Zdravím,
chci se zeptat, zda někdo nemáte vlastní zkušenosti s touhle vidlicí.Slyšel jsem o ní spíše chválu, ale zajímal by mě názor bikerů, kteří ji opravdu jezdili.
Popřípadě návrh na jinou vidli ve stejné cenové relaci.
DÍKY.
Zdravím,
chci se zeptat, zda někdo nemáte vlastní zkušenosti s touhle vidlicí.Slyšel jsem o ní spíše chválu, ale zajímal by mě názor bikerů, kteří ji opravdu jezdili.
Popřípadě návrh na jinou vidli ve stejné cenové relaci.
DÍKY.
chvala je jen na verze upravene v TT, v serii je to spis podprumerna vidle.
za 3,5 tisíce vidle lehká 1700g, žadnej vakl a něco i vydrží. To bych chtěl vidět nějkou tu „průměrnou vidlici“…
žádnej vakl??…to ale nebrzdíš né?…
prakticky ne
haled ja mel vakl po 1500 km takze tam bych zas tak nechvalil…ale bezesporu je to dobra vidlice za tu cenu
souhlasím – nazvat ji podprůměrnou si určitě nezaslouží…já bych ji zařadil spíš do lepšího průměru
ale teď na netu šla všude s cenou nahoru, tak bych šel do TT, rozdíl je nepatrnej a na xc/am ježdění se tuning určitě projeví, já jí mam jen na skákání.
já sem si ji předělal sám a teď su spokojenej.
a ty vis, co tam milan predelava? nalitim oleje to zdaleka nekonci.
to neví asi nikdo :)
Az bude z fabriky mazana olejem, da se o lepsim prumeru mluvit :-)
každý máme názor…já si zatím stojím…není třeba vnímat jen to slovíčko ,,lepší,, ale i slovíčko ,,průměr,, – idyž lepši pořád je v kategorii průměrných vidlic…
O té vidlici se tu moc nedovzíš, skoro nikdo jí nemá, je to velká rarita zkus spíš zahraniční fora.
TO myslíš vážně, zahraniční fóra a že ji nikdo nevozí? :) Všechna česká fóra jsou prošpikována tématy o Epicon nebo Epicon TT…
Azmir má pravdu, v ČR ji vozí tak 2% bikerů, je to fakt rarita……..:-)
Někdo nechápe ironii :))
http://tuning-test.cz/index.php… připlať si za tuto. Mám sice verzi 2011, ale funkční budou asi stejně.
Já mam na sériový vakl jako kráva, ma upravený se prej neudělá…jestli je to pravda, tak bych už sériovou nikdy nechtěl, a připlatil si za tu z TT…
vidle z TT ma doladene pouzdra spesl kazdy kus, takze je to vyrazne lepsi
kup si nový nohy za pětistovku a jede se dál…
jo…ale tam bude vakl zachvily taky…leda ze bych to nejak predelal, ale nevim jak…
a třeba nebudééé
je pravda, že sériovka na vakl trpí.Sám sem se stím potýkal – teď po předělání na olej si to nějak sedlo a je to lepší(což bych spíš čekal, že se to ještě zhorší)něco mírnýho tam je ale žádná tragédie – teď se mi v tom vrtat už nechce – teď si užívám ten hladký chod.Až se to znatelně zhorši tak to třeba v zimě rozdělám a teprve budu řešit co stím.
to vycpeš vazelínou :-)
asi jo… :D
dělají si z tebe pr*** :) . Supr vidla za ty peníze, sám ji jezdím.
http://tuning-test.cz/index.php… Právě mi přišla v krabici, tak jsem na ni zvědavej. ;-)
dává k tomu Milan i nějakej olej na mazání prostoru nad pístkem?
Jo
no ptal sem se proto, že když si to od něj koupí někdo méně technicky zdatnej a alespoň trochu neseznámenej s problematikou této přestavby tak by vidle mohla trpět.Vím, že k tomu dáva nějaký stručný návod jak se o ní starat ale pamatuji si zde z fóra, že sou taci co návody nečtou :-) a z vlástní zkušenosti vím, že ten olej tam mizí docela rychle(když se jezdí)
Navod neni strucny, ale celkem rozsahly. A ze to nekdo necte je jeho blbost.
