Zajímalo by mě jestli máte nějakou hranici počtu najetých km a poté jdete do nového rámu nebo celého kola nebo jezdíte až do defektu rámu.
Mám rám CrMo (KHS – HT) – najeto 27 tisíc km a přemýšlím o novém kole.
Díky za názory.
Zajímalo by mě jestli máte nějakou hranici počtu najetých km a poté jdete do nového rámu nebo celého kola nebo jezdíte až do defektu rámu.
Mám rám CrMo (KHS – HT) – najeto 27 tisíc km a přemýšlím o novém kole.
Díky za názory.
u duralu jsem poznal ,že měkne asi po 40tis. km ( 3roky) karbon po půl roce prasknul
Karbon ma prakticky nulovou unavovou krivku- pokud je ram dobre postaveny a nejak nestastne s nim neriznes, nepretahujes komponenty k nemu pridelane apod.
byla to Rock machina – prej praskla více lidem
Karbon ma prakticky nulovou unavovou krivku… …tak to není pravda
Jeste si u toho pridupni :o)
Oproti jinym materialum je dneska technologie karbonovych kompozitu skutecne jedna z nejdokonalejsich, i u zatezovych testu se vlastnosti ramu prakticky nemenily. Pokud tedy neslo o pretezovani typu „kde to praskne nejdriv“. Ale rad se necham poucit, napis neco konkretnejsiho.
favoritku jsem ujezdil do rozpadnuti.
cr-mo mam garazovany skoro 10 let nejezdeny a porad jako novy. 30tis jeste nema akorat po zime sedlovka se nekde otrela o rez… tak jsem zvedav kolik zim to vydrzi.
vacsina komponentov hajtrovice (okrem jednej gumy, ktora ma teraz presne 0, retaze a kazety a snad este par drobnosti) ma nad 10 000 km a ram, to je kus zeleza, ktory uz ma najazdene tajak stara skodlivka
do buducna dalsi ram by som asi tiez chcel poriadny tazky kus poriadneho zeleza…
no, to by chcelo niekoho kto s tym mal skusenost.. kolko vydrzi napr taky hlinik, myslim ze ide o vek ako taky a nie o pocet km najazdenych aj ked aj tym sa opotrebuva, pocul som ze hlinik ako taky po par rokoch strati pruznost alebo co, este drzi pokope ale uz to nie je ono, ci s tym hybes alebo nie.. ovplyvni to moj bike nejak?
Na svem poslednim ocelovem MTB ramu jsem najel asi 65000km. Material CrMo 4130, vaha kolem 2kg ve vel. 19". Pak jsem mu bohuzel znicil patku prehazovacky, jinak bych na nem jezdil dal.
Co to bylo zac? nehodil by se na singla?
Byl to ram Author Kinetic, model 96. Patku jsem jen zohnul, ale i s casti zadni stavby. Pak jsem ram vyhodil.
Skoda ho. I kdyz by to nebylo zrovna to co hledam:)
To určitě ne, mám ho na zimáku a v 17 váží 2,3 kg.
sorry, dokonce 2,6 - 2,3 měl můj ocelový Fort
Tak to je vcelku peklo. I kdyz v zacatcich jsem na podobnem, v 21" skoro 3kg tezkem, ramu taky jezdil, ale vracet uz se moc nechci:)
můj ocelovej schwinn má 2,9 jenom rám, a připadne mi to komplet jako úžasně lehký kolo, nevím co furt brbláte :-) jinak teda má najeto tak 20 000 km a měnit ho rozhodně nehodlám, dokud se nerozsype sám (což zcela jistě neudělá, protože má za sebou i skákací a dirtovací období a všechno přečkal ve zdraví)
Patka sa da krasne zvarit.
Mám hranici dva roky.Ještě jsem neměl rám který by do dvou let neprasknul.Snad kromě ocelového TREKa s pevnou vydlí z dávných dob.Marin,Gary,Trek v násobcích rámů,všechno jde do kytek po dvou letech.Najedu tak 6–7000km za rok.Teď čekám až rupne Supercaliber od garyho a pak jdu konečně do RB IQ.To by snad mohlo něco vydržet,ale hlavně reklamace se řeší v ČR.Ne že by někdo jiný reklamaci neuznal,ale nekonečné dodací lhůty rámů(bohatá zkušenost)mě již od cizokrajných kol odrazují.
Nepoužíváš ty rámy na něco jiného, než na co jsou navrženy a dimenzovány?
Rozhodně ne.Jezdím normálně,žádný skoky a podobný věci.Akorát mám 100 kilo což těm srágorám asi mos nepřidá:-).Ty rámy jsou prostě už na mě zbytečně zeslabovaný,ale když chceš kolo se slušnou výbavou tak je to na odlehčeném rámu.
Bych teda raděj něco poskládal na bytelnějším rámu, než abych se bál, kdy to zase rupne.
Přesně tak, kdyby mi praskaly pravidelně rámy, tak bych se zamyslel, zda na svojí váhu a styl jízdy kupuju to pravé a příště koupil něco vhodnějšího.
Já vím.Proto je v hledáčku RB IQ a nebo monster,ale tam už jsou pro mě zbytečně velké zdvihy.
No tak zrovna IQ mi neprijde jako odolny stroj, ale je to ciste subjektivni, od pohledu.
Imho na ten rám není necelých 30kkm žádná porce. Pokud tomu nedáváš příliš velký záběr, měmil bych co se rozsype a rám bych neřešil. Pokud to nemáš moc vyrezlé a s staráš se. tak bych uvažoval o výměně, až bude mít aspoň dvakrát tolik. Pokud chceš nové kolo, protože ho prostě chceš, tak si ho kup:-) Netřeba hledat žádné důvody typu, to staré už je moc ojeté. Vyber si nějakou pěknou taiwanskou zkřiveninu a hurá s dobrým pocitem do hor :-D Na tvém místě bych asi nenašel jiný důvod než čirou „spohýkanost“;-) Ale pokd na to jsou finance a líbí se ti něco jiného, tak hurá do toho, bude to asi lehčí, ale trvanlivější téměř určitě ne.
V takovou to odpověď jsem doufal, nechce se mi ještě měnit KHS když už jsem si na něj zvyknul…:-)
Pokud ti vyhovuje tak neměň a jestli jde o kolo z profilu tak bych mu dopřál jako první novou vidlici.