Jelikoz je tady na bf asi 83535 treneru, 98234 profiku a 98327532 treneru a profiku zaroven. Tak by tu mohla byt zajimava diskuze na – http://www.youtube.com/watch… (o tom ze objemy nejsou zaklad)
Jelikoz je tady na bf asi 83535 treneru, 98234 profiku a 98327532 treneru a profiku zaroven. Tak by tu mohla byt zajimava diskuze na – http://www.youtube.com/watch… (o tom ze objemy nejsou zaklad)
Tak to jsem rád,že se potvrdil můj názor.Ale oni to stejně za nějakou dobu postaví na hlavu,jak to tak chodí:)
To ale všichni víme, Mlho. :)
No me to nerikej, me trenink nezajima. Jen ze na bf se o objemu mluvi jak o necem svatem.
kdyby jsi četl pořádně, víš, že to není pravda ;)
Neumím tak dobře anglicky :-(
Napsal by sem ve stručnosti prosím někdo znalejší o čem se tam povídá?
Ve zkratce máš volit hodně variabilní trénink a občas si dát pár kopců na šrot:) Lepší než jezdit tři měsíce v zimě neustále jak lemra v nízké ZDV.
S tím souhlasím a taky do tak dělám. Ale spíš bych to viděl tak že v zimě intenzity rozhodně ano, ale při jiné aktivitě než na kole. Takže na kole se snažím tak nějak rozumně krotit, ale třeba při běhu si klidně dávám do kopce třeba 3×5 min intervaly okolo ANP.
To ti hoši opravdu objevili něco převratného. Šmrdlat aerobní vytrvalost nudnými a dlouhými tréninky je ztráta času, to se ví už dávno. A ona ta základní vytrvalost vždycky půjde ruku v ruce s tím vším ostatním ježděním a cvičením. Každou jízdu, kde jej jejím hlavním cílem rozvíjet aerobní vytrvalost je vhodné doplnit tréninkem čehokoli jiného. Třeba kadenčními úseky, dynamikou s přechodem od nízké po vysokou kadenci, různé druhy sil a rychlostí. A to na kole, v tělocvičně, v posilovně na běžkách, při běhu nebo v bazénu. Trénink je tím pestrý a rozvíjející po všech stránkách ( dýchání, svalová síla, metabolismus atd. ). Netvrdím tím, že je vhodné udělat s tréninku guláš, ten musí mít tvar a vždy nějaký základní charakter, ale jde o to oživit, zabavit se, dělat to užitečně a zdravě. Ony pak ty schopnosti a dovednosti spolu úzce souvicí a naše výsledná rychlost bude vždy určitý poměr všech těchto veličin.
hoši nic neobjevili, jen o tom udělali video, pže i ja tak oni si mysleli, že většina trenujich považuje objemy za „pravdu“
Zřejmě jsi mé řádky četl nepozorně. To, že něco objevili, jsem myslel ironicky.
zrejme si muj radek cetl nepozorne, ja tvou ironii pochopil a proto pisu co pisu
OK, asi jsem to já chybně pochopil.
Jak jsem psal v příspěvku, na který jsi reagoval, i v tom níže. Je to diskutabilní, zdlouhavé téma. Jako ve všem jsme každý jiný a každý potřebuje něco jiného. Trénuji v mančaftech 15 let, děti, dospělé, silnici, bajky, v poslední době se specializuji na dynamické sjezdové disciplíny ( je to pro mě celé pestřejší a zábavnější, ti sledují moderní metody, např. od motokrosařů, a nehádají se, jak lépe najíždět ), píši podrobné rozpisy svěřencům přes internet za základě jejich požadavků, časových možností výběru tréninkových prostředků atd. Tak vím, že každý to má jinak a skupinový trénink s mančaftem – nějaké zvolené metody ( ono diferencovat to ve skupině není jednoduché ) zabírají jen na některé. A přes intertnet jsem rozeslal tisíce rozpisů a nikdy nebyly dva stejné, to proto, že každý ( á ) to má jinak. A nikdy jsem nikoho neubíjel dlouhým najížděním v pohodlném režimu.
Jasne, ja jsem tim vlastne prekvapen. Opravdu jsem myslel ze vsichni jezdi v zime objemy, tak jsem to z tech diskuzi chapal. Zjevne ne. Ja netrenuju (nepocitaje technicke dovednosti), takze to nesleduju, mozna se vsechno zmenilo aniz bych to postrehnul od te doby co jsem se o to zajimal.
On se i trénink všech možných sportovních disciplín vyvíjí, tak jako všechno kolem nás. Cyklisté jsou všeobecně vcelku dobře informovaní o tréninku, technice, oblékání, stravě atd., ale přesto mezi nimi kolují zažitá dogmata, která se z nich těžko odstraňují. Ono, když z deseti lidí řekne 8 něco podobně, tak si čtenář může myslet, že ti dva, kteří na to jdou jinak, nemohou mít správné řešení. A právě zkušenost mi v některých záležitostech ukazuje, že i menšina může mít tu správnou pravdu, narozdíl od většiny.
Všetci to vedia, ale málokto tak naozaj trénuje. Problém je v tom, že intervaly do maxima (fakt maxima) a do úplného vyčerpania (kedy už nedokážeme zopakovať sériu) bolia. A to dosť. Takže mnohí radšej volíme tie objemy ;)
Zdarec bajkeři a silničáři,
zase diskutabilní téma, neustále omílané dokola.
Principy tréninku jsou vymyšlené, ověřené, popsané a vyzkoušené. Obecná příprava ( pohyblivost, obratnost, různé druhy sil, rovnováha, koordinace, rychlost, hry atd. ) bude pro většinu sportovních dsciplín +/- stejná. Dále se trénink bude vždy lišit s ohledem na disciplínu v její specializaci.
A vždy bude trvat nějakou dobu, než ten který různé záležitosti natrénuje. A každý nad tím strávíme jiný časový úsek. Určitý objem je rozhodně nutný, bez toho to nejde. Vzpomeňte si na své začátky. Tělo se musí po určitou dobu adaptovat. Někdo bez sportovní minulosti bude ve své třetí sezóně jezdit v první lajně a bude si dělat ambice na madajle a jiný ani po deseti letech tréninku na toto nedosáhne. Hodně záleží na tom, jakým atletem se narodíme, co máme dáno geneticky. I když systematickým tréninkem lze získat velmi hodně a překonat výkonnostně méně efektivně trénujícího přírodního atleta.
A také bude záležet co vlastně budeme rozvíjet a jakým způsobem. Pořád někdo přichází na nové a zaručeně spolehlivé poznatky a metody a tak mi to připadá podobné jako v diskuzi o dietě a hubnutí.
Také soudím, že zde na BF jsme tak nějak všichni fandové cyklistiky a jezdíme pro radost a máme každý jiné motivace a jen úzká skupinka se tréninku, který má řád a dodržuje pravidla zatěžování a respektuje možnosti trénujícího, věnuje naplno.
Naprostý souhlas s výše napsaným.A hlavně ať se z toho nevytratí ta radost,která drtivá většina lidí zde na fóru,od jízdy na kole očekává:)
Asi jsem opravdu spatne cetl jak rika Blacky, takhle to vypada ze vsichni vedi. A me prislo ze tady 99.9% trenuje objemy celou zimu a nic jinyho se na bf nesmi.
v zimě především odpočívám
pro me je kolo zaroven odpocinek, takze take tak
za me objem v zime musi byt, jinak nebude telo schopne vydrzet pri zavode v max intenzite tak dlouho, ale musi se to prokladat intenzitama, loni jsem to zkusil a vyneslo me to na zavodech nad ocekavani uplne jinam… taky jsem zahodil tepak a zacal jezdit vic na silnici ve skupine a jelikoz jsem strasne soutezivy, tak se to vzdycky do kopce zvrhne do srotu a myslim ze takove treningy pomahaji nejvic
V kostce s tebou souhlasím. A koresponduje to s tím, co psala Tina. Lenivost omlouvají pohodlným najížděním.
to je fakt, takove ty treningy jak jedes drtit 10* jeden kopec jsou taky fajn, ale strasne na hlavu, chce se to vhodne motivovat
navic coz by te mohlo zajimat, jezdil jsem 2 roky z5 podle treningoveho planu a musel jsem to ukoncit, protoze jsem uz proste jezdil s nechuti co vsechno „musim splni“ a na jak dlouho, loni jsem jezdil podle sebe a vetsinou jeste vic a bylo to lepsi
Je to jak popisuješ. Záleží na motivaci, pokud si ji vytvoříš, máš čas a ty správné podmínky, tak jde zvládnout i takto fyzicky i duševně nárošný trénink. Také sis tak dával ale určitě to mělo pozitivní výsledek. Nyní si jezdíš podle sebe, jednak máš jiné motivace, pak ses také tím zmiňovaným stylem tréninku více poznal a už víš, co na tebe zabírá, a v konečném součtu je to méně náročné, a proto, že používáš úspěšné metody, tak je to i účelné z pohledu výkonnosti