• visions

    Otázka,na kterou se asi nedá přesně odpovědět,přesto: dva stejné rámy,jeden hliník a druhý karbon,dá se odhadnout,o kolik bude lehčí?

    0 0
    • prvniodkonce  

      :-) War 4ever

      0 0
    • Evilcleaner  

      nedá, pokud by to byly dva top rámy tak při zachování přibližně podobných hodnot tuhosti tak bych si vsadil na carbon. jinými slovy měl jsem v ruce nejlepší dural od treku i nejlepší carbon

      0 0
    • šlapatko  

      To tady dlouho nebylo:-)

      0 0
    • maxtor  

      „dva stejné rámy,jeden hliník a druhý karbon“ Tak jsou stejné nebo je jeden hliníkový a druhý karbonový?? Zatím toto vlákno do blokovaných dávat nebudu. To vypadá na veselé počtení:-))

      0 0
    • JSt  

      kdyz vezmu dva, ale naprosto stejny ramy a o jednom ti reknu, ze je karbonovej. kterej je lehci?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • siafu  

      zalezi, co s cim srovnavas… pokud vemes ramy od jednoho vyrobce, kterej dela kola, jak na karbonovym a zaroven i na alu ramu (treba Merida, Orbea, Trek, Giant, Scott, Cube), tak karbonova verze aspon u vyse zminenych znacek bude zcela urcite lehci:)

      vaze kvalitniho karbonoveho ramu muze z levnejsich ramu (kolem 10 tis. Kc) konkurovat asi jen No Saint…

      Nejaky vahy – vse velikosti 18"

      Merida HFS (alu) = 1660 g

      Orbea Alma (karbon) = 1282 g

      No Saint Luzifer (sc) = 1301 g

      0 0
      • Lucke  

        scott ma 980 gramu?:)

        0 0
        • siafu  

          mit muze;), ale ram beztak vybiram dle geometrie a tam se mi vic zamlouva Orbea nebo moooooozna Spesl

          0 0
          • Turbo  

            Nová ORBEA Alma se třeba dělá ve dvou modelech – 1250g nebo 1050g (podle typu vláken a pryskyřice)

            Taky můžeš mít novej SCOTT Scale s 899g…

            Takže karbon může bejt vždy lehčí než alu.

            Jede o to, co od toho rámu kromě tý váhy (kterou snadněji ušetříš jinde!!!) čekáš.

            0 0
      • siafu  

        jeste tedy srovnani konkretne Treku – velikosti 19.5"

        Trek 8500 (alu) = 1740 g

        Trek 9.9 (karbon) = 1340 g

        0 0
      • visions  

        Právě se rozhoduju,jestli jít do karbonu nebo ne,tak proto mě to zajímalo.

        0 0
      • McBlacky  

        měl jsme v ruce i HFS ve 20% a měla 1440gr.

        záleží to i na modelovém roku, navíc se do toho míchaj i rámy s karbon zadní stavbou -těžší než hlína-.

        0 0
    • Lucke  

      ja myslim, ze americky scott je dukazem tooh, ze karbon je lehci:)

      0 0
      • Venda  

        Scott je švýcarský.

         
        0 0
        • JSt  

          ano, proto se to jmenuje scott usa ;-)

          0 0
          • roud  

            xD

            0 0
          • Venda  

            Název a sídlo firmy je něco úplně jiného.

            0 0
            • JSt  

              tak jsem se schvalne podival na jejich stranky, jak se veci maji (mimochodem http://www.scottusa.com/ ;-). takze to zalozil nejakej ed scott 1958 z idaha tzn. usa. o dvacet let pozdej si otevreli reditelstvi ve svycarech. ale kvuli tomu neni znacka svycarska. takze odkud je firma scott? ;-)

              0 0
              • nooski  

                Jedna věc je odkud je firma a odkud rámy :-) Dle zdrojů Scott se dělá ve fabrikách Hodaka a Giant http://allanti.com/page.cfm?… Ovšem ztěch Taiwanců se mi právě Scott zdá jako jedno z nejlepších řešení :-)

                0 0
              • destr  

                Švýcarska?

