Tlumení pro pedal........na rámu NRS..........?

44 nepřečtených
  • Peslezedirou

    Ahoj, chtěl bych si letos konečně koupit NRS 3. Ale jediné co mě na kole zarazilo je tlumič fox s tlumením pro pedal. Mám takový pocit, že se jedná o model 04 a sním nebyli někteří lidé moc spokojení. Hlavně se bojím toho, aby už tak moc zkrocený systém tahem řetězu ( nepříliš aktivní ) a ještě tlumením pro pedal nebyl vlastně pevným kolem. Co si myslíte o této konbinaci, nebo nějaké osobní zkušenosti? Díky všem..........

    0 0
    • Vilém  

      Nechapu proc na tento ram davaji „chytre“ tlumice.Sam o sobe,pokud je tlumic nafoukan na predepsany tlak,je malo aktivni.Treba se ozve Haryk,stastny vlasnik starsiho NRS.

      0 0
    • wroum  

      osobni zkusenosti mam akorat s propedalem na pruzinovym FOXu. me se to vubec nelibi, ale nastesti to lze „vykuchat“ a pak se to chova jako bez toho (protoze to je bez toho :-). nicmene nevim jestli to lze takhle jednoduse odstranit i ze vzduchovych tlumicu. jinak NRS s propedalem = HT se zbytecnym tlumicem (muj nazor)

      0 0
      • Peslezedirou  

        Právě toho se bojím, kdyby to šlo odstranit tak to je bez problémů. Mám z toho stejný pocit, vlastně by to mohlo být drahé těžké pevné kolo ještě s bonusem v podobě čepů :o((

        0 0
        • wroum  

          popravde receno to si myslim o NRS i bez propedalu a podobnych „vymozenosti“. asi by mi vadilo mit fulla kterej nechodi (dle mych predstav).

          0 0
          • blick  

            Chtěl si říct, že pokud nejseš jak na houpačce, tak je to ho… full..?!

            0 0
            • wroum  

              v podstate jo. Ja radsi fulla hodne aktivniho (i s tim, ze se to bude pohupovat), nez vozit tlumic zbytecne. treba na Enduru od spesla se jak na houpacce necejtim a presto to chodi jak ma i bez zbytecnejch „inteligentnich“ systemu.

              0 0
              • blick  

                No já mám na spešlu SJ propedal a na výjezd je to dobrá alternativa. Ale dolů tlumič plně otevřu – FOX Triad. Letošní spešli Endura mají 5th Elementh – takže otce SPV. Ještě jsem na něm nejel, ale 150 musí být znát i s intel.tlumičem.

                0 0
                • wroum  

                  to urcite ano, ale 150 bez picovin je podle me lepsi (nejsem chrt a neulitavam si na jizde do kopce a uz vubec me nebavi porad nekde necim kroutit a prenastavovat, nicmene chapu ze to nekoho bavi)

                  0 0
                  • blick  

                    myslím si, že je to otázka času a na bikech od střední třídy vejš jiný tlumiče nenajdeš…

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Toho se taky bojime. Nastesti se to zatim da uspesne vykuchat. Blby je, ze za to zbytecne platis :(

                      0 0
                      • o.ndra3  

                        Můj názor: SPV a jiné systémy slouží k tomu, abys mohl jezdit s větším zdvihem, a nemusel mít tlumič nabouchanej natvrdo. Hodně lidí (asi aby ušetřili na hmotnosti) si pak ale koupí kolo s příliš malým zdvihem a systémy jako SPV jsou pak kontraproduktivní. Příklad za všechny je člověk, co se ptal na mtbr.com, jestli by si neměl dát na NRS pružinový tlumič, když dává třímetrový dropy.

