Proč se mění vytahaný řetěz?
Proč se mění vytahaný řetěz?
proc menis sjety plaste? ..
Protože špatně sedí a prokluzujou při prudkých výjezdech. Ale proč vlastně měním řetěz jsem nezjistil… Protože je o 0.6 mm vytáhlý, ale nezjistil jsem zatím žádné nevýhody tohoto vytáhnutí.
zadne nevyhody totiz nejsou
Do té doby než bude potřeba dát nějaký nový komponent pohonového systému pak se ti to skara projeví, ale pokud chcete najezdit dejme tomu tak 10 tis km a pak celý kolo vyhodit tak si dělejte co chcete.
a proc to pises mi?ja ho pravidelne menim
… zadne nevyhody totiz nejsou…
Z téhle věty jsem tak nějak nepochopli že se o něj tak staráš :-)
Lance (18.07.2005 12:12:23)
> > > > > > > > > > > celopero
Kola myslel sem to ironicky, uz sem psal,ze nepotrebuju pouzivat smajly kdyz
neco nemyslim vazne nehlede na to,ze mi je uplne jedno kdo tu co prodava
Asi mám špatné připojení, ale ten ironický tón ke mě nějak nedoletěl :-)
Já tam ten smajlík raději vždycky hodím, tady jsem ho nedal a jak to dopadlo: http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?…
:-)
tak jo ja to radeji prehodnotim:-)
To je právě to. Řetěz HG 73 vytáhnu na nežádoucí hodnotu asi po cca. 1000km. Stojí cca. 450,– Kč. Kazeta stojí cca. 1000,–. Teď mám najeto asi 7000km na jednom řetězu a řadí v pohodě. Vytáhlý je asi o 1,2mm. Při pravidelném měnění by náklady byly 3150,–. Teď mně to bude stát asi 1500,–. Proto se ptám včem jsou ty skryté nevýhody vytahaných řetězů. Pokud nebudu muset měnit i kliky :-), ale to doufám ne.
kliky ne, ale všechny převodníky a minimálně rolničky u přehazky nebo rovnou celou.
Kliky s prevodnikama 600, kazeta 600, rolnicky 300, retez 250 kc, normalne na retez za 250 najedu 600 km, ted sem to prehnal, takze sem ho tam nechal do ty doby nez se pretrhne nebo nez si koupim novy kolo, rekl bych ze kdyz na tom retezu najedu 4000 tak se mi to jeste porad vyplati ne?
Máš nějaké zvláštní ceny.:-)
No nejak postradam smysl v tom mit spotrebni zbozi XTR a na gramy si taky nehraju
Možná, kdyby jsi ten řetěz měnil, nemuseli by třeba kliky být spotřební materiál.
To je zvlastni, nezadouci hodnota je vytazeni 0,7–0,9mm (132,9) podle delky noveho retezu = 1000km a dalsich 6000km vytazeni uz jen o cca 0,5mm? Teda pokud to vytazeni o 1,2mm chapu dobre-tj. na 133,2–133,4mm.
Chápeš to dobře. Vytahání roste nelineárně.
Tento výpočet platí, za předpokladu, že rovnoměrně ojíždíš všechny pastorky. Pokud na nějaké pozapomínáš, nepůjde na nich jezdit. U mne to je většinou malý pastorek, které zařadím jen na asfaltu a to občas. Takže se nepříjemného střílení můžeš dočkat už po 2000 km, pak je lepší měnit i řetěz už s ohledem na kvalitu řazení v plném záběru.
Protože ho dřív nebo později přetrhneš a s novým řetězem na patřičně jetém pastorku se ani nerozjedeš …
tak vyhodis jeden clanek spojis a jedes dal, ne?
Hmm, nýtovačku sebou sice vozím, ale že bych byl nadšený z nýtování někde uprostřed lesa, kde všechny mušky z okruhu 5km přiletí na oběd/večeři, to tedy nejsem … a když se řetěz trhne jednou, předpokládal bych, že všechny články jsou už v takovém stavu, že na další nebudu čekat dlouho …
Kdyby jenom mušky, já jednou píchl uprostřed lesa, a než slezl z kola tak na mně sedělo 5 komárů a další lítali okolo, takže kolo na rameno a 2 km úprk z lesa ven
si delas kozy, ne? tady preci nejde o delku celeho retezu, ale o roztece cepu tj. delku jednoho clanku a kdyz jeden vyhodis, tak ostatni se asi nezkrati, ze..... uvazuj
a pointa je?
lze to z toho pochopit.
