Reklamace zboží - jak se zachovat?

154 nepřečtených
  • Dzordano_Bruno1

    Ahoj,

    reklamoval jsem zboží. Jako spotřebitel mám nárok po nedodržení 30 denní lhůty na vrácení peněz. ALE! Jak se zachovat v případě, že obchodník bude trvdit, že mě kontaktovatl před X dny a já si zboží jen nevyzvedl. Přitom je to jasná lež.

    Máte nějaké zkušenosti? Děkuji za radu.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MirosPikos  

      Uvidíš, záleží na obou. Pokud se on i ty budete chtít domluvit a on bude dobrý obchodník, tak ti nabídne třeba nějaký bonus aby si udržel zákazníka.

      Pokud bude špatný obchodník, tak se bude vymlouvat a chovat se tak, že ti nezbude nic jiného, než trvat na 30-denní lhůtě a odstoupení od smlouvy.

      Záleží na obou, tak good luck!

      0 0
    • Martin  

      píchnu to sem :D

      včera jsem se velice dobře pobavil a udělal jednu chybku v reklamaci :) (jsem *****, no :D a nemám moc zkušeností)

      praskla mi obruba u rok starých brýlí R2 s výměnnými zorníky – model, který má zorníky v jednom kuse, přesné číslo neznám :)

      tak jsem milé brýle vzal a odnesl do krámu na reklamaci. po pár dnech, byli rychlí jak smrt, mi došla SMS, že reklamace je vyřízená. tak jsem se zas vypravil do obchodu

      reklamace samozřejmě zamítnutá, jako důvod uvedli, že brýle jsou naleptány potem.

      jako jo, povrchovka obrub brýlí, nějaký pofiderní lak, mi na dost místech začal slézat, ale že bych měl až tak agresivní pot, který by rozežral plast takovým způsobem, aby praskl, tomu zas nevěřím

      tak jsem se na prodavače pěkně usmál a odpověděl jsem mu, že s tímhle názorem nesouhlasím. na to mi prodavač začal vysvětlovat, že stejně jako se pravidelně koupu já a jak pravidelně peru oblečení, stejně tak bych měl po každé jízdě umývat i obruby brýlí… a prý, když s tím nesouhlasím, mám se obrátit na soudního znalce, že reklamace je prostě zamítnutá. chvilku jsme se tam slovně tahali, já zas argumentoval tím, že staré sportovní Bollé mi vydržely 6 let a obruba nepraskla, jenže prodavač si vedl svou – prostě jsem měl obruby pravidelně po každém ježdění umývat a že se mám obrátit na soudního znalce, reklamace neuznána

      udělal jsem chybu, že jsem si zboží převzal a podepsal reklamační protokol – nechtělo se mi s ním dál hádat, zas tak drahé ty brýle nebyly – ale měl jsem trvat na svém, reklamaci odmítnout převzít a požadovat přesnější vyjádření důvodu zamítnutí reklamace. prodejce mi, hajzlík, samozřejmě neřekl, že mám právo reklamaci odmítnout :) a požadovat vysvětlení, z jaké křišťálové koule vytáhli jako důvod zamítnutí reklamace to poškození potem :D

      příště budu moudřejší.

      takže lidi, bacha na přebírání reklamace, se kterou nesouhlasíte – ať vám prodejce tvrdí cokoliv, máte právo reklamaci odmítnout.

      otázka je, jak se reklamační řízení změní nástupem nového občanského zákoníku.

      0 0
      • Martin  

        každopádně mě hlavně pobavil fakt, že bych měl SPORTOVNÍ brýle chránit před účinky potu a pravidelně čistit obruby :D

        dělá to někdo, umývat to co chvila?

        0 0
        • nitraq  

          Po situaci, kdy tátovi odmítli vyreklamovat městský kožený boty u Baťy se slovy „ale pane, vám ty boty zmokly, na to ta obuv není vhodná, tudíž reklamaci zamítáme,“ se už ničemu nedivím.

          0 0
          • honzour  

            To znám, stačí na letáčku u bot mít napsáno „ostatní usně“, co se materiálu týká a je zbytečný se rozčilovat s reklamací !

            0 0
        • scret  

          po kazde vyjizdce je oplachnu vlaznou mydlovou vodou…

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • jIrI___  

          Brýle oplachuju pod vodou po každé vyjížďce. Doteď jsem netušil, že to někdo nedělá :)

          0 0
        • brkoslav  

          bryle oplachuju kdyz jsou po vyjizdce od blata, takze letos naprosto pravidelne:-)

          0 0
        • Bafoon  

          oplachuju při dešti, komplet :-D

          0 0
        • d  

          Chemické složení potu je hodně individuální. Viděl jsem fotky, kdy pot silně poškodil lak na horní rámové trubce, fuj.

          Umývání brýlí po každé vyjížďce je samozřejmost, už jenom kvůli čistotě zorníků.

          0 0
          • Martin  

            zorníky samozřejmě čistím pravidelně, ale mimo obruby

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • multi  

        Podle me zakaznik moz nezmuze. A prodejce v tom muze byt i nevine. Hlavne uz od dane znacky/vyrobce nic nekupovat a radne ji i pomluvit. Takze prosim uved co je to za bryle.

        0 0
        • Martin  

          to, že zákazník nic nezmůže, není tak úplně pravda. je potřeba znát svoje práva, vědět, že prozatím je důkazní břemeno na straně výrobce a vědět, že reklamaci, se kterou nesouhlasím, je možné odmítnout.

          v mém případě, to jsem ale bohužel zjistil pozdě, stačilo říct, že s argumentací výrobce nesouhlasím, ať mi to dokážou, a reklamaci odmítnout. neměl jsem jim to podepisovat, ale po pitvě je každý generál :)

          takže kecy prodejce o tom, že se mám JÁ obrátit na soudního znalce, jsou nesmysl – výrobce musí podat důkazy.

          lidi si bohužel myslí, že jsou bezbranní a výrobci nebo překupníci na tom dost vydělávají. nedejte se.

          0 0
          • scret  

            a kdyz to odmitnes, tak pak co? nemas prachy a ani vyrobek… jak dal?

            0 0
            • Martin  

              máš reklamační protokol a ten, kdo reklamaci vyřizuje, musí podložit svoje tvrzení. pár slovíček v reklamačním protokolu může být docela dobře vyčtených z křišťálové koule

              0 0
          • obywan  

            Blbost, důkazní břemeno je na prodejci prvního půl roku. Ty máš brýle rok starý, tak nevím co se divíš.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • honzour  

        No, já to měl podobně s ACG kalhotama od NIKE. Po „svátečním“ nošení byly v rozkroku jak cedník, tak jsem je reklamoval a ejhle, reklamace zamítnuta. Tak jsem se tam taky chvíli rozčiloval, ale k ničemu to nevedlo.

        Pak mi někdo poradil ČOIku, kde mě dali kontakt na soudního znalce, kterej už na první pohled pravil, že to není materiál na oblečení. Kalhoty putovaly do Textilního zkušebního ústavu, kde vyjádření znalce potvrdili. Posudek stál cca 1600 Kč, což musel prodejce zaplatit i s cenou kalhot.

        0 0
    • Mira2261  

      Mám kolo měsíc najel sem 650km střílí mi řetěz mám požadovat přes reklamaci nový řetěz ? :DDDDDDDDDDDDDDD

      0 0
      • JSt  

        kdyz narazis na blbce, posle te hned do ******. ale kdyz narazis na cloveka humorem prekypujicim, kolo ti na mesic zabavi a s usmevem vrati zamitnutou reklamaci. :-P

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Pavel  

          Tak ně, prudiče!! :-DD

          0 0
      • zalciks  

        :-D

        0 0
    • nox159  

      koupil jsem si ponozky nosim je a zacaly smrdet, kdyz jsem je kupoval nesmrdely.. tzn. zmenily sve vlastnosti oproti puvodnimu stavu a jejich uzitna hodnota jiz neni 100%

      nevim jak postupovat dal v navodu k pouziti neni psane že by se mely ponožky prat…

      mam reklamovat? citim se podveden…

      0 0
    • šlapatko  

      Vy jste ale aparáti, reklamovat každou pičovinu.

      0 0
    • šlapatko  

      Nejsem prodavač, dělám servis.Jen se divím co všechno lidi dokáží reklamovat a většinou před koncem záruky.Denně řeším podivné zvuky s kola a zásadně jdou od středu :-) Většina lidí se snaží vymrdat s prodejcem.Někdy to pak odnese neviný:-(

      Dnes byla srandovní reklamace.Pán donesl zlomené montpáky.Dostal nové.No a bylo to rukama :-)

      0 0
      • nox159  

        tak vymrdat z prodejcem to je sporne…

        samozrejme jsou taci ale vetsina vubec nevi nebo jim nedochazi jak vubec kolo funguje a kdyz bude jezdit 3 mesice komplet ve srackach bez toho aby se o nej trochu starali tak ze si to kolo tim znici, tohle proste nechapou…

        oni na kole jezdi… berou to to same jako kdyby telefon po 3 mesicich co s nim volas zacal delat problemy…

        i kdyz samozrejme lide co ohnou hak uplatnuji reklamaci… uz jsem zazil ze kvuli tomu chteli vracet kolo a hadali se malem do krve…

        vim kdo to odsere nejvic vlastni zkusenost ale co uz no…

        jinak lidi se nezastavam obcas me to dost stve ale nemuze byt kazdy inteligentni jak ja :D beru to tak ze kazdemu nebylo dano stejne proto se tak nekteri chovaji a ja se na ne za to prece zlobit nemuzu, melo by nam byt tech lidi prave ze lito ne? ;-)

        0 0
        • šlapatko  

          No jasně, vždy se snažím vyjít vstříc.Jak píšeš, většinou si kola poserou sami neůdržbou.

          reklamace brzdy: Dobrej kolo je na hovno, špatně brzdí.Najel jsem slabých 5000km.

          Borec brzdil pístkem, povedlo se mu probrzdit desky komplet :-) Prasátko na vyhození.5000 km na jeden řetěz, řetěz, kazeta, převodníky, střed.Vše v prdeli.To nemluvím jak vypadaly lanka bovdeny.

          Vše chtěl reklamovat a vše zvládl od jara do podzimu.

          Kolo opraveno za několik tisíc během dvou dnů a pána nejspíš dále neuvidíme.Odcházel se slovy že jsme zloději a kolo nic nevydrží.

          Tohle je o té inteligenci :-)

          0 0
          • Pavel  

            Právě pro takové ču…y je potřeba ke kolu přidat papír aka návod k použití, jak s kolem zacházet, co mazat a tak. Pak jste z obliga.

            0 0
            • šlapatko  

              Vše se přikládá, máme i vlastní manuálky navíc.Tihle Ignoranti to nečtou.

              0 0
              • Pavel  

                Což je ale, díkybohu, v tomto případě jejích problém… ;)

                0 0
          • nox159  

            to zname ale zas na druhou stranu oni nevi, vrazi do kola 50 litru a po pul sezone „na odpis“ pokud se na to podivam z pohledu zakaznika tak bych byl fest nasrany a to ze by to byla moje chyba bych si nedokazal pripustit :)

            0 0
            • šlapatko  

              Koupí kolo za 50, ke kolu servisní knížku s manuálem.Mají tři měsíce zdarma práci( týkající se garance) + posezoní prohlídku.

              Neznalost neomlouvá.Drahší kolo neznamená že déle vydrží.Často naopak.

              0 0
              • nox159  

                ja to ale vim, ale dost znacne casti lidi to proste nevysvetlis…

                jeste jim k tomu das vyklad co jak, jak se o to kolo starat na co si davat pozor co nedelat… a stejne uz na garancku po 100km prijedou a clovek si rika jestli mluvil dost nahlas… :D

                ale to same si o me treba mysli prodavaci v jinych shopech s vecma o kterych vim prt.. to mas tezke…

                0 0
                • šlapatko  

                  Jasně může být.Mám na to svůj pohled.Tihle prudiči prudí a otravují všude.Né jen v shopech s kolama.

                  Reklamace moc neřeším.Samozřejmě jsem párkrát reklamoval, jen jednou neuznali.Spoustu věcí si opravím sám, textil atd.Mobil mi několikrát umřel po roku.Taky jsem nereklamoval, vím že se k němu nechovám hezky.

                  Chce to trošku soudnosti a né se jen domáhat svých práv :-)

                  0 0
                  • nox159  

                    lina huba, hole nestesti… pokud mam s necim problem a myslim si ze to melo vydrzet vic tak reklamuju, nevidim v tom problem je na posouzeni vyrobce nebo prodejce jestli mi to uzna nebo ne…

                    ale kazdy ma svuj nazor… ono neni problem reklamovat vec ale at se u toho tvari lidi mile pratelsky a ne nasraně :D

                    0 0
          • Mira2261  

            To mu nebylo divné jak to muselo pískat když dřel kov o kov nebo když mu střílel řetěz já radči desky kontrolují před i po vyjíždce :D řetěz po 200km vyčistím a namažu.

            0 0
            • šlapatko  

              Tak to má být.Spousta lidí jezdí tak dlouho až to nejde.Potom jdou opravy do tisíců.

              0 0
          • camlost  

            na druhou stranu – chceš takového zákazníka?

            existuje několik kategorií zákazníků – od těch, kteří jsou spokojení a doporučí tě, až po tyhle prudiče.

            ideální je poslat prudiče ke konkurenci. :-)

            0 0
      • Mira2261  

        Taky dělám servis ale aut přes týden u nás byla paní s mazdou že nejde elektrická stahovačka okna u spolujezdce že je rozbitá výsledek dětská pojistka byla zámáčknutá.

        0 0
        • nox159  

          ale tohle je prece super, ukazes pani jak to ma udelat poprejes pekny den a je to… vsechno s usmevem a vsichni jsou spokojeni prece ne? ;-)

          0 0
          • Mira2261  

            My jsme si toho všimli až když sme rozdělali dveře a proměřili všechny kabeli (elektricky stahovácí byli jen přední okna tak mě nenapadlo že má dětskou pojistku) tak paní jsme vysvětlili čím to bylo a spokojeně odešla ponaučení pro příště Korejci vždy přijdou vždy překvapí :D.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Evilcleaner  

              pani s mazdou… korejci překvapí… hm.

              0 0
              • Kubiczech  

                Korejka nemůže mít Mazdu? Hm.

                0 0
                • Mira2261  

                  Myšleno výrobci aut ale jak koukám na wiki tak to jsou Japonci :D ale naštěstí to neni tak hrozný jak u Francouzů s peugeotm,ci­troenem nebo Britové s land roverem co auto to nějaké překvapeni.

                  0 0
      • Josef Šimon  

        Dělám v servisu a můžu potvrdit, že nejvíce reklamací, kdy to zrovna dělá něco „občas“ je náhodně zrovna před koncem záruky. :-D

        0 0
        • camlost  

          ty si z toho děláš legraci, ale představ si, že mě opravdu začalo na kole něco OBČAS cvakat asi 2 měsíce před koncem záruční doby. nicméně nechtěl jsem kolo vyměnit, chtěl jsem to najít a vyřešit.

          kluci v servisu kolo několikrát rozebrali, vyčistili, promazali, projel jsem se před obchodem a dobrý.

          dojel jsem domů, vzal jsem si věci na kolo, skočil na něj a… špatný.

          nakonec jsem zjistil, že když jsem šlapal, klepe o umělohmotnou špičku sedla koncovka šňůrky v bundě. co šlápnutí, co klepnutí. :-)

          (kluci se na mě sice chvíli mračili, že to rozebírali zbytečně, ale uklidnil jsem je tím, že kdybych na to nepřišel, tak by to rozebírali ještě minimálně desetkrát. ;-))

          0 0
        • pepino  

          No tiskárny canon to zas dělají chvíli po záruce, jak jsem našel na internetu, zrovna tu jednu mam, grrr.

          0 0
      • xshreck  

        Jn, nesl jsem boty na reklamaci (po roce a čtvrt). začala se mi odtrhávat podrážka (u outdoorové obuvi bych to nečekal, podobné boty mi většinou vydržej přes dva roky).

        No tak jsem je donesl na reklamaci a v podrážce byla trošku bláta (nalepené, takové to těžce se umývající a nevypadávající :D ). Prostě pro mě čistý boty, jak je nikdy nemívám :D vyčištěné očividně byly.

        Baba na mě že jsou strašně špinavý a s odporem mi je vrátila že je musím pořádně umýt, že musí být čisté. Tak jsem si je vzal zpátky a teď se mi válí další 3 měsíce doma :-D Tak doufám, že bude pindat jak to vracím před koncem záruční doby :-)) aneb když něco podobného prodává baba, která se opaluje pod UV lampama .-)

        0 0
        • šlapatko  

          Boty jsen prodával a budeš se divit jak lidi reklamují.Dost jsem se u toho nasmál.Většinou je to nevhodné používání.

          Boty musí být čisté a suché.Jinak zamítají.Stačí bahno mezi podešví a svrškem.Reklamace se zamítne.

          Rozbitá bota zevnitř a zavázané tkaničky.Zase zamítnuto.

          Okopání, odření turystické boty. Zase zamítnuto.

          Je toho spousta a většina reklamací na boty nevýjde.

          Samozřejmě to nemusí být tvůj případ.Čas od času vraceli prachy automaticky.Každá zanačka to má jinak.Některé vychází vstříc.U mě Merell

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • xshreck  

            Já nechci prachy, mě stačí když mi opraví prasklý „vrch“ těsně nad podrážkou a budu spokojený. Chodím ve starých hitec, které mám snad 5 roků :-/ novější Hitec vydržely teda o dost míň.

            Sere mě, že si člověk koupí „lepší“ boty a vydrží uplné hovno.

            Sám jsem zvědavý.

            0 0
            • nitraq  

              Já mám zas opačnou zkušenost s botama od North Face, městský kožený. Po roce jsem reklamoval odlepující se podrážky, bylo zalepeno. Od tý doby uplynuly dva roky a boty pořád super. Tahám je všude možně, v blátě a dešti byly nespočetněkrát a pořád jim nic není. Až na změnu barvu kůže, ale to neřeším, na to má nárok, navíc když impregnaci viděli jen jednou po koupi. Teď koukám po nových, protože začíná být ochozená podrážka a vidím to na stejnou značku.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • nitraq  

                Koukám, že to někdo znova vytáhnul. No, ještě rok jsem je nosil a pak už šly do důchody, protože se skoro prochodila podrážka a začala trhat kůže na špičce. Na městský boty jsou čtyři roky slušnej výkon, když jsem je nosil prakticky nonstop:)

                0 0
    • šlapatko  

      Tak nějak.Nevyšla mi reklamace bot.Po půl roce velké vrzání a při vlhku čvachtání v podrážce.Prostě nějaká prasklina v podrážce.Boty jsem nosil dále několik let.Časem přestaly i vrzat, asi se díra naplnila sračkama.Byly to trekovky.Celokožené nad 3000.

      0 0
    • Dejv94  

      Taky se přidám z jednou reklamací. Ve sportovním obchodě jsem si koupi pohory (goretexový, ne zrovna levný), po asi 4 měsících začal gorač propouštět odlepovat se podrážka a natrhávala se textilie. Odnesl jsem tedy na reklamaci. Reklamace byla přijata a já jen čekal na vyjádření.

      Uplynulo 29 dnů, já celý nedočkavý jsem 30 den šel do prodejny se zeptat jak to vypadá s reklamací, bylo mi řečeno že ještě není vyřízená. Přes noc jsem si nastudoval reklamační řád a 31 den jsem se tam vydal pro peníze. Slečna mi řekla že o reklamaci nic neví a že mi zavolá vedoucí. Vedoucí po chvíli hledání v papírech řekla, že je to vzadu a odešla do prostor pro zaměstnance, čekal jsem asi 20 minut než se vrátila.

      Vrátila se s papírem o zamítnuté reklamaci s datem 31. dne reklamace, tudiž reklamace byla vyřízená po lhůtě a já požadoval peníze. Podotýkám, že ve vyjádření o zamítnuté reklamaci nebyly odůvodněny všechny body reklamace (pouze jeden bod ze tří). Další pochybení ze strany prodejce. Peníze mi odmítla vyplatit a že se mám obrátit na soudního znalce.

      Stále jsem poukazoval na nedodržení lhůty a neodůvodnění všech bodů reklamace a pokud mi nevyhoví, že to můžeme řešit přes Českou Obchodní Inspekci. Z prodejny jsem odcházel velmi naštván, bez peněz, reklamované boty jsem nepřevzal.

      Ještě tentýž den jsem se obrátil na ČOI s tímto problémem, oni mi slíbili že to do týdne prověří. Druhý den mi volá ČOI že moje stížnost je oprávněná a že mě nejspíš prodejce v nejbližších dnech kontaktuje. Další den mi vola vedoucí prodejny (ta samá co mi odmítla vyplatit zpět peníze) a hrozně moc se omlouvala a že si mám přijít pro peníze. Přišel jsem na prodejnu, peníze za boty mi vyplatila zpět a jako grátis mi vrátila i reklamované boty jako omluvu (do přírody nepoužitelné). Během dalšího dne mi od obchodu došel doporučeně omluvný dopis.

      Výsledek je ten, že mám zpět peníze i boty, prodejna dostala za pochybení 400.000 pokutu (udajně měli během kontroly více pochybení, nejenom u mě) a během následujícího půl roku prodejna zkrachovala.

      0 0
      • šlapatko  

        Tady není co řešit.Byl jsi v prvu.30 dní je 30 dní.

        0 0
        • Dejv94  

          Spíš mě zarážel ten přístup, kdy evidentně výjádření k reklamaci sepsala až po mé návštěvě 31. a následné odmítání vrácení peněz, nedal jsem se a byl jsem na ně tvrdý!

          0 0
          • Martin  

            tak se na ně musí, na dacany…

            0 0
      • hovanec  

        A jak rychle přijde člověk o živobytí kvůli blbému zaměstnanci, který nezná zákon…

        Úpřimně lituji prodejnu, protože v této těžké době položí taková pokuta krom HYPERsranceTů snad každého podnikatele.

        Měl dbát na větší kontrolu zaměstnanců a jejich proškolení/přez­koušení.

        0 0
        • fousac  

          Fakt nevim, jak obecně to platí, ale v mnoha případech (Inspekce práce např.) je daný, že pokuta nesmí být pro firmu likvidační.

          0 0
          • hovanec  

            A tak tohle asi bylo. ;) Předpokládám, že tou pokutou stouplo zadlužení a firma to už neustála.

            0 0
          • Dejv94  

            Tak asi by nedostali tak vysokou pokutu za pár špatně vyřešených reklamací, museli tam být asi mnohem větší prohřešky.

            0 0
    • Czech1  

      Je fakt, že je někdy dobré během doby vyřízení reklamace se zastavit a zeptat se jak to vypadá, i když to není samozřejmě naše povinnost. Jednou jsem reklamoval od manželky mobil v elektro obchodě. Měli na mě jak tel. kontakt tak i e-mail, tak jsem čekal až mi dají vědět. Měl jsem cestu kolem, tak jsem tam zašel se zeptat a měli mobil vyreklamovaný a ležel na prodejně už týden. To naštve! Ptal jsem se proč mě neinformovali. Řekli mi, že mi byla zaslaná sms. Žádná mi samozřejmě nepřišla. Aspoň vím, kde už příště nakupovat nebudu :-)

      0 0
    • Bafoon  

      nevíte někdo jak se řeší reklamace mezi firmama? Mám u jedné v reklamaci brzdu elektromotu a je to už 36.den bez odezvy- vztahuje se na to 30denní lhůta?

      0 0
      • jecnak  

        Ne.

        0 0
      • nikeid  

        bohužel, třicetidenní lhůta je upravena v zákoně o ochraně spotřebitele a ten se tedy vztahuje jen na spotřebitele

        → a spotřebitelem je pouze fyzická osoba (§ 52/3 ObčZ + § 2/1 zákona o ochraně spotřebitele)

        0 0
    • snowmonkey  

      Takže pozor, jako reklamační technik vypisuji pár zkušeností:

      1/ prodejce zboží nemá povinnost tě kontaktovat o vyřešení reklamace. Je to blbé, ale je to tak. Tzn. že ty by ses měl nějakým způsobem informovat. To, že podáš reklamaci, pak čekáš a přijdeš do prodejny 31. den a chceš vrátit peníze, že nedodrželi termín reklamace, není jejich porušení zákona. Na druhé straně má prodejce povinnost tě, při podání reklamace (nejpozději tě kontaktovat do 3 dnů od podání reklamace), sdělit, zda reklamaci přijímá a jak se bude reklamace řešit nebo to, co teď bude dít (že to např. posílá na přezkoumání, apod.)

      2/ na vrácení peněz (a uspěješ případně i u soudu a ČOI) máš nárok pouze v následujících situacích

      • o řešení reklamace se zajímáš, jsi schopen prokazatelně dokázattuto komunikaci (emaily, dopisy, smsky) a reklamace není vyřešena doměsíce. POZOR! výrobce ti může sdělit, že z technických důvodů(např. dodání nového zboží z ciziny, oprava, výroba) není možnéreklamaci v této lhůtě vyřešit a požádat tě o prodloužení­reklamační doby. Pokud s tím souhlasíš, tak ne peníze nárok poměsíci nemáš.
      • reklamuješ danou věc opakovaně (2×) a ani po druhé opravě nebovýměně není věc v pořádku. v tomto případě se jedná z pohleduzákona za vadu neopravitelnou. POZOR! musí se jednat o reklamaci stejnévady! Pokud reklamuješ např. boty jednou s podrážkou, podruhé s jazykem apotřetí tam přijdeš, že se urvaly tkaničky (příklad), tak se jednápokaždé o novou samostatnou reklamaci.
      • těch situací může být samozřejmě více, ale tyhle dvě jsounejčastější. Navíc obecně záleží hlavně na přístupu daného obchodua jeho pracovníků.

      3/ nejdůležitější v řešení reklamací je komunikace s prodejcem!!!! Vše řešit písemnou formou, být aktivní dotazování, nenechat se odbýt. Vše musíš mít písemně zdokumentováno, jinak se nehneš v případě rozporu.

      4/ je nutné být v řešení reklamaci také rozumný. To, že chce někdo obchod ojebat a vymýšlí si stále nové a nové věci se obrátí vždycky nakonec proti němu. Navíc předpokládám, že si každý kupuje věc proto, aby ji užíval a ne proto, aby ji donekonečna reklamoval.

      5/ co se týká zamítnutí reklamace. Reklamace musí být od prodejce zamítnuta písemnou formou s udáním důvodu, co ho k tomu vedlo. Nejlépe posouzením vady/příčiny. Ty s tímto nemusíš samozřejmě souhlasit a svůj nesouhlas samozřejmě musíš dodat výrobci také písemnou formou se svým odůvodněním. Pokud ji zamítnou podruhé, tvá šance je právě ten soudní znalec, jak tady někdo psal, popř. se obrátit na ČOI. ČOI ale není nějaká výkonná moc, kterou bys na někoho poslal, aby vyřešila tvoji reklamaci. Je to jen kontrolní úřad, takže oni ti poradí, ale neřeší. Můžeš maximálně podat podnět, že se někde děle obecně něco špatného.

      0 0
      • Martin  

        dotaz: jak je to s Blbost, důkazní břemeno je na prodejci prvního půl roku. Ty máš brýle rok starý, tak nevím co se divíš.?

        0 0
        • snowmonkey  

          To znamená, že pokud objevíš na zboží nějakou vadu v prvních 6-ti měsících, tak je na prodejci, aby ti dokázal, že tam ta vada nebyla,když ti to prodával. U těch brýlí se ale o tohle nejedná. To je klasická reklamace vady, která se stala. To důkazní břemeno se týká vad, které byly už při nákupu zboží. Např. tzv. skrytých vad.

          Uvedu příklad.

          Např si koupíš televizi. Klasicky ji využíváš, vše funguje. Po dvou měsících budeš chtít poprvé vyzkoušet nějakou její funkci a zjistíš, že nejde (chybí nějaký čip/software/nebo něco jiného). Jdeš za prodejcem reklamuješ to a řekneš mu, že to v té televizi není a nefunguje. Je to tzv. skrytá vada, kterou ty jsi nemohl zjistit dříve ani při prohlídce zařízení. Pokud on ti to bude chtít zamítnout (s tím, že to tam při prodeji bylo nebo sis to zkazil nějak sám), tak ON musí dokázat, že tato vada tam nebyla při prodeji. Ty nemusíš řešit nic. Zákon totiž na takovou reklamaci pohlíží tak, že tato vada byla určitě i při převzetí zboží a je na prodejci, aby to vyvrátil. Pokud to neudělá, tak automaticky reklamace platí a musí se řešit.

          Pokud ale přijdeš do toho krámu za osm měsíců, tak už mu to musíš dokazovat ty, např. tím vyjádřením soudního znalce.

          U těch brýlí by toto šlo použít např. kdyby reklamoval to, že je ten materiál obroučky špatný. Ale, jelikož je má doma rok, tak by bylo na kupujícím, aby to tomu prodavači dokázal.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • obda  

        Pro přesnost – slovo „výrobce“ v tvém textu má být „prodejce“. Pro mne, jako koncového zákazníka, je jediným partnerem prodejce.

        0 0
        • snowmonkey  

          Ano, myslím samozřejmě prodejce :-) Ty, jako kupující, jsi v obchodním vztahu s prodejce. Jakékoli výmluvy na výrobce nebo jeho emaily, telefonáty, apod. pro tebe nejsou vůbec důležité a nemusíš je přijímat.

          Mě se to míchá, protože jsme prodejci i výrobci zároveň :-D

          0 0
      • RendyD  

        No, já teda nevím, ale na stránkách Sdružení obrany spotřebitelů mají jiné informace o tom, kdo koho má povinnost vyrozumět, než tady uvádíš…

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mr.nikdo  

      Pichnu to sem, nejaci reklamacni technici se tady objevovali.

      Mam otazecku, ktera souvisi s touto vetou, ktera mi prisla emailem: Chci Vas timto informovat ohledne vyrizene reklamace Kindle 5. Servis ovšem opraveny Kindle poslal spolecne s dalsima reklamacema na centralu do Prahy. Reklamace je tedy k dnesnimu dni vyrizena, ale k vyzvednuti na naší brnenske poboce bude az zítra.

      Jde mi o to, jestli se da opravdu uvazovat o vyrizene reklamaci.

      Na to konto dodam, ze mi firma pri prvni reklamaci dala zarizeni s protokolem: Opraveno vymenou akorat to zarizeni, co jsem dostal bylo repasovane ⇒ asi 4 mesice starou vec vymenili za buhvi jak stary repas. Ktery se do 14 dnu podelal.

      Diky.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Muraj238  

      Zajímalo by mě, jak je to s vrácením zboží během 14 dnů od koupi. Někteří prodejci totiž udávají, že jde vrátit pouze nerozbalené, nepoužité zboží (ve stavu, jakém jste ho koupili). To je podle mě blbost. Ale prodejce má nárok na strhnutí čásky potřebné pro vrácení věci do původního stavu. Takže příklad: Objednám si nové kolo přes internet. Během týdne ho projedu, zjistím, že mi nesedí velikost, geometrie, atd, tak ho pošlu prodejci s tím, že chci vrátit peníze. Mohu toto udělat? No a on najde na rámu nějaký škrábanec, který tam během týdne ježdění samozřejmě vznikne a řekne mi, že aby vrátil kolo do původního stavu musí vyměnit rám za nový, a že mi z původních 60 000, vrátí jen 20 000 a zbytek si nechá.

