Čau lidi, někde sem slyšel že na celopéru se ztrácí až 20 procent z toho co našlapeme někam pryč:) prej to požírá tlumič. Je to pravda? Pokud máte celopéro pozorujete to nějak výrazně, či je to podle Vás jen fáma? Máte nějaký jiný názor? Pište…
Čau lidi, někde sem slyšel že na celopéru se ztrácí až 20 procent z toho co našlapeme někam pryč:) prej to požírá tlumič. Je to pravda? Pokud máte celopéro pozorujete to nějak výrazně, či je to podle Vás jen fáma? Máte nějaký jiný názor? Pište…
No jestli je to tolik procent co říkáš nevím. Pokud máš možnost tak si pujč od někoho silničku. A projeď se. Pak si vem svého miláška a zkus tu samou trasu ještě jednou. No a uvidíš o kolik je to větší makačka. Minimálně čím víc zavřes tlumiče, tím budeš mít logicky menší stráty.
No a co s tymi frajermi, co dokazu slapat naprosto kruhovo? (ja ne) Necitil som nejaku stratu, zato ale desny komfort.
To by mě zajímalo víc (komfortable),i když jsem příznivce HT.
:-) V tom pripade mi teda vysvetli proc nejezdi vsichni na fulech..
protože vy závodníci neumíte šlapat do kruhu :)
Závodníci do kruhu šlapat nemusí, protože jezdí hrubou silou na HT, :-)). Jsou silově vybavení, takže jim rázy od terénu nevadí.
:-D
Tak nějak, :-). Aneb proč nejezdí všichni fulla, když nárůst váhy je nepoznatelný, pružení na silnici vůbec nezpomaluje, v rozbitějším terénu je HT pomalejší… :-). Těžko od fullistů čekat názor, že váha je vyšší a je cítit, že dokud nelockneš pružící jednotky, vždy to trochu utopí energie.
JJ dobre jsi to rekl trochu na druhou stranu do kopce v rozbitem terenu ma daleko vetsi adhezi a sjezdy to je taky neco jineho, netvrdim ze jsem po rovince rychlejsi nez na HT ale v terenu je to jine kafe.
buď jsou zblblí řečema o 20% ztrát energie a nebo na to nemají peníze a nebo je to baví kodrcat se na HT
Je to jenom o penezich.
Ved pisem, ze ja som stratu necitil, ale je mi jasne, ze ostatni ju citia
a zkus si na silničce projet terén pro fula o kolik to bude větší makačka
:))) do černýho :)) …kdyby to bylo 20%, tak by se chudáček tlumič asi pěkně přehřejval :)) (pozor, ja sem priznivec HT!!)
co má silnička společného s bikem? Hrušky s jabkama.. S fulem sice stejný 5 km kopec neudělám rychleji než s HT, ale na 15 km se to srovnává a pak získává navrch full. /pokud nejedu po silnici samozřejmě/.
Tusim an jare byl v Velu test ztraty energie full x HT a vyslo to nastejno a jestli ne lip pro fulla, tak nevim jestli jim verit.
No to snad nemyslíš vážně. To by byla novinka na houpačkách. To by se silničky nedělaly co nejtužší.
To ale přece nemůžeš srovnávat… Silnička se pohybuje po (relativně;)) haldkém povrchu což se u biku říct nedá…
přesně tak. Ten test byl dělanej vdost těžkym terénu, tam fully vítězí, na silnici nebo štěrkovce by to bylo jinak, vše záleží na okolnostech…ať každej jezdí, na čem mu vyhovuje a na co má…
To byla celkova vydana energie na delsim okruhu pri stejne prumerne rychlosti. Me se taky zdalo, ze jsem na kole unavenej hlavne z neustalyho drncani a odsedani na nerovnostech. S fullem jezdim z vyjizdky skoro odpocinutej:)
ten test byl hlavně měřenej na zadním náboji a ne na pedálech..nevím jestli se dá měřit výkon na pedálu ale je logické že na zadním náboji ti je fuk jestli jedeš na fulu nebo na ht..jediné změny které se projeví sou dané odskakování kola od povrchu(u ht). To byl test jak stehno, to je jak měřit spotřebu paliva u auta na pneumatice. viva Velo aleluja.
Pokud si dobře pomatuju, tak tam větší váhu, než na měření na zadním náboji, přikládali měření laktátů… To spíš ten tvuj příspěvek je jak stehno…
bohužel si velo nearchivuji a vlastně už ani delší dobu nekupuji takže momentálně nemám jak zjistit svojí chybu/zaujatost vůči velu kterou neskrývám. Pokud plácám tak to samozřejmě uvedu na prvou míru.
Operovali tam vykonem. Kdyz se clovek podival na tepovku, tak to vychazelo spis opacne, rozhodne meli ti jezdci na mensi (potrebny) vykon vyssi tepy. Tedy alespon co si pamatuju, me tenkrat z tech dat vychazelo neco jineho nez jim.
Jinak mam dojem, ze tu na to byl dokonce nejaky thread.
Co já si ten test pamatuju, tak: Dle tepů a laktátu v tom testu na tom byly všechny typy kol cca stejně, rozdíly byly malé a dle metodiky měření se rozhodně nedalo jasně říct, že je nějaký typ kola lepší.