tak mi to prosimte vysvetli
bez urazky,nejsem si jisty jestli to bude mit cenu,pokud si to sam nepobral.. pointa je,ze to tak proste nefunguje:-)). no dobre:-),proste z vytahaneho retezu neudelas novy zkracenim o jeden clanek. uz se uplne desim co se zase dozvim:-). resime takovouhle jasnou blbost a jak to vzdycky nakonec dopadne:-).neco mi rika,ze vam panove venuju moc svyho casu:-))
aha, ja si to jen zapomel vytrhnout z kontextu diskuze
taak,sikula:-). ne vazne,reagoval jsem jenom na jeden prispevek.uz se jdu stydet:-)
Špatně si to pochopil, on nechtěl zkrácením řetězu řešit jeho vytažení :-))) ale to přetržení :-)
Ja som ani extremne vytahanu retaz zatial nepretrhol. Len tie ocka, co su v retazi okolo kazdeho nitu sa zodrali natolko, ze zacali praskat.
to sa stalo aj mne. A bez tych kruzkov ta retaz uz jazdila zle. Pre tych, co si to chcu vyskusat: retaz sa mi podarilo vytahat asi na 135mm.
na zimaku mam cca 134,8 (na sedmikole) po nejakech 20k. uvidime kam az to pujde… :)
Proc? Proc? Belial, proc,ja se ptam, PROC?? Nebud hlupy jak Irenka :))
:-)
zásadně neměnit!!! co se roztrhne, tak se i spojí, ne???:)
rek bych ze dobry postup by mohl byt tocit cca 3 retezy porad dokolecka … a az to zacne preskakovat, vymenit vsechno zubaty … tim se da podle me v pohode dojet aspon na 10k
… no taky asi zalezi jestli se jezdi svihove , nebo silove, coz je bohuzel muj pripad
To je dobrý postup. Už to někdo někde popisoval.
Těžko přesně spočítat,ale na zimákovi jsem na měnění rezignoval a po nějaké době (nevím přesně snad ani ne 10–15tkm) je na odpis řetěz, kazeta, převodníky a tomu odpovídá i funkčnost řazení a přeskakování řetězu-takže nutná výměna za x tisíc. Naopak při pravidelném měnění řetězu budu na 10tkm potřebovat cca 7 řetězů HG53 á cca 300, tj 2–2,5tk takže to vysloveně výhodně finančně nevychází ani pro jeden případ. Ale v případě výměny řetězu je vše solidně funkční.
myslím ze aj s novou retazou sa opotrebuju prevodniky a kazeta… ak by si menil retaz kazde dva mesiace tak ich to nezachrani…
Protoze to hur radi, a s opotrebovanim retezu je riziko pretrzeni mnohem vetsi.
Možná mám nějaké zmenšené nároky na řazení, ale hůř to neřadí v žádném případě. Alespoň ten můj případ.
Me jakmile to nepreradi za 0,15 sekundy tak uz to spatne radi ..
Tak přesně to neměřím :-) ale je také pravda, že nároky rostou spolu s použitou sadou – Deore řadí skoro pořád stejně (není co by se mohlo ještě pokazit), na X.0 zhoršenou reakci sjetých převodů už poznám.
S novym retezem to na pastorky nabiha mnohem lip. Ale hlavne kdyz ti prdne retez v zaberu muzes si dat pekne na hubu.
jako ja a to byl retez skoro novej:-) B.
Já sem přetrh řetěz úplně novej na úplně novym kole:-) Jel sem do takovýho krpálu po šutrech, najednou se ten řetěz roztrh a pak sem už nestich vyšlápnout a prd sebou do šutrů :D jel okolo mě biker a čuměl na mě co sem za neschopu..
jo to řazení jsem poznal… začínal jsem mít vytahaný řetěz a na přehazce asi v půlce tahu, když jsem chtěl přeřadit na větší kolečko, řazení nereagovalo… přehazka se posunula, ale jak se ten řetěz vykřivil, tak nebylo schopné přeskočit. Jen jsem dal nový, už to jede…
a nestacilo vysroubovat trochu sroub na radicich pakach. mne to vetsinou (teda spis vzdycky) pomohlo
Jazdil som Sram PC 61 v rokoch 99–01 a najazdil som asi 7000 na jednu retaz a behalo to v pohode. Retaz som v zivote neroztrhol, viem radit.
Momentalne jazdim 3 retaze uz asi 4. rok a v pohode. Aspon mozem vzdy mat cistu retaz po ruke a prat mozem ked mam cas.
To jsem si právě myslel, a proto jsem ten pokus i dělal. Myslel jsem, že je to v nějakých náběhách a kdo ví v čem ještě, ale prd. Normálně to jezdí dál.
