Jak obouváte pláš? do záběru

61 nepřečtených
  • Extremist

    Někdy se to tu už probíralo, ale nikdo to tu zatím nedokázal rozumně vysvětlit. Jde o to, že některé firmy označují na svých pláštích šipkami směr otáčení kola tak, že jdou šípy do záběru jako u traktoru, ale jiné zase obráceně. Co je teda správně??? Já osobně zatím zastávám traktorovou teorii nehledě na informační šipky.

    0 0
    • goofy  

      tak to ja zese na shipky hledim… proc bych obouval plasht opacne nez to nekdo navrhl? hlavne se pak jedna o bocni vystupky, ty na vetshine plashtich pak nebudou plnit spravnou fci…

      0 0
      • Indian  

        Ta to by mě teda sakra taky zajímalo,dnes sem obouval na svůj bik nové Continental Explorer PRO UST. Oba pláště jsou uplně stejné, avšak jeden měl na sobě šipku a nápis ROTATION -dal sem ho vzad. Druhej plášt naprosto stejnej měl jednu šipku tam, druhou na opak, u jedné nápis HINTERRAD REAR WHEEL, u druhé VORDERRAD FROT WHEEL. Dal sem ho na přední kolo a směr podle nápisu Vorderrad front whel- logicky. Proč ale u toho jednoho pláště není rozdělení dle toho na jaké kolo se plášt obouvá?!?!Zatím sem se s tím nesetkal.

        0 0
        • Extremist  

          Je to celé nějaké divné. Proto se na to ptám. Zustanu asi u traktorové teorie. :-(

          0 0
          • goofy  

            nevim nevim… jak by si nasadil treba tento traktorovy vzorek: http://www.bikecentrum.cz/images/img.php?…

            0 0
            • BOREK  

              :), myslim ze zrovna tady je to fukec…

              0 0
              • BOREK  

                nebo ne???kdyz se na to koukam..?

                0 0
              • goofy  

                myslim, ze ne. kdyby to bylo jedno, tak proc tak divne bocni vystupky?

                0 0
                • BOREK  

                  a taky narezane kostky uprostred, je to jasne

                  0 0
                  • goofy  

                    je to jasne, ale proc bych se nepodival na bok, n shipku?

                    0 0
                    • BOREK  

                      podle me zalezi na bocnim vedeni /smer/+behoun, ale ty sipky tam nebudou pro nic za nic

                      0 0
                      • goofy  

                        no to prave urcuji ty shipky, ve kterem smeru je to vedeni nejlepshi… teda aspon by mely

                        0 0
                        • Extremist  

                          No to je jasne, ale me jde o to, proc se to nasazuje obracene. Napriklad gumy na auto se davaji VZDY podle traktoru. Proc by to melo byt na biku jinak???

                          0 0
                          • goofy  

                            to se zeptej soudruhu, kteri tu gumu navrhovali… si prishte kupuj gumu, ktera se dava na predek i zadek stejne. oni to snad testovali, kdyz to tak doporucuji…a ze se gumy na aute davaji vzdy podle traktoru neni pravda.

                            0 0
                            • Extremist  

                              Sak ja ji taky na zadek a na predek stejne dam! Me jde jen o logicke vysvetleni, nic vic.

                              0 0
                              • goofy  

                                treba ta guma dobre vede v obou smerech, ale jenom v jednom smeru dobre zabira i brzdi… treba.

                                0 0
                          • FunTom  

                            Je to asi takhle. Na biku je u zadnního kola důležitej záběr, u předního brzdění. Proto by ty pláště měli být obráceně (pokud nejseš sjezdař, kterej potřebuje hlavně dobrý brzdný vlastnosti). No a jak dat šípovitej vzorek na PŘEDNÍ kolo? Tak aby v místě styku s terénem byl jako taková radlice a hlína se vytlačovala ven (směrem od středu pláště). Obráceně by ti při brzdění zaplnila střed vzorku a ten by neplnil svoji funkci. A u aut jde o aquaplaning. Při postupným dosedání vzorku na asfalt, musí být voda odváděná tím vzorkem dopředu a od středu. Blbě se to vysvětluje, lepší si to nakreslit. Je to ale jen můj názor.

                            0 0
            • Extremist  

              No tak u tech kostek je to v podstate jedno, ale kdyby, tak podle bocnich vystupku bych ho dal dal, jak je na fotce…

              0 0
              • Extremist  

                Jde mi konkretne o Schwalbe Racing Ralph.

                0 0
                • goofy  

                  ten sem eshte nemel ani nevidel nazivo. tam neni shioka nebo jaky je problem?

                  0 0
                  • Extremist  

                    Sipky tam jsou, ale prave mi to prijde, jako by byly obracene. :-(((

                    0 0
                    • goofy  

                      jestli myslish tenhle plasht: http://www.schwalbe.com/…ingralph.gif tak ten bych daval asi taky ala traktor. i kdyz, tezko rict…

                      0 0
                      • Extremist  

                        Jo, je to on

                        0 0
                        • m.k.2  

                          Já vozím Schwalbe Black Jack a u něj je stejný pláš? na předek i zadek, ale směr rotace se liší. Na plášti jsou dvě šipky, jedna s nápisem front udává směr rotace pro předek a druhá, opačná s nápisem back pro zadek.

                          0 0
                      • fousac  

                        kdyz se kouknes na tenhle obrazek, tak smer rotace „k tobe“ (ven z obrazovky) je podle sipek na predni kolo a naopak by se mel davat na zadni… ja je mam oba stejne jako na predni kolo…

                        duvod?? domnivam se, ze predni se dava tak jak se dava kvuli vedeni stopy a brzdeni, zadni naopak kvuli zaberu…

                        0 0
                • Pekáček  

                  To je jasný, zadní jako přední. Já tak nazouvám všecko (a třeba u Pythonu na tom tolik nezáleží).