Ale jasně ten test ukázal, že určitě není pravda, že by použití vyšších zdvihů bylo výraznou ztrátou energie a pro pohodové ježdění je to tedy jasné.
Na závodní použití, kde o umístění rozhodují sekundy, tam se z toho testu nedá říct nic a je jasné, že na většinu závodů bude zatím lepší HT.
ad test : malý počet jezdců (3 ?), jediný a k tomu ještě hodně krátý okruh, hodně malý počet testovacích jízd. Myslím, že z takhle postaveného testu se nedá vyvodit žádný obecný závěr „full x HT x enduro“ a výsledky můžou být intepretovány jen vzhledem k těm konkrétním podmínkám. V každém případě není HT jako HT a full jako full. Jestli těch 20 % má být nějaký průměr fullů pro XC x průměr HT pro XC, pak si myslím že je to nesmyslně hodně. Já např. jezdím fulla i HT a na většině tratí jsem na fullu rychlejší.
Ano, přesné obecné závěry se vyvozovat nedají, souhlas. Ale přibližné, že ty rozdíly jsou prostě velmi mále myslím, že ano.
Jo, s tím že ty rozdíly u srovnatelných kol nebudou nijak dramatické (určitě ne 20%) souhlas.
A s tím, že jsi na fullu rychlejší je klidně možné. Já taky píšu níže, že ve středním až těžším terénu jsem na fullu také rychlejší. A na lehkém a silnici jsem rychlý stejně, protože případně vše zamknu a nepoznam rozdíl oproti původnímu HT.
Uvedl jsem to srovnání „můj full x můj HT“ spíš jako ilustraci toho, že obecné tvrzení může být často zavádějící. Obě kola jsou sice „XC“, ale ten zmíněný HT je o kilo těžší než ten full (ale taky o pár desítek tisíc levnější). Objektivní srovnání by bylo trochu složitější. Mně aspoň rozum říká, že u srovnatelných kol musí full něco ztrácet (fyzika, závodníci na HT), vlastní pocity v terénu mi ale vycházejí hodně často opačně.
taky IMHO v tom testu nebyla sobě rovná kola, XC full byl dost mimo
proč ne? na určitém povrchu určitě, když se „všechna“ energie na kamenitý cestě spotřebuje na nadskakování HT (ti, co jeli Bikechallnge ví, o čem píšu :)) a full si toho ani nevšimne, tak tam bych tomu věřil …a měnil …ještě, že takovejch úseků je menšina
jel sem s kamosem na Zbraslavi po navigaci u reky a porad sem na nej mluvil a on nejak neochotne (spis vubec) odpovidal a kdyz sme kousek od soutoku sjeli z ty navigace, tak mi teprve doslo ze odpovidat nemoh, bo jel na HT :-)
tohle je takovy tema na ktery se asi nikdy nedozvis presnou odpoved :-)
Po trech letech na fullu (Trek Fuel) jsem presedlal na HT a rozdil hlavne ve zrychleni (a to jak z mista tak i v rychlosti) je obrovskej. Na HT slapnes a jedes, ale rozjet fulla dalo dost prace. Svoji roli hraje samozrejme taky vaha (HT zatim 10,3 a full 12,4 kg). S fullem jsem se rozhodne vic nadrel do kopce a treba na silnici – to proste nejelo. Oproti tomu treba na rychlejch rozbitejch cestach sem byl na fullu rychlejsi – na HT jeste nemam vypilovanou techniku a obcas dostanu slusne „pres prdel“ :-) O sjezdech nemluvim. To jsou mista, kde mi cast usetrene energie HT zase bere. :-)
Mám HT i fula a naprostý souhlas s Meeshou. Na fulu jedu do kopce vždycky pomalej tak o jeden převod a je to větší dřina.
Pokud jedes do kopce v terenu, tak naopak na fullu se nadres daleko min, a vyjedes i to, co na HT nevyjedes… Pokud to berete po silnici, tak je HT lepsi..... pokud v terenu tak full je lepsi…
co mas za HT? nemas fotku?
Pridávam sa k Meeshovi. Po 4 rokoch na komfortnom a pritom ľahkom fullovi som si urobil radosť a postavil HT v 10kg, čo je cca o 2 kg menej ako full. S Meeshom naprosto súhlasím, skúsenosti sú rovnaké, ale fulla som si nechal. Po 4 mesiacoch som sa však na ňom bol s chalanmi vyblázniť v riadnom teréne a keď som prišiel tak som ho skoro vybozkával. To sa proste nedá zrovnať ten pocit keď za vás tlmič robí. Takže záver by mal byť taký že hodne záleží v akých podmienkach prevažne jazdíš…
Taky zalezi jakej full. Ja mam treba XC full 100/100. Pri slapani se zadni stavba ani nehne (aspon sem to nepozoroval), ale nerovnosti to bere. Zrychleni taky vyborny a treba do kopce v terenu se jede mnohem lip nez na HT. Po silnici se na tom jede hur spis kvuli plastum a protoze to proste ma o 1–2kg vic nez HT. Taky sem o 20% linejsi nez na HT :) Jezdil sem i podobny 130/145 a tam uz to znat trochu bylo. Neni to tak zivy a clovek se vic nadre. Jinak myslim ze to kilo, dve navic za to pohodli a rychlost v terenu urcite stoji :)
kecy prdy
…a proto kupuju epika;o)
nak sem to prehdodnotil, ted je ve hre big hit :-P
nakonec koupíš silničku;)
dobra volba:-), XC se s nim da jezdit taky
To asi platilo u prvních fullů a platí u jejich dnešních plagiátech v Megamarketech (tam jsou ztráty možná ještě vyšší). Ale u XC fullů to myslím už víc jak pětiletku platit nebude. Ty ztráty výkonu budou malý a kdoví jakým poměrem se na tom bude podílet hmotnost a pružení?