No me jen vymena retezu prijde dostatecne spinava prace na to, abych to pokud mozno nedelal. Zrovna o vikendu jsem pretrhl retez. Jedu si tak do kopce a najednou si nejedu.:-( ale je pravda, ze tenhle retez jsem nytoval uz 2× a docela jsem ho mechanicky ponicil, vsak uz jde taky na vymenu.
Spojka is your friend.
Po vcerajsej vymene retaze (HG93, 132,9mm, po cca.2000 km, na poslednom maratone pri silnom zabere zacal preskakovat), som bol dnes na svihu s novou (CN7701). Vyznamne tichsi chod, rychlejsie radenie.(Prevodniky aj pastorky XTR).
co je to za retez ten CN7701??
Je to Shimano DURA-ACE(XTR) pre 9 kazetu.
ja retez menim cca po 6–7tis km vcetne pastorku, connex retez – sram kazeta a porad pohoda, predek jsem ani po 25tis nemusel menit
Ty jo lidi jak to delate, ja HG53/73 po 1000–1200, a ultegra 10 po nakejch 1800–2000. B. PS: jezdite porad z kopce :-)
kdyz vidim, jak mas od smiru zasrany pastorky i retez, tak se ani nedivim, neni treba jen mazat, spravny postup ja tento: otrit nalepenou spinu, namazat, znovu otrit (tentokrat mazivo, ktery nezateklo do cepu retezu) nase zkusenost (ja daf baf haf naf a spol :)) ja, ze ja lepsi retez trochu sussi a cistej, nez celej od oleje, na kterej se hned nalepi plno bordelu
jo, a jezdime Campa C9 i na biku, to taky udalalo dost (prechod ze sramu)
jeee ty jsi sikovnej, nechces svoji dovednost obcas uplatnit u me :-) B.
Nechi prudit, ale očištění řetězu zvenku moc životnost neprodlouží.
Třeba proto, že mám dvě sady kol na kterých najezdim hodně rozdílné množství kilometrů a potřebuju aby obě kazety byly v dobrým stavu a ne jedna ojetá a druhá jako nová.
Já sem si nechal teď vyměnit řetěz prý už hrozilo poničení pastorku… A zdá se, že když teď hodně zaberu tak to přeskočí zoubek nebo dokonce několik zoubků… :( Čím to?, že bych přece jenom ten pastorek vydrtil?
nech to sednout tak 100–150 km kdyz to bude moc casto delat i potom je to zraly na vymenu.
Tak jsem si zmeril na sterym pevnaku retez, a ta ma 134.4 :) Nic tomu neni, funguje bez problemu.
taky mam na starym kole 134,3, uz to budu menit, dam tam nejakou zanovni 133, snad to kazeta veme:-)
Co všechno bude pak zralé na výměnu?
Pastorky.
nechce sa mi zakladat novu temu, tak to hodim sem…mam kazetu SRAM PG-830 (8kolo) a prehadzovac Deore, no a moja retaz (nejaka KMC) je na konci so zivotnostou a na radeni to je poznat…no a neviem co tam kupit, lebo keby som chcel ulahodit prehadzovacu tak kupim nieco od Shimana, keby som chcel dokonale ladit s kazetou, tak kupim nieco od SRAMu…predpokladam, ze to su tie retaze a komponenty viac menej kompatibilne, ale co je podla vas lepsia volba?
je to sumak, je to kompaktibilni (ja mam jen kazetu sram (8), zbytek shimano). jestli sram (rychlospojka) nebo shimano nebo ostatni je tedy jedno. btw jestli poznavas konec zivotnosti retezu podle toho ze to blbe radi, tak potes padlistu zdar bajk
no na ten koniec retaze ma tak nejak upozornilo jej roztrhnutie minuly tyzden, a potom mi nejak doslo ze to, ze nemozem uz mesiac riadne naladit prehadzovac moze byt aj retazou :) …som jej odchod este necakal, mam na nej 1200km a nie som ziadna tazka vaha…mna len zmiatlo, to ze ku kazdej retazi pisu doporucene sady, dufam ze nevadi ked kupim retaz napr. na X-9 (cisto teoreticky) a je tam ubohe Deore?
kup retez na 8 kolo
protože dyž vyjde z módy… asi :o)))
ted takovej uplne blbej dotaz… k cemu je dobra ta rychlospojka? Stejne musim mit nytovacku na upravu delky retezu ne?
muzes ho treba sundat, kdyz ho chces vycistit a to je stejne zbytecny, takze jeji vyznam sem taky nepochopil – akorat jedno moje roztrzeni bylo ve spojece… :-/
no prave, taky si myslim ze musi byt nepatrne mene pevnejsi nez klasicky retez
to je jenom pro ty co ho chtej bezduvodne sundavat:-) jinak teda nevim,me se to nepodarilo:-))