Výbavení na závody a kam s ním

93 nepřečtených
  • hfx9

    Zdravím všechny,

    dlouhá léta jsem na závodech vozil batoh s nářadím na případné opravy a s rezervoárem na vodu.

    Teď bych se toho batohu chtěl zbavit, ale nevím kam roztrkat to nářadí a jaké vlastně je nutně potřeba.

    Doposud jsem vozil:

    náhradní duši

    monterpáky

    nýtovačku na řetěz

    sadu nářadí s různými imbusy atd (takové to combonářadí)

    pumpičku

    lepení

    Kam s tímhle vším, když chci batoh odbourat?

    Díky za tipy a rady jak to vozíte vy.

    0 0
    • mr.garisson  

      Na závody Ti stačí duše, montpáky a bombička CO2. Jakákoliv další oprava než výměna duše je vcelku slušná ztráta, to nemá cenu opravovat… Nýtovačku tahat nemusíš, pokud teda nevěříš řetězu, který vozíš.

      Ty věci, co jsem napsal, tak strčíš do dresu, duši můžeš chytit páskou na sedlovku.

      0 0
    • jIrI___  

      Na závody stačí duše a pumpička – obojí do kapes dresu nebo si můžeš zahrát na profíka a duši závoďacky izolepou přilepit ke kterékoliv části kola (představec, sedlovka, horní rámovka,…)

      0 0
      • jonti  

        Tobě nevadí v dresu duše a pumpa?

        0 0
        • jIrI___  

          Absolutně ne. Na vyjížďky v něm vozím navíc i multiklíč, smotanou neprofuk vestu, telefon, klíče a dva sójové suky :)

          0 0
      • ememem1  

        picoviny nosit po vackoch a kaxzdy raz meditovat kdeco mam alebo nemam…to fakt stoji za poriadnu minibrasnu?

        0 0
        • Martin  

          +1

          nářadí a duši pod sedlo, pumpičku do držáku pod košík a je to furt na kole bez nutnosti vzpomínat, co nemám

          0 0
          • jIrI___  

            Mysli trochu i na bajkerskou módní policii, kolo ověšené jak vánoční stromek… :)

            0 0
            • ememem1  

              jedna mini podsedlovka a je v nej vsetko.

              policia mi je vies kde…

              0 0
              • JSt  

                defekt opravis za pet minut a veci do mini podsedlovky nazpet rves minut deset. :-)

                0 0
                • ememem1  

                  tak je pravda ze som ich zopar vyskusal nez som nasiel taku, ktora je najemnsia ako je pre dany ucel mozne a este je aj pouzitelna :-)

                  0 0
                • Esi  

                  mám podsedlovku úplně obyč z lidlu co drží za takový ten plastový bazmek přišroubovaný k lyžinám na sedle. To co v ní bylo originál jsem zahodil, vejde se tam 27,5 duše (na 29 jde v pohodě použít) 3 montpáky, multiklíč s nýtovačem, lepení, centrklíč, plášťová záplata, tak že vše co by jsi mohl potřebovat, vozím to tak trvale už několik let

                  0 0
            • jonti  

              kdyz tak jezdil treninky i Armstrong, tak muzu i ja.

              0 0
            • Martin  

              módní policie mě může tak leda pozdravit :)

              0 0
          • Esi  

            tak tak mám to přesně takhle, je blbé zjistit že nemáš pumpičku při defektu uprostřed lesa 30km od baráku a shánět kdo pro tebe dojede :-)

            0 0
    • jonti  

      Podsedlová kapsa. Ideální je minimalizovat a mít nýtovačku spolu s multiklíčem. Lepení nevozím, stačí duše a pumpa. Pumpička pod košík na bidon, všechno ostatní do podsedlové kapsy.

      0 0
      • 01carbon  

        Nedávno jsem vyndal duši, nasadil, foukám, foukám, foukám – byla v ní díra (duše nová a plášť jsem nasazoval jen rukama) Ještě že jsem měl samolepky :-)

        0 0
    • bruco  

      „dlouhá léta jsem na závodech vozil …“

      Predpokladam, ze z tej dlhorocnej skusenosti by si mohol vediet, ake naradie si pouzil a teda asi nutne potrebujes.

