• mfabi

    Zdravím, chci se zeptat. Uchází mě zadní kolo, pravděpodobně kolem ráfku (nevydrží déle jak den a díry jsou v pneu nenašel). Vyřeší tento problém aplikace tmelu (předpokládám, že přes ventilek)? Nebo se může jednat už třeba i o „steřelost“ pláště? (stáří cca. 1,5 roku, najeto kolem 1000km). Díky za reakce a omlouvám se za případný spam, ale nemohl jsem zde tuto problematiku nikde najít. Díky

    0 0
    • kubad  

      no i bych poradil, ale věštit neumím, bez typu pneu a ráfků se těžko dá cokoli napsat, každopádně tmelem nic nepokazíš.

      ale plnohodnotné UST tlak drží takže bych spíš hledal kde je chyba

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      UST bez tmelu je nesmysl. Nalej tmel a neřeš :-)

      0 0
      • mfabi  

        A ten tmel tam dostal pres ventilek nebo sundat plast – tmel – nasadit – nafouknout?

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Pokud se bojíš sundání jedné patky pláště (a hlavně jejího následného nasazení), tak jenom odšroubuj ventilek a injekční stříkačkou tam tmel nalij. Tak je to nejjednodušší a pokud nemáš něco vevnitř špatně (což snad nemáš), tak to bude fungovat.

          0 0
        • Breakpain  

          stříkačka přes ventilek – bez obav

          0 0
        • tonik666  

          Stříkačka přes ventilek

          0 0
          • Gabbo  

            Misto strikacky lze pouzit i nalevku u pullitroveho baleni notubes tmelu..

            0 0
    • Tina  

      Vzduch môže unikať aj cez poškodený ventil. Alebo okolo patky.

      Najlepšie však urobíš a odhalíš kadiaľ to uniká ak ponoríš nafúkané koleso do vody. Najlepšie bude predtým plášť prifúknuť viac ako bežne vozíš.

      0 0
      • jecnak  

        Presne tak. Nez bezhlave nalit tmel, je lepsi nejdiv zjistit, kde je problem a podle toho ho resit. muze byt i jen povoleny vnitek ventilku, nedotazeny ventil atd.

        0 0
    • perupe1205  

      Měl jsem něco podobného s TLR plastěm na zadním kole.

      Po ponoření šli bublinky kolem patky i když bylo v plašti odpovídající množství tmelu.

      Proto jsem plast vyfoukl, vzal kelimek s tmelem + štětec a natřel jsem tmelem patky na obou stranách, nafoukl na max. tlak a od te doby je pokoj. Petr

      0 0
    • Jiřina97  

      Ahoj, mam podobný problém. Nové ráfky na novém kole rovnou předělané na bezduse a uniká to kolem patky, malé jemné bublinky. Mám přidat mliko, nebo co radíme?

      Jinak ráfky DT SWISS SPLINE XM1491 30mm, pláště Conti MountainKing 2.4 ProTection.

      Díky za rady

      0 0
    • Světelektrokol.cz  

      myslím že stačí nalít do pláště mlíko, nafoukat na max. tlak a roztočit, ať to mlíko zateče kam je potřeba a mělo by být po problému. Jinak ponořit do vody a budeš vědět.

      0 0
      • Jiřina97  

        To vše jsem udělal a jde to kolem ráfku ven. Asi zkusím přidat mlíko :(

        0 0
        • roman II  

          kozí?

          0 0
        • tonik666  

          A patky mas dobre zaskocene? Jinal projet, to ke lepsi nez trepat, a doifat ze se to zaceli.

          0 0
          • Jiřina97  

            Myslím ze ano. I když ti bylo skoro prázdné, tak držely

            0 0
            • vsudenakole  

              Já bych tam dal duši a bylo by po problému,bezduše je nesmysl.

              0 0
              • Vilém  

                Tak jiste, vsechny auta a motorky dnes jezdi na dusich, protoze bezduse jsou nesmysl.

                0 0
                • vsudenakole  

                  Jasně co je dobré na motorce a aute musí být zaručeně dobré i na kole,zajímavé je,že u auta se do toho nemusí lít žádné sračky a že s tím není drbačka jako s kolem,a většinou to funguje.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Do UST se taky nic lit nemusi, ale je to tezsi.

                    Do jinych systemu ano a je to jen plus.

                    Pro nektere pouziti se i do aut, motorek, nebo treba ctyrkolek tmel lije.

                    Proste zase jen zatracujes neco, co jsi nikdy nezkusil, protoze ty mas to technicke mysleni a takovou hovadinu by sis na kolo nikdy nedal:)

                    0 0
                    • vsudenakole  

                      Asi je to tím,že potřebuju mít spolehlivé kolo a né abych vždy přicházel do sklepa pro kolo s hrůzou co mne tam čeká.A navíc se mi nechce patlat s nějakou sračkou se složením podobným herkulesu, které se vznešeně říká TMEL a mít od ní zasrané pláště ráfky a vše kolem.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak pokud ti jde o spolehlivost, tak je bezduse jasna volba. Tim nemyslim ruzne domaci bastly, ale soucastky urcene k takovemuto pouziti.

                        Ten tmel jsi opravdu tezko videl, kdyz pises neco o herkulesu, zasranych rafcich ap.

                        Ale je to tvuj boj, jen stale nemusis lidem podsouvat sve nazory jako jedine spravne, protoze ty jsi ten technik.

                        0 0
                  • Smazaný účet  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • kucka7  

                    no já jsem tmelem na kolo opravil kolo na zahradním traktůrku a kolo na osobáku – jinak bych musel do servisu a nechat opravit za kdoví kolik peněz :)

                    0 0
                    • vsudenakole  

                      tak to musel být dost zanedbatelný defekt

                      0 0
                      • kucka7  

                        na autě asi jo tam to uteklo za týden, ale traktůrek za dva dny, důležitý ,že to pomohlo a celou sezónu je klid

                        0 0
                        • vsudenakole  

                          Mi se na takové opravě moc nelíbí,že neřeší příčinu,v tom plášti pak je pořád to,co způsobilo ten defekt,tedy pokud to nebyl zrovna připínáček.

                          0 0
                  • Smazaný účet  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
            • Vilém  

              Tak tam trochu dolej, muzes zkusit dat kolo na lezato, polozis na nejaky kybl a obcas otocis. No a pak hlavne poradne projet.

              0 0
            • Jiřina97  

              Tak vyreseno. Dnes odesla patka na zadnim kole. Zkusil jsem dat dusi, ale po dvou hodinach se ozvala rana a bylo hotovo.

              Takze dotaz, co mi doporucite za pne, klidne obe, 2.4 sirku a aby sla stoprocentne utesnit na bezduse :(. Contik vydrzel asi 200 km ;(

              0 0
              • scret  

                maxxisy

                0 0
              • kyl  

                Přesně tohle udělal Contík 2,4" mě,jen se to urvalo na větší délce.

                0 0
              • sYs  

                Ha, včera to samé :-)

                conti MK II 26×2,4, začal ucházet kolem patky. na Slavíči už jsem byl skoro bez tlaku, takže shodit zabahněný plášť – nemilé bylo zjištění, že se mi nějak oddělila patka od zbytku pláště :/

                no s duší jsem na tom odjel ještě 50 kiláků domů. Najeto měl cca 2000km.

                0 0
              • rkawa  

                Tak toto je evidentne vyrobni vada! Duvod k reklamaci.. V zadnem pripade toto nemuze zpusobit mliko ani podhusteni, to by došlo k roztrhani bocnice.. Proste vadnej kus/serie z vyroby.

                0 0
                • kubad  

                  tím že ty pláště používá v rozporu s určením bez duše, a s mlékem bych řekl že reklamaci mu neuznají už jen z tohoto důvodu, jinak souhlas, asi výrobní vada

                  0 0
                  • rkawa  

                    Jo predtim tam vlastne bylo mliko, ktery tam nemelo co delat, takze vyhodit a holt koupit novej :-(

                    Jinak u auto a moto plastu jsou tyto vyrobni vady na dennim poradku u vsech znacek, jak premiovych tak budget..

                    0 0
    • TechDiver  

      Mam problem – utika mi zadni kolo. Ve vode ani bublinka a pres noc je kolo skoro prazdne. Ted babo rad…

      0 0
      • nomecz  

        Ventilek ?

        0 0
        • TechDiver  

          Ten taky vypada, ze tesni. Fakt netusim… nikde ani bublinka

          0 0
          • Smazaný účet  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • nomecz  

            No tak to vypada na spatne tesnici pasku a uchazi ti to „do rafku“ takze z5 na stromy :)

            0 0
            • Vilém  

              A ten tlak se pak schova v rafku, ze neni ani bublina?

              0 0
              • TechDiver  

                Snazim se to pochopit, ale nechapu. Utikajici vzduch = bublinky. Jak se “muzse schovat do rafku”?

                0 0
                • Vilém  

                  To nebyla reakce na tebe, ale na zminku nomeczho o uchazeni do rafku.

                  0 0
                • nomecz  

                  Nebrat doslovne prosim :)

                  Pokud ti skutecne nikde pri ponoreni nic neuchazi ani kdyz to poradne natlakujes tak to jde asi prez pasku vrchem jina moznost neni.

                  nebo mas nejake ultrapapirove pneu kde proste tlak unika prez bocnice na velke plose ale tak pomalu ze se ve vode neudela bublinka

                  0 0
                  • TechDiver  

                    mám úplně nové pláště Schwalbe Racing Ralph Performance a ráfek Stan's ZTR Rapid 29

                    ve vodě jsem to měl ponořené včetně horní části ráfků s dráty

                    0 0
                    • kubad  

                      Performance není pokud vím určena pro bezduše – pouští to bokem, bude to problém zatěsnit

                      0 0
                      • TechDiver  

                        Schwalbe Racing Ralph Performance, 29×2.25", folding, tubeless ready – to říká výrobce tž. by být podle všeho měly

                        Ráno se ale zajdu podívat do sklepa, jsi mě nahlodal ;-)

                        0 0
                        • kubad  

                          mrkni na pneu, možná se pletu, u té performance verze je to všelijak

                          0 0
      • Breakpain  

        ventilek

        bočnice

        blbě nalepená páska

        Co se pásky týče, už se mi povedlo u dobře nalepené pásky si ji „odlepit“ sjezdovým pláštěm s těsnou patkou, který mi s ní hnul… Utíká mi předek, ale protože to není moc (0,5 baru za týden), tak to neřeším, dokud nepůjde dolů plášť.

        0 0
      • Michall85  

        Lepši než koupat ve vodě je rozprašovač s jarovou vodou ( nešetřit Jarem ) a komplet kolo postřikat. Najde to daleko menší netěsnost

        0 0
    • Venca991  

      Ahoj dnes, jsem nasadil bezdušový plášt Schwalbe Racing Ralph 29 × 2,25 Evo LiteSkin PCS Tubeless na ráfek No tubes ZTR Rapid. A po nafouknutí slyšitelně, velmi rychle utíká vzduch přes patky, ale jenom v jednom místě a to v místě okolo ventilku, tak cca 5cm na každou stranu. Jde to opravdu přes patky několikrát jsem to kontroloval,ale je pravda, že stejnými místy i trochu mléka vyteklo. Plášt by snad měl sedět v pohodě nabušil jsem ho na 4 bary takže by snad patky měly být zapadlé dobře. Mléka bych řekl, že jsem dal dost. Jediné kde si nejsem jist je páska do ráfka je u o kousek užší než ráfek, ale zase kdyby to bylo páskou tak by teklo mléko skrz niple a to neteče ani tamtudy neutíká vzduch. Samozřejmě jsem s kolem točil i ho projel, jenže víc jak 100m neujedu, pak už je plášt natolik měkký, že znemožnuje jízdu. Párkrát už jsem bezdušák nasazoval, ale nikdy jsem se s ničím podobným nesetkal.

      0 0
      • -b-n-x-  

        Asi bych jako první věc zkusil pootočit plášť na ráfku. Tím by se mělo zjistit, jestli je příčina v ráfku, nebo v plášti.

        0 0
      • Libores  

        i když máš špatně nalepenou pásku, tak kolem niplů míko nepoteče. Nateče ti to dovnitř do ráfku a bude foukat jen kolem ventilku.

        0 0
      • MlokCZ  

        Na takové kombinaci se to bude hodně blbě řešit. Hledat problém s páskou na lite skin RaR, které jsou na bezduše pěkně na h…o (některé kousky mají boky děravě opravdu jak řešeto a zatěsnění trvá dlouho a může být i vůbec problematické) bude pěkný opruz. U Schwalbe svůj omyl naštěstí pochopili a už pár let lite skin verze označené jako TLR nemají.

        Kromě vyřešení problému s páskou bych před vyjetím opravdu poctivě a delší dobu točil koly položenými na boku (lehce šikmo oproti rovnoběžnosti se zemí), aby se tmel opravdu pořádně dostal na boky.

        Některé kousky lite skin Schwalbe bez toho ani nejde pár metrů projet, protože i jen přes boky jsou prázdné hned. Měl jsem i kousek, který po delším točení na boku už šel aspoň projet a nebyl prázdný hned, ale ani po 50km pořád tlak nedržel a do druhého dne byl zase prázdný. Únik jen čistě přes boky, bylo to na UST ráfkách (tedy vyloučen problém s páskou a pod vodou zkontrolováno, že patky těsní ok).

        Naštěstí jsem krátké experimenty s lite skin Schwalbe zase rychle opustil a hned se vrátil ke snake skin.

        0 0
        • Venca991  

          Díky za rady, ještě zkusím to točení kol na boku, ale jinak jsem ráno přišel ke kolu bylo to úplně vyfouklé, nafoukl jsem to a ejhle to trochu tlak drželo tak jsem to trochu projel doufoukl a po 4 hodinách tam ze 3 barů bylo 1.6. Zítra jedu docela dlouhý maraton a počítám , že na trati budu tak 4 hodiny, tak snad to dám když to nazáčatku nabuším na 3 bary, tak bych mohl s těmi 1.6 dojet, jinak samozřejmě pumpičku vezu s sebou.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.