• Neddy

    Vidlici zamykám docela často a nerad bych si ji zbytečně ničil. Je lepší zamknout vidlici když nesedím na kole, nebo když na něm sedím (pružina zůstane trvale stlačená)?

    A je pro vidlici nějak škodlivé „snižování jejího zdvihu“ uzamknutím při stlačení (při výjezdu do kopce po silnici)?

    0 0
    • Attila  

      Jaká vidle?

      0 0
    • kolečko  

      Uvažuj. Jak by se ti líbila jízda stylem zastavit-slézt-zamknout-nasednout-jet-zastavit-slézt-odemknout-nasednout-jet…

      0 0
      • Neddy  

        Odemknout ji můžu když jedu, kvůli tomu zastavovat nemusím ;-) A já jezdím rekreačně, takže si klidně před zamknutím vidlice zastavím, v klidu se napiju atd…

        0 0
        • kámen úrazu1  

          V tom případě nemusíš zamykání vidlice vůbec řešit.

          0 0
        • maxtor  

          A to tady v jiném dredu řešíš jestli koupit XT nebo XTR??:-)

          Dám ti ve vší serióznosti jednu radu (fakt to nemyslím zle): Nevymýšlej kraviny a raději jezdi!!

          0 0
          • Neddy  

            Protože se mi ta vidlice líbí a chci, aby mi dlouho vydržela… tak nechci dělat něco pro to, abych musel po roce měnit pružiny atp. Než se totiž rozhodnu jakou novou vidlici koupit, tak to bude hodně dlouho trvat. Nevím totiž, ve které cenové relaci je nejlepší poměr cena/výkon. Je mi jasné, že čím dražší vidlice, tím lepší to bude. Ale v které cenové relaci ty vidlice vybírat je nejekonomičtější, to netuším…

            0 0
            • kubad  

              z ekonomického hlediska je nejlepší na kole nejezdit vůbec – ty náklady to je hrůza :-(

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Tyhle poznámky by sis taky moh odpustit

                0 0
                • kubad  

                  proč, není to snad pravda co sem napsal?

                  0 0
                  • v POHODÌ klokan  

                    Jednak svým příspěvkem nic neřešíš a za druhý děláš ze zakladatele blba. A to mi nepřijde zrovna přátelský.

                    0 0
                    • přišlapávač  

                      rozodně si nemyslím že by David dělal z někoho blba, možná si to ještě jednou přečti a pak suď. To co řekl je naprostá pravda.

                      0 0
                      • Neddy  

                        To co řekl, je naprostá pravda? No já nevím, většina z nás jezdí na kole z toho důvodu, že ho to baví. Ne každý na to má spoustu peněz, ale to neznamená, že by na kole neměl jezdit. Jen se bude snažit najít ideální cestu poměrem ceny a výkonu, kterou zrovna hledám i já.

                        0 0
                    • kubad  

                      Neddy

                      je tu na B-F dost dlouho aby se dokázal orientovat v historii, vidlice se tu řeší pořád dokola.

                      a k zbytku toho cos napsal se vyjádřovat nebudu stačí si přečíst reakce na jeho úvodní příspěvek

                      0 0
            • maxtor  

              Těžko takhle obecně radit… Myslím, že nejvyšší modely Suntouru jsou na tom hodně dobře (soudě podle ohlasů jiných). Stejně tak nějaké Tory nebo Recony se dají kolem pětky koupit. To už si myslím, že jsou solidní vidlice.

              0 0
            • Attila  

              Tak na ten Lockout vůbec nešahej.......ani nekoukej!

              0 0
        • Zerocool  

          no nevím chlape. tohle se mi nějak nezdá!

          0 0
      • Krys  

        Mal som „výbornú“ vidlicu Suntour XCM, ktorá mala také veselé zamykanie, ktoré sa dalo zapnúť len v najvyššej polohe vidlice, teda keď nebola vôbec zatlačená. Zamykanie na korunke.

