Ahojky přátelé
mám takovýto dotaz: chystám se do novýho bajku za 25–30 penízků v tisícech. Už jsem zůžil výběr na tři – čtyři modely a mám celkem jasno ve výbavě – až na brzdy. Nejsem žádnej dravec, nemusím krvavý sjezdy a nemiluju mokro. Jsem spíš pro svižnější jízdu v lehčím terénu viz třebas krajina na berounsku či v okolí Karlštejna. Když tohle povím prodejcům, část horuje pro kotouče neb „dneska není jiná volba“, jiní připouští použití klasik – véček. Výhody: jednoduchost údržby, váha a za sucha v podstatě stejná účinnost jako střední řada kotoučů. Na vodě je to už jinak, ve prospěch kotoučů. Pravda je že při svejch cestách jaksi nenacházím místo či situaci, kdy bych si přál mít „teď hned“ hydraule…
A navíc mne tak trochu matou výrobci kol kdy i na model za 40 litrů hodí véčka…
Nakonec…véčkům rozumím, umím si je naladit k obrazu svýmu, nebojím se neřešitelné závady 50 kiláků od domova…na kotouče, zatím, tak bezstarostný náhled nemám. Prosakující kapalina, zavzdušněný okruh, po pádu..dejme tomu naražený kotouč…co pak kuwa s tím…? Možná plaším ale byl bych fakt rád za každou radu či náhled na problematiku. Vy, co už nějakaj pátek točíte kotouče, i vy kdo stále jako já ještě „véčkujete“ zkuste písnout svý názory. Díkas. Zdeněk