Jaká je dle vás ještě optimální váha Fulla pro XC a kolik váží to vaše?
Jaká je dle vás ještě optimální váha Fulla pro XC a kolik váží to vaše?
Anketa: Kolik váží vaše celoodpružené kolo na XC?
9.63 … na XC uplne vpohode zdvihy 100/100 a slo by to kousek niz kolem 9 optimum :-)
Bych bral tak 11kg… ale xc fulla nemám
Můj full 120/120 do 30.tis váha cca 13,5kg
Muj full 120/120 s cenou do 30tis. má cca 13,5kg
full 120/120 s cenou hoooodně přes 100t.kč bude mít 9kg.
takže z toho je jasné že váha fulla je jen a jen o nasypané krupici :D
a anketa nahoře nemá žádný smysl
to neni pravda. Moje kola už od roku 2006 váží 13kg a porad je to dražší a dražší. :D
Co to bude za kolo? protože ta váha zní skvěle.
Imho myšleno obecně, ne na konkrétní kus…
tak třeba Scalpel 29 Carbon Black Inc, Spešl Epic SWorks a podobné mrchy , nepíšu že bych to pořizoval, jen píšu že úměrně s rostoucí cenou klesá váha :D
Chápu. Jo je to o ceně. Já bych v reálu fulla na XC rád do 11Kg ale tam už sme tak kolem těch 100t. Ono i nějaký to deko přidá ten XL rám co potřebuju
ram je furt to posledni co hraje prim.. u takhle drahych veci jsou ramy relativne lehke a 3 deka rozdilu nejsou nic… tma spis jde o zbytek komponenty kde litaj kila a stotisice
Ale zas postavit lehké kolo na těžkém rámu je celkem oříšek. Když máš od začátku lehkej základ, tak to jde líp.
Přijde mi, jakoby na lehkým rámu všechny komponenty vážily tak nějak míň…:D
To neřikam ale pořád to klidně půl kila dá. A zase je to o penězích. Třeba muj rám má 2.9kg, nerve 29 má 2,6 a Lux 1,8. A to už sakra rozdíl je. (jako příklad dávam Canyon a RB protože jejich váhy mám v hlavě.) Ale všude jinde to bude podobné. A podle mě pořád když budu chtít dát za kolo cca 60T. radši vemu lepší osazení než carbon nebo lehči dražší rám.
XL ko fulla do 11 v 29" za kilo imho nepořídíš. Když to beru komplet s pedálama a na gumách na kterých se dá jezdit -tzn ne TB liteskin
musis mit kontakty, pak se to da :) ja se nevesel jen o 2K
já bych to taky uměl, ale jen jsem chtěl poukázat, že to není pro každýho.
Chvíli se dal sehnat Lux ve slevě kolem kila, tam je díky ultra light rámu váha parádní a byla to veřejná akce.
pokial to ma byt 29 tak 120/120 za 100litrov bude imho dost problem.
Musí to být postavený s ohledem na váhu jezdce :)
Moje 14 leté váží 18kg. A zrovna mám na něm první prasklinku. Viz přiložené fota.
Co to máš za peklostroj? :)
Takový veterán, který ještě jezdí(l) :-)
Sekim doted jezdil? :-) To se zavari…
Čus. Tak ještě jezdil, ale jen občas. Posledních cca 5 let jej vytáhnu jen párkrát za rok. Vidlice zadrhává, netlumí, tlumič taky netlumí, vždy to jen nějak poladím aby to jakžtakž jelo a neřeším.
tu zadní stavbu bych zavařil nebo někde půjdeš z hospody zbytečně pěšky, dál na tom asi nejezdíš :)
Ze by byl az takovy pako, aby na tomto jezdil? Vzhledem k datu uz je treba davno zavareno, nebo zesrotovano:)
Potvrzuji Vilemovu myslenku. Prasklina zavarena, par jizd jeste bylo, ale ted uz mam nove a tento stary Sekim travi duchod odpocinkem v garazi :-) Nicmene, porad funkcni.
10,6 – zdvihy 120/100
29?
Jestli je to 29, tak to muselo stát hezký ranec. Taková gramařina.
