Je nějaký rozdíl kromě názvu u těchto dvou ráfků?
Máte někdo osobní zkušenost z jedním z nich?
Je nějaký rozdíl kromě názvu u těchto dvou ráfků?
Máte někdo osobní zkušenost z jedním z nich?
měl by tam být rozdíl v materiálu, u podium mmx by mel byt o neco tvrdší. jinak pokud mas na d 60kg nebo to nefasuješ tak bych je nedoporučoval
nene nefasuju, mám kolem ±70kilo
ty chceš opravdu vozit něco co podle stránek výrobce je doporučeno pouze na zavodní, a né bežné použití?
ale pokud na to máš dost pěněz proč ne tvoje volba jedny nové jsou v bazaru: Ráfky ZTR Race 7000– 280 gramů!! za 2400/ks to myslím ujde
I kdyz naprosto Tome chapu tvou snahu se co nejvic priblizit k 8mi :-) (i kdyz by te to stalo jeste hodne penez) tak v tomhle pripade bych ti rozhodne doporucil drzet se v oblasti ZTR Olympic/Crest nebo FRM 333… rozstrelit rafek za skoro 3jku v tyhle vaze pujde dost snadno… nevim no… volba je na tobe, ale ja bych to neriskoval, natoz kdyz vim jak to u nas v okoli Ch vypada v lesich apod…
promin, spatne zarazeno…
asi máš pravdu, 333 je druhá volba, na kterou mám zálusk. Chytit nějakej lepší kousek (lehčí). Chtěl bych se s kolama přiblížit k právě 1250g. Pak jen nevím, jestli zvolit A2Z náby nebo American Clasic (prý na nich není přední kolo tuhý). K těm 8 kilům, to je svatá pravdá, chystám se v nejbližší dodě vyměnit kliky za Extrality (-300g), ty kola (-300g), kazetu, řetěz a kotouče (-140g). Příští rok bych chtěl vyměnit Foxe za DT swiss xcr race (-300g) a jsem na 7,8kg, ale to je zatím daleký sen :)
tuhost vypletu nemá s nabou nic společnýho, ne??
ja jsem na A2Z + DT Revo. + Olympic 1340g
on z těch snů o 8kg mtb vyroste, nebo pochopí, ale je potřeba si to skusit na vlastní kůži, aby se člověk poučil a určil si kde je rozumná hranice
po pravdě bych chtěl, abych z toho vyrost co nejdřív, kdo to má pořád krmit :)
David vi o cem mluvi :-) navic ono je rozdil stavet extra na vahu od pocatku nebo predelavat hotove kolo… to se docela prodrazi…
A spokojenost? Kolik mají ty Olympic? A co náby A2Z, pohoda?
Ja jsem zatim velmi spokojen, hlavni bylo prejit na bezduse, samo s usetrenim nejake te vahy, A2Z drzi uz 3tim rokem vpohode… pristi rok asi pujdou uz loziska, ale naby ok… kazdopadne nova kola bych stavel urcite jinak… rafky urcite neco od Notubes ideal k me vaze, urcite zeslabovany draty, jak moc se uvidi ale na nabach bych nesetril.. urcite bych bral neco jako 240tky / CK / Hope pro apod…
1*
pochopil :)
:-) popravde jsem byl uz rozhodnutej pro CK :-) jenze jsem hrozne na barvicky a eloxovanej I9 zaplet na Notubes rafku me hrozne laka :-D
I9 hmm tam si prostě nadiktuješ a máš je barevně jak chceš, ráfek jde použít taky co budeš chtít na 32 děr, ale cena je prostě masakr.
a hlavně se musíš vyhnout clu a dph tím se to ještě o 1/3 prodraží :-( a dát 30 za kola už je fakt dost.