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Tak nejak to taky vidim. Jen proste si myslim, ze 100mm pruziny v oleji staci na vsechno pokud chces vyjet i nahoru a pokud ne, nepotrebujes SPV. Ty vysoky zdvihy jsou jen moderni a jsou dusledkem toho, ze s SPV to nepracuje jak ma, tak aby byl znat aspon nejaky pohyb musi byt velky zdvih :) No a hlavne je to tahak na penize, protoze 100mm bike bez SPV je daleko levnejsi a nemusi se kupovat novy model.

                          0 0
                          • o.ndra3  

                            Velký zdvihy rozhodně nejsou důsledkem, ale příčinou SPV. SPV pracuje dobře, pokud je tlumič více „naměkko“ než tlumič bez. Na druhou stranu (na vidlici) bych to nechtěl, tam požaduju maximální citlivost. Vzadu se mi líbí, když se tlumič nehýbe, když nemá. Přeci jen zadek můžu zvednout, ale řidítka radši nepouštím. :)

                            0 0
                            • blick  

                              Jsme tak trochu konzervativní a nedůvěřivý národ, ale přijmutí těchto systémů je jen otázkou času. V době kdy už si můžeš nastavit moment odtržení nevidím vůbec problém v citlivosti/ne­citlivosti těchto systémů. Naopak tolik neponořená vidle, jako u klasik, může pomoct v prudších sjezdech. Vše je otázka zvyku.

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Si nejak nedovedu predstavit v jaky situaci mi pri jizde vadila ponorena vidlice… mozna by to mohlo pomoct technicky slabsim…jenze tem zas vyrazi riditka z ruky prvni kamen.

                                0 0
                                • blick  

                                  Kdo říkal, že vadí – ty všechno překroutíš. pokud není ponořená má bajk tím pádem trochu jinou geometrii a nemusíš chodit tolik zasedlo......

                                  0 0
                                  • Andrzej  

                                    no jo, a co kdyz nejsem za sedlem a ona se ponori necekane?

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      jak se ti může nečekaně ve sjezdu ponořit vidle? leda že bys ve sjezdu spal :)

                                      0 0
                                      • Pá-dlista1  

                                        Kdyz si treba myslis, ze tenhle kamen je jeste malej na to, aby otevrel SPV a pritom na nej najedes rychleji nez myslis a vidlice zmizi hluboko ve svem zdvihu… :) Ale to bude asi taky jen otazka zvyku.

                                        0 0
                                        • Andrzej  

                                          jenom to zvykani muze byt celkem zabava :)

                                          0 0
                                        • McBlacky  

                                          tady si neodpustím malou poznámku, zkoušel jsi jezdit na spv, a mám na mysli delší dobu? Já jen že tady na B-F na to každej akorát nadává, ale málokdo to testoval. Na forech v zahraničí si to totiž výhradně chválí. Námitky mají jen proti dlouhé době seřízení požadavkům uživatele (což je asi případ tady v čr, kdy to někdo neumí nastavit a pak to půjčí jinému a oba to odsoudí) a proti unikání vzduchu z spv patrony (zas tolik jich není). Ono totiž spv od manitou bude fungovat dobře za několika požadavků. 1. správný kit (pružina) 2. správný tlak s air komoře. 3. správný tlak v spv + velikost patrony. A ani potom to nenahradí lock, je to jen alternativní systém. Například Cdale používá spv v lefty…

                                          0 0
                                          • Andrzej  

                                            ja sem na tom poradne nejezdil, samozrejme to teprve musim vyzkouset, myslim ze to ani nekritizuju… ale s tim neponorovanim vidle mi to fakt prijde jako blbost, tam souhlasim s padlistou…

                                            0 0
                                            • Pá-dlista1  

                                              Jasne, protoze kdyz se naklonis dopredu zatizis predek a jestli pri tom zatizeni ti vidle nezajede… znamenalo by to ze pri stejnem nastaveni by na rovine ci do kopce byla imunni vuci vetsine podnetu a vezl bys cele monstrum zbytecne. Neco jineho by byl foxackej system.

                                              0 0
                                              • McBlacky  

                                                no to jo, ale když se dopředu nahneš a ona zajede tak to čekáš nebo se pletu? a nemáme na mysli každej něco jinýho?

