Ahoj, dal by se postavit gravel do 20k?
Vážím 110kg a měřím 174cm
Jediný gravel do téhle ceny jsem našel z decathlonu, ale tam se bojím převodů a těch rychloupínáků.
Kdyby se mezi vámi našel stavitel a vše mi vysvětlil byl bych jedině rád. Děkuji
Ahoj, dal by se postavit gravel do 20k?
Vážím 110kg a měřím 174cm
Jediný gravel do téhle ceny jsem našel z decathlonu, ale tam se bojím převodů a těch rychloupínáků.
Kdyby se mezi vámi našel stavitel a vše mi vysvětlil byl bych jedině rád. Děkuji
Převodů, rychloupínáků ani dekáče bych se extra nebál… za ty prachy nic adekvátního nepostavíš, leda bys vzal něco z bazaru a pak to ladil. Což ostatně časem můžeš udělat i s tím dekáčovým. Dobrá inspirace je tady: https://www.bike-forum.cz/…65116-triban
Postavit pochybuju.
Ještě je levný tady od Authora
https://www.sterba-kola.cz/…el-kola-2019#…
Nebo o kousek dráž, ale zase s Tiagrou
Bohužel ta 560 by mi byla hodně veliká
Ronin 2018 byl velikostí posunutej, ty rozměry má jako 54 od roku 2019
Žena s tou 56 (2018) jezdila a má 175 cm, ale to chce zkusit.Měla 90 mm predstavec.
Ne…
Za 25 jsem si postavil karbonovej gravel na sram force 1×11. Ale nejakou dobu to trvalo no…
Kamarad koupil Alu gravela od Authora na tiagre ve sleve za 17tis (noveho).
Tak si myslim, ze to postavit/poridit lze. Zalezi jak narocnej jsi a co od toho kola ocekavas.
Foto je Mrtvý rybník kousek od Božáku, je to tak?
Taky myslím.
Jojo, to je on.
Jak se ti taková stavba povedla?
Trvalo to 2 roky. Nejdriv jsem to postavil na deore 1×10 s rovnejma riditkama a na jare se objevila dobra nabidka na sram. A pri prestavbe se vyskytly komplikace, ze jsem mel chut to „zahodit“…
Vetsina dilu bazar.
Ale povedlo se a ted uz jsem spokojenej.
Az budu mit chvili, hodim to do galerie.
Dá, tohle mě vyšlo přes zimu na 18t, 2×10 na GRX+Tiagry páky ( kdybych tam nechal původní ocelovou vidlici na 15.5t). Chce to čas a koukat po slevách a bazarech.
Do 20k gravela na nových dílech zcela jistě nepostavíš. Pokud by ses nebránil bazarovým dílům, už bych to viděl trochu reálněji, ale problém bude rám…
http://www.prologbike.cz/…arbon-p25358
Tam už je ta velikost posunutá takže by mohl sedět, ale těžko říct.Ja měl tenhle ročník velikost 54 a mám 181
Sehnat za 9 tis Kč všechny zbývající komponenty by byl ale celkem oříšek.
To jo, když nic nemáš doma ze starýho kola.Mít k dispozici dvacet, tak koukam na nějakej gravel z bazaru.Já toho svého Ronina taky prodával pod dvacet a bylo to kolo naprosto ok
Záleží. Pokud se spokojí s mechanickými kotoučovkami a sadou do 10sp včetně, tak by to teoreticky poskládat mohl, z bazarových dílů příp. „sundáno z nového kola“. Bude to nějaký čas trvat, než nastřádá potřebné.
Největší problém je dlouhodobě rám a asi by si pak počkal na záplety s odpovídajícími osami.
Pokud má alespoň trochu konfekční velikost a nemá na kolo nějaké výjimečné nároky (v té cenové hladině ani mít nemůže), tak by se mělo vyplatit koupit bazarově celé kolo a případně vyměnit představec a sedlo podle osobních preferencí.
Nejspíš pujdu cestou nejmenšího odporu..koupím Triban RC 500, hodím na něj alespoň 35 pláště a gravel řídítka.
Tomu rikas nejmensi odpor? Ja ti nevim.
Tak tohle mi přišlo jako prkotiny, nic složitého a drahého
Pláště 35mm jsou dost omezující. Pokud nemáš v okolí opravdu pěknou síť mlatových cest bez vylézajícího kamení, tak na gravelení jdi určitě do širších.