Jo to je pravda… no jeste se uvidi kam se to cele pohrne…
P.S. to pak budes mit nejlehci kolo v Chr. :-) minimalne do ty doby nez dostane kamos chut neco predelavat a vymeni ram + kola a brzdy :-D… zas na druhou stranu je vlastne z BK… takze jo… budes mit nejlehci kolo v Chr. :-DD
Nebude, příští měsíc tady budu mít Hyperhubs 2011 od Extralite + ZTR Alpine + CX Ray :-)
Chces mi rict ze ten magor co si rika muj kamos se asi podelal a kupuje novy kola???? :-D
vole staví 29"
Ja psal nejlehci v Chr. jako v Chrastave… tudiz me nenapadlo ze to mysli na sebe :-)
:-)
Já myslel, že Chr je nějaký zkomolený výraz pro ČR :-D
Což je kravina, protože tu jsou určitě i lehčí kola…
:-) heh to se mi ulevilo… zase bych mu to musel rozmlouvat :-)
Koho tím myslíš? :-D
Richarde, ty budeš objednávat z extralitu? že by si mi tam možná přihodil kličky s plackama?
Nechces pockat na novy? ty budou fak nadherny!
Pokud vím Extralite teď nemá E-bones skladem, ale brzo prý budou nějaké novinky, objednat je určitě můžu.
Aha, to já neměl ani páru, že se chystají nový. Tak tedy počkám :), pokud nebude cena zase někde jinde a stihnou je do příští sezóny.
k tvému kolu bych ty špejle necpal, dal bych novodur :-)
lehčí a o fous levnější.
pěkné pěkné, nějaký link by nebyl? Jinak koukal jsem na nový extrality a pěkný.
skus pohledat, název máš na fotkách :-)
a jsou se silničním pavoukem, takže ještě pár gramů těžší.
pěkný jsou a hmotnost taky ok, ale kde si vzal, že jsou levnější než extrality?
Nedávno jsem někomu sháněl tyhle:ZTR Podium, Revolution, jen na straně kazety Competition, Novatec D711SB+D712SB, mely 1315g a nebyly ani drahý.
To je tak na 6 závodů a pak vyhodit, ne? :-D
k čemu ty Copmp dráty? stejně ten výplet nejde dotáhnout ani s revolutionamy,
originál NoTubes to naplétá Revama 1,8–15,mm a jen 2× kříženým výpletem!!!
Takhle to naplétají v jedné zahraniční zaplétací „manufaktuře“, zaplétají stovky custom výpletů, nemám důvod jim nedůvěřovat.
oká, jen se divím proč, stejně do nejde pořádně napnout
Zapíši si do zápisníčku a až tam v říjnu pojedu, tak se na to konktétně zeptám :-)
Co totok:
Porad se tu resi ze podium mmx sou na normalni jezdeni holy nesmysl… mozna tak pro skusenou holku kolem 50ti kilo co uz ma trosku techniku, ale pro chlapa co ma prez 70kg bych to vozit nechtel… abych se v kazdym sjezdu bal jestli to nerozstrelim a jel jako posranej… ne dekuju
No, navíc mám dojem, že tato kola pochází ze stejné manufaktury jako ty od RAF007 :-)
Nepochází, tam ceny nepodstřelují :-)
Mate nejake doporuceni na jinou manufakturu? Ty 190/MMX to byl jen priklad, co jsem tam nahodou nasel, zrejme nejaka akce.
Kola z actionsports.de dorazily v poradku. Vyplet vypada moc pekne (ani se nehne a kolo je jako kdyz streli), je tam potvrzeni o dotazeni. Pancho vyplet to neni (neni nalepka).
Je to jen doměnka…
Viděl jsem nějaký kola od Bike-discount a byla označný bílou samolepkou „Pancho“ a to měly ty tvoje taky, ne?
Ano, ale Pancho je jen velkoobchod, bike-discount není mezi odběrateli, ale kdo ví?
Pokud není mezi odběrateli, pak jdou ty kola do bike-discount přes nějakýho překupníka, viděl jsem několik párů výpletů z BD s označením Pancho :-(
Škoda, další chytrák, co zbytečně mrví ceny…
tak to bych byt tebou šel třeba do FRM 333. vaha o 30–40g vyšší a odolnost a cena mnohem lepší!