      0 0
      • wilda81  

        V takovém případě už nemáš nárok na vrácení ve 14 dnech od doručení. Zboží můžeš rozbalit, vyzkoušet, ale nesmíš ho používat.

        Pokud budeš na kole jezdit a pak jej vrátíš, tak je jen na prodejci, jak se k vrácení postaví. Buď ti naúčtuje náklady na to aby vrátil kolo do původního stavu nebo vrácení odmítne.

        0 0
        • Muraj238  

          Jo, to bych tak tipoval, ale jak má člověk kolo vyzkoušet bez používání? :D Ano, můžu na něm 1× šlápnout v garáži, ale to mi neřekne moc o tom, že mě za pár hodin na něm nezačnou bolet záda… :D

          0 0
          • Rubi  

            a kdyz si koupis pres internet tricko, tak ho taky nosis tyden a pak ho vratis ze ti uplne nepadne? Na poradne testovani si muzes pujcit testovaci kolo, nebo od nekoho pujcit…

            0 0
            • Muraj238  

              No, tričko bych si přes internet nekoupil. :D A když kupuji značku, na kterou by se testovací kola daly sehnat možná tak v teplých krajích a v ČR možná není nikdo, kdo by to kolo v dané velikosti měl, mám prostě smůlu. :D Kdybych si alespoň byl jistý, že jakýkoli problém v geometrii můžu opravit změnou sedlovky a představce.

              0 0
          • scret  

            neverim ti, ze to myslis fakt vazne:)

            uplne to vidim, koupim boty pres eshop, dam s nima tejdeni chozeni v tatrach a pak je okopany a smradlavy budu chtit vratit prodejci, ntvl, to snad nee:)

            0 0
            • Muraj238  

              Nedělejte ze mě blbce… Já chtěl jen nějaký nápad, jak otestovat kolo z e-shopu, aniž bych ho poničil a mohl případně vrátit. A dle zákona přesně tohle s botama můžeš udělat, ale prodejce Ti pak naúčtuje jako náklady na vrácení bot do původního stavu čásku na celé nové boty.

              0 0
              • Muraj238  

                Tak se omlouvám, podle nového obč. zákoníka očividně jen vyzkoušet – nepoužívat. Bohužel zrovna u kola je tady dost tenká hranice, teda pokud pojmem vyzkoušet myslím „vyzkoušet“ a né „prohlédnout si“.

                0 0
                • scret  

                  je to stejny jak s tema botama… do tech doma taky muzes vlizt.. samozrejme, kdyz je vytahnes ven, je to uz neco jinyho…

                  U bajku bych osobne radsi zkoumal, jestli nema ta znacka nejaky testdays…

                  0 0
                  • Muraj238  

                    Jo, zkoumal jsem, a kdybych uměl španělsky dozvěděl bych se, že mají – ve Španělsku. :D – jedná se o Mondraker. Nebo sehnat nějakou čistou halu, nebo tak něco, kde se to dá projet alespoň po rovině na 100 metrech…

                    0 0
                    • scret  

                      Mondrakera dela tusim Katmar, nevim jestli nejsou dokonce dovozci… Urcite budou mit neco na prodejne a pokud jim napises, ze chces koupit kolo za nekolik desitek tycek, tak urcite neco vymyslej:))

                      0 0
                      • Muraj238  

                        Jo, s Katmarem to mám domluvené, je to oficiální distributor. Ale pochybuji, že by mě cesta do prahy, která by stála řádově 10× více jak poštovné za kolo, řekla něco víc, než kolo doma v garáži. Testovací kolo nemají.

                        0 0
                    • Rubi  

                      o jak model se jedna?

                      0 0
        • niky79  

          Vyzkouset kolo znamena, ze se na nem projedes. Ovsem pokud na nem budes jezdit tyden, to neni zkouseni, ale pouzivani.

          0 0
      • Jery01  

        Projeď to na válcích/trenažeru a bude po starostech :D

        0 0
        • Muraj238  

          Wow, tak to mě teda nenapadlo. Ale kupovat to kvůli tomu nebudu. Myslíš, že by tady mohl být někdo s trenažerem ve Zlínském kraji, ochotným ho půjčit? Jak se na tohle lidí zeptat?

          0 0
      • niky79  

        „Někteří prodejci totiž udávají, že jde vrátit pouze nerozbalené, nepoužité zboží (ve stavu, jakém jste ho koupili).“

        Jako udavat si mohou cokoliv. Zakon je NAD obchodnimi podminkami.

        0 0
    • myšák02  

      Telefonní výpisy?…

      0 0
      • niky79  

        Myslis, ze cca po trech letech bude tvoje odpoved puvodnimu tazateli co platna?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.