Ona je otazka, kterou verzi toho kola jsi mel na mysli, kdyz zminujes doplneni gravel riditek. Myslel jsem, ze mas na mysli predelavku verze s rovnymi riditky a to by uplne levne nebylo.
Co jsem tak letmo nyní koukal, tak v Mku všude nedostupné.
Sice ano, ale docela pravidelně doplňují..
Dost záleží, co od toho gravela chceš. Jestli chceš prostě pohodlný kolo na výlety, silničku, ale s tím, že se nemusíš extra ohlížet na to, kudy pojedeš (tzn. v podstatě, jedu primárně silnici a zpevněný cesty, typicky značené cyklotrasy), tzn. využití, dejme tomu, jako krosový kolo, tak je ten triban v pohodě.
V takovém případě bych i zvažoval, zda vůbec měnit řidítka. Přehodil bych pláště, určitě bez duší, protože i my těžký se tak dostaneme na relativně slušný tlaky :) a kazetu, poněvadž devítková je levná a není to žádná práce.
Na nějakou kudlu v terénu to nebude. Třeba já, co nemám techniku, zato mám zbytnělej pud sebezáchovy, jsem tak nějak smířen s tím, že kdybych chtěl do terénu, pořídím si horský kolo :).
Zkoušel jsem na vlastní kůži, co to obnáší.
Pro konkrétní setup gravelu/CX je potřeba najít uplatnění nebo opačně je třeba si to kolo k obrazu a potřebě své přizpůsobit. Není samospasitelné ani univerzální – to je HT MTB.
K ladění je nutně potřeba mít zejména velkou rezervu pro průchodnost plášťů rámem a vidlicí, asi ideálem je, když se dají nakonec dát třeba až 27,5" záplety s MTB obutím 2"+. Pak už je limitem jen neodpružená vidlice a technické schopnosti, odhad a odvaha jezdce. Řešení převodů je třeba komplikované, ale proti průchodnosti relativně snadné.
Mám na kole RB RX obuty pláště 35 mm. Dá se s nimi a nedá. To, co na 2,25" HT jedu bez brzd, tak na 35 mm je o opatrném baletu mezi křehkými vejci. Nebo čirý adrenalin. Každopádně 35 mm plášť nesnese zdaleka tolik, jako Scylla na MTB. A je daleko větší rozdíl mezi plášti, kdy i ve stejné hmotnostní/výkonnostní kategorii jsou vlastnosti a odolnost nebetyčně rozdílné (Mitas X-Road vs Schwalbe X-One TLE).
Pokud bych si měl pořídit gravel jako jediné nebo hlavní kolo, hleděl bych v první řadě na možnost osadit bez problémů a s rezervou něco jako 42 mm obutí, optimálně bezduše. Zbytek výbavy se poddá.
I já to zkoušel, proto mu píšu k čemu to je a k čemu ne.
Pokud chce poměrně robustní, pohodlnou a levnou silničku, která projede i sem tam nějakou tu polňačku, na to to je.
Pokud po těch polňačkách chce lítat celý dny a podívat se i do terénu, tak na to to není, protože se bude bát, stejně to nedá převodama a vůbec celkově se bude trápit. Píšu o konkrétním modelu kola, kterej zmiňuje. Jakýkoli zásadní úpravy postrádají smyslu, protože cena poroste k nesmyslu.
To musí vědět on, co čeká.
Jenže to, na co to chce, se může časem změnit.A tady pak není ta možnost změny nastavení.
sorry za upřímnost ale s tvými proporcemi bych se na gravela vybodnul a vzal robustní MTB HT, jak se ptáš v tom druhém tématu…
Je super že chceš sportovat, držím palce že se povede váhu srazit.
https://www.bike-forum.cz/…ro-tloustika
tak už vidím co chceš… tak to se na tribana vykašli, byl bys akorát nasranej. Kup si bika. Kvůli převodům a ovladatelosti.
Výlety po horách s Tribanem jsou určitě super
Zhubne hnedle:-)
… a navíc potrénuje na šampionát horských nosičů.
Zpět k účelu. Má to primárně na „skoro každodenní dojíždění“ (bez udání kilometráže, povrchu a převýšení).
Jestli takto, tak nutně vyjde spousta cest na špatné světelné podmínky nebo úplnou tmu. Jestli není trasa čistě po pěkném asfaltu, tak ocení odpruženou vidlici a opravdu široké obutí, protože pak nemusí tolik řešit nerovnosti a binec na kraji silnice (větvičky, bláto, kamení, posyp). A to vůbec nemluvím o případných „zkratkách a nábližkách“ přes les a po polňačkách.