      0 0
      • hfx9  

        Použil jsem vše co vozím a když né já, tak někdo ze soupeřů, například nýtovačku na řetěz, kterou už jsem zpět nedostal. Zajímalo mě, jestli nejsem extra „připosranej“ a nevozím toho moc zbytečně.

        0 0
        • AleZ80  

          Závody nejezdím, ale neměl bys se ze soupeřovy poruchy spíš radovat než se zdržovat tím, abys mu půjčil nějaké nářadí ?

          0 0
          • hfx9  

            Trocha kolegiality nezaškodí ani při závodech ani v normálním životě myslím.

            0 0
            • mr.garisson  

              Tak jestli Ti role domestyka nevadí, tak proč ne. Jen škoda, že Tě to stojí tolik peněz. Na vyjížďce klidně zastavím a rád pomůžu, ale v závodě mi to hlava nebere. :) Zaplatíš startovné, protože chceš závodit, pak každému pomáháš a necháš se předjet. :)

              0 0
              • hfx9  

                Nepomáhám úplně každému a taky jsou některé závody pojaty tréninkově, takže mi nevadí zastavit a pomoct i na závodu. Startovné naštěstí řešit nemusím ;-)

                0 0
              • jonti  

                Co za zavody jezdis ty? Na delsich zavodech je docela normalni pujcit naradi, ktere pravdepodobne uz nebudu behem zavodu potrebovat.

                0 0
                • mr.garisson  

                  No když zastavím, tak mě většinou předjede balík a můžu se rozloučit s nějakým umístěním. Leda že bych to dotyčnému vyhodil z dresu za jízdy a spoléhal, že to neschytá do kebule. :)

                  Jako gel klidně v balíku věnuju, většinou vozím jeden navíc.

                  0 0
    • mrozu  

      Vozím multiklíč, kde jsou i montpáky a nýtovačka. Nýtovačku zdůrazňuji, poslední dobou potkávám těch přervaných řetězů hodně, ale spoustu lidí ji stejně nevozí a spoléhá na pomoc ostatních. Nejde jen o to, jestli se oprava časově vyplatí, ale taky o to, dostat se za světla do cíle ;)

      0 0
      • mr.garisson  

        Tak velké množství přervaných řetězů se dá přisuzovat mnoha okolnostem. Od špatné techniky šlapání až po chybné řazení. Dále můžeme pokračovat špatně snýtovaným řetězem…

        0 0
        • mrozu  

          A pointa? Myslím že je úplně jedno, proč ten řetěz přerval, důležité je aby ho měl čím spravit.

          0 0
          • mr.garisson  

            Když se naučí správně řadit, tak nemusí nýtovat řetěz. To jsem tím chtěl říct.

            0 0
            • mrozu  

              To je teda pořádnej nesmysl.

              0 0
              • mr.garisson  

                Je to nesmysl, máš recht. Ale už nešlo nic jiného napsat, protože každý ví, že řetěz praská sám od sebe, jen a pouze vadou materiálu. ;)

                0 0
                • MichaelSimek  

                  obcas se to stane…pak jdes domu pesky?

                  0 0
                  • mr.garisson  

                    Řetěz se mi roznýtoval jen jednou a to mojí chybou, protože jsem byl mladý a blbý a řetěz špatně snýtoval. Od té doby jen rychlospojky a bez problému. Teda, jednou mi uletěla devítková spojka, páč jsem ji špórovně přetahoval na životnosti. Opět moje blbost. Používám řetězy střední kategorie, tj. Sram PC 1031 apod. Navíc nemám v nohách takovou ukrutnou sílu, abych ho trhnul.

                    Pokud tedy přisoudím přetrhnutí vadě řetězu, tak máš pravdu, budu muset šlapat pěšo… :)

                    0 0
                    • MichaelSimek  

                      no vidis to, ja uz bych parkrat slapal pesky

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Nemusí se hned něco stát s řetězem. To třeba urveš patku a pak se snažíš dojet na jednom převodu a na ten zkracovat řetěz. A to může být hned několikanásobné nýtování jak to zkoušíš na který pastorek to vyjde, aby to vůbec nějak fungovalo.