                  0 0
                • ddd - andy  

                  Jednou uz jsem to tady rozebiral. Moje teorie: oba plaste stejne (po smeru), protoze maj mensi valivej odpor a vetsi brzdnej ucinek.
                  A navic – predstav si sipku, takovy vecko na plasti. Kdyz je nasazeny po smeru a kolo jede do zatacky (je nakloneny) je vysledna odstrediva sila kolma na jednu stranu toho vecka = aby kolo ustrelilo, sila musi byt vetsi = zatacku muzes projet rychlejc.. A paxi to predstav naopak – vecko protismeru – strana toho vecka je rovnobezna s tou odstredivou silou = mensi odporova plocha atd.. Blbe se to takhle popisuje – zkus si to treba namalovat, pokud si to z toho mojeho „elaboratu“ pochopil.. :-)

                  0 0
                  • mastihuba  

                    a já si dycky myslel že ji projedu rychlejc když nebudu tolik brzdit. Ach jo, tys mě v tom zas udělal hokej.

                    0 0
                    • ddd - andy  

                      Ja se preci vzdycky snazim uvest argumenty, ktery vyvraci moji predeslou teorii.. Jednine tak vam v tom udelam chaos a vyhraju.. :-)

                      0 0
        • goofy  

          tak to sem eshte taky nevidel. jestli to byly uplne stejne plashte… mozna byl jeden z nich nejaka starshi verze…

          0 0
        • Marasek  

          ja mam maxxis hardrive a je tam napsano,ze zadni se muze dat bud CLIMBING TRACTION nebo opacne FAST ROLLING. Tudiz bud vetsi zaber nebo rychlejsi odvalovani..U toho FAST ROLLING jsou tam takove vystupky, ktere asi usnadnuji odvalovani..

          0 0
    • Meesha  

      Co je na tom k nepochopeni?

      Kdyby si jel pozadu tak aby to bylo stejne jako popredu! :-))

      0 0
    • Koala MC  

      U Maxxisu Hard Drive 2,1 jsem taky narazil na dva směry rotace..Jeden má být určený pro větší záběr,druhý pro lepší odvalování kola.Je na mne jako uživateli,jaký směr resp.funkci preferuji.Dle prostudování vzorku pneu je to naprosto logické..i když se na první pohled může zdát vzorek z obou stran „symetrický“ stejný,není tomu tak.

      0 0
    • Daf  

      Ja ho obouvam tak jak tam jsou nakreslene sipky. Ono to totiz stejne neni poznat kdyz to das obracene :) Takze jen pro ten pocit. Kdyz se koukas na kolo z vrchu tak je vzorek na prednim kole do sipky, protoze jedine tak bude lepe brzdit, protoze s povrchem bude v kontaktu ta sirsi cast vzorku. U zadniho kola se to dava obracene, protoze se od zadniho kola neni tolik vyzadovan prenost brzdne sily jako spis trakce. Brat si priklad z traktoru mi neprijde uplne dobre. Mam pocit ze traktor ma kola do sipky hlavne proto aby to lepe vytlacovalo blato ze vzoku kdyz treba ora pole :)

      0 0
    • Mamut  

      Predny spickou dopredu, s tym zda sa suhlasi kazdy. Zadny zalezi ako pre koho. Zjazdar si ho da ako predny, XC-ar naopak. Logiku maju obe orientacie. Sipka dopredu lepsie vytlacuje blato, takze ked vbehnes do mlaky, tak sa lahsie dostane na podklad a nehrabes sa v tom. Naopak, sipka dozadu, ma vyznam pri slapani na svahu po vrstevnici, kde ti zadne koleso nezdrha dole svahom a neotaca ta to. Ta ista situacia je vybehnut z kolaje (od traktora), do ktorej spadne zadne koleso. A to je uz citelny rozdiel pri plastoch ktore maju jasny sipovity vzor; pr orientacii ako na prednom sa plast iba smyka v kolaji a nechyti sa o steny a nevylezie(Velo­ciraptoru je to samozrejme jedno). Ako XC jazdec teda univerzalne plastne obuvam vzajomne naopak.

      0 0
      • Extremist  

        No tak to uz je trochu rozumne vysvetleni. Ale u tech Ralphu zase neni extra sipovity vzorek, takze je to v podstate jedno. Dam zadni stejne jako predni (pro klid v dusi) a bude to.

        0 0
        • McBlacky  

          jo je to mnohem lepší je jezdit oba nasazený podle šipky front.

          0 0
          • Extremist  

            Ja si to taky myslim. Takze zda se, ze je problem vyresen. Diky za spolupraci.

            0 0
            • cabbage  

              by me zajimalo proc?

              0 0
              • Extremist  

                Protoze by se mely plaste obouvat podle sipove teorie a ne jinak. :-)

                0 0
                • cabbage  

                  to chapu ve predu, ale proc vzadu?

                  0 0
                  • Extremist  

                    Vzadu do zaberu, jako u traktoru. vyrobce to znaci opacne.

                    0 0
                    • slou  

                      Tak sem to dočet až sem a s traktorovou teorii lehce nesouhlasim. Jestliže si dáš zadní podle předního tak ti přece při záběru jde nejdříve předek šípu a pak široká část, čili dle mne docílíš akorát rozhrutí podkladu pod kolem do stran (proč asi silničáři mají pluhy tak jak je mají) když ho dáš podle šipek tak se ti podklad teoreticky pěchuje pod kolo a máš lepší záběr. Tož tak.

                      Ale a? si to tam