Mám teď krátce Podium MMX, připadají mě materiálově podobné ZTR Race, které jsem měl minulou sezónu (bez problémů), několik párů kol se ZTR 7000 Race jsem viděl po 1 závodní sezóně a vypadaly jak zmačkaný papír, zdeformované u niplů, a po obvodu po defektech, to mě odradilo.
Udělám chybu s tímto?
náboje A2Z XCF-32 a XCR-32 disc 6děr
ráfky FRM XMD 333 disc černé
dráty DT Swiss Revolution 2–1,5–2mm
niple DT Swiss alu
A jaký rozdíl můžu čekat, pokud jsem doposud jezdil Crossmaxi slr.
Nižší tuhost, lepší zrychlení do kopce, větší objem plášťů.
a podstatně nižší odolnost na rozcentrování
o tom bych se hadal, ja se svoji vahou nerozcentroval za 2 roky zaplety na A2Z + Revo + UFO ani jednou, a to vazim 85kg, jezdim dost naprasaka a padu zazily taky dost… aktualne Olympic a tez naprosto vpohode, takze bych to urcite nepausalizoval…
Jako chybu ve výpočtu pro cílovou váhu 1250g? :-)
S touto konfigurací se dostanu někde kolem 1300g
Tipuju, že to bude o chlup víc, vozím ráfky FRM s náboji Novatec a dráty Laser a váží to rovných 1400 g.
Odhaduju na 1350g
ráfky frm 2×315g
dráty+niple 305g
A2Z 355g
hodnoty z vah na netu.
Naby – spis 360–370g
Spice + niple – 260–270g + 20g
rafky – 640g
strop je ± 1300g ale musis pripocist notubes pasku + ventilky… takze kolem 1320g by to mohlo byt
tu nepočítám, pač tam nacpu duši :)
To si ale delas srandu ze jo? To je nejvetsi kokotina co sem slysel… leda bys tam daval Eclipse duse, ale to by vlastne byla jeste vetsi kokotina!… proboha proc duse?
jezdím fredy a nějakou lehkou duši, cca 120g, ještě jsem za dva roky nepíchnul. Tak jsem neměl nutkání přecházet na něco jinýho
takze ses na 430g s plastem kterej fici do kpce i po rovine, ale uprime v terenu na tom moc nedas pokud se dostanes do sracek… RoRo oproti tomu je v 2,1 realne ±400g a k tomu 60g sealantu, mas superrychly obuti, ktery ma vyrazne lepsi zaber za vsech podminek, mnohem vetsi odolnost proti pichnuti nez duse a vahobe ses max o 40g tezsi… zanedbatelna hodnota… nelede na to ze notubes tmel funguje beztak lip jak duse, i kdyz pichnes a bude to uchazet tak i na 1,2atm na tom dojedes… s dusi ani zaboha!
Mohou byt ale rozumne duvody pro dusi. Napriklad je potreba vozit nahradni dusi a lepeni. Dal treba meneni plastu kvuli opotrebeni nemusi vzdycky vychazet na zmenu rocniho obdobi.
Nedavno se tu nekde resilo, ze bezduse nevychazi hmotnostne lip nez lehka duse, coz asi neni pravda s 60g tmelu. Pokud jde vylozene o hmotnost :)
60g tmelu + 9g ventilek, ukaž mě tak lehkou duši.
dál je valivý odpor jinde + lepší grip, a lepší odolnost proti defektům.
ale jak píšeš výměna pláště je složitější.
náhradní duši vozím ať jedu na kole s bezdušákama nebo s dušákama, lepení duše je opruz, mnohem jednodušší a rychlejší je samotná výměna.