mě full spíš o 20% zrychlil. :)
Souhlas – na svém „fullu“ jsem taky rychlejší.
Hlavně z kopce, viď.. :)
Zkus si stejný okruch na HT a na celopéru. Jel jsem z části po trase Malevilu, převážně standartní terén, nijak závratnou rychlostí, nepovažuji se za chrta. Okruch měřil cca 70km a na HT jsem byl docela zmlácenej, vytřepanej, unavenější. Na celopéru jsem si to užil, únava nebyla vůbec znát, celkově to bylo jednodušší. Pro toho, kdo se nehoní za průměrnou rychlostí je celopéro příjemnější, nemusíš se tolik soustředit na cestu a na různé nerovnosti, kořeny, kameny, prohlubně, celopéro to prostě nějak veme.
zrovna malevil nebude trasa na fula, na nem sem byl poprve rad ze jedu na HT…
mam jenom HT, na fullu sem toho moc nenajezdil – v porovnani s HT cca 140 t.km a jediny proc Full je pohodlnost, coz pri zavodech moc nepotrebuju, vaha a rychlost je pro me dulezitejsi
Možná se to u vás závoďáků bere jinak. Ale třeba v tom tvém případě bych si toho prasklého sfinxe posbíral a začal přemýšlet jestli by nebylo lepší jezdit něco co trošku propružuje :)). (doufám, že si to byl ty s prasklým rámem z Pražských schodů)
no nebyl jsem to ja, me Sfinx nikdy neprasknul – momentalne je na prodej a ja si poridil v sobotu novy kolo viz fotky v kolech, jinak dokud budu chtit trochu zavodit a nebude na trhu dostupny full – vaha a cena tak jedine HT
Pak se ti omlouvám, ale bylo to první co mě napadlo, když sem viděl co píšeš a mrknul na tvé foto ze schodů.
v poho, schody jsem jel tusim trikrat, jen jednou na sfini, driv Fuji, myslim si ale ze to neni problem jen ze tam prdnul „Sfinx“ – treba takova Merida tam prdla uz Xkat
hehe, mne příjemně překvapil Eda, že bude závodit na fullu. taky na tebe dřív nebo pozdějc dojde:-)
to me taky dostalo, ale oni chtej pristi rok jet nejaky etapak nekde mimo uzemi cr a tam uz se ten full docela hodi, na cesky zavody (co tu jezdime) je to skoro zbytecny, je jen par zavodu kde by se to uzilo… :-)
na ht jedu stejnej kopec 20–25min a na fullovi 25–30min. Hlavně nevím kolik z toho dělají slicky versus pláště se vzorkem. Tak si to nějak přeber.
Pláště na rychlém tvrdém povrchu a asfaltu hrajou mnohem zásadnější roli než ztráty v odpružení.
takzysi myslim, RR2,1 vs. 2.25" albert se projevi nejvic do kopce na asfaltu/necem hodne tvrdym.
nechápu proč vy dva máte potřebu na ten můj příspěvek reagovat a cosi mi vysvětlovat. Snad právě proto mám dvě kola a podle potřeby na nich vyrážím.
ber to jako potvrzeni.
jo sem zapoměl dodat že to je celý po lesní asfaltce. Na kamenité lesní cestě se rozdíly v čase kupodivu zmenšují. :)
to sem nejak vytusil:)
Jednak je to diskuze, takže nevim proč bych nemohl na cokoliv reagovat – od toho přeci forum je (a pokud ti to vadí, tak nevim, proč sem přispíváš).
A hlavně si psal zkušenost, že je full pomalejší, takže vysvětluju proč to tak nejspíš je, aby nedošlo k nabytí dojmu, že full je obecně o tolik pomalejší.
A vůbec nemám potřebu to vysvětlovat tobě, ale píšu to všem a především zakladateli threadu.
Ale když reaguji na tvoje údaje, tak logicky řadím příspěvek pod tebe.
imho jsem odpovídal zakladateli trejdu a s váma dvěma jsem v zásadě o ničem nediskutoval. Je na každým soudruhovi jak si daný vstupní veličiny nakombinuje. HT/slick HT/drapák Full/slick Full/drapák. To že tady děláš chytrýho mne osobně vůbec nezajímá. :)
Jen jsem upřesňoval tvojí informaci, aby z ní někdo nevyvozoval špatné závěry. Pokud s mojím tvrzením nesouhlasíš, tak reaguj věcně a napiš nějaké argumenty, proč nesouhlasíš.