Na dojíždění je třeba mít maximálně spolehlivý a robustní stroj, kterého člověku není moc líto a nemusí na něj brát příliš ohled – účelem je přepravit se z bodu A do bodu B v čase Č. Na dojíždění je výborné mít trvale nasazeny dlouhé blatníky.
Asi bych to celé řešil jinak – dvojicí bicyklů. Jeden s blatníky a primárně držák-dojížďák, druhý „nedělní“ na víkendové vyjížďky, sport a do pěkného počasí (časem by pak ‚propadl‘ na pozici dojížďáku). Nedělní stroj vybrat pak buď čistou silnici nebo HT MTB. Víceméně se mi to takto časem uspořádalo, kdy jako dojížďák s blatníky mám trekové kolo (soumara s nosiči) již bez sportovních ambicí (přestože spolehlivý a příjemně jedoucí), na zábavu a umírněné sportování pak používám ostatní kola.
Tak do práce to mám 7km a když si chci zajet tak 13 tam a 13 zpět, bydlím v krusnych horách a rad jezdím kopce, ale na nějaký kroseni se chci vyprdnout, mame tu krásný krusnohorsky okruh po silnici a sem tam si zajedu nějakou polnacku, takže bych spíš bral ten gravel, nebavi me se ničit na tlustých gumach jako jsou 2,10/2,25..které do kopce a z kopce brzdí…hlavně jsem si dal za cíl příští rok zajet k manželky babičce na kole cca 130km a nevím jestli by to bylo i na tom ht příjemný..no uvidím co bude v nabídce na bazarech/kramech ted v pulce září a rozhodnu se..protože když se ptám na ht, tak mi doporučí plno lidí gravel a kdyz se rozhodnu pro gravel, tak mi zase každý doporučí Ht
I na ht existují pneumatiky skoro bez vzorku co jedou
Co úzké berany, ty ti vyhovujou?
No tak ono to není jednoduchý, když v jednom vlákně píšeš o středním terénu a v druhým píšeš, že se na nějaký krosení můžeš vyprdnout :).
To co píšeš tady, je v podstatě to, co ti píšu já kousek výš.
Jestli chceš prostě pohodlný kolo na výlety, silničku, ale s tím, že se nemusíš extra ohlížet na to, kudy pojedeš (tzn. v podstatě, jedu primárně silnici a zpevněný cesty, typicky značené cyklotrasy), tzn. využití, dejme tomu, jako krosový kolo, tak je ten triban v pohodě.
Nebo samozřejmě jiný kolo typu gravel, pokud ho seženeš v daném rozpočtu a odpovídající velikosti. Průchodnost na pláště je určitě plus, ale bacha, abys to pak zas pomalu, ale jistě nesměroval do terénu a nebyl nasranej, že nemáš bika, protože opět viz. výše.
Jinak bike s rychlýma pláštěma, ideálně bez duší pojede taky moc hezky. Toho bych se vůbec nebál :).
Velkou výhodu u těch dekáčů vidím právě v možnosti instalace bezduší na kolo z krámu. Ač je to u těch jejich kol trochu voser, jde to. Nevím, jak to mají jiní u takhle levných kol. A třeba pro mě jsou ty bezduše důležitější, než širokej plášť. Tím se nechci nějak s nikým dohadovat, mám to tak já, vím proč to tak chci a každej to může mít úplně jinak.
To brzdění „tlustých“ gum 2,1/2,25" je naprostá chiméra. Se 110 kg to bude spíš naopak, v takto širokých najdeš snáz dobře jedoucí a zároveň tlumící kousky. Nesmíš brát nejlevnější z levných a ideálně jít rovnou do bezduší. Odhadnout kompromis mezi hmotností pláště a jeho odolností. Záleží velmi velmi na zápletu, aby se pod Tebou nekroutil.
Na normální ježdění po cestách, polňačkách, pěšinách, lesních cestách a občas silnicích mám na HT 27,5" × 2,25" Mitas Scylla. Není to žádný superzázrak, ale rozhodně nemám pocit, že by mě brzdil vzorek nebo šířka pláště. Užší bych rozhodně nechtěl (a hladší také ne). Vyhovuje mi minimum defektů, už si ani nepamatuji, kdy jsem nějaký řešil (ťuk ťuk ťuk). Teď jsem obul druhé záplety na muzeální bahenní Charybdis 2.0" a přijdou mi to úžovky. Jezdím hlavně do a z práce přes lesy – jedna cesta cca 18–22 km, ale občas dám i něco mírně delšího.
