SR Suntour Epicon RLD SF-12 remote 150 mm?

50 nepřečtených
  • MrFish

    Zdarec. Pustil jsem se do řešení trablů s touto vidlicí. Po koupi kola jsem zjistil, že při nafoukání 80 psi podle teoretických tabulek sice vidle chodí pěkně a sag je akorát, jen jsou kluzáky vyjetý jen 143 mm, což asi podle dedukce 150 mm zdvih nebude :-) Na 150 se dostanu až při nafoukání 130 psi. Pak už ale při mé váze 74 kg je vidle skoro pevná :-D Věděl by někdo o řešení této záludnosti? Jen pro upřesnění, vidle je kupovaná přímo s kolem RB a udávaným zdvihem 150 mm a ještě něco pro zajímavost, technik ze Suntouru mi včera oznámil, že Suntour vidle 150 nedělá. Tam si ale nejsem jistej, jestli jsme se bavili o přesně konkrétním modelu, věděl by o tom někdo něco? Nerad bych totiž někoho v RB zmrdal za něco, co by třeba vlastně nemusela být pravda. Díky :-)

    0 0
    • kyl  

      Ta negativní pružina je stavěná na váhu asi 85kg a víc.Mám Epicona na 120mm a nafoukaného na svou váhu a realita je 112mm.Sežeň si měkčí pružiny nebo do pístnice vrtni dírku o 7mm vejš nebo to neřež.

      0 0
    • kyl  

      Jinak,dokud sem se o to nějak zajímal tak Epicon byl na 140mm,novější verze už nevím.

      0 0
      • MrFish  

        OK, díky za info. Vyzkouším pohledat někde nějakou měkčí pružinu, případně se zeptám nějakýho ladiče a uvidíme, co se z toho vyklube. Snad se nebudu muset s RB hádat o vrácení peněz za mystifikaci, když by Suntour ani 150 nedělal :-D

        0 0
    • kubad  

      má ten Epicon 15mm osu?

      0 0
    • kyl  

      Jinak,čistě teoreticky by měl Epicon zvládnou při zachování těsnosti 170mm.

      0 0
      • MrFish  

        No jo, zvládnout klidně může. Ale při jakým tlaku? Při mých zmíněných 74 kg už by to byla fakt pevná vidla. V zásadě mi jde o to, jestli vůbec tento model v tomto roce dělal Suntour ve zdvihu 150 mm. Při mých tlacích mám tak akorát 140 mm…A moje otázka ze začátku řešení těchto problémů zní: Proč mám 140, když jsem si připlatil za 150? :-)

        0 0
        • kyl  

          Těch 170mm jsem myslel po konstrukční úpravě(navrtání dírky do pístnice),tlak je prakticky stejný.Asi to na jaro otestuju.

          0 0
        • Atilla  

          Moc silná negativka. IMHO rozdělat a přehodit na dírku 160mm(aspoň mém za to že kámoš tam tuhle pozici má) a budeš mít 150mm

          0 0
          • kyl  

            Jen aby mu nevadilo když bude vědět že ta dírka je na 160,že má jen 150.Já osobně bych nějakých 7mm vůbec neřešil.

            0 0
            • MrFish  

              Jde mi čistě jen o princip ;-) Kdybych za to nepřiplatil 700,–, tak by mi to bylo jedno. Chápu, že někomu to může být šumák ;-)

              0 0
              • kubad  

                tak 2012 už 150mm jsou, otázka je tedy jak ji máš vlastně nastavenou, je klidně možné že zůstala na 140mm a nikdo ji nepřestavil na 150mm

                0 0
                • MrFish  

                  To už jsem kvůli této možnosti volal s RB hned jak jsem to zjistil a dušovali se, že to je nastavený na 150. Je teda dost možný, že je prostě fakt silná ta pružina. Mno, rozruch v RB teda dělat nebudu a nechám to známýmu na rozdělání (sám si na to netroufám :-D) a uvidí se, která varianta vyleze na povrch. Každopádně dávám moc velký díky! Včera už jsem z toho neúspěšnýho hledání byl nešťastnej :-D

                  0 0
                • svářeč  

                  mám přesně tuto,což by měl být rok 2012.

                  http://www.kupkolo.cz/…ered_z93893/

                  píšou zdvih 150mm ale má pouhých 140.zvýšení je možné pouze převrtáním kolíku.

                  to jen tak,že ani výrobce neví,co nabízí:-(

                  0 0
              • Atilla  

                Tak rozdělej a uvidíš, stejně to chce překopat na olejové mazání, takže tím zabiješ 2 mouchy jednou ranou. Uvnitř je to tak jednoduché, že nejde nic zkazit.

                0 0
    • kubad  

      pokud se nepletu tak 150mm měly jen TAD verze, takže je možné že máš fakt jen 140mm verzi, ale dohledej si to na stránkách Santour archiv tam mají slušný

      0 0
    • Georrge  

      u soloairu docela klasika, kdyz nesedne negativka. Mam 85kg, vidlu nastavenou na 155mm a realnych tam je 150mm. A zadnej problem :)

      0 0
    • kyl  

      Šupnu to sem.

      Je možné bez vytečení oleje vytáhnout regulační jehlu odskoku z vidlice kola postaveného na kolách?

      0 0
      • fousek  

        Mazaci nevytece, pokud vytahnes jehlu odskoku tak na tebe vytece tlumici olej, ale netusim jak by si to chtel provest bez toho aniz by si sundal spodni nohy a rozebral tlumic.

        Pokud mas na mysli jen stelovatko, tak by nemelo vytect nic.

        0 0
        • Vilém  

          Nevim jak u novejch, ale u staryho to slo po vytazeni regulacniho kolecka a vysroubovani spodniho sroubu.

          0 0
          • fousek  

            Tak to je mozny v posledni dobe jsem Epicona nemel v ruce, u vetsiny ostatnich vidli je jehla za segrovkou nebo kontramatkou.

            0 0
            • kyl  

              Tak to bylo ok,pár kapek.Zkracoval jsem jehlu o 3mm abych měl rychlejší odskok.

              0 0
          • kyl  

            Přesně,když se vytáhne regulační kolečko a vyšroubuje dutej šroub,tak jehla de ven vyšroubovat bez problémů.

            0 0
    • MrFish  

      Tak mi to nedalo a pustil jsem se do rozborky. Byl jsem rozhodlej, že převrtám dírku na celkově vyšší zdvih, pač jsem nikde nesehnal někoho, kdo by mi vyměnil negativku, pač ani Suntour měkčí nemá. Patronu s negativkou jsem objevil celkem rychle :-) Ale tam jsem pak opět začal tápat. Viz foto… Proč tam jsou sakra 4 dírky po 20ti mm, když poslední by měla být jen o 10mm? Nemůže to teda fakt náhodou být rozmezí 80–140? Jsem už fakt nešťastnej!

      0 0
      • kyl  

        Je to tak,když už to máš vykuchaný tak vyklepni ten kolík v tom černým bazmeku a zkus to bez něj,doraž to pod tu placku o kterou se opírá píst.Schválně,jes­tli to ještě bude těsnit(mělo by).Před tím si ale změř kde končí spodek futer v nohách,aby vnitřní nohy měli ještě vedení) a mrkni i na pístnici tlumení,jestli je ve vytaženém stavu delší jak pístnice pružení při nafoukané komoře na pracovní tlak.

        0 0
        • šlapatko  

          Tohle jsem řešil a více jak 150–160 bych nedal. Futra se s nohama kryjí jen tak tak :-) Logicky bude Epicon nejtuhší na 80mm :-)

          0 0
          • kyl  

            Právě,limitující je délka vnitřních nohou a pístnice tlumení.

            0 0
            • MrFish  

              A jaká je tak minimální přípustná délka vnitřních noh ve vnějších? Je mi jasný, že čím míň, tím dřív se vyrajdá. Nemám ale představu, kolik je ještě „bezpečný“

              0 0
        • MrFish  

          Tak zatím se zadařilo. Ten „černej bazmek“ jsem tam nechal, pač už by vnitřní nohy vypadly z vedení ve futrech. Výsledkem je zdvih 160 mm. Natlačeno zatím 80psi a uvidí se časem, jestli jsem nic neposral a udrží tlak :-) No a ještě po svátcích přijde výše zmiňovaný předělání na olejový mazání. Snad i to se zadaří a bude to fungovat o kus líp :-)

          Tak zatím díky všem za rady

          0 0
          • kyl  

            Ten černej plast máš opřenej o tu placku na pístnici nebo jsi vrtal další dírku?

            0 0
            • MrFish  

              Je opřenej. Musel bych tam stejně jinak dávat podložky, tak jsem to tam rovnou nechal. Snad se to nedodrbe. Případně při dalším rozdělání to alespoň pojístím, že navrtám pro jistotu další dírku v tom místě

              0 0
              • kyl  

                Tak jsem to právě myslel,nechat ho tam.Takže teď je to na 160mm.

                0 0
                • MrFish  

                  Jojo. 160mm a snad bude držet. Když vydrží, hned budu mít lepší svátky :-D

                  0 0
                  • kyl  

                    Pokud jsem dobře měřil,když jsem měl vidlu posledně rozdělanou,tak těsnění zabírá při zdvihu 160mm už nějakých 15 mm.Ujít by to teda nemělo.

                    0 0
                  • kyl  

                    Zrovna jdu taky na to.

                    0 0
                  • kyl  

                    Tak paráda,funguje to dobře,černej doraz pružiny mám opřenej pod tím talířkem.Nafoukáno na necelých 50psi dává zdvih 155mm.Sedím hodně vzadu a tak potřebuju mít vidli měkčí aby pracovala.

                    0 0
                    • MrFish  

                      Já zatím mám 70 psi a nefunguje úplně zle. Možná ale zkusím taky dát míň. Pořád ale platí, že není nějak extra citlivá. Během měsíce se k tomu snad dostanu, že se překope na olej

                      0 0
                      • kyl  

                        Ty to ještě nemáš na oleju?To pak ano.Při 50psi mi na obou kolech při položení předního kola na zem vidle asi o 2 mm zajede,takže citlivost dostatečná.

                        0 0
                        • MrFish  

                          Přes svátky jsem tomu dal pauzu. Pustím se do toho v nejbližších dnech. Snad nic nedoseru :-D

                          0 0
                          • kyl  

                            Nezapomeň si dát ±stejnej O kroužek jak je na matici s ventilkem i na matici s tlumící patronou,nebo alespoň její závit trochu omotat těsnící páskou.Jinak ti po otočení kola bude olej prosakovat.

                            0 0
                            • MrFish  

                              Tak už mám konečně trochu volna na zabývání se vidlicí. Byl by jsi, prosím, ochotný mi trochu poradit, když už to máš za sebou, kde by se daly pořídit všechny komponenty na tu přestavbu, případně jak rozdílný jsou materiály stíráků a gufer od původních? Nějak totiž nevím, podle čeho se orientovat, že to je kvalitnější, nebo těsní víc apod. Nerad většinou bývám na obtíž, ale v tomto případě bych nerad laboroval a měsíc hledal komponenty, nedejbože systémem pokus-omyl zjišťoval, jestli je toto správně, nebo toto ne. Díky moc

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.