Máte někdo zkušenosti s těmito ráfky? Vydrží něco? Unese to 80 kg?
Máte někdo zkušenosti s těmito ráfky? Vydrží něco? Unese to 80 kg?
nemam, ale porizuju je – olympic. mam 78. nevim jak se poperou kdyz dostanou ranu, ale vem si, je to lehky.
kdyz dostanou ranu, je po nich velmi rychle.
Ty je máš? Někde sem četl, že je vyplejtáš na AC nábách. ?
:-) zrušil ho v podstatě při první jízdě
jo, jak pise kubad, ale byla to moje chyba, ale vim, ze ten rafek nesmi dostat tvrdou ranu, dokud to pobere plast, je to v pohode a kola sou tuhy, nerozcentrovavaji se. Jakmile to dostane ranu natvrdo, staci mu ke smrti malo- tzn., nesmis vozit pri tvrdis jizde m oc mekky gumy.
na jakou si se dostal váhu? 1400g?
s nábama AC se dá lehce dostat pod 1250g :-) komplet
Tak to máš blbou váhu jestli jsi na 1250g:-) Originál No Tubes má 1210g s Race ráfkama (280g/kus) a Revol 1–8/1,5
mrkni na datum příspěvku :-)
no oni sou to ráfky s označením ZTR355 toš tak :-)
no tak ZTR355 budou asi težší než ZTR Race tak nevím jakým trikem jsi tu váhu oblbnoul:-)
nijak je to reál :-)
prostě ráfky ZTR355 s vahou pod 300g
Tak to máš asi nějakého kamaráda ve fabrice ;-) potom ta váha může být reálná!
přední
zadní
váženo včetně pásky do ráfku takže cca ještě 6–8g dolu :-)
co tam jsou za dráty?
DT revolution + Al niple co jiného :-)
ja tam mam olympicy, vaha cca 1350g, kubad ma nejaky ultralight rafky, nebo cinklou vahu:) Jinak tam mam AC naby- 355g, draty revo + alu niple – cca 300g, rafek jeden cca 355g, dohromady teda lehce pres 1350, ty moje maji tusim 1360…
taky sem nechápal , váha váží dobře, ale občas uletí váha ráfku výrobci tyhle mají pod 330 oba a jsou jen 2× zakřížené dráty. a náby mají cca katalog
já mám 332 + 332 ráfky náby Rival 392 a DT revo 2–1,5–2 al niple a jsem na 1392gr
uvidím co to vydrží
vím sem ty tvoje ráfky vážil :-)
tak ty jsi je popsal tou štříbrnou fixou? :-)
ty tvoje kola vypadaj úplně super, ty náboje jsou s tim karbonem moc hezký ;-)
mám tu kamošovy krásnější :-) FRM Team
zase ty modrý náby se Blackymu k modrýmu Curtisovi hoděj přece jenom líp ;-) www.bike-forum.cz/…big/9555.jpg
jenže ten rám už letos nebude, nejdřív jsem vzal fakt zle šutr na BCH v první etapě a promáčkl ho zespoda a pak se vyrval závit ve středu u pravý misky – nechápu. Tak jsem to zkusil reklamovat a dostanu novej se slevou ale černej…
uvidím jak to bude ladit
když tam necháš ty modrý věci, tak to bude taky hezký
Přidám taky trochu do mlýna, mám náby DT Swiss a ZTR race komplet váži 1270g, ale ty ráfky jsou hodně náchylné na poškození. Více se mi osvědčili FRM 333(315g) jsou kalíškované a vypadají podstatně pevněji než ZTR race a s náboji A2Z váží 1287g.
ještě kdybych měl porovnat cenu, ZTR race cca 5.000,–Kč
a FRM 333 za 2.000,– (včetně pásky „bezdušové“ a ventilku). Tak myslím, že není co řešit.
no jo ale ty FRM zas nemaj ten profil jako NoTubes ráfky. Pro mě veliká výhoda ZTR ráfků to že jdou zprovoznit bezdušáky bez nějakýho blbnutí s mejdlovou vodou a podobně.