        Zo začiatku som musel vždy zastaviť, keď som chcel zamknúť. Potom som sa naučil za jazdy taký cvik: mierny predklon, pravá ruka na zamykaní, zapružiť vidlu a v tom zlomku sekundy keď bola úplne hore, zamknúť. :)

        0 0
    • zmolko  

      moj kamos vravi, ze mu hovoril jeden mechanik, ze ked zamkne vidlu, zabudne na to a jazdi v terene a proste pride nejaky naraz na vidlu, tak ze to nejak prerazi ten LO a ze vidla bude v pr… (boze to je veta…) :-)

      tyka sa to asi len vidlic typu RST, Suntour XCM, …

      je na tom nieco pravdy? dik

      0 0
      • kubad  

        pravdy na tom jen tolik že se to stát může, ale v prd… bude jen ten lock nic víc

        a to ještě záleží na typu vidlice, ty lepší to mají chráněno tak aby k tomu proražení locku vůbec nedošlo

        0 0
        • Loner  

          víte někdo jak to má chráněmo Epicon? Před ním jsem měl olejovku JUDY, ta se nezamykala vůbec a teď jsem směle se zapomenutým Lockem jel hrubou pasáž, kde nešlo ani dobře zastavit a naštěstí se nic nepoškodilo, ale co když to v zapomětlivosti budu oapkovat?

          0 0
          • kubad  

            pokud se dobře pamatuju Epicon co sem měl nezamykal natvrdo takže by problém s proražením Locku nastat neměl

            0 0
          • cekanka  

            Epicon nezamyká na tvrdo. Vždycky se tak cenťák ztuha hýbe.

            0 0
    • jackasss1  

      Mám téměř totožnou vidlu. Zamykám ji pouze a opravdu jenom pouze při výjezdu na Lysou po asfaltu. A to za jízdy, kdy sedím na sedle a vahu přesunu co nejvícdozadu na sedlo. Hawg

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Chápu na co se ptáš. Taky jsem nad tím uvažoval, jestli něčemu nevadí, když je vidle locknutá při stlačení (přece jenom do kopce se pak jede líp). Zkoušel jsem to u svojí vidle SR Axon RL-D (levná pružinová). Problém je, že i když vidli zamknu ve stlačený poloze, tak sama se za chvíli vysune na normální výšku, takže to moc nemá cenu :-) Ale jestli jí to vadí, to nemůžu posoudit, vidlím nerozumím :-)

      0 0
      • Neddy  

        Aspoň někdo mě chápe… díky. Protože až se mi rozbije LockOut kvůli tomu, že jsem měl vidlici stlačenou a zamknutou, tak to svedu na členy tohoto fóra… každý ze mě dělá akorát blba!

        0 0
        • Lišák  

          Co Ti LO přináší, že ho používáš? Chápu to u závodníků, kde jde o čas a i minimální ztráta energie je nežádoucí, ale při jezdění, jak o něm píšeš výše? Jistě, je to Tvoje volba. Mě ani nenapadlo si ovládání LO namontovat.

          0 0
          • jIrI___  

            LO pužívám hodně často, hlavně při přesunech po silnici a když jezdím do kopců. Nemám tak „chytrou“ vidlici aby při jízdě ve stoje nepružila. A nemám moc rád když šlapu ve stoje do kopce a vidlice se podemnou houpe a cítím, že hodně energie mizí právě ve vidlici. Vidlici bez locku bych už nechtěl.

            0 0
            • Neddy  

              Dík, že jsi odpověděl i za mě ;-)

              0 0
              • Svět videa  

                zamknout ji můžeš v jakékoliv poloze, ale stějně se po pár „houpnutích“ za chvilku dostane do horní úvratě (alespoň ta moje)

                0 0
    • petr punto  

      před měsícem jsem koupil kolo přesně s toudle vydlou,ujel jsem 1km a při jízdě na trochu hrbolaté cestě ještě před obchodem jsem ji skusil zamknout a odemknoutvýsledek byl ten že se zasekla ,a zustala v nejvišší poloze.Hned jsem to šel reklamovat a první co bylo tak se mne mechanik ptal jestli jsem to nezamikal za jízdy,musel sem říct že ne to je jasný,no tak se v tom asi hodinu hrabal ale opravil to.Prej tam byl vevnitř povolenej nějakej šroubek,od ty doby rači vždicky zastavím ale sere mne to.jinak se zdá že ta vydla funguje perfektně ,i kdyš nemohu moc srovnávat protože jsem uplnej začátečník

      0 0
      • Patar  

        Začátečník jsi zřejmě i ve vzdělávacím procesu. Vyňatá slova se učí až ve 3. třídě Z.Š.

        0 0
    • Seadat  

      Je totalni nesmysl resit takovyhle dotazy, vidle je na tohle snad konstrukcne navrzena, takze ji zamykej dle libosti, jen at mas dostatek oleje jinak to je jedno!!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.