                0 0
                • JSt  

                  a vyrabi hodinky. ;-))

                  0 0
                  • pepek  

                    Ed Scott začal prý  první vyrábět duralový hůlky pro lyžaře a na tom se napakoval…a pak už to jelo samo :-)

                    0 0
                    • pepek  

                      Ale to neznamená, že dnes v době neomezeného tržního hospodářství, to už nevlastní někdo třeba z Ugandy, že? Např: Jaguar a Range Rover pana Ratttttana Taty :-) (Kua koupíš si Jaguar a pak zjistíš, že máš indický auto :-(

                      0 0
                      • gemini  

                        …a třeba některý komponenty do Bentley se dělaj v J.A.R…

                        0 0
                        • jIrI___  

                          J.A.R. je anglicka kolonie.

                          0 0
                        • pepek  

                          To jo, ale vlastní to poměrně civilizovaní i když nepřátelé – Germáni.

                          Ale ten Tata je vlastně taky z anglické kolonie…

                          0 0
                        • pelhrimov  

                          … některý komponenty do Bentley, Jaguara a Porsche se dělají i na Vysočině :)

                          0 0
                          • přišlapávač  

                            některý komponenty do BMW dělali i v Chrastavě

                            0 0
                          • jIrI___  

                            Stejně tak i v Kopřivnici. A třeba i do Lamba nebo Aston Martinu. Asi je tu levnější pracovní síla než v Číně :-))

                            0 0
          • Lucke  

            znesvedceni..­...jedne z nejlepsich znacek.....omg

            0 0
        • Lucke  

          scotty se delaj ve svycarch..a posilaji se tam na reklamaci..aspon tusim:)

          0 0
          • pepek  

            Scotta, vyrobenýho ve Švýcarsku by tady myslím nikdo nechtěl platit :-)

            0 0
    • kubad  

      nejlehčí carbonové rámy mají lehce nad kilo,

      AL( scandium) mají cca 1300g tak si to spočítej sám.

      Ale záleží na značce, některé carbonové rámy sou těžší než hliník.

      0 0
      • murderer  

        A co ostatne vlastnosti? Aky je medzi nimi rozdiel v nich?

        0 0
        • Sharka1  

          Tak predne karbon tlumi otresy, ve sjezdech je klidnejsi, pritom ale u kvalitniho karbonu neni problem s tim, ze by nebyl dostatecne tuhy.

          Za me jednoznacne karbon, proti hlinikovymu HT ma mnohem lepsi jizdni vlastnosti, je lehci (vetsinou).

          0 0
          • PjSky  

            Mno to je ale @##$%@^.

            Strasne moc zalezi na vsem, pocinaje vahou jezdce, asfaltem, bla bla bla..

            Jel sem do Decina z Srbske Kamenice po silnici (prekransy hladky cisty asfalt) na silnici Scott R3 Addict. Pri vjezdu do Decina doslo na brzdeni (auta zpomalovali, nojo) a ten zatraceny ram se pekelne ROZVIBROVAL. Pouzil sem obe brzdy a verte mi, ze umim udrzet cistou stopu (jezdim i na motorce).

            nemam 60kg ale 80.. , brzdy byly uz castecne sjety a olesteny.. ciste problem toho karbonu. Musel sem jit pod 20km/h aby to ustalo. Neuverite jak mi bylo najednou horko.

            Kolo slo do obchodu a ja sel pro levny hlinik se 105tkou. Pravda, melo to 8kg cely. Hlina ma strasnych 9kg

            Myslim ze slovo „lepsi“ neni na miste. Mozna scott dela ty ramy az prilis odlehceny, nebo je strili jen lidem do 69kg :)

            R.

