Chcem sa opýtať, čo by ste radšej obetovali? Uzamykanie vidlice z riadidiel a slabšiu vidlicu ( Rock Shox Reba SL), alebo uzamykanie z korunky a vyššiu vidlicu (Rock Shox Reby Race). Dík za odpovede
Chcem sa opýtať, čo by ste radšej obetovali? Uzamykanie vidlice z riadidiel a slabšiu vidlicu ( Rock Shox Reba SL), alebo uzamykanie z korunky a vyššiu vidlicu (Rock Shox Reby Race). Dík za odpovede
Podle toho jak moc to používáš :-)
pokud často, tak nvm jestli je dobré se pořád ohýbat na točítko u vidle…
mám ted REBU SL se zamykaním poplockem a nemůžu si stěžovat ..zamykám pořád. předtím jsem měl toru kde byl lock jen na korunce a skoro sem to nepoužival.
Ten lock na řidítkách je bezva.
osobně bych bral to z riditek.
Ahoj, mám SL a zamykání z řidítek je prostě super… Asi bych jiné už nechtěl.
To máš tak, buď zamykat z řídítek a gate štelovat imbusem (SL), nebo zamykat na korunce a gate štelovat taky na korunce (Race). Jinak jsou ty vidle naprosto totožný. Rozhodni se co chceš. Já bych šel do možnosti dva, sám mám sice zamykání z řídítek, ale nic moc extra přínosnýho na tom nevidim, je to akorát další páčka a bowden navíc a jestli se mám už k tej korunce ohybat a nastavovat jednu věc nebo dvě je vcelku jedno.
Mám Sl a rozhodně doporučuji s lockem z řidítek
mam rebu sl a uz v zivote nic od firmy RS.
copak se prihodilo? :)
asi mu tečie tlmenie, alebo mu vadí progresivita… Alebo aj aj :D
si moj hovoca ci nevies preniest cez srdce ze som ti onehda nepochvalil podla teba najlepsi bike na svete – haibike? odpovedat nemusis.
chcem odpovedať – nie som hovorca ale vymenoval som známe vlastnosti, je v tom nejaký problém? :)
dobre, nic.
michodom aj – aj a este cosi navyse.
asi mam stastie na kus (jak obycajne) ale okrem vsetkych uz tu popisovanych problemov mna stretaju aj tie s ktorymi si za boha neviem rady ako napr. neustale prerazanie vzduchu z pozitivnej komory do spodnej nohy. uz ma to nebavi a chystam sa ju slavnostne vyhodit.
Keď ju budeš vyhadzovať tak sa ozvi :).
Chceš se podívat jak letí? :)
No asi ju budem radšej chytať :).
To prerazanie ak je nad piestom olej, tak je chyba na reklamaciu, alebo vymenu vzduchoveho piestu. Alebo su poskodene vnutorne nohy z vnutornej strany, kazdopadne to nie je vobec normalne a je nezmysel kvoli tomu odsudzovat RS.
olej nad piestom je, nohy poskodene nie su, jak pises normalne to ani nahodou neni, to ze je to na reklamaciu resp. vymenu vzduchoveho piesta je mi jasne ale mne sa s tym nechce trtkat a posielat do e-shopu kde som to kupil a cakat kym to imho aj tak vratia ako nepreukazane obzvlast ak som si precital vynimky zo zaruky (inak odporucam, v podstate akakolvek zavada sposobena pouzivanim je mimo). ono to neni zla vidla vahovo ani funkcne, dokonca je aj amaterom docela servisovatelna ale ked pripocitam k tomu to ze sa pocas ani nie dvoch rokov uzivania u nej uz vyskytli vsetky na b-f preberane zavady + toto tak jak s takou firmou koncim.
kolikrát jsi jí už posílal? :-) KOlikrát byla na servise?
nikdy som ju nikam neposielal a nikdy nebola v servise z jedneho prosteho dodovodu ze u nas je jediny servis ich dovozca a jeho povest a kvalita jeho servicu a pristupu je vseobecne znama. navyse jak som spominal jedna z vyhod je ze jej rozobraniue a zlozenie je pomerne jednoduche takze zatial som vsetky zavady vdaka b-f, ivelo a samotnym stranakam RS zvladol aj sam. ako nie ze by som sa z toho tesil, ciste z nudze cnost. (mimochodom maju na nete velmi dobry technicky manual step-by step aj fotkami, to by naozaj musel zvladnut aj bezruky) s touto co popisujem si ale rady neviem a uz ma to nebavi.