Ale do varianty Race bych taky nešel – Olympiky jsou tak akorát (do Alp na Sudety apod…)
Váhám mezi Olympicy a 355. Ty máš Olympicy? Vydrží něco? Nerozcentrovávají se? Dají se s nimi sjet schody a podobné věci?
Olympicy – Schody v pohode, taky teren, vydrzi asi dost, vic mi vadi jak jsou malo tuhe do stran, v technickych sjezdech nic moc ve srovnani s Crossmaxem.
A jsi si jisty, ze malou tuhost do stran maji na svedomi ty rafky?
vzhledem k tomu, že jsou nekalíškované, tak je nelze napnout na velký tah a tedy výplet je v celku méně tuhý.
je to něco za něco, jezdím je už druhou sezonu a zvyknul jsme si na to. Co musím oželet v technickém sjezdu se mi vrátí v kopcích násobně víc
Tak to ano, zni to logicky.
to si nemyslim, zapletam ty rafky na standartni napeti jako jakykoliv jiny, spise se mohou niple lehce vmacknout do materialu rafku, coz vyresi dotazeni vypletu po zajeti.
i ZTR Flow co jsou určením na enduro a možná i větší blbiny jsou bez kalíšků
Mě vydržely spoustu kiláků i v dost náročnejch podmínkách (právě ty Alpy a závodnění na úrovni lepšího průměru – 6 „stovek“ a nějaký to okresní XC)
A pravděpodobně s Olympicama budu pokračovat i když budu hledat servis, kd maj tensiometr, protože ta tuhost do stran není nijak extrémní a správný napnutí a zafixování vypletu snad pomůže. Mě se vůbec nerozcentrovávaly, jen se povoloval výplet, než se to zakáplo Loctitem)
Zadní jsem teda naťuknul při držce o zábradlí, ale dál jsem na tom jezdil s duší, dalších asi 1200 km.
důrazně ti doporučuju 355, když máš možnost vybírat může být váha ve výsledku hodně podobná(moje 355 mají 354/357g) a sířka a odolnost ráfku je o dost větší.
Nesmysl FRM sou kopie Olympicu a umoznuji uplne tu steknou UST konverzi
no tak to je potom asi dobrá volba, protože se dělaj pěkný barevný varianty
takže FRM 333 = ZTR Olympic 347 ???
No dalo by se to tak rict :-) FRM maji nyty
a asymetrický profil ráfku
jj
A z toho plyne co? má nějakou výhodu?
Stejnomernejc napnuty jednotlivy strany vypletu.
No to teda nechápu, co sem koukal na profil, tak je jakoby „nahnutej“ na jednu stranu, nebo se to co díra „střídá“?
Diry proste nejsou ve svisle ose rafku ale posunuty mimo osu cca o 2–3mm. Je to dobre na to, ze u predniho diskoveho kola a zadniho jakehokoli, vychazi na jedne strane vzdy kratsi draty (pri stejnem prumeru prirub naby). Kdyz je rafek excentricky, tak se da tou vyosenou stranou dal od kazety, pripadne vpredu dal od kotouce. Tim vyjdou priblizne stejne delky dratu a neni takyvy rozdil v jejich napnuti mezi levou a pravou stranou vypletu. Kdyztak si nekde najdi popis Ritchey OCR a tam to byva i pekne nakresleno.
No jo, ale prodávaj se u nás?
A moc pro rok 2010 je stejna jak u NoTubes
kecám 2320kč je MOC u toho FRM
ale v ceně ráfku jsou … ? nebo nejsou? :-)
co myslíš?
No Tubes prodává samostatně ráfky bez žluté pásky a bez ventilku, to se musí dokoupit zvlášť.
FRM by měl mít bílou pásku a ventilek už v ceně nebo se pletu?
Jj je to tak
Co by se stalo, kdyby se do těchto ráfků zapletly dráty CX Ray? Teda myslím, jak by to jelo:-)
s CX Ray ta kola vůbec nepojedou, chce to bílé Aerolity;-)
Ještě nasadit RR bez duše nebo něco podobného a není co řešit!