            0 0
            • McBlacky  

              Šárka píše o horským kole.

              tvoje zkušenost je zajímavá, ale nemusel to být jen rám. Mohlo to být i rozcentrovanými výplety, povolenými upínáky… Chtělo by to trochu detailnější testování

              0 0
            • Joseph de Sax  

              jo, toto je problém karbonu…výrobci o tom vědí až moc dobře, protože hlavovou trubku nabalují asi 10× více ,než je to jinde. Pro výrobce jsou důležité žížalky a nikoliv kolik to vydrží. Až někomu při té vibraci, která ve stopě může nechat i 20cm, upadne ve sjezdu hlavová roura i s vidlou, tak je to na zabití a půl balíku vezmi sebou. Normálně se mi to stává u Meridy FLX se slopingem, proto se čachruje s horní rourou v oblouku atd.

              U hliníkových rámů, ani o oceli jsem to nezažil. Prostě, to vychvalované tlumení jízdy je pouze mez pružnosti v určitém zatížení, jakmile to překonáš tak ti je veškerá hmotnost kola k hovnu, protože tě to dokáže i zabít. Silniční torpédo mám 6,5kg, ale sjet kopec je na tom problém, nebo brzdit v točce.

              MTB jsem raději už dávno řešil jenom v hliníku a budu do budoucna uvažovat i odstrojení toho karbonu na hliník. Nějakých 100g mě nezabije, ale ulomená hlava jo…

              0 0
              • kubad  

                :D

                jestli ten problém nebude špatnýma kolama, jinak naprosto stejné paranoidní teorie se hlásaly s nástupem hliníku pro výrobu rámů před mnoha lety :-)

                0 0
                • Joseph de Sax  

                  paranoidní teorie, kdy tu někdo uvádí hmotnost rámu již na 700g…??? tak, jak vidíš jsme tu dva paranoikové, kteří problé zaznamenali a jiní na to čumí, dokud si nenamlátí kokosy a život půjde dál i tak a taywany se budou vozit taky dál, i když je to šunt šuntů…

                  Tak komu se stala podobná věc na karbonu, že ji ze sjezdu při brždění postřehl, ať se taky ozve ty paranoiku…

                  Na al rámu se mi to nestalo nikdy i když jsem jel kola 50 let stará..ty chytrej.

                  A dodatek k těm ohlým rourám, myslíš, že se zakřivují proto, aby nebyly rovné, nebo si třeba Fondries rozmyslel platit posmrtné odškodné, někomu, kdo přijde při jíddě o kokos???

                  0 0
                  • jaja.k1  

                    Tak Thaiwan je šunt?

                    :D

                    Jaký máš na kole rám ty? A co komponenty? Kde myslíš, že byly vyrobeny?

                    :D

                    0 0
                  • kubad  

                    špatný rám může být jak z karbonu tak z hlíny.

                    99% produkce je dnes z Taiwanu tak nevím co meleš, samo se tam dělají kvalitní rámy i šrot, a 50let stará hliníková silnička to musí být radost jezdit :D

                    0 0
                    • jaja.k1  

                      No myslím, že s 99% jsi to přehnal – ještě je tu Indonesie, Malaysie a hlavně PRC.

                      Na Thaiwanu se většinou děla high-end.

                      0 0
                      • kubad  

                        jj vzal sem to jako východ všeobecně :D

                        0 0
                        • jaja.k1  

                          Tak třeba podle pražáků začínají hranice Číny už na východ od Prahy ( podle některých až na východ od Jihlavy ).

                          0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • slavekRM  

                    Trochu mě zaráží věta: „Na al rámu se mi to nestalo nikdy i když jsem jel kola 50 let stará..ty chytrej“. I když dle profilu jezdíš vývojové typy dílů, mám vážné pochybnosti, že by jsi jel 50 let starý Al rám…

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      Třeba ten rám vyvíjí už 50let.

                      Podívej se na ty jeho patenty a kola. Čas pro něho evidentně nehraje velkou roli :-)

                      0 0
                    • Joseph de Sax  

                      a kdy myslíš, že Alan začal tyto duralové rámy vyrábět? Včera…to bys musel znát o trochu víc, než se dozvíš zde…

                      0 0
                      • Zdyn  

                        Prosim te mel by jsi nejake dalsi info (treba foto) k tem ramum? Priznam se, ze nevim, ze nekdo delal Alu ramy jiz tak davno a rad se dozvim neco noveho.