Jet 130 km na HT … není o HT (podívej se na RychléhoTuristu), ale ve Tvém případě o odhodlání a disciplíně nepřepálit začátek. Když nebudeš mít nějaké nesmyslné pláště, tak je v podstatě jedno, na čem to jedeš. (Letos za sebou mám mj. dva dojezdy přes 150 km dlouhé – Křída->Rakovník a Babylon->Rakovník, trekingové kolo, obutí 42 mm s hrubým vzorkem a na nosičích komplet bagáž vč. stanu.)
Kolo si vybírej podle toho, aby v první řadě fungovalo, vydrželo, mělo správné převody a aby mělo správnou velikost. Jestli gravel nebo HT MTB nebo cokoliv jiného je nakonec na Tobě. Nebo treking – který by splňoval vše, co od kola chceš ve všech zatím nastíněných směrech. Treking se vzduchovou vidlí, 3×9/10, kotouče hydry, pláště 40 mm a víc. Kouzlo je mj. i v tom, že širší pláště nemusíš tolik foukat s ohledem na svou hmotnost a při tom zůstane skoro stejný valivý odpor, ale naroste pohodlí a tlumení. Takové kolo běžně nekoupíš, buď si ho postavíš nebo necháš postavit. Dlouhé silniční přesuny jsou pak úplně v pohodě.
Jestli se bojíš širokých plášťů, tak na 29" se samozřejmě dají obout i úzké a hladké, třeba Schwalbe Marathon 40 mm.
Tahle nabídka nevypadá úplně špatně, ale možná by se našla i lepší. Jako vždycky.
Tahle je v některých ohledech lepší – pevné osy, boost, nové kolo. Do toho jdi, ať to máš za sebou.
130 km pro 110 kg borce je hlavně o tom usedět 7 hodin, což pro netrénovaný zadek není úplně vysněná dovolená.
Což o to, zadek natrénovaný mít může. Záleží, jak bude foukat a jak moc to bude přes kopce. Podstatné bude moc nevysedávat po zahrádkách hospod, cestou však pravidelně jíst a pít, tedy si naplánovat doplnění tekutin.
Těžko ti bude někdo radit, co ti bude vyhovovat. Zajdi do Decathlonu a půjč si na víkend jak Tribana, tak i HT MTB a poté se rozhodni.
Na HT MTB (29") jsi schopen v případě potřeby obout gravel pláště, ale na gravel MTB pláště nedáš kvůli průchodnosti rámu.
Navíc cenově MTB HT vyjde výhodněji
Tak už mám skoro vybráno, co mi poradíte spíš?
Kellys soot 30
Nebo
Mongoose guide sport?
Poradíme vkládat rovnou odkazy na vybraná kola. A také vybranou velikost daného modelu.
Jediné plus Sootu proti hrbáčovi je zadní pevná osa. Tu bych asi, při pohledu na pohon hrbáče oželel, protože subkompaktní převodníky a devítková kazeta to přebijí.
A určitě vyzkoušej i velikost S, minimálně u Kellys.
Tak co jsi nakonec pořídil?
Zkusím se sem vetřít…
Taky mám v plánu koupit gravel, stavba u mě není ani časové ani technicky možná…
Mám zatím vítěze
Canyon Grail AL 6.0 (cca 40 tisíc).
Je k němu nějaký lepší konkurent???
Díky M.
https://www.7art.cz/…gravel-kolo/
Tohle vypadá slušně za ty peníze, možná to má trochu horší kola.
Zdravím. Stavím gravela a potřebuji poradit, zda se dá kombinovat páky Sram Rival s Sram GX přehazovačkou. Dá se to nakombinovat nebo je lepší mít sady od jednoho modelu?
Mate nekdo zkusenosti s temahle borcama? To by nemuselo byt spatny. https://www.quintbike.cz/…ravel%20bike
Dobrý den,ahoj,
kdo shání gravel přidejte do této skupiny zabývající se prodejem zboží GRAVEL a součástky. Skupina Gravel bike bazar je nyní napadena hackerem a už se to tam těžko rozjede, jelikož FB je na řešení problémů úplně mimo. Odkaz na novou skupinu GRAVEL BIKE BAZAR CZ/SK: https://www.facebook.com/…517379926017
Není to SPAM.
Hezký den přeji
Patrik Kalista
Ahoj, není tady někdo s casem a chuti mi nějakou stavbu provést. Díly z 80% mám své. Pis na můj profil.
Dik
Patrik
To dáš sám, když tak poradíme :)).