Jestli dobře čtu tak svůj názor už jsi napsal o tři příspěvky níž a o minutu později to znovu píšeš pode mne. To že myslíš za ostatní je od tebe facht hezký. :)
Zkus reagovat k věci…
ty seš solidní Maďar.
Hlavně nevím kolik z toho dělají slicky versus pláště se vzorkem. Tak si to nějak přeber.
Podle mne tato moje věta hned v prvím příspěvku zpochyvňuje úvodní větu HT/FULL
ti nemám potřebu utvrzovat tě v názorech s kterými souhlasím. Se mi jen nelíbí zbytečný reakce. Kdyby to bylo aspoň vtipný a pobavili bychom někoho tak to beru OK. Celej flejm je HT/Full Sem napsal svoji zkušenost z určitýho úseku. Kibicovi jsem potvrdil že v terénu už se časi jaksi srovnávají a ty mi napíšeš abych reagoval k věci. Moc nechápu co vlastně chceš ještě slyšet.
Reakcí k věci jsem myslel hned ten první tvůj příspěvek. Buď s ním souhlasí, pak nechápu proč vůbec reaguješ nebo nesouhlasíš a pak odpovim k věci. Už končím začatou offtopic debatu, ať tu nepodporuju to co mi přesně vadí, že tu vždy vznikne těmi příspěvky, které nejsou k tématu.
mne to naopak začíná bavit. Tazatel se ptá na zkušenosti HT/full. A vyzývá mne :
Máte nějaký jiný názor? Pište
Jelikož mám jiný názor tak jsem do toho zamontoval ještě pneumatiky aby to bylo zajímavější.
Já jsem ti nic takovýho nepsal. Celej zbytečnej flejm si začal svým blbým upřesňováním mé zkušenosti a já v něm jen tak z plezíru pokračuju a myslím že většina lidí to i pochopila hned při mojí první reakcí. Kibic evidentně ano.
myslim ze oba dva na tebe reagujici prispevky byly doplnenim toho cos napsal a vubec nechapu co to tady ted vymejslis.
no teď už vymejšlím. Ale mlok to všecko napsal do svýho vyjádření a podle mne už mne vůbec nemusel doplňovat. Nic víc nic míň.
a ja myslim ze to doplneni nebylo od veci a ze je presne tam, kde melo byt.
Já už to fach píšu trošku z nudy. Mě to prostě připadne zbytečný aby to po minutě co to napíše k sobě napsal to stejný ještě ke mě. Vždyť na to konto ve své odpovědi na konci zohledňuje použití různých pneumatik. Si za tím i stojím že to psal zbytečně. :)
zrovna tato věta to celkem vystihuje a tak to i na kolech mám.
A největší rozdíl v lehkém terénu a na silnici dělají pláště, které hrozně zkreslují srovnání, protože většina lidí, kteří mají fulla i HT mají na HT rychlejší pláště.
Ptám se proč to psát znova? :)
Treba ja bych si to rad precetl jeste jednou.
zrovinka tobě to věřím
to dovedu taky, to není žádný problém.
Na Lysou? :o
a nešlyšel jsi to opačně? U mě například je to na fullu na neasfaltu přesně 19,9847562% zisk energie. Což bych se neobával zaokrouhlit na 20%.
Záleží hrozně jaký full.
Já oproti HT na svojem fullu 115/100 s locky nepozoruju zpomalení žádné a nikde a ve středním až těžším terénu jasné zrychlení.
Ale je to dané tím, že když je silnici nebo lehounký terén, tak tlumič prostě přepnu na floodgate, takže při šlapání nebere energii žádnou nebo ho na silnici úplně zamknu. Rozdíl 1kg navíc co má full oproti předchozímu HT nepoznám. Jediný případ, kdy pozoruju nějaké ztráty energie je jízda ze sedla, když mám přepnutý tlumič a vidlici na plně aktivní režim. Hlavní ztráty ale dělá spíš vidlice v tomto případě, ne tlumič.
Pokud bude full s vyšším zdvihem a bez locků, tak už nějaké menší ztráty budou, pro závodníky zásadní, pro pohodové ježdění zanedbatelné.
20% ztráty ovšem při aspoň trochu kruhovém šlapání v sedle naprosto nehrozí, i při vyšších zdvizích budou výrazně nižší, ale nějaké budou.
A největší rozdíl v lehkém terénu a na silnici dělají pláště, které hrozně zkreslují srovnání, protože většina lidí, kteří mají fulla i HT mají na HT rychlejší pláště.
of toppic
super :-)
se může hodit :)
:-)))
to je narez! :-)
jé, mailem mi přišla asi nezkrácená verze, tak si taky počtěte. Jo, je to krapet delší, tak mě nekamenujte…
Sexuální příručka z roku 1894
RADY A POKYNY PRO MLADOU NEVĚSTU, KTERAK SE CHOVATI A JAK ZACHÁZETI S INTIMNÍMI A OSOBNÍMI VZTAHY VE SVAZKU MANŽELSKÉM KU PROSPĚCHU NEZRUŠITELNOSTI TÉTO POŽEHNANÉ SVÁTOSTI A PRO SLÁVU BOŽÍ
Autor: Napsala Ruth Smythersová, milovaná žena reverenda L. D.Smytherse, pastora arkadické metodistické církve, při výročním regionálním shromáždění.
