Je tu někdo kdo zkoušel vliv levných seriových kol a zapletených kvalitnějších kol třeba na čas za který ujedu nějaký okruh? Myšleno obecně, proto nepíšu žádné značky a váhy.
Je tu někdo kdo zkoušel vliv levných seriových kol a zapletených kvalitnějších kol třeba na čas za který ujedu nějaký okruh? Myšleno obecně, proto nepíšu žádné značky a váhy.
to ovplynuje tolko faktorov ze ani ak si vytvoris 'optimalne laborarotorne podmienky" tak sa v reale k velkym rozdielom nedostanes, proste ver tomu ze lahsie je lepsie. ci ti to stoji za to je ina vec.
btw skusal som to volakedy s roznymi plastami co by malo mat podstatne vacsi vplyv a vysledky boli 0.0 nic. ak chces pohladaj to tu niekde.
nedavno jsem nekde cetl, ze to neni pravda, ze tezsi aero rafky jsou na rovine rychlejsi a v kopcich ne o moc pomalejsi nez lehky neaero, takze tezsi ale aero je lepsi :) bohuzel uz nevim kde to bylo
ale jinak pro lidi bez vykonosti je uplne jedno jestli vezou 1500g nebo 1900g kola
Ano staci si pocitat http://2peak.com/…lculator.php jsou tam i nejaky priklady beznych kol. Pro aerodynamiku je samozrejme rozhodujici rychlost. Pri nizkych rychlostech pod 30km/h jsou rozdily kolem 10W, pri 40km/h uz 20W.
som myslel ze sa pyta na mtb, tam su tieto vplyvy aj ked samozrejme platia v reale naprosto marginalne.
ja zase reagoval na silnicni kola :) vetsinu casu travim na silnici takze premyslim uz jen v silnichnich komponentech, pro mtb bude opravdu lehci = lepsi
Myšleno na MTB.
jsem si do té tabulky od Ječňáka zkoušel různé kombinace, překvapil mne skokový rozdíl ve výkonu jestli jedeš 30 nebo 32 km/h proti skoro nulovému rozdílu jestli máš o 5 kg méně nebo více
tak ta váha je jasná, při jízdě po rovině konstantní rychlostí ne?
Problém váhy je v kopcích a akceleraci, na rovině je asi jasný, že 80kg proti 60kg jezdci se stejnými w/kg se bude konat poprava i v háku :)
jj to je jasný, nicméně o w/kg tam nikde zmínka neni
pochopil bych, kdyby výsledek uváděli jako poměr w/kg a ne pouze čisté watty, proto jsem se tomu divil
Tak to chapes uplne spatne. Tva posedlost w/kg je na rovine zcena nepodstatny udaj. Znovu si precti co napsal Blacky. Ten kalkulator pocita zcela korektne. Je schopen mi pri spravnem zadani spocist za kolik pojedu ten ktery zavod. Tj zadam udaje u nejakeho podobneho zavodu co jsem jel, zjistim jaky prumerny vykon jsem jel. Pak to provedu opacne, tedy zadam vykon a vypadne mi cas. Na 8h zavode je odchylka od reality treba jen 5 minut.
kdybys měl kilogramy co já tak bys tím byl taky posedlý :)))
nicméně zkusil jsem si různé kombinace a už to chápu, dík za pošťouchnutí :)
Tak jezdi rovinate zavody, tam nebudes svou hmotnosti tak limitovan. Ver mi, ze nekdy mi ten absolutni vykon sakra chybi. Treba zatim na kazdem brevetu poslednich 60km, kdy se jede porad 40 a vic, to je fakt ocistec i v aktualni forme.
Mimochodem, nemas jeden prebytecny obyc drzak na Garmina?
asi to tak dopadne, čekají mne teď během pár týdnů testy, uvidíme co se událo a kam se orientovat do budoucna
potřebuješ půjčit nebo chceš koupit? napiš mi na mail
Vyskouším a hodím to sem,hlavně tedy pocitově,navíc s tím přecházím na bezduš a tak si mimo jiné slibuju i méně defektů,který mě letos nějak moc často provázejí :-)