No někde jsem četl (mtbr.com tuším), že CX Ray nejsou tak docela vhodné pro ZTR Olympic – tyto ráfky prý nejsou konstruovány pro tak velké napětí. Tak nevím.
co ja vim tak uplne v pohode…
asi to jde :-)
fotečka by nebyla? :)
ale pak jsi na nich ještě závodil ne? ikdyž byl bouchlej
nn, jezdim na bouchyl, ale to uz je jinej, tamten sel hned. ja ty kola budu vozit i letos, kdyby to nahodou prezily, to by byla parada:)
jestli se potkáme někde na závodě v pangejtu oba s rozstřelenejma tak ti ještě přidám :)
neco takovyho sem cekal :))
Zatím mi vydržely 100km, při kteréch se trochu povolil zadní výplet – to je normální.
Bezdušák s obyč. pláštěma jsem napodruhý zvládlul dílenskou pumpou (je potřeba po nafouknutí jít jezdit, aby se to mlíko dobře rozlilo)
Sám jsem zvědavej jak to s těmahle ráfkama dopadne. Proti C-Maxům jsem ušetřil pár tisícovek, bezdušovou variantu jsem zvládnoul rychle.
Teď jen časem prověřit tu odolnost… ale myslím že ráfek je lehčí kvůli odlišnému profilu – skoro nemá „bočnice“ a proto by proti jným ráfkům (mavic717 nebo nový c-max, dt 4.2 neměl být nijak extra ošizený)
Tak výpet už je dotaženej a tak jsem to byl zase otestovat a proti původní klasice to je jízda jak ve snu:)
ještě doplním váhu (trochu jinak – komplet kola – protože jsem už aplikoval mlíko)
Olympic+novatec+sapim laser+XT kazeta+NN2,25+RR2,25+mlíko Notubes+kotouč hayes180+hayes160+RÚ = 3,2 kg z toho se dá vydedukovat váha setu mezi 1300 a 1400g (možná jsou ale pláště lehčí než se uvádí takže by to bylo spíš těch 1400)
váha bude katalogově 1435g, ale záleží na váze ráfků, může to být klidně i o 40g míň :-)
vlastně ta váha komletu je ve výsledku důležitější.
pláště jsem počítal NN 2,25 570g + RR 2,25 520g – pak to ale vychází podezřele dobře
(kazeta 32z má cca 260g, kotouče 125+140, upínáky cca 100g, pásky a ventilky cca 30g, mlíka je cca 180 ml)
3200 – 570 – 520 – 260 – 125 – 140 – 100 – 30 – 180 je moc málo takže ty gumy musí být kolem 500g, nebo mlíko neváží tolik co voda.
Každopádně jede to výborně:)
Ještě jsem je nevážil ale Hnoj udává 1,4kg. což by mohlo sedět, protože ten pár na fotce je můj.
Už mám na nich nalítáno 400 ostrejch závodních kilometrů + cca to samý na výletě (mám ještě starý kola). Po dotažení se už výplet ani nehne i když taky vozím syna(rok+8měs. 14 kg) v batohu, takže ve dvou máme s pitím skoro 90kg.
podle mě jsou to prima kola i když jsem asi naštval lidi z teamu protože jsem o říkal nepěkný věci o c-maxech – že je vozí kdejakej strejda:)
Oba ráfky nemají váhový limit a vydrží na kole opřeném doma o zeď docela dlouho(pokud nepřekročíš max. tlak) :-)
ZTR Race s nádhernou váhou i cenou a bez záruky, je tam váhový limit + limit pro max. tlak
ZTR Olympic už mají i v "bílé barvě ":http://www.netbike.cz/select_det.php?… tam se musíš taky podívat na max. tlak (dle infa by měly přežít 80kg i v závodním nasazení ale prý se s tím musí umět jezdit:-) V případě defektu na kamenitém povrchu a neodlehčení kola je ráfek jistý
prosím nepsat jedna paní povídala!!!
znám pár lidí co mají tydle ráfky na fullech s zdvihama 130–150mm na kole jezdí využívají co kolo umožní, na váhu těch tlusťochů se radši ani neptej, a světe div se ráfky drží :-)
No on to povídal pán z Maxcursoru co je závodně jezdí :-) Znáš to, jednomu tlusťochovi to vydrží a druhému ne, u HT kola počítám že bude zadní ráfek více zatížený než u fullu jest tak?
Pokud bys na fullu jezdil zcela stejně, tak ráfek bude trpět jasně více na HT. Ale protože na fullu jezdit stejně nebudeš, tak se tohle těžko porovnává.
Já jsem třeba zničil jen jeden ráfek za těch xx let co jezdím a bylo to právě na fullu.
když máš všechna kola fully tak nejde zničit ráfek na HT…dělám si srandu:-) S tím zatížením zadního ráfku souhlasím
Tak já HT mám, ale díky pevné vidlici zadní kolo tak netrpí, protože mi více omezuje ta vidlice v terénu, takže u mě jednoznačně v tuhle chvíli trpí více kola na fullu.
Ale myslel jsem za celou dobu co jezdím, HT jsem jezdil před fully dost let.
proč bys nejezdil na fullu, to co na HT?! to že nadavas na HT veci co na fullu neznamena, ze to nedavaji jini…
BTW. porovnej casy na DH cupu HTxFull ;-)
Ale já nepíšu, že budeš jezdit jiné trasy, ale jinak, tedy jiným stylem. A ani nemusí být velký rozdíl v rychlosti, ale třeba jen ve volbě stopy (s fullem cíleně třeba jedu stopu s většími překážkami a přitom méně točením, apod.).
Nebo jiný příklad, který se stává v praxi běžně. Pěkná lehká cesta a přes cestu menší překážka. Na HT takovou překážku skočím, na fullu jak se mi zrovna chce, někdy ji skočím taky a někdy ji prostě přejedu a skákat se nenamáhám. Prostě na fullu si v mnoha případech dovolím zadním kolem, co na HT ne (na kterém bych tom musel řešit skokem, jinou stopou, apod.), protože na HT bych to takovým stylem ani neustál a na fullu, zvlášť s větším zdvihem naprostá pohoda.
Dovolím si nesouhlasit s tím, že pokud jedeš stejný terén, stejnou stopu a stejnou rychlost, tak zadní ráfek trpí více na HT. Letos jsem se v Dolomitech při extrémně dlouhých rozbytých sjezdech, kde se jelo hodně rychle a kde kola dostávala strašný pecky všiml jednoho rozdílu. Přestože jsme jeli HT i fully stejně rychle, tak fullisti seděli v pohodě v sedle, takže zadní kolo pěkně tlačili k terénu. Htčkáři jeli ze sedla a nezatížené zadní kolo jim pod zadkem pěkně tancovalo. Nabyl jsem dojmu, že to pěkně zatížené zadní kolo na fullech dostává více zabrat než to poskakující a v podstatě stále ve vzduchu se pohybující zadní kolo na HT. Ale změřit se to nedá, toť pouze postřeh.
Tohle je klidně možné, že tento vliv bude i dost významný. Přesně se to dá dost těžko srovnat.
Jediná situace, kde bylo aspoň trošku srovnání, které se dalo přesněji vyhodnotit bylo testování na Kokořínsku. Na HT i když došlo k většímu odskočení zadního kola, tak zadní plášť propružil a šel mnohem blíže k ráfku. Z toho se mi zdá, že zadní kolo muselo chytit větší ránu. Jenže zase při testování na Kokořínsku bylo cílem sedět na kole jako pecka (aby se neulehčovalo odpružení a nebylo to ovlivněno faktorem technika jízdy jezdce), což ti na tom HT v reálu nebudou, takže tohle bude v reálu zase trošku jiné, než při tom testování.
A na fullu sice to zadní neodskakuje, ale hodně z té energie pobere tlumič.
Klidně ale můžeš mít pravdu, že na fullu trpí ráfek více v té situaci co popisuješ.
To by mě moc zajímalo koho si myslel… :-)
Ja mám Olympic – vážim bez príslušenstva 70kg a kola držia 5. mesiac bez potreby docentrovania a to ích vobec nešetrím. Zatial max spokojnosť . Môj wheel set 1380gr na nábojoch DT 240s .
chtěl jsem ho vzít, ale na 28děr bude asi těžko dostupný, neválí se někomu doma?? (ZTR Olympic), jakou jinou alternativu DT XR 4.2 D??
zavolej si do MaxCursoru – dostupnost zjistíš okamžitě
ráno jsem to tam vezl oobně na přepletení:) dostupnost mi budou volat kolem 13:00, jen jsem se chtěl inspirovat, protože nevěřím, že by ho sehnali, na notubes.com je out of stock:( na druhou stranu rozdíl ve váze je 15 gr v neprospěch DT, takže nic zásadního…
Olympicy mají 330–350g takže ten rozdíl bude výrazně větší
pak se dají ještě sehnat FRM BOR ráfky a ty mají kolem 330g a navíc sou i kalíškované, ale u nás to asi bude složitější. ale přes net by to šlo jen cena :-( kolem 90 eur + pošta
ZTR Olympic na 28 děr má 385 gr http://www.notubes.com/…Path/487_488 každopádně dík, utvrdil jsi mě v tom, že nic jiného není…
to je divný, protože já mám na 32 a maj okolo 335
rozptyl je dost velký občas jim at váha uletí, a hlavně bílé to je váhově masakr :D
třak Olympic na 28 děr ještě je:)
Využiju tohle vlákno pro dotaz: dneska jsem úplně hloupě ťuknul zadní záfek při přejezdu mostu na kterej dali za prachy ČEZu takový pitomý gumový rohohože.
A ráfek není potřeba ani centrovat, jen tam je cca 15mm dlouhej a max 3mm hlubokej důlek.
mám to zkusit srovnat, nebo jezdit NoTubes ráfek s duší???
ještě doplním: ty rohože jsou po dešti kluzký jak led
tak už to mám vyřešený, je potřeba vyměnit ráfek :(
Hod fouto..
Trochu to tu oživím: hodně lidí píše, že má na Olympikách dráty DT Revolution, ale u těch výrobce výslovně nedoporučuje použití pro kotouče, stejně jako u Sapim Laser. Tak jak to teda je, vydrží bez problémů i kotouče?
Kdes toto nasel? Ani na strankach Sapimu, ani DT jsem to nikdy nevidel. Osobne bych tuto kombinaci taky nepouzil(mam 85–90kg), na zadnim kole se mi to zdalo mekky i bez kotoucu, ale lehci lidi to vozi.
Díval jsem se na stránky dovozců Bottica (DT Swiss) a Imexpo (Sapim), v těch anglických a myslím i v českých specifikacích to je u DT Revolution a Sapim Laser výslovně napsáno – pouze pro V brzdy.
Osobně neriskuju a nechávám si zaplést DT Supercompy, těch cca 20 g navíc na jedno kolo mě nazabije…
tady je odkaz na Sapim:
http://www.imexpo.cz/index.php…
a tady na netbike – Revolution – doporučeno pro V brzdy:
http://www.netbike.cz/select_det.php…
Je fakt, že přímo DT Swiss to na stránkách nemá, tak nevím…
Aha, tak driv tam nikde ten maly cerveny napis nebyl. Diky za navedeni.
Ja prave na toto nikde na strankach ani vyrobce ani dovozce nenarazil. Nez DT bych radsi vzal Sapim Race.
Přesně tak DT Swiss Supercompy jsou jistota! Nemusíš pak u DT Revolutionů řešit natahování+kroucení drátů(nelze je totiž přidržet jako ploché dráty) při docentrování nebo malé nehodě.
Já myslel, že Supercompy jsou kulaté?
Ano, ale nemaji tandenci se stavat sroubovici pri dotahovani, nebo centrovani. U vic ztencovanych dratu, obzvlast s Al niplema a po nejakem case, musis casto drat chytnout treba do klesti, jinak se otaci celej a stava se „vrtakem“:)
Aha, dík za info. Teprve mi je zaplétají, takže jsem je ještě fyzicky neviděl.
přesně tak
Taky mi neprijde ze to vyrobce nedoporucuje. Vozim to tak bez problemu. Navic v soucasne dobe by uz vlastne vubec neslo pouzit Revolutiony na horske kolo, Vcka uz nevozi nikdo.
při váze do 75kg bych se toho nebál. Při závodním použití to stejně minimálně jednou za dva roky přepleteš :)
foto asi nebude, ale od tý bouračky jsem na tom ráfku nalítal dalších cca 1200 km bohužel s duší ( ten rozdíl je velkej )