Tipoval bych to na toho postarsiho spesla z profilu:)
Těžko – Rám XCčka s tlumičem není žádný pírko a jeho zdvih je 100mm
Vsak pise 120/100, u SIDa ma napsano 120mm a vahu v profilu uvadi stejnou.
I kdyz se mi ji nechce verit.
Ale jo, musí to být on. Hmotnost uvedená v profilu sedí i ta 120mm vidlice. Stejně tomu moc nevěřím. Děravým sedlem a karbonovými řídítky to moc neodlehčíš. Plus teda záplety. Ty můžou mít nějakých 1400 g bez plášťů a duší.
Já měl poskládanýho Haibika 100/100 za nějakých 45 (pár bazaru). 10,6 kg i s pedály. Reál by to bylo, záleží v jakém stavu hmotnost uvádí.
11 kg – 120/110 pro 100kg jezdce, kterej to nešetří.
A ty máš co?
ha ha ha :-D
Full Specialized SJ s brainem 140mm 11,80kg
To sis ho mel napred dat do profilu, kdyz uz si se kvuli tomu registroval, aby se dalo posoudit nakolik to muze byt pravda.
Dal jsem tam fotku
170/180 cca 16kg
jooo XC to není no :-D
Bych řekl, že hodně nad 16:)
tak mas zaklad a na to je to relativne rozumny..
Stumpjumper fsr comp evo 2015 150mm 13,9kg s platformama.
Franta na 140/140mm s bytelnejma pláštěma 14,7kg
To je hezká hmotnost na ocel. Tolik váží sériovej Patriot…:)
Dalo by se kilo stáhnout, na bezduších i o něco víc :-)
Ale mám to ekonomicky postavený, cca za půlku co zmíněnej Patriot.
Zdvihy 100/100, váha přesně 13kg a vůbec mě to nepřijde nijak těžké.
XC full manželky 130/100, AL rám = 11,2kg (…a pořád je kde shazovat)
Můj EN full 160/140, AL rám, teleskop = 13,2kg
XC full manželky 130/100, velikost 17", kola 26", AL rám = 11,2kg (…a pořád je kde shazovat)
Můj EN full 160/140, velikost L, AL rám, teleskop = 13,2kg
kdyz je to 2× tak to znamena ze: konik 22,4 a 301 26,4 :-DDD
110/110 29" 14,1 Kg, ovšem počítám, že po změně vidle, kol a plášťů, které jsou stále původní z fabriky, bych se mohl dostat na 13 :-)
Posledně měl něco pod 11 kg. Možná trochu přibral, dlouho nic nedělal a válel se na háku. :)
.
Zato silnička hezky zhubla. Jezdí totiž každý den do práce, to se samozřejmě s tím „plným“ víkendovým závodníkem nedá srovnávat… :)
130/120 něco mezi 12–14 kg
170/150 – 13,40kg – zatim jeste bez teleskopu, s nim to pribere tak 300g
a manzelky kolo 120/120 – 11,40kg – v planu predelat na bezduse, takze by se to pak mohlo priblizit k tem 11kg
AM/EN bike 160/140 aktualne na 13kg vcetne pedalu a teleskopu… po prechodu na 1×neco by bylo dolu jeste cca 300–400g…:)
Výrobce tvrdí, že 13 kg, ještě jsem nenašel odvahu to zvážit:))
Pokud si na něm vůbec nic neměnil, tak bude mít kolem 14kg. Po znatelným odlehčení (v číslech bohužel nevim) toho manželčina (16,5") na kolecha a s kratší sedlovkou sem se dostal na 13,2kg (s 340g pedálama)
Jen jsem měnil brzdy za deore, takže to asi stále bude těch 14 kilo. Netrápí mě to tolik, abych do toho musel nějak dávat peníze.
170/160 12,7kg
ja jezdim xc na Pátě, takze 160/160 14.5kg
130/120 29" velmi lehce pod 14kg a už se mi do toho nechce moc sypat, abych to snížil. :D
Liteville 601 170/165 viz profil 14,09kg presne :)
ty ale musis mit teda radost:))
ale jo … mam :-D
Fritzek v profilu, je ale na nem uz skoro vsechno jiny, 15.1 kg, neřešim jezdim, odlehčovat by mělo nejvíc smysl na ráfkách a drátech ale nějakých 500 g dolu za odhadem 8 tis me nebere.