                      0 0
                      • mr.garisson  

                        No jó, ale to už jsou takový ultra závady. Nejezdím takové brutality, kde bych mohl chytit šaltr. Pravda, že blbě trefený klacek poladí jak šalt, tak výplet. Pokud jedu na delší trasu, tak samo, že nýtovač přibalím, ale tu už s sebou beru i multiklíč, duši, montpáky…

                        Na kratší trasy a závody jezdím na lehko.

                        0 0
                        • MichaelSimek  

                          me tech 200g multitoolu nezabije ani na maratonu, stejne prvni nedojedu a za to pohodli ze kdyz se neco posere tak si to muzu opravit vetsinou a aspon dojet …

                          xc je samozrejme neco jinyho, tam je to i pesky do cile kousek

                          0 0
                          • jonti  

                            Ale ty na závody nejezdíš závodit, tak i tam jezdíš vybavený jako na výlet.

                            0 0
                            • ememem1  

                              ja ti neviem clovece ci tych 200g po zadkom ti moze nieco zachranit, ci neni sa lepsie rano dobre vykadit.....

                              ale stretol som uz takych co zurivy zo straty pozicie postavali pri okraji trate a jak zmyslov zbaveni revali a vsetkych ze „dusu, dusu.....“ tak som jednemu raz zakrical ze „mam“ (vtedy som to este vozil). ci je chcel neviem, nic take nereval tak som isiel dalej, aj tak by mu uz pri mojej rychlsoti bola prd platna, o bednu uz dosiel. a raz som taku jednu videl co je dnes dnes slovenska skorooplympionicka, tusizme sa stevkova ci ako vola. ta sice nerevala len postavala jak pripecena a usmievala sa a cakala a cakala…a nikto nic. a potom raz takeho, co to mal paskou prilepene tusimze k sedlovke, usetril tych neviem kolko gramov a ked to isiel nasadit tak ju pri „demontazi“ rozdrapil. asi bola ultra light alebo to riesenie malo daku konstrukcnu chybu. tak neviem ci sa to oplati.

                              btw to gps co teraz vozia silnicari pod zadkom vazi kolko?

                              0 0
                            • MichaelSimek  

                              to az tedkon co jezdim maratony na endurku, driv normalne brasnicka, duse, pumpa, multitool, lepeni a rychlospojka

                              0 0
                        • Esi  

                          nejde o brutality, kamarád před týdnem urval přehazku při rychlosti tak 12km/h když jsme šlapali do kopce po lesní cestě, přejel konec klacku a ten se protočil a chytil se mezi přehazku, desetikolečko a dráty a bylo vymalováno, při snaze o narovnání to klasicky ruplo jako obvykle :-) tak že měl krásný karbonový single speed :-)

                          0 0
                          • mr.garisson  

                            No jo no, to jsem přesně psal… U 29 kol je to ale o něco nižší riziko, navíc dávám bacha po čem jezdím. Ty klacky jsou ale každopádně potvory. jednou mi hezky trefený klacek poladil zadní výplet, naštěstí to šaltr přežil.

                            0 0
                        • Pavel  

                          Kamoš přerval řetěz (a dokonce dvakrát) na vyjížďce po Chřibech. Únava materiálu, CHTĚL řetěz před akci vyměnit, ale už to nestihl, Naštěstí další „kolega“ nýtovačku měl, jinak by se docela solidně prošel. Já si po té akci nýtovačku do podsedlovky přihodil taky…

                          Ja píšou jiní – v podsedlovce duše (mám sice bezduše z tmelem, ale už se jednou duše hodila, když „mlíko“ nepobralo, protože došlo, přejezd přes ostnatý drát), montpáky, multiklíč s nýtovačkou, pumpička pod košíkem. Na nějakou módní policii kašlu. Jezdil jsem tak i na závodech…

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Únava materiálu, to jako přetrhl článek vejpůl? :O

                            0 0
                            • Pavel  

                              Jo. Taky jsem na to čuměl jak bulhar na mlátičku…

                              0 0
                              • Esi  

                                to ten řetěz byl vytažený tak na 136mm ne :)

                                0 0
                          • Esi  

                            mám nýtovačku na multiklíči od force asi za 170kč a funguje překvapivě dobře :-)

                            0 0
                • danielh  

                  Ja jezdim na kole od 5–6ti let je mi 37 a za celou tu dobu na zadnem! kole se mi retez nepretrhl, proste tenhle problem neznam.

                  0 0
                  • Pavel  

                    Holt se flákáš! :)

                    0 0
                    • Esi  

                      :-) mě už se to párkrát povedlo ale vždy to bylo buď blbě zanýtované a nebo se to ustřihlo při příliš brutálním přeřazení. Pokud je ten řetěz ok tak vyloženě v tahu to přetrhnout asi nejde, vždyť na tom řetězu by se dalo roztáhnout auto :-)

                      0 0
                      • Pavel  

                        Ale jde… ;-) Už jsem to viděl dvakrát. Loni u kamoše, jak píšu někde tady, tak i u sebe. V obou případech zanedbaná údržba, prostě „to ještě kua musí přece vydržet!!“ ;-)

                        0 0
                        • Esi  

                          vždyť taky píšu pokud je ten řetěz ok :) když už je 1000km po smrti tak to je těžký :-) a stejně je nejspíš načatej článek řazením a potom to uletí v tahu, takhle jsem na silničce urval řetěz ve stoupání na zlaté návrší z horních míseček kdy jsem šlapal ve stoje do kopce a najednou povolil řetěz, skoro jsem šel přes řidítka :-)

                          0 0
                          • MichaelSimek  

                            naposledy treba byl muj retez urcite ok, najeto treba 600, v tu chvilu sem urcite neradil a prasklo to v tahu do prudkyho kopca

                            0 0
                            • Atilla  

                              Nejčastěji trhnu řetěz ve sjezdu. Jedeš v rozbitém řetěz přeskočí, pak prudce přišlápneš a je vymalováno.

                              0 0
                            • Esi  

                              to jo ale od předchozího řazení bych řekl že ten řetěz musí být nějaký dojebaný, když by jsi vzal nový řetěz a dal ho do nějaké trhací stolice tak ta síla v tahu pro přetržení musí být pekelná, takovou mít v nohách prostě nemůžeš :-) ale nikdy jsem teda žádný takový test neviděl, nejspíš se ani nedělá, čistě v tahu by jsi musel totiž střihnout nýt a nebo roztrhnout oko a to se ti bez materiálové vady nemůže podařit

                              0 0
                              • mrozu  

                                Tak si představ, že jsem cca předloni koupil 3 ultegra řetězy a u 2 z nich mi praskl během pohodové vyjížďky článek v oku, nebyly nijak zvlášť jetý. Asi zázrakem jsem na nich i tak dojel v obou případech cca 30 km domů, druhá půlka článku to udržela. Evidentně je tu spousta nadčlověků, kterým se materiálové vady vyhýbají a všechno ostatní umějí ovlivnit stylem jízdy. Nám ostatním, běžným smrtelníkům, se to holt stát může a proto nýtovačku vozíme. A mimochodem, téma je o závodech, kde řetěz dostává největší čočku, takže pokud tu někteří filozofují nad tím, kdy a jak ideálně řadit, buď závod nikdy nejeli, nebo jsou zcela mimo mísu.

                                0 0
                                • Esi  

                                  taky tam píšu že bez materiálové vady se ti to nemůže podařit :-) a jen tak na okraj já nýtovačku na multiklíči vozím a tak 3× za rok i použiju, když jedeš po prudkém kořenovém výjezdu tak to poslední nad čím by člověk přemýšlel je jak si povolit pro přeřazení, prostě to tam napereš a většinou to v pohodě přeřadí, sem tam se hold povede že to ten řetěz nedá a tak tam dám spojku, už jsem měl na jednom řetězu i 3 :)

                                  0 0
                                • Petr L2  

                                  Na novém kole mi povolil řetěz při první projížďce, sotva jsem najel do prvního kopce, začalo něco cvakat – povolilo oko na jedné straně řetězu. Nemít nýtovačku, tlačil jsem Posázavím jak pako :-)

                                  0 0
                              • MichaelSimek  

                                to samozrejme nevim co byl opravdovy duvod, ale ja v tahu neradim, ani pri zavodech a chovam se k razeni setrne, retez mazu, menim, atd :)

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                                • Esi  

                                  no já bych to typoval na kombinaci řazení a materiálových vad, když si vezmeš že průměrný řetěz stojí cca 600–800 a má 114 článků tak je to kolem 7 korun na článek. Taky se snažím řadit když to jde za sníženého tahu ale ne vždycky je to možné. řetěz je spotřebák tak že nýtovačka a spojky to jistí :)

                                  0 0
    • snas89  

      Ahoj, co máš za kolo?

      Můj epic má všechno tohle pozastrkané v rámu (a stumpjumper 2016 jde ještě možná ještě dál):

      V rámu je místo pro zastrčení multiklíče (v tím místě, kde je upevněný zadní pružení)

      V představci je zašroubovaná nýtovačka.

      Na duši pouzdro pod košíkem: do něj se mi vejdou montpáky a klíče od bytu – tzn. malý multi klíč se i tam ještě vejde taky. Do toho pouzdra se vejde i pumpička na Co bombku. Pumpičku vozím malou, nechtěl jsem utrácet za bombičky při každém píchnutí.

      Celý komplet jde myslím i spešlu koupit, i když za ty jejich ceny…

      Mám takto kompletně volná záda a s ničím se netahám.

      Lepení nevozím, když píchnu, dávám novou duši.

      Kdyžtak mrkni na fotky mýho kola, mělo by to tam vidět.

      0 0
      • hfx9  

        Mám Epic Elite 2015 a o jejich SWAT systému vím, jenže jak píšeš je to za nehorázný ceny a to mi přijde teď před koncem sezóny zbytečný (možná pořídím na sezónu novou).

        Jen mě zajímalo jak to lidé řeší bez SWAT systémů a ptákovinek okolo.

        0 0
        • snas89  

          Bez toho swatu bych to asi řešil co nejmenší kapsou pod sedlo. A všechno do toho.

          Jinak myslím, že jestli máš epica, není co řešit. Přece jen…cena i odpovídá segmentu, kde se elite nachází.

          Navíc, jeslti jezdíš závody, asi i narozdíl ode mě využiješ tu jejich air-tool.

          Tím neobhajuju jejich cenovo politiku:)

          ps: co komponenty? měnil jsi něco?

          Přemýšlím kompletně přejít na XT 2016 (mám experta, budeme na tom asi s komponenty hodně podobně).

          0 0
          • hfx9  

            Neměnil jsem nic, mam elita 2015 a to cca měsíc, zatím se s ním a 29er sžívám. Přecházel jsem z 26 giantu nrs.

            0 0
        • Breakpain  

          Podsedlovka, malá pumpa na rám a máš to. Pumpu do dresu eee … Ti co na ni spadli chápou… Do dresu jen oblečení, jídlo. … Měkké věci, které Ti při pádu nic neudělají.

          0 0
    • Petr L2  

      netuším co je za problém, já mám v podsedlovce airtool pumpu, dvě bombičky, multiklíč, lepení na duše i na plášť, klíče od domu, montpáky, stahovací plast pásky, dvě spojky na řetěz, tři články řetězu a peníze. Když si přilepím duši na rám, mám vystaráno, a kdybych si dal pumpu vedle košíku na bidon, což se mi moc nelíbí, asi bych tu duši nacpal i do té podsedlovky. To vůbec neřeším, že mám podsedlovku malou, aby nepřekážela teleskopu, takže místa by bylo i víc

      0 0
    • rdx  

      Vozim dusi + paky v podsedlovce, druhou dusi + 2×CO2 25gr v dresu (jedna kapsa), multiklic mam u epica v ramu, ale vesel by se i do te podsedlovky. Vic jsem nikdy nepotreboval. Vodu v bidonu, jidlo v dresu.

