Předem bych poděkoval všem kdo s radou přispěli v prvním vlákně.
HT od Canyon už mám rozhodnutý, ale nevím zda se vyplatí carbon vs. hliník slx.
http://www.canyon.com/…es/bike.html?…
http://www.canyon.com/…es/bike.html?…
Mrkněte, prosím…
Díky
Předem bych poděkoval všem kdo s radou přispěli v prvním vlákně.
HT od Canyon už mám rozhodnutý, ale nevím zda se vyplatí carbon vs. hliník slx.
http://www.canyon.com/…es/bike.html?…
http://www.canyon.com/…es/bike.html?…
Mrkněte, prosím…
Díky
doporučuji založit další vlákno ve kterém poděkuj za moji radu
pan chytrý, díky za nesmyslnou reakci
myslels „hlinik xor karbon“
urcite se to vyplati, tech 11k za karbon stoji.
pokud máš na karbon – vždy je to příjemnější volba ;) …
No, cena je to hraniční co jsem ochoten dát.
Ekonomickou stranku si musis obhajit sam. Kola jsou nesmyslne predrazeny, jenze je to konicek… mel jsem SLX razeni …je ok. Pak jsem zkusil XT a i kdyz pridana hodnota o moc vetsi neni, ale cena vetsi je, SLX uz nechci … To same karbon neni dobry o tolik %, o kolik je drazsi, ale posun tam je a mne to zato stoji, udelat si radost. Hlavni kola uz bych jako hlinik nechtel. Silnicku mam zatim AL a funguje vyborne, ale ceka me zmena a opet uz jedine carbon, ac ty castky jsou nesmyslne … Bavi me to, komfort to zvedne a budu vic spokojenejsi, takze ja sam pred sebou si to moralne obhajim, proste si to „prosrotuj“ v hlave …
Zjednodusene je kolo hlavni sport?
ANO → carbon
NE → hlinik atd …
Do ostatnich sportu uz nehazu tolik a tam jsem naopak velmi ekonomicky.
Děkuji za smysluplný příspěvek.
Carbon nerovná se automaticky pohodlnější rám než alu.
Vim, ze to neni dogma, neboj ;) … Ja si jen takove vybiram :) …
A placebo ma zazracne ucinky :-)
Zvlášť u fulla v podstatě výhody karbonu jsou jen v tom, že rám je většinou lehčí, je to ale vykoupeno většinou podstatně vyšší cenou. Další výhodu bych spatřoval v opravitelnosti karbonu. Pokud nejde o devastující poškození, většinou je opravitelné. Hliník sice jde zavařit, pokud se ale tepelně neupraví, spoj má 60%tní pevnost a jsou místa, kde třeba prasklý rám zavařit nepůjde. Na druhou stranu stačí třeba když kolo spadne na něco tvrdého, hliníkový rám se jen podře, karbonový se promáčne nebo praskne. Ta boční tvrdost nebo odolnost bude asi horší.
hliník se promáčkne, carbon ne. Ten bud drží nebo praskne
nevim, silničku mám jako vedlejší sport a je karbon. MTB mám jako hlavní ale je hliník. Nicméně u XC pevňáka bych šel určitě taky do karbonu, pokud bych na to měl.
Neber me za slovo, bral jsem to spis tak, ze kola vedou… pak je tu squash, bembos, fitko, kickbox … kdybych vsude investoval do top rad, jsem pod mostem ;-)…
+1
tesat do kamene
Cena je věc realtivní, dnes je hraniční, ale zítra, za měsíc atd. by sis říkal, měl jsem jít do toho dražšího. To by tě hryzalo. Ber karbon.
OCEL! :-D
a uvažoval jsi o duralu?
Ne, jenom o mědi…
Záleží co si představuješ pod pojmem „vyplatí“
Hodnota a přínos vs. za 20tis. navrch
Má to hodnotu a taky to má nějaký přínos.
Vyřešeno, jdi do toho ;)
Třeba pro mě to přínos defakto žádný nemá. Projel jsem se na pár karbonových HT a nějaký přínos pohodlí (jak se s oblibou říká) jsem nezaznamenal. Dokonce mi příšlo že třeba i nějaký alu rámy co jsme jezdil byly pohodlnější. Nejvíéc stejně udělaj bezdušáky nahuštěný na nízkou hodnotu. Druhá věc, že se s tím nepářu a rámy u mě získavaj každou chvíli šrámy a u drahýho karbonu by mě to děsně sralo.
Rozdíl cca půl kila na rámu se svýma nyní 89kh moc neřeším, vím že obrovský rezervy mám v nohou.
Co se týče přínosu karbonu u fulla, tam už bych řekl je to jen vyloženě o tý hmotnosti a cena za ušetřený gramy je pro mě příliš vysoká.
To není jako rozdíl 2,3 stovky mezi SLX a XT řazením.
Já radši hliník, lehký kola, lehkou a funkční vidlici a jsem spokojenej :)
Každopádně to je prostě jen můj názor a radost z karbonu nikomu neberu a chápu ji.
Díky, Já to beru tak, že kolo bude na delší dobu pouze jedno. Nemám ani nebudu mít další tři nebo čtyři v garáži.
Proto nechci udělat chybu, je to dost peněz…nechci jich litovat.
Nejsem žádný drak, tak snad mi to nějakou dobu vydrží bez oděrku a šrámu.
To jsem si take myslel, opak je pravdou :), proste to neres, neni to z cukru …
docela s tebou suhlasim, mam podobnu skusenost. je ale este jeden faktor a sice ze kvalitny carbon vydrzi viac a dlhsie jak ultra vylahceny hlinik. inak povedane zivotnost kvalitnych carbon ramov bude vyssia ako kvalitnych (citaj na maximalnu hranicu vylahcenych) Al ramov.
Koupíš hliník a může se ti stát, že si za čas budeš říkat „že já jsem nekoupil ten karbon …“ :-)
Vážně, taky jsem to řešil, ale u Spešlu STJ HT 29. Koupil jsem karbon a nelituju. Navíc jsem šel z fulla 26 na HT 29 a velká spokojenost. Vyzkoušeno v domácím revíru i na závodech, mám ho přes rok.
Díky, vezmu ten karbon. Počkám ještě na nový model a objednám.
pri HT a silnicke ak na to mas neni uz dnes absolutne o com. pri fulle by sa o prinose carbonu oproti hliniku a naraste ceny imho dalo stale este diskutovat.
Mám Canyona v uhlí a ťuk ťuk…jsem tuze spokojen.
rozhdone karbec, mam 6.9 CF Sl a nove zapletene kola a spokojenost az na brzdy (C1), kde ty budes mit XT, takze ja nevahavl bych ani minutu
Mohu se zeptat, lítáš s ním v lese? Co kořeny, kameny atd.?
Co klasika asfalt stezky, dá se to? Není to lenoch?
vím že je to o nohách a formě, ale přesto.
To 7,9CE z Tvého pohledu, kde je ošizené? Kola, sedlovka,??
Mám na něm od března najeto cca 3.500 km a bez problémů. Na kamenech jsem nyní řízl v sobotu bočnici ještě na původní pneu, předělané na mlíko. Přední ještě (pokud ji neseknu) vydrží minimálně 2–3.000 km.
Lenoch to není, do kopců je dravec. Limity jsou dány mnou. Na té 7.9SE nevidím špatného vůbec nic. Kdyby byla v nabídce když jsem objednával 6.9, bral bych ji také. Jinak jsem hned měnil sedlo, které je stejné u všech GC. Ty záplety od DT neznám, ale špatné jistě nebudou, já bych je neměnil.
Díky, za odpověď :)
NZ