Ja vozim vetsinou jen lepeni (jo, uz jsem se dvakrat prosel kvuli ustrihnutemu ventilku, jednou jsem to resil notubes – listim :)
jako rezervu vozím ultralight duši, zabere minimum prostoru, 90g uvezu a už několikrát mě od procházky zachránila,
lepení vozím parktool samolepky taky minimalistické řešení
fredy klidně nech ale stejnak to dej s mlíkem…
nechápu, musíš se asi vznášet.
fredy s duší – to je můj sen aby to vozili moji soupeři :)
: D
proboha to snad ne!?! a to seš gramař? o nevyhodách duší ani nemluvím… :(
No i tak snad nějakou pásku dávat budeš, jinak teda s dušema jsi zklamal :-(
tak tak, žlutá páska je stejně to nejlehčí co je a stějně tam musí dojít, a ventilek má tuším 9g :-)
Dokázal by si sehnat tyto kliky, co mě tu ukázal Kubad? Lightning Carbon Cranks
Ne, vidím to prvně…
tak zůstaneme u těch extralitů, jen co přijdou k prodeji ty nový, tak do toho půjdem, pokud nebudou o 100% dražší než stávající typ.
na to jsem koukal, ale ty stránky neslouží jako shop, jsou tam jen distributoři a ty jsou jen v americe
a v cem je problem? odtamtud se da nakoupit ok
jde to přímo, nebo tady
teoreticky jedná Airoo o tom že by to vozili, ale zatím je to v jednání
To same s DT Olympic vozim, rafky jsou 333 a 336g a vazi to neco malo pres 1350g.
Priste bych ale vzal jine naby, u A2Z na normy moc nehledi a kotouc je asi o 1mm vic uvnitr nez u vsech ostatnich zadnich nab. Je to na hranici, ze to uz nekdy nejde ani vycentrovat a musim pod adapter jeste pridat podlozku, je to opruz kdyz stridam kola.
Dalsi negativum A2Z jsou nestandardni loziska, vymena je v pohode ale cena velmi vysoka. Si nevzpominam jestli 280 nebo 380Kc/ks.
To me presne zajima, jaky naboje jsou vicemene podobny. Konkretne Mavic CL vs. DT 240s? Hodlam stridat kola abych to nemusel porad prezouvat a nerad bych steloval trmeny.
bez komentáře :-(
nevím jestli jsi to byl ty co se na to už ptal, ale odpověd ještě jednou: žadný!!! dokonce dva totožné naboje mužou byt jinak posunute(jeden škrtá, druhy ne)
Mam troje naboje Mavic a stridam jsem je bez serizovani. Zrejme jsem to byl ja, tak zkousim nekoho, kdo s tim ma zkusenosti.
tak je to haluz, rozhodně to neplatí u všech, kohokoliv se zeptej, však uvidíš:)
používám několikery výplety na Shimano nábách a neškrtají…
Tak si podloz kotouc, abys jej dostal do stejne pozice.
Pud podlozky, nebo toto.
Zrejme tak to budu resit.
Takze poloha kotoucu na nabojich Mavic (crossride) a DT 240s se lisi o 0.1–0.2 mm (oboji centerlock), takze neni potreba to vubec podkladat.
Ja sem A2Z vyvlozkoval a dal tam standartni loziska, dokonce sem usetril i par gramu a NSK mensi vydrzej vic nez origo ciny
NO-TU-BES NO-TU-BES NO-TU-BES :-DDD
FRM jsou vlastně NO tubes. Okopírovali patku a system takže se v USA nesmí prodávat kvuli patentu no tubes. jen v evrope se daji koupit. takže at ve vyběru klidně má. do FRM 333 jdu ted taky, doted jsem mel no tubes tak to aspon přímo porovnám.
v podstatě je to tak :-)
když je vozíš chtěů jsem se zeptat foukáš obyč pumpou když nahazuješ gumy? ja doted na ztr nahodil velkou pumpou uplně všechno bez jakyhokoliv mydlení a dalších blbosti ktery akorat zdržujou, tak jestli to tak dobře jde i u FRM. dík
pár let sem to dělal velkou pumpou, když to nešlo tak benzinka, teď mám doma kompresor se vzdušníkem a pohoda :-)
FRM jde stejně jak NoTubes není tam větší rozdíl
ok, to jsem chtěl vědět, díky:)