      0 0
      • jonti  

        Vozis duse, nebo nejake extra lehke plaste, ze vozis dve nahradni duse? nebo super dlouhe zavody?

        0 0
        • rdx  

          mam duse, dvakrat jsem defektil jen jednou jedinkrat, ale jistota je jistota :)

          tech 200g uz nejak uvezu.

          0 0
    • mr.nikdo  

      Ja bych se, prosim, zeptal – jake zavody jezdis?

      Co jsem tak zkousel ruzne zavody, tak mi vyslo, ze na ruzne zavody jsem bral ruzny pocet veci…

      0 0
      • jonti  

        +1

        0 0
      • hfx9  

        Především KPŽ

        0 0
        • Pavel  

          To je co? Krabička Poslední Žáchrany? :)

          0 0
        • mr.nikdo  

          To jsi tedy poradil?

          Takze XC, pul maratony, maratony?

          Kdyztak – XC dejme tomu 1 h zavod, pul maraton – 50 km, maraton 100 km.

          Podle toho beres veci. Na XC nic – max trochu piti. Kdyz se tam neco vydela, stejne dojedes v poslednich par mistech.

          Pul maraton – ma smysl tak pumpicka a duse. Pak nejake jidlo. Kdyz se neco vydela, zase se propadnes silene.

          Maraton – uz se hodi i ta nytovacka.

          Jinak nejaky kotel veci byla jen zbytecna zatez.

          Proc to pisu takhle – na dosti zavodech mas i nejake SOS cislo, takze kdyz jsi tam sam a totalne se vydrbe kolo, tak si zavolas odvoz. Anebo dotlacis na obcerstvovacku a nejak Ti pomuzou…

          Aspon takhle jsem to mel na zavodech ja. A to jsem nikdy nejezdil na bednu, ale i pro mne, ktery jsem byl v 1/2 listu to takhle vychazelo.

          0 0
          • Bumerangista  

            Na Loudání vozím ještě patku, desky, různé pásky, léky, spacák a prachy. Vyplatí se to jako sviňa.

            0 0
        • jonti  

          Na KPŽ stačí vozit duši, pumpu a montpáku. Protržení řetězu tam vzhledem k terénu moc nehrozí, možná bych to vzal jen na některé těžší tratě, když zvykněš trhat. Nářadí taky není nutné, stačí mít kolo v pořádku. Já přesto vozím mini nářadí pod košíkem na bidon, zadní pevná osu mám jen na imbus.

          0 0
          • jonti  

            Nýtovat řetěz během závodu je blbost, ideální je použít nýtovačku jen na odstranění zničené části a použít rychlospojku na spojení.

            0 0
    • zdenal8  

      Na MTB maratony vozím batoh s vakem jako ty. Ale pak jednou za rok jedu silniční Tour de Brdy. Mám podsedlovou brašnu s duší, lepením a multiklíč s nýtovačkou (už jsem jí jednou i půjčoval na bez problémů se v cíli vrátila), Do kapsy v dresu druhou duši a pumpičku v držáku pod košíkem na bidon. Ty MTB závody by si se stetným rozmístěním měl dát taky. Pokud ti stačí jedna duše, tak to v pohodě všechno máš v jedné brašně pod sedlem, ani nemusí být moc velká a pumpičku u bidonu. Nebo pokud ti stačí pití jen do jednoho bidonu, můžeš do druhého košíku dát bidon s nářadím a vším, co potřebuješ.

      Jinak k té nýtovačce, docela se hodí. Jak již bylo zmíněno, opravou sice ztratíš dost času, ale do cíle se nějak potřebuješ dostat, když tam máš auto, aby si se pak dostal domů.

      0 0
    • ememem1  

      co riesis? to vsetko este aj s par kuskami eska paskyvojde do minipodsedlovky, vozis to tam furt a vzdy to mas. nechapem…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.