0
                        • La Piér  

                          Já myslím, že mnohonásobně menší pravděpodobnost úpadku např. Alzy oproti SousedComputer s.r.o. pomůže výrazně.

                          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce