Ahoj, máte někdo tip na někoho, kdo staví Gravel biky?
Ahoj, máte někdo tip na někoho, kdo staví Gravel biky?
Nemam, ale pochybuju, ze se to vyplati.
a jestli se to nevyplatí, máte nějakej tip na Gravel okolo 40tis ?
Chceš karbon, hliník nebo ocel? Jakou očekáváš prostupnost pláštů? Potřebuješ montážní otvory na blatníky, nosiče apod.? Spousta otázek:)
v ideálu karbon, pláště bych si představoval cca 40mm a montážní otvory na nosiče nejsou pro mě priorita
Je ten rám uzpůsoben pro přehození brzd levá zadní – pravá zadní, jak jsme zvyklí?
Prostě se přehodí hadičky k brzovým pákám.
Pokud to směr vrtání pro vnitřní vedení umožňuje, tak jo.
Vzhledem k tomu, že planetx nabízí, že to za 50 liber přehodí, tak bych si tipl, že to asi půjde :-)
Jinak by se to holt křížilo až před řídítky.
hodím to sem, dnes 20% sleva na On-One Space Chicken s 650B kolama.
scalar, maajkee by snad něco umět mohli, pokud maj čas
scalar mi stavil stavil horáka, ale gravel nedělá
Pokud jsi standardní postavy, tak si myslím, že nabídka je víc než dobrá, koupil bych něco, co ti bude vyhovovat geometrií a popř. těma nejdražšíma komponentama a ostatní bych časem doladil podle toho, jak se ti to bude jevit – pláště, sedlo atd. Planet X, Merlin, Evans – tam se mě kola pozdávají nejvíc, rozhodně bych gravela nestavěl od nuly.
Změnilo se od té doby něco? Viděl jsem, že na cyklobazaru jeden nabízí stavbu na rámu Cube…
Řešil jsem před rokem a kousek se scalarem, potíž je, že moc nejsou (resp. nebyly) dostupný rámy, takže stavba nevycházela o nic líp než koupit hotovku z krámu. Těžko říct, jestli se situace nějak posunula od té doby.
je fakt že si hlídám jen CX a tam se nic širšího nevejde :(
A co jsem teď rychle koukal, gravel rámy, dostupnost/výběr/nabídka fakt nic moc
U gravelů je problém, že v ČR jsou nedostupné samotné rámy, řešil jsem to cca půl roku zpět. Jakž takž výběr byl na evanscycle a PlanetX pár kousků taky nabízí. Další „problém“ je cena hydraulických dualů… Po pár přepočtech jsem došel k tomu, že stavba gravelu se za ceny dotupné běžným smrtelníkům finančně nevyplatí. U stavitelů bude asi háček v té (ne)dostupnosti gravel rámů.
Nevyplatí, ale je to zábava.
RB, model RX 2019/20 k dispozici od září :)
jakého roku? :)
2019, neasi, to jsou otázky :)
Teď jsem psal panu Heiníkovi ohledně stavu výroby, tak uvidíme, co mi sdělí… rámy měly být ve 2. půlce července…
edit:
hm, autoreply dovča
Co byste řekli na tento carbonový gravelový rám?
https://www.aliexpress.com/…1949872.html
Mohl by být dobrý za cenu kolem 11000 Kč?
A to myslíš že je tenhle karbon v něčem lepší než dural s karbonovou vidlicí nebo třeba ocel?
Za ty prachy jsem měl rámovou sadu Ronin SL a tomu teda věřím vic. :-)
Ale ptal si se na názor, tak vot zděs..
No myslím si, že carbon bude na nerovnosti lepší než hliník nebo ocel. Rám Ronin SL máš carbonový?
Ronin je ocel + duralkarbon vidle
Na nerovnosti mi jediný pomohlo a to přejít na bezduše.
Pises kolem 11tKc. Jak dosahnes toho, aby ti to nechytli celnici? Pokud jo, tak pocitej cca 25% navic.
Podle fotek nevypada pruchodnost plaste moc velka.
No a hlavne, na ciskej karbon jdou srny, byl bych opatrnej.
Všechno se dnes vyrábí v číně.
Všechno ne – třeba rámy RB. To by byl adept spolu s RONIN SL 2019 na stavbu. Jinak, když jsem toho Ronina počítal, tak jsem zjistil, že když Ti dá prodejce slevu, tak je asi lepší to koupit tak jak je. Nevyplatí se to.
problém není ale tolik ta čína, jako právě srnky v ČR, jak ostatně píše Vilém :-D
Dá se to teď nějak ošulit, že to jde z Hong Kongu do Velké Británie a pak sem, oni na to nemají clo možná ani DPH, když to jde na reexport a Babišovic celníci utřou nudli, jelikož pořád jsou v Schengenu. Říkají tomu XDB shipping.Jestli chceš „lepší“ komfort, tak určitě široký bezduše, karbonová sedlovka, vidle a možná řidítka. Rám je spíše o hmotnosti, než že by dělal nějaký zázraky.
re: „Podle fotek nevypada pruchodnost plaste moc velka.“
U tohodle rámu třeba píší max šíře pneu 52 cm (Wheel Size : 700C ( Max Tire Size : 52C )), což musí stačit. A podle fotek to také nevypadá.
podle obrázku to vypadá jako rám, který jsem si nechal poslat od šikmooček před rokem. Já celníkům tedy neunikl. Carbon zatím drží. O kolik je lepší/horší než jiné materiály na „značkových“ kolech nevím, nemám srovnání.
Nebo přímo od výrobce, možnost pro EU bez cla.
Na aliexpressu nabízejí tři verze carbonových rámů podle středového složení, buď BSA(BB68) nebo BB30 anebo BB386. Kterou verzi zvolit, co je lepší?