Navod neni strucny, ale celkem rozsahly -tak tím líp
A ze to nekdo necte je jeho blbost. – souhlas
No ja jsem zrovna v sobotu podle navodu od Milana kontroloval ten olej na vzduchovym pistku cca po 700 kilacich a doplnoval jsem.
Delal jsem to poprve, ale ten navod je napsanej tak ze jsem to zvladnul bez problemu … jen jsem si na to koupil 27-tku orech.
Jinak vidle zatim chodi porad super … uz jsem objednal jeste jednu pro manzelku na vymenu za jeji stavajici R7.
P.
možná levnější a stejně dobrá varianta je poslat tu R7 na úpravu
To jsem taky zvazoval, ale pak se mi podarilo sehnat kupce na tu stavajici R7, takze ta castka k investici je velmi prijatelna a organizacne to bude jednodussi.
P.
Nechci zakládat nové vlákno tak píšu sem. Mám SR Suntour EPICON RLD 100 mm TT, a už mě dochází olej co se leje do levé nohy. Dá se někde sehnat stejný co tam leje Milan, nebo mám napsat přímo Milanovi? Díky
Přímo Milanovi.
Po sezoně to k němu budu posílat na celkový servis. Mě právě zajímá ten olej co mě dodal k vidlici v injekční stříkačce, jestli ho něčim nahradit a nebo musí bejt přímo odněj. V manuálu psal, že se to má dolévat pouze do levé nohy jednou za čas a jen 2 ml. Někdo tu psal, že si to sám přímo míchá. ALe co je natom pravdy nevím.
Nedelejte z toho zadnou vedu, proste tam nalejte nejakej hustejsi mazaci olej (lepe nevyjetej). Ovsem pokud chcete mit top funkci tak pred aplikovanim nechte olej obzucet v ulu cca tak tyden.
Známý má epicona a začal mu tuhle sezónu méně pružit a není tak citlivý. Pomohlo by vyčištění a nalití oleje nad pístek místo vazelíny co tam údajně je?
Ten olej, které se pak vytratí se stratí kam? Viz příspěvem výše. Díky
Tak to nevím, rozdělaný jsme to ještě neměl. A mám verzi TT. A tam by prý snad žádná vazelína neměla být.
Je to ztratove mazani. Mizi pod pistek.
Mám epicon TT a poté, co mi došel originální olej od Milana používám motorový 10W50. Celkem to jde.
Uvažuji o nákupu Epicona 2010 ale seriově vyráběný a chci se zeptat jestli ikdyž je mazaný vazelínou tak využívá celý svůj zdvih, teď mám pružinovku a ta prakticky nepruží tak chci zjistit jestli by to bylo lepší
Využívá celý zdvih (při vhodném tlaku, samozřejmě), jen je méně citlivý.
neni snad vyjizdka co nejdu na doraz a to mam nafoukano vic nez je uvadeno v navodu.
No dobře, ale kolik vážíš ty a kolik já :D já mám 60 kg a ještě se chci zeptat kolik máš nastavenej zdvih?
To nezáleží na jen váze, ale na váze, tlaku, stylu jízdy…
ty máš taky mazání vazelínou? jak seš spokojený?
Já má mazaný olejem (moje vlastní úpravy, ne TT), za danou cenu jsem spokojený.
Je těžké pro amatéra aby si to předělal na olej?
Záleží na zručnosti, pokud nemáš obě ruce levé neměl by to být problém.
Nezapomeň dodat že jezdíš jako hovado :D já mám o 30psi méně než v návodu a po dorazech nechodím ;-)
jó, to zasejc jó…
Ještě se chci zeptat jestli na epicon stačí tahle hustilka? http://www.kupkolo.cz/…-02_196.html
Ano. Mam stejnou, jen pod jinou znackou, uz asi 6 let a bez problemu.