                                                0 0
                                                • Pá-dlista1  

                                                  Jasne ze cekam…ja nemam SPV :)

                                                  0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    no já původně pochopil andreje, že to právě nečeká ani u vidlí bez spv a proto jsem sem všechno psal :/

                                                    0 0
                                                  • Andrzej  

                                                    u vidli bez spv to samozrejme cekam (ale to uz jen tak pro poradek :)

                                                    0 0
                                            • McBlacky  

                                              no on pádlista narážel na spv.. jinak bych to nepsal. ale stejně – mě se to nestává, zapíchnutí vidle o něco to je jiná, ale že by mi šla do zdvihu a já to nečekal, no to fakt ne. Ale já zatím na svém kole jezdil jen rst a několik sr, možná na těch dražších taková funkce je, nevím :))))

                                              0 0
                                        • blick  

                                          No já bych si to nastavil, aby brala všechno – ty nee? By mě zajímalo jestli tady někdo z nás jezdil na SPV dýl jak týden…?

                                          0 0
                                          • Pá-dlista1  

                                            Ja taky, ale k tomu prece nepotrebuju SPV :)

                                            0 0
                                          • o.ndra3  

                                            SPV mám asi půl roku (vzadu). Nikdy neříkám nikdy, ale i když vzadu si to pochvaluju, vepředu bych to nechtěl, pokud by to nešlo za jízdy vypnout. Jen odhaduji, že v tom by lépe vyhovoval Floodgate. Prozatím mi vyhovuje Psylo XC s regulací vratného tlumiče.

                                            0 0
                                          • kovar  

                                            Jsou věci, které nadchnou od samého začátku a jsou věci, na které je si třeba zvykat. No a holt někteří jsme konzervy a neradi si zvykáme na něco, co nás ale ani v nejmenším nenadchlo.

                                            0 0
        • MartinX  

          Mám sice loňskej model, ale problémy s kolem nemám. Naopak jsem jistější ve sjezdech, kde se nečekaně tlumič probere k činnosti. V každém případě doporučuju vyzkoušet kolo před koupí alespoň na pár hodin – každému vyhovuje něco jiného a i ten nový tlumič může někoho potěšit :-)

          0 0
    • Palo TT  

      Tlmice FOX mali americke NRSka uz minuly rok. V diskusii na MTBR.com (neviem ten prispevok najst) sa spominalo, ze je to custom verzia pre Giant, ktora nema Propedal. Over si to v Progresse.

      0 0
      • Palo TT  

        Kto hlada ten najde, pozri prispevky od James@Giant na http://forums.mtbr.com/showthread.php?…

        0 0
        • Peslezedirou  

          Díky dík, moje AJ je dost bídná :) Právě jsem koukal na ten tlemič a je na něm nálepka pro pedal........tak teď fakt nevím. Žeby byla nálepka a uvnitř nebyl pro pedal? Další možnost je vzít lepší model NRS 2 a prodat z něho komponenty, které nechci. Určitě by to byla vidlice skareb elite, kompletní kola( ráfky Mavic + náboje formula ) a pak mechanické avidy. Na NRS 2 je tlumič AVA což by bylo daleko lepší.......

          0 0
          • patejl  

            mám rp3 a tam si muzeš nastavit trojí mod 1.vypnuto 2.častečně vypnuto 3.zapnuto

            0 0
    • madcat  

      no já teda mám vanillu r s pro pedalem a vůbec o něm nevím, houpe se to jak na vodě, což mi ovšem vůbec nevadí :-). otázka je, jestli to není způsobený spíš tou moc měkkou pružinou, uvidíme co to bude dělat až seženu tu správně tvrdou …

      0 0
      • madcat  

        tak už to vím co to dělá… dost výrazně to ztratilo citlivost… má tady někdo zkušenosti s chodem vanilly R s propedalem a po jeho odkuchání?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.