                        0 0
                        • Joseph de Sax  

                          Jo …na lepeném Alanu jsem na Recordu měl kolo o hmotnosti v té době 7kg, což i bafíci chodili si ho potěžkat někde na závodě. Jinak to byl ale rám, co se dost kroutil ve špurtu, ale měl i duralovou lepenou vidlu. Ale zase vrchaři si jej nemohli vynachválit, co měli těch svých 60kg.

                          Jezdil ho třeba i Pingeon v horských etapách…

                          0 0
                        • Joseph de Sax  

                          navíc před 35 lety každý lepší cyklokrosař ho měl na suchou trať přichystaný jako kolo do cíle…viděl jsem na něm i Šimůnka..

                          0 0
                          • Zdyn  

                            Jo pekny kola, ale neni to 50 let. To me dost matlo. Dival jsem se na stranky a zacal v roce 1972, takze nejakych 38 let. A to je krapet rozdil.

                            0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          Co vim tak prvni hliniky delal od roku 1936

                          Caminargent

                          0 0
                          • Mamut  

                            Uzasne, vymena trubiek doma v kuchyni. Ten drot na brzde bol predpokladam cistic nalepeneho bordelu na galuske. „Aktivoval“ sa stlacenim brzdy? Len z tej fotky neviem poznat, ci drhol stale alebo iba pri stlaceni brzdy.

                            0 0
              • JakeF  

                Přesně, taky už mě to štve… Neuplyne den, abych neslyšel o profi cyklistovi, co se zabil. Ale už jsem si zvyknul, vždycky si jen řeknu, jo, další co jezdil na karbonu…

                0 0
                • Vilém  

                  Hm, 365 profiku za rok, to je solidni:) Asi posloucham nekde jinde.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jeden za den, to jsem přehnal… To je jenom v zimě, když jim to křupne na trenažéru a zabijou se když spadnou na hranu stolu, v sezóně to je určitě ještě daleko víc :).

                    0 0
                • McBlacky  

                  odkaz? statistika? nebo to jen cucáš z prstu?

                  je asi něco jinýho když se zabije riskování ve sjezdu, při blbým pádu balíku,… než když mu jen tak rupne rám.

                  navíc se pořád posouvá agresivita ježdění jak Silnice tak MTB

                  0 0
                  • JakeF  

                    Mám pocit, že můj příspěvek zůstal tragicky nepochopen :).

                    0 0
                    • kubad  

                      musíš tam cpát smajly pak to bude jednodušší k pochopení :-)

                      ja tu ironii pochopil

                      0 0
                    • Ruprt2  

                      já mám takový pocit u poloviny svých příspěvků.

                      Mě jsi taky nezmátl. Občas se tu lidi berou moc vážně :-)

                      0 0
              • ememem  

                Prostě, to vychvalované tlumení jízdy je pouze mez pružnosti v určitém zatížení, jakmile to překonáš tak ti je veškerá hmotnost kola k hovnu, protože tě to dokáže i zabít. – to nepochybne hej ale tyka sa to kazdeho materialu. bohuzial zo skusenosti mozem povedat ze zatial co hlinik sa lame tak ze proste prdne a sofort sa to cele zborti tak carbon popraska ale ale este volako chvilu zostane pokope takze povacsine sa rovno nenatiahnes. cize aj v tomto bych videl u carbonu malinku vyhodu samozrejme ak je to nejak rozumne nadimenzovane, pri nejakej ultra light verzii by to asi prdlo „lomom“ tiez.

                btw – s tymi zahnutymi hornymi trubkami a mohutnymi hlavovymi mas pravdu ale co je na tom zle?