Pokud nemáš ještě kliky a je ti úplně jedno jaký střed, tak za mě BSA. Je to nejvíce blbuvzodný s minimální pravděpodobností vydávání nějakých pazvuků.
Dík. Pak v popisu píší: „Fork spacer : 100*15mm Thru-axle OR 100*12mm Thru-axle“. Nepochopil jsem, jestli si mám rozměr pevné osy vybrat, nebo je ten rám kompatibilní pro oba rozměry pevné osy? A pokud si mám vybrat, který rozměr pevné osy bude lepší?
Třeba zde v popisu: http://tantancycling.com/index.php?…
Řekl bych že máš napsat jakou chceš, víc rozšířená je u grevlů asi 12×100
Chápal bych to tak, že si můžeš vybrat a dle toho ti tam dají odpovídající vidlici. Většina lepších nábojů nabízí možnost volby mezi 12 mm a 15 mm přehozením koncovek, takže pokud tuto možnost máš/budeš mít, bral bych 15 mm. Ale prakticky rozdíl mezi 12mm a 15 mm nepoznáš.
Presne, v objednavce je potreba upresnit preferovany typ pevne osy a stredoveho slozeni.
Vzadu mají většinou pevnou osu 12×142. Bude to stačit, pokud bych tam chtěl mít řazení 1×12? Vejde se tam i kazeta s 12 rychlostmi?
Ktere 1×12 tam chces davat?
Nevím ještě. Možná něco takového?
Deore je sada na MTB – na rovné řidítka. Nesezeneš k tomu kompatibilní 12s řazení na berany…
Proč tedy prodávají v gravel sadě Shimano GRX RX600 kazetu Shimano Deore, když je jen na MTB?
on mluví o 12sp, ty zase o 11sp. tam to kombinovat jde protože GRX 11sp sada to pobere
OK, v tom případě asi půjdu do 1×11, je to levnější a dostupnější než 1×12.
Stačí na 11s kazetu vzadu pevná osa 12×142? Vejde se tam kazeta s 11 rychlostmi?
Proč by se nevešla, ta se vejde i na 135mm, záleží na ořechu co máš na nábě.
Pokud sám víš, že tomu nerozumíš (na tom není nic špatného), tak asi bude lepší, jednodušší a ve výsledku možná i levnější cesta koupit už nějakou hotovku. Dost pravděpodobně budeš jezdit o dost dřív než bys něco poskládal a budeš mít jistotu, že to všechno spolu nějak funguje :)
+1
Jo jenže za kolik koupím gravelové kolo s carbonovým rámem?
A tady někteří tvrdí, že stavitelé tu gravely nestaví kvůli nedostatku rámů. Když si koupím rám, můžu si ho možná nechat alespoň postavit.
ve finale levněji než to poskládáš
Ale to není 1× něco ;)
Nevymýšlej. Na něčem ztroskotas.
V rámci rozpočtu najdi co nejlepší hotové kolo na hydraulických brzdach. Uděláš daleko lépe než to skládat, pokud ani nevíš jaké kam patří sady.
Ono to ve finále nebude takový rozdíl, dost pravděpodobně ta hotovka bude levnější.
Je okolo toho pro začátečníky spousta hledání, co k čemu funguje a taky dost omylů.Taky je třeba mít správné nářadí a číst, zjišťovat vše okolo
Levné to nebude, ale je dobré že si může osadit kolo jak chce.Jenže to zas chce mít zkušenost s jízdou na grevlu a vědět co tam chce
Technický dotaz – na jednom měšťáku zvažuju v rámci zjednodušení přechod na jednoplacku. V současnosti mám kliky Tiagra 50/34. Lze místo nich použít MTB kliky (teoreticky třeba SLX M7000 , prakticky co bazar dá :) ) s 38 z převodníkem? Nebude problém s řetězovou linkou nebo něčím podobným?
A nemůžeš jen na kliky Tiagra koupit nw převodník?
https://www.wolftoothcomponents.com/…imano-cranks
Jen příklad
Jsem ostuda, takové jednoduché řešení mě nenapadlo :D. Ale dívám se, že ceny NW převodníků na 110 BCD nejsou zas až tak přívětivé jako na 96 BCD, takže ten cenový rozdíl se srovná.
Zase ale ti zůstane q-faktor atd
Ale jo, jen když se budeš třeba dívat po klikách na bazaru, tak bych se i na ten nw převodník podíval
Nejlevnější řešení je dát obyčejný převodník (k sehnání je 39 zubový – https://www.kupkolo.cz/…icni_z96871/ a posunout přesmyk kousek dolů a nechat ho místo vodítka. Vozil jsem to tak v pravěku jednoplacek a gravelbiků naprosto bez problémů. .
Jo, taky bych to udělal na měšťáku
Nebo jsem tu i viděl samodomo vodítko řetězu místo přesmyku.Ty slx kliky mají stejně asi i jinou řetězovou linku
To vypadá takřka ideálně, díky za tip.
https://m.aliexpress.com/…2361001.html?…
Převodníky cca. 900,–Kč
Ty bys dal za noname cinskej prevodnik 900,–?
Tak Stone ty převodníky dělá několik let a hodnocení má hodně dobré, takže s tím bych neměl problém.
Pokud máš zadní náboj 135 mm široký, tak řetězová linka jakžtakž pasovat bude. Jen budeš šlapat trošku zeširoka, neboť SLX kliky mají větší Q-faktor než silniční kliky. Na městském popojíždědle je to však asi šumák.
Nedávno jsem skládal měšťáka s jednoplackou z trojplackových Sram klik, označení fakt nevím, ošoupaný až bída:)) Okometricky jsem usoudil, že střed kazety je zhruba na úrovni prostřední placky, dal jsem tam čínský NW převodník a šlape to dobře.