Ahoj,
zajímalo by mne, jak je na tom Epicon oproti Toře za stejnou cenu?
http://www.kupkolo.cz/…ck_5339.html
Nezkoušel někdo porovnávat prakticky? Tora je těžší a má ocelové vnitřní nohy. Bude tedy pevnější? Díky. :)
Podle mě bude pevnější epicon. A kdyby si chtěl, tak jednoho epicona mám na prodej, lock z řidítek, v záruce. Ale krk jenom 17,5cm.
Dík, díval jsem se, ale popravdě mi nevyhovuje barva (vím, že na tu to nejezdí). Vypadalo by to blbě. :)
Tak to chápu. Mám doma právě ještě jednoho epicona z TT a ten je taky bílý a taky mi nesedí barva. Říkal jsem si, že bych to nechal přelakovat, někdo to tu už dělal, tak budu muset zjisti co a jak.
Jo a kdyby tě to lákalo, tak bez páčky locku ti ho nechám za 1990Kč :)
Pak bych si ji stejně musel sehnat a jsem na stejné ceně. :)
Radši bych novou, ale pořád váhám Tora x Epicon? :)
Jasně, jinak z těch dvou určitě epicon. Jinak k tomu že by si chtěl novou, mám fakturu u kupkola, takže záruka :)
Epikón je lehčí a řek bych že míň bytelnej…
ano tora je více tuhá, epicon je tuhý srovnatelně jako reba (aspon ta do '11 včetně) což je o něco méně než tora. jinak dobrý kus tory je nesrovnatelně lepší vidlice než netuněný epicon, citlivost na jednu stranu a tlumič na druhou (protože epicon má mnohdy nalitý olej s přílišnou viskozitou takže se pak nevrací, samozřejmě řešením je to vyměnit). dále epicon dost podstatně tuhne v zimě díky vazelině. ale váhově zadupává toru do prachu. je to o prioritách. když si nehraješ na váhu tak netuněný epicon nemá moc smysl, za předpokladu že cena je srovnatelná.
edit: ale věřím že za ty dva měsíce to máš už asi srovnáno…
Zdravím. Mám Epicona LOD 2010 DISC a pravou nohu monobloku mám brutálně dodřenou. Další věcí je protíkání oleje skrze stíráky, tak jsem se rozhodl pro koupi nových stíráků. Jenže dát 200kč za stíráky, když celej monoblok i se stírákama stojí 490Kč viz kupkolo tak bude lepší koupit celej monoblok. Chci se zeptat, jestli je to opravdu ten správný a můžu ho použít pro toho svýho epicona. Díky
je :)
ok dík :)
Zneužiju tohle vlákno a podám čistě teoretický dotaz. Šel by na mazání levé nohy pod pístek použít hydraulický olej CAT HYDO 10W?
myslíš mezi pístek a ventilek pro fecování vzduchu? Ano dal by se použít, ale bude ti mizet rychleji, než třeba redrum atd. Chtělo by to něco hustějšího..
Neřekl bych rychleji, Ale rychle. Doporučený 80W-90 má viskozitu VG cca 140 a 10W má 42–46 při 40°C což je zhruba 3,5 řidší.
Já mám všude stejnej olej,mazaní pístku,nohou i v tlumiči.Tekutej je jak voda a i po roce ho na pístku bylo dost,nikam nemizel.
Díky, za odpověď. Vyzkouším a uvidím.
Zdravim, kamaradka shani levnou vidlici na vecka. Je lepsi Epicon 2011 nez ten 2010? O TT vim.
http://www.kupkolo.cz/…-2010_z4690/
vs.
taky by me to zrovna ted zajimalo???poradi nekdo?
Rekl bych, ze je to, az na jine ovladaci kolecka, totez. Nedavno jsem bral z KK diskovyho, kterej byl prezentovan jako 2010 a stejne dosel 2011.
U bílé je tuším rozdíl ten, že 2010 měla černou korunu a 2011 bílou, a taky je údajně u 2011 možný zdvih 150 oproti 140 u 2010, ale u mojí 2011 díra na 150mm chyběla…
U te 2011, co mi dosla, byly taky diry jen na 80,100,120,140mm.
nějakej rozdíl v hmotnosti tam uváděj, no mě přijde 2010 hezčí a jsem za ní rád, že tam nemám obrovskej nápis Epicon, to by hned každej poznal že jsem z BF