                0 0
      • Vlady  

        to nám ten vývoj pěkně poskočil, dva roky pryč a už tu máme rámy pod 700g…

        0 0
      • dobytek  

        pokud vím, ty pellsy mají jen karbonové navářky na zadní stavbě, jinak se jedná o duralové rámy

        0 0
        • Vilém  

          A cim se vari takove karbonove navarky? Uhlikovou elektrodou?

          0 0
          • dobytek  

            No prostě je tam jen zadní stavba karbonová, zbytek dural. Jak to dávají dohromady netuším, ale nedá se to srovnávat to s celokarbonovými rámy ostatních značek ve výběru.

            0 0
            • Vilém  

              Vim co jsi myslel, jen jsem narazel na to jak jsi to popsal.

              Osobne jejich kolum neverim a nemam tu firmu rad. Naposled me pobavil sezonu, 160cm/max 50kg holkou, jety Razzer Carbon, ktery praskl jednak na sedlove trubce a jednak u stredu u svaru stredove a sedlove trubky.

              0 0
              • dobytek  

                Mám Pellse duralového. Zdejší narážky na ten VFHS carbon rám mě na jaře od jeho koupě odradily. Pokud po záruce prdne, asi bych bral tenhle http://www.bradsky.cz/…-p-3788.html

                0 0
                • McBlacky  

                  z bláta do louže

                  0 0
                  • dobytek  

                    Máš osobní zkušenost? Můžeš sem hodit něco lepšího v téhle cenové relaci.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      levný třikrát zeslabovaný hliníky bych osobně už nebral. Jezdil jsem dva, jeden jsem promáčknul při banalitě a vyrval závit ze středu, kamarádovi prasknul – fotky jsou tady na BF. Stačí zavzpomínat jak praskaly lehký Sabotage, Mobstery, Alite a hromada jiných. Pokud nebudeš spokojený s Pells, tak bych se díval výše a ne na stejnou nebo horší úroveň. Nebral bych jako měřítko jestli to váží 1450 nebo 1600 ale jak se to kroutí a kolik to vydrží.

                      0 0
                      • dobytek  

                        jak se to kroutí a kolik to vydrží z katalogů nezjistím

                        0 0
                        • McBlacky  

                          to ne, ale proto je dobrý se zeptat tady na BF na reference. Udáš cenovou hladinu, styl co jezdíš, váhu a požadavky na rám a uvidíš, že kandidáti budou

                          0 0
        • compel  

          Kdyby jsi věděl o nějakém carbonu pokud možno v zimní akci,dej vědět a nejen ty ..

          0 0
      • nooski  

        Ani jeden z těch Pellsů není celokarbon.

        0 0
      • siafu  

        Z těch by mě nejvíc zaujala Merida Carbon FLX 2000-D.

        0 0
        • compel  

          dík,tady sem právě vyhrabal ještě authora,vůči ceně nemá špatnou váhu

          http://kola-sport.stratilek.cz/…0-P5737.html

          0 0
          • Vilém  

            V prvni rade never vyrobcem udavanym vaham. Pak si taky ujednot, proc vubec chces karbon. Pokud jej fakt budes chtit a mas pro to padne duvody, tak vybirej spis z osvedcenych vyrobcu, ne lepicu nalepek. Mezi osvedcene vyrobce bych radil Meridu, Giant, Scott, Orbeu, asi i to GT.

            To co koupis od lepicu, muzes stejne tak koupit rekneme kolem 6–8tKc na ebay (rec je o ramu).

            0 0
            • Vilém  

              Jeste na Treka a Specialized jsem zapomnel, ti maji take letite zkusenosti.

              0 0
              • compel  

                Chci lehkého horáka,carbon má dobrou váhu,ale nevím jak by se choval na lesních cestách.Jinak díky

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
        • compel  

          Ta merida flx 2000-d je dobrá,jinak čemu bych měl věnovat pozornost při výběru carbonového horáku ? Moc tomu nerozumím,čumím jen na cenu a váhu

          0 0
      • McBlacky  

        z tohohle výběru FLX

        0 0
    • jaja.k1  

      A co říkáte na tohle?

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.