Vydáno léta páně 1894
Pro citlivou mladou ženu, které se dostalo řádné vychování, jest svatební den paradoxně dnem nejšťastnějším a nejhrůznějším zároveň. Kladným okamžikem jest svatba sama o sobě, kdy je nevěsta středem pozornosti a odehrává se krásný, Bohem požehnaný ceremoniál, který symbolizuje její triumf nad mužem, kterého si k sobě připoutala, aby vyplňoval všechny její tužby po zbytek života pozemského.
Zápornou chvílí jest pak svatební noc, kdy se nevěsta musí vykoupiti takříkajíc tím, že bude poprvé čeliti hrůze sexuální zkušenosti. Za těchto okolností poslyšte, drahá čtenářko, šokující pravdu. Některé ženy očekávají zkoušku ohněm o svatební noci s radostí, takových pocitů se vyvarujte! Sobecký a tělesně založený manžel může lehce takového nevěstina smýšlení zneužíti. Nikdy by nemělo upadnouti v zapomenutí jedno zásadní pravidlo manželství: dávati se musí pomálu, zřídkakdy, a hlavně s nechutí. Jinak by se mohlo přihoditi, že manželství stane se místem pro ukájení živočišných tužeb. Na druhou stranu, utlačování nevěsty nemusí vždy zacházet do krajnosti. Ačkoli je sex v tom nejlepším případě odporný a v nejhorším případě bezbožný, bolestivý a ponižující zážitek, musí se přetrpěti, a ženy tak činí od počátků věků. Odměnou budiž jim svátost monogamního domova a dětí jež touto cestou vznikají.
Pro nevěstu je ve většině případů zbytečné brániti se ženichovým
započínáním sexuálního aktu. Ideálním manželem byl by ten, kdo by ke
své ženě přistoupil pouze na její vlastní žádost a pouze z důvodu
zploditi potomstva. Takové jemnosti a nesobeckosti však od průměrného muže
očekávati nelze. Většina mužů, pokud nežije v sebezapření, bude sex
vymáhati téměř denně. Moudrá nevěsta statečně protrpí nejvýše dva
sexuální zážitky týdně v prvních měsících manželství a postupem
času by se měla všemi možnými způsoby snažiti, aby se četnost styků
snižovala. V tomto ohledu se použíti dá předstíraná nemoc, ospalost či
bolesti hlavy. S úspěchem se setkávají také večerní hádky, škorpení,
popichování, sekýrování a hašteření zhruba hodinu předtím, kdy obvykle
započíná svádění. Chytré ženy mají v zásobě novou a lepší
metodu,jak odmítnouti a odraditi manžela s jeho milostnými návrhy. Dobrá
manželka může čekat, že do konce prvního roku manželství se jí podaří
snížit častost intimních sblížení na jedno týdně a do konce pátého
roku svazku manželského na jedno měsíčně. Mnoha ženám se podařilo do
desátého výročí sňatku poroditi děti všechny a docíliti úplného
ukončení sexuálního vztahu se svým manželem. V tomto období se mohou
spolehnouti, že láska k dětem a společenský nátlak jejich muže doma
udrží.
Tak jako si moudrá nevěsta vždy ví rady, jak udržet četnost pohlavních
styků co nejníže, stejnou pozornost musí věnovati také tomu, aby to byla
ona, kdo řídí druh a stupeň styku. Většina mužů jest od přírody
spíše perverzní, a když žena vyjde i jen půl kroku vstříc, může to
znamenat příval nejodpornějších výmyslů jeho. Třeba mimo jiné
provozovati normální sex v nenormálních polohách, dotýkati se ženina
těla ústy a své odporné vzrušené tělo nastavovati k ústům ženy. Když
jest muž odmítán začnou se projevovati nechutné mužské zvyky, ke kterým
jest v takové situaci každý manžel náchylný. Mluví o sexu, čte
příběhy o sexu je často nahý, prohlíží si fotografie či kresby
znázorňující nebo připomínající sex. Moudrá nevěsta nikdy nedovolí,
aby její muž viděl její tělo neoblečené, a nikdy nedopustí, aby on
ukazoval své vysvlečené tělo jí. Pokud se sexu nejde vyhnouti, jest
nezbytno, aby se provozoval v naprosté tmě. Spousta žen považuje za
rozumné a užitečné nosit silnou bavlněnou noční košili a manžela
oblékat do řádného pyžama. Noční úbory si manželé obléknou každý
v jiném pokoji a při pohlavním aktu si je nemusí svlékati, tudíž dojde
k nejnutnějšímu a nejmenšímu odhalení těla. Ve chvíli, kdy má nevěsta
oblečenou košili a zhasla už všechna světla, postaví se tiše k posteli a
očekává svého ženicha. Ten když tápavě vstoupí do místnosti, neměla
by žena vydávati žádného zvuku, neboš by tomu mohl porozuměti jako
povzbuzení. Měla by ho nechat tápati ve tmě. Vždy jest naděje, že třeba
zakopne a způsobí si malé zranění, kterého by mohla žena využíti jako
výmluvy a odepříti mu pohlavní styk. Když ji najde, měla by manželka
ležeti co nejtoporněji. Jakýkoli tělesný pohyb z její strany by si mohl
optimistický manžel vyložiti jako vzrušení sexuální. Pokud se ji chystá
políbiti na rty stačí, když trochu stočí hlavu, a jeho polibek skončí
někde na tváři. Pokud se ji chystá políbiti ruku, měla by ji sevřít
v pěst. Pokud jí nadzvedne noční košili a pokusí se ji políbiti kdekoli
jinde, měla by si ji okamžitě stáhnouti, kam patří, a vyskočiti
z postele se slovy, že ji příroda volá tam, kam musí i král. Tohle
určitě potlačí jeho touhu líbati zakázaná území. Když se manžel
snaží ženu svésti necudnými řečmi, vymyslí si nějakou nesexuální a
triviální otázku, kterou mu z ničeho nic položí. Jakmile muž na ni
odpoví, měla by udržovati konversaci na ono téma, i kdyby bylo
sebenicotnější. Nakonec manžel pochopí, že když vyžaduje pohlavní styk,
musí v tom pokračovati jen bez milostní přípravy. Moudrá žena si
nenechá vyhrnout noční košili dále než k pasu a dovolí nejvýše, aby si
muž rozepnul poklopec u pyžama, aby mohlo dojít ke spojení. Manželka je po
celou dobu, co on funí a vzdychá, úplně tiše nebo si bručí něco
o domácích pracích. A hlavně musí ležeti úplně nehybně a nikdy za
žádných okolností nezamručí ani nezasténá, dokud styk neskončí. Hned
jak muž dokončí pohlavní akt, začne ho moudrá žena sekýrovati stran
drobných úloh, které si přeje, aby ráno vykonal. Spoustě mužů
přináší největší sexuální uspokojení právě to poklidné konečné
vyčerpání těsně po pohlavním aktu, a tak je pro ženu nutno zajistiti, aby
v takové chvíli nenastal okamžik klidu, který by si manžel vychutnal.
Jinak by mu to mohlo dodati odvahy, aby se znovu pokusil o pohlavní
sblížení. Manželka může být ráda za jednu povzbudivou skutečnost. Celý
život vychovávala jejího muže škola, církev, jeho rodina a společnost
okolo něj k pocitu viny pro jeho pohlavní touhy. Přichází tedy ve svazek
manželský kajícně a studem zahalen, už napůl přemožen a zdolán. Moudrá
žena se chopí takové výhody a pozvolna sleduje svůj cíl: nejdříve
omezování ve svůj prospěch a poté svého manžela úplně oprostí od
sexuálního vyjadřování.
Nikdy by nemělo upadnouti v zapomenutí jedno zásadní pravidlo manželství: dávati se musí pomálu, zřídkakdy, a hlavně s nechutí.
Autorka to zná vše tak dokonale, :-). Asi ráda zkoumá, aby pak věděla jak se to nemá a poučila zbylé ženy od té hrůzy…, :-).
No a někdy přejde sekýrování v sekyrování.
Stejně za par let budou jezdit všichni na fullech!Ha
Jsem si představil ty fully na TDF :-)
60 km/hod po rovině
doprovodnejch vozidel, co by je tahaly, maj dost;)
to by byl zajímavej závod…
bikesjorning;)
…a 80 do kopce aby si reprosi mohli zabrat postele, aby byli Olkycovi co nejbliz (nebo nejdal?) :-)
:-))
No bylo by to asi zajímavé ale ja to samozdřejmě myslel HT vs.Full.
To jsem pochopil, že jsi myslel HT vs. Full, ale stejně mě ta představa v souvislosti s tim napadla a přišlo mi to hrozně srandovní.
Oholení, vymydlení klucíí to drtí na houpačkách. To je pekelná představa, fakt že jo, :-)).
No, jo, ale TdF → jak se předjíždějí na asfaltkách a peloton na fullech hučí jak přílivová vlna, :-)).
To mas jedno. Nocni mura jako nocni mura.
A aspoň by nedocházelo k hromadným pádům. Kdyby někdo náhodou spadnul, tak by ho všichni za nim přejeli a ani by si ho nevšimli :-)
Muehehe, sem si to představil:-)
me prijde srandovni to razeni prispevku pod tou priruckou :))
S TDF se v budoucnosti nepocita;-)
pred par lety to tu nekdo placnul taky,tak si to zase rekneme za par let:-). uz se tesim na ty nadherny HTcka co budou:-)
… v muzeu.
my tu mame technicky muzeum.je pekny..
Nedávno bylo srovnání ve VELU. Full byl na tom lépe než HT. Sežeň a přečti si článek. Není full jako full a mezi tím je velkej rozdíl. Ztráta až 20% je vlastně ale taky 1%. To co uvádíš je informace vlastně k ničemu i když pravdivá :o)
Tak já jezdím fulla.Na silnici do kopce to jede srošičku hůře, po rovině srovnatelné s ht.V terénu se mi po rovině po kořenech apod jede na fullu mnohem lépe(nesrovnatelně)Dokopce je to díky vyšší váze fullu oproti mému ht asi 1kg o něco horší.Z kopce jezdím přibližně stejně rychle-tam mě neomezuje technika kola-ale spíše pláště a technika jízdy.Výsledek je-na závody kde jsou dlouhé výjezdy v případě když člověk nemá zdravotní problémy se zády jako já nebo na silnici je jistě HT lepší.Na drsnější terén, nebo v případě zdravotních problémů je zase přes větší váhu, díky ušetřené energii z „drncání“ lepší Full.
Tak pod tohle bych se podepsal, naprostý souhlas :)
JÁ SI MYSLÍM,ŽE PODSTATNÉ JE TO,ABY ČLOVĚKA TA JÍZDA TERÉN BAVILA.PAK UŽ JE CELKEM JEDNO CO MÁ POD SEBOU.KDYŽ VYRAZÍM NA STARÝM ZIMÁKU DO LESA,TAK PŘÍJDU NA TO,ŽE PODSTATA JE TEN VÝJEZD SAMOTNEJ A AŽ POTOM JESTLI MÁM x KOLEČKO NEBO VYDLI TAKOVOU NEBO MAKOVOU.TAK TO VIDÍMÁ OSOBA.BAJKU ZDAR P.S.PRO VLKA-POŘÁD MÁM DOMA TOHO ĎŮKA.INZ. JE V BAZARU.NO KDYBY JEŠTĚ ZÁJEM .HOJ
sem slyšel že na celopéru se ztrácí až 20 procent z toho co našlapeme někam pryč:) prej to požírá tlumič. Je to pravda? Ne neni, všechna celopéra nejsou stejná a nejezdí ve stejných podmínkách, Tedy nelze určit kolik ztrácí, může to být víc i níň
je to podle Vás jen fáma Ne to není fáma, jeto mít který vniká tím jak si člověk usnaďnuje život, neche přemýšlet tak dělá stět černo bílý.
Máte nějaký jiný názor? Ano mám, na celopéru se ztrácí až několik procent z toho co našlapeme. Velikost ztrát je úměrná nastavení a systému odpružení a také na tom jak správně šlapeme a jedeme. To je jen to co je navíc proti HT, ale i tam se taky ztrácí až x procent z toho co našlapeme někam pryč....... ;-)
Jednoznacne zalezi na tom, jakyho fulla mas, jaky system pruzeni… pak se ma cenu bavit o nakych ztratach (podle me zanedbatelnych – sam jezdim fulla a vim, o cem mluvim)…
Začne to u posedu a skončí u pneumatik. Proto má tolik lidí dvě a více kol. Hlasuju že energii tlumič i vidle žere. (No pokud nejsou natvrdo zamčený) :)
Nezerou! Premenuji ji v teplo. S predni odpruzenou vidlici s dostatecnym zdvihem se da jezdit v kratkem rukavu i na podzim a na fullu dokonce v zime!!!
tak poraď těm, co nadávaj na sníh, ať si koupěj vidli s Fr zdvihem a tu s XC zahoděj;)
Naopak → jezdit bez odpružení, tím se pružení přemění na teplo přímo v rukách a nohách. Někdy mi bývá ve sjezdu hodně horko, :-)).
neni to naopak studenej pot?
Zkusím to;-)
to by vysvetlovalo to globalni oteplovani…
tzv. „LongTravel Efect“;o)
kvuli nejakem zpohodlnelejm floutkum nedejboze na fullech umiraj tucnaci a my tu zachvili budem mit Holandskou vetsinu!
jestliže holanďani vytlačej tmavočech, tak jedině dobře;)
někam si tam doplňte tvrdý I;)
Ty jo, takze bych nemel jezdit na DH?
Zhoupni se na tlumici – zabijes tucnaka?
presne! a nebo taky tulene nebo medniho ledveda! DH se bude muset omezit na 100/100 a s lockem na mene narocnych pasazich ;-)
MATE JE NASVEDOMI! B-)
v zásadě když se dobře zaizoluju,teplo neunikne a tím pádem neunikne ani energie. Su rád že neumřu blbej. :)
A na vyjizdce to pomuze tak, ze si na vidlici muzes uvarit kafe ;)
tak to už by mohl byt důvod i pro zirecka.
Zirecek kafe nepije… .
Kraviny, co to tady píšete…:oP
myslim, že na podobnejch fullech se dá zcela plnohodnotně na maratonech závodit:
www.bike-forum.cz/…se_biky.html?… www.bike-forum.cz/…se_biky.html?… www.bike-forum.cz/…se_biky.html?… www.bike-forum.cz/…se_biky.html?…
Druhou věcí je cena. Není problém udělat závodní full, ten ale aby splňoval požadavky závodního HT a připojil výhody fullu, to je odraz na ceně. Epic v top osazení… .
souhlas. Treba maratonsky kolo myho snu je Scalpel nebo Epic…ale to je pak palka jak svina. HT ve stejny vybave stoji polovinu…
to máš naprostou pravdu, ale o penězím dotaz nebyl
To je pravda a je to jediná ale velmi zásadní nevýhoda fullů. Třeba se ale i u těch fullů jednou dočkáme, že se cenou trošku k HT přiblíží a nebude ten rozdíl tak velký (mezi adekvátním HT a fullem).
prave ten epic to je snad to co bych si predstavoval v carbonu a pod deset kilo…ale ta cena je proste porad dost velka :-(
Na silnici nebo na pěkné cestě určitě ke ztrátě dochází *, v pořádnym terénu to už tak jednoznačné není, především kořeny a kameny Tě na fullu nerozhodí „z taktu“ jako na HT. Zajímavej a podrobnej článek přesně na toto téma byl ve Velu někdy letos na jaře, myslím, že o testu je i na obálce. Stejný okruh měřili nějakými spešl energometry na 3 kolech, z nichž jeden byl HT a výsledky svědčily spíše o opaku…
Ja se priznam ja jezdil HT kratce a pak jsem si poridil fulla a ja moc velky rozdil nepoznavam, ze bych ztratil… z kopcu mi prijde urcite , ze jsem ziskal a do kopcu se musim vydrapat tak jako tak… na silnici HT lepsi to ano , ale kdyz vypnu tlumeni prijde mi to stejne… Jinak ceny kol o tom zadna… uspora 200 gramu je v penezence ztrata nekolika tisic ;)
tak to raději zhubnu 10kg a ušetřím statisíce !!! :-)
To ja radeji budu tahat svoji vahu a vysku (hubnuti mi nejde) … stejne ja na tech komponentech, kdyz vse musim brat XXL moc neusetrim :D
Jo jo, to me taky vzdycky bavi… Tyhle debaty o tom, jak usetrit na vaze kola 0.5kg, kdyz do kopce vzdycky kazdy musi vytahnout kolo+telo+obleceni+batoh+…
V konecnem dusledku se nebavime o uspore 0.5kg na 10kg vahy kola (cili asi pouhych 5%), ale dokonce o uspore 0.5kg na rekneme 100kg cele soustavy jezdce+kola (uspora 0.5%).
A to bych chtel videt toho mistra, co pozna rozdil 0.5%. To si radeji naleju do camelu o 0.5l vody mene a jsem na tom stejne, jako kdyz dam o 10kKc vic za kolo. :-) Nehlede o tom, ze uplne spravne by bylo tech 0.5kg zhubnout. A kdo z nas nema to pul kilo navic?!?!
Takze tak to asi vidim ja. Samozrejme to neplati pro prvnich 5 jezdu v reprezentaci (tech, co zna Olkyc :-)).
A neco jineho je, ze nas ta kola bavi. :-) Pak si clovek neresi cena/vykon, ale co se mu libi, z ceho bude mit radost, … A to je ten REALNY duvod.
0,5 kg je dost, to se dá na 12kg kole už sakra poznat…o to víc to poznáš když to uspoříš na kolech. já na dh poznám jen když prohodím kola s doubletrackama za kola s mtx, maj stejný náby, stejný dráty jen o 120g lehčí ráfek…kolo najednou je o něco líp akcelerující a živější…a to jsem ušetřil jen 240g na 19kg sjezdáku.
je to sice zanedbatelné procento v celkové váze ale prostě je to poznat a dost.
No pak je otazka, zda se bavime o ztrate energie a nebo o jizdnich vlastnostech…
Nehlede na to, ze pri vsi ucte – nekdy si clovek neco preje az tak, ze tomu veri. :-) To mame vsichni. :-)
Jeden priklad – mel jsem kopec, ktery jsem nebyl a nebyl schopen vyjet. Pak jsem znicil prehazku… Dal jsem na kolo nove LXko a totalne nadseny, jak to skvele a lepe a uzasne chodi to vyrazil projet. A ten kopec jsem dal „jako prd“.
Proc? Myslis si, ze prechod Alivio ⇒ LX znamenal takove snizeni ztrat, ze jsem dokazal vyjet cca 500m dlouhy strmy usek, ktery jsem nikdy nedal???
protoze si konecne dokazal zaradit(ikdyz s LXkem?:-O :-)) tak abysi se nezasekl v nejhorsim?:-)
Na výsledném čase určitě ušetřených 0,5kg znát nějak moc nebude (teď pominu přední závodníky), takže kvůli tomu, že budu o sekundy pomalejší je mi ta váha fuk. Ale je tu další faktor a pro mě mnohem důležitější, který mě narozdíl od celkového času jízdy fuk není. A to je ovladatelnost kola v technických pasážíš. Tam je váha kola znát hodně a přitom tam nehraje příliš velkou roli váha celé soustavy jezdec, oblečení, batoh, kolo. To už jsem si ověřil, i když jsem tomu dříve nevěřil testem camel x flašky. Jasně poznám rozdíl, když vezu 1,5kg vody ve flaškách nebo v camelu. V camelu ta váha na ovladatelnost kola nijak nevadí, ve flaškách (což se rovná právě těm úsporám váhy kola) hrozně moc. No a pak váha na obvodu kola je taky znát dost a to i malé rozdíly. Opět to nemá žádný zásadní vliv na celkový průměrnou rychlost (která je mi fuk), ale zase na ovladatelnost kola. Když jedu technický výjezd a jedu ho na pokraji svojich sil (což je v prudších technických výjezdech téměř vždycky), tak sakra poznám tu váhu na obvodu kola, když pak musím z posledních sil ještě zrychlit na překážku, jinak bych ji nedal.