Třeba se technik přepočítal a něco tam p***l
hydrolock :-D
vem race a dokup zámek z řidítek, není to nic neúnostnýho ;)
ale to není tak jendoduché :-) to není jen o tom dát páčku na řídítka
vím, soused to teď předělával, ale zas žádnej hlavolam taky ne ;), Pa.T kdyžtak se ho na to zeptejte :)
a jak to vyřešil? vracení atd … ?
obyč lock na řidítka za 250 a jakousi kravinu za 150 na korunce ;), vše plně funkční :)) + samozdřejmě nepočítám bowden a lanko…
No zajímalo by mě to jak to takhle levně vyřešil :-)
Já jsem měl na korunce zamykání na řidítka, ale chybělo tam pár věciček, který k tomu zamykání jsou potřeba. Neměl jsem zamykání na korunce, který jsem předělal na zamykání z řidítek. Pouze jsem dokoupil potřebný komponenty, abych to zamykání z řidítek dodělal:)
si říkám, že dan tu mate :-)
Za poslední 3 roky jsem měl 3 vidlice Od Rock Shoxu (Reba Sid), u všech se podělal lockout. Kde je chyba? Mám prostě jen smůlu, nebo to něco vypovídá o kvalitě těchto vidlic? Funkčně k nim nemám výhrady, ale spolehlivost je tedy příšerná.
Mám prostě jen smůlu, nebo to něco vypovídá o kvalitě těchto vidlic? – bohuzial asi to druhe, vyslovene zrejme zalezi od kusuco za sikmaca to malo v rukach.(kedze su aj taki co nemaju problem) a ja mam trocha vyhrady aj k tej funkcnosti. ako vidla co pri 25% sagu pod takmer 100 kilovym chlapom chodi na cca 80–85% svojho zdvihu… co ja viem.
S tou velkou progresivitou s tebou souhlasím, mám to na Reconu ± stejně. RS bych se při nákupu další vidlice taky už vyhnul. Ale zas na druhou stranu může ta progresivita někomu vyhovovat.
Já jsem třeba za ní rád. Další bolístka epiconu … využívá celej zdvih. To se mi dost nehodilo při jednom závodě na konci sezony, kdy na okruhu byly 2 místa, kde jsem šel pokaždý na korunku. Normálně přes sezonu při běžnym ježdění se mi to nestalo. Přitom vidle nafoukaná tak, že mi chod vyhovoval. Když jsem jí přifouk, byla málo citlivá .. takže doufám že SID mě právě tou progresivní charakteristikou uspokojí :)
pokud na „korunku“ myslíš na doraz, tak to zní, jako kdybys nadával, žes dostal na tomhle závodě vidlici na doraz a jindy se ti to nikdy nestalo a je to tak dobře :-)
Uplně ti nerozumim :)
nevadí, stejně to asi není moc důležité :-)
Epicon má pružinovou negativku (stejně jako třeba některé Foxky), takže může vzniknou problém, že při větším tlaku v pozitivce ji to bude chtít vyměnit za tvrdší.
Proto vidlice s pružinou negativkou při větším tlaku ztrácejí citlivost (bez výměny negativky za tvrdší).
Jinak pokud jdeš na doraz párkrát do roka, tak to samozřejmě ničemu nevadí. Lepší jít ojediněle na doraz než mít pořád nevyužitou velkou část zdvihu.
já nevím, proč se tolik bát dorazů? však ta vidlice by měla být na to stavěná, aby to zvládla. je jasný, že když dostane moc velkou ránu na dorazu, tak se může něco podělat, ale to už musí být… já si vždycky myslel, že vidlice má chodit a dát ji na doraz každou druhou vyjížďku při skoku je naprosto normální věc…
„vidlice má chodit a dát ji na doraz každou druhou vyjížďku při skoku je naprosto normální věc…“ Tak to tě můžu ujistit, že rozhodně normální není :)
No teda … já radši budu mít rezervu ten jeden centimetr na nějaké extrémy .-)
jde samozřejmě o to, co je myšleno skokem, že jo… já to bral z pohledu endura, ne xc.
nicméně furt nevím, co je špatného na dorazu. co jsem měl starý maruny, tak jsem se rozhodně dorazů nebál a nikdy jim nic nebylo. je samozřejmě fakt, že velkou ránu dostala jen když byl blbý dopad a já větší prase než obvykle, ale normální jemné líznutí dorazu na trošku nadprůměrným skoku než co jsem obvykle dával mi fakt nepřijde ničím zvláštním a ničím, čeho bych se měl příště vyvarovat. samozřejmě pokud dostanu vidlici na skoro všem na doraz, tak to nebude zrovna ideální nastavení…
Není RS jako RS (co se týká progresivity). U-turnové verze ji měly vždy o hodně menší (tak akorát). A už se tu někde i objevilo, že 2011 verze mají menší progresivitu i verze bez u-turnu (neměl jsem žádnou 2011 RS v ruce, tak nemůžu potvrdit ani vyvrátit).
V každém případě třeba u starší Reby bez u-turnu, která je extra progresivní, není nic snažšího než ji poslat na úpravu (třeba místo posezoního servisu, který by stál skoro to samé) na snížení progresivity a jako bonus bude i zlepšení citlivosti.
O tom už jsem si kdysi tuším s Milanem psal a údajně u toho Reconu by kvůli konstrukčnímu řešení nebylo vidět nějaké extra zlepšení, tak z toho nějak vyšumělo.
Zlepšení je znát vždy, rozhoduje stav vidlice před o tom, jak výrazný bude pokrok.
Dual air má potom samozřejmě větší možnosti i v rozsahu nastavení především jezdcem samotným.
asi sem se na to už ptal – ale to je výrobní tajemství, nebo co s tím teda konkrétně uděláš? posuneš pístky na těch táhlech, aby se změnily objemy?
tak všeobecně by mě to zajímalo…
Vezmeš levou ruku takhle přiložíš sem a zakroutíš tam a nějak takhle bys to chtěl popsat?
Že si prostě uděláš přehled o vidlicích, poznáš, jaké má která limity, ohlídáš každý detail, to je asi na popis horší.
Nejspíš by tě nenapadlo takovou otázku položit někomu, kdo třeba maže lyže závodníkům. Je to přeci jednoduché, tak co by s tím dělali za vědu proč by ti to nemohli i oni popsat. Ono je to prostě v detailech a komplet.
jojo přesně jak píšeš na začátku jsem to chtěl popsat:))
dík!
Tak já ti popíšu něco příklad vysvětlování a to proto, že reaguješ na tohle téma zrovna ve vedlejším tématu.
Výška vidlic verzus zdvih, donekonečna vysvětlované a stále nevyřešené požadavky na měření.
Přitom odpověď právě v tomhle případě je extra jednoduchá.
Každý zná průměr ráfků 26", každý by měl vědět, že různé tloušťky pneu navyšují průměr ráfku, takže průměry kol se pohybují v určitých rozmězích. XC stroje budou v jistém rozmezí řekněme do 2,2". FR narostou i pře 2,5" to máme ty drobné rozdíly mezi třídami vidlic, podle určení.
Dále tu máme korunku vidlice a ty jsou už napohled velmi podobně vysoké. Dvoukorunky jsou ale výrazně nižší.
Vidlice nikdy nechodí tak aby si pneu škrtalo o korunku vidlice, a právě tady může být drobný rozdíl ve vůli pro pneu kterou výrobce ještě počítá, jako použitelnou.
Rozdíly v daných třídách a konstrukcích jsou ovšem minimální, což zde bylo zdokumentováno mnohokrát.
Zde máš jednu konkrétní odpověď, rozvedenou opravdu do detailů.
Takhle se to má s vysvětlováním těch nejjednodušších věcí.
nevím, cos tím teď chtěl říct – k tomu vláknu o měření jsem měl jen poznáku, jak chce porovnávat zrovna ty dvě hodnoty, když nevěděl, ke kterému zvihu ta druhá patří (přišlo mi logické porovnávat alespoň něco trošku podobného)…
Nemusíš mi tu psát elaboráty:)
Já se jen ptal jak upravuješ konkrétně ty vidlice, tys tu nastínil, že se ptám jak ňouma, stačilo říct, že si to necháš pro sebe:)
Chci říct přesně to, že ty chceš mluvit a prozradit jakési, podle tebe velejednoduché provedení ladění a já ti dávám příklad, že i ty nejjednodušší věci, které jsou vlastně vyřešené mnohokrát se stávají stále dokola problematické.
Vysvětlení, které jsem dal zde je prostě logická úvaha o rozměrech a souvislostech s pohybem vidlice, odvodit by si to měl každý, kdo se tématem chce zabývat. Tohle vysvětlení, jako takové jsem zde v detailech uvedl poprvé. Je to prostě pro zamyšlení, jak se z jednoho dělá věda a druhé by mělo být podáno na stříbrném tácu jako jednoduchost.
:)
To máš jedno…
Asi si nerozumíme (já se nikdy na výšky vidlic neptal a řekl bych, že i sám pochopím důvody…). Místo normální odpovědi tu napíšeš exemplární story o něčem jiném:)
ať jde tuning od ruky, peace
On už milan takhle komunikuje, z toho si nic nedělej .. :)
A je docela sranda to číst, víš? :D
K tomu na co ses ptal – jestli ti jde o řešení progresivity, něco bylo i v jinejch vláknech (konkrétně o Rebě) tu, někde jsem i přispíval, … V podstatě jde o to, že zvětšíš vzduchovou komoru, u Dual-Airu k tomu úměrně i negativní vzd. komoru. U každý vidlice to asi bude pokaždý jinak složitý, co jsem měl rozebranou Rebu, složitě to nevypadalo, jenom to chce odvahu a určitou zručnost. ;) Klidně se ptej dál, jestli ještě něco chceš vědět, teorie mi tak moc cizí neni, ta praxe už je horší – odvahu jsem ještě nenašel :D Spíš pořád váham jestli si tu Rebu necham nebo našetřim na něco s vyššim zdvihem aby mi to dohnalo těch 150mm vzadu…
môžeš napísať tomuto používateľovi či nemá nejaké nové poznatky :)
Jo, to je přesně to co jsem myslel v mym příspěvku o kousek vejš :)
no vidíš to a já mám Rebu SL a jsem s ní maximálně spokojenej, chodí přesně jak chci a žádnej problém
Ptal jsem se v bikelive (jeden ze záručních servisů Rock Shox), jestli bude možné nefunkční lockout vyřešit jako reklamaci. Odpověděli mi, že nikoli: „U vidlice se bude pravděpodobně jednat o problém s těsněním,
bohužel na díly jako o-kroužky, gufera apod. se záruka nevztahuje.“ Jsem z toho poněkud zmatený. Něco podobného se mi stalo u Reby asi týden po nákupu kola a vyreklamoval jsem to v pohodě (v Cykloexpertu – ti to asi poslali k Žitnému). Je ale pravda, že jinak se asi bude přistupovat k týden staré vidlici a k rok staré vidlici. Co si o tom myslíte?
Tak to je všeobecně známý, že záruka k vidlici je v podstatě dobrá jako hajzpapír .. jestli to opravdu těsněním a ne výrobní vadou, tak to musíš asi cvakat ze svýho.
Vem Rebu SL s lockem a než jí namontuješ tak jí pošli ještě na tuning test…dnes mi z tama přišla a je to uplně jiná vidlice než předtím :)
V jakém smyslu? Není na hodnocení trochu brzo?
špatně čteš. Došla uplně jiná vidlice!! :-)
Aha, tak to je jiná :-)
třeba SID :D
uz som to tu raz vokade daval, pozri do papierov alebo na web na vynimky zo zaruky a zistis ze sa nevztahuje v principe na nic. takze jek spomenul kolega je ti naozaj dobra akurat jak hajzlak.
Já to nechápu. Když mi např. po roce odejde pojistka v sendvičovači, bez problému mi ho zdarma opraví, popř. dostanu nový. Je mi jasné, že koupí vidlice jsem přijal záruční podmínky, nemám si tedy nač stěžovat. Taková záruka ale opravdu nemá smysl.
Příště snad jedině vyzkoušet vidlici jiné značky. Možná jsou ale záruční podmínky formulovány u všech značek stejně, nevím.
co vím, tak snad u všech vidlic je záruka na těsnění 1/2 roku, a nepřijde mi to zas tak divný… nicméně hodně často jsou ta těsnění normalizovaná (aspoň u rs to tak bývalo) a není zas tak velký problém je za pár korun sehnat
zrovna u Reby myslim tie tesneni prilis normalizovane nie su ale daju sa pouzit bezne dostupne funkcnost je rovnaka.
to neviem, je to mozne dokonca pravdepodobne. len aby smesa bavili konkretne (staci posledny odstavec)
Vím, autorizovaný servis má plné právo záruku neuznat.
Bohužel, spolehlivost vidlic od Rock Shoxu je bídná. Sid, u kterého se mi to stalo, je sice starý jeden rok, ale moc km najeto nemá a staral jsem se o něj myslím dobře. A jak jsem psal výše, stalo se mi to už u třetí vidlice v řadě, takže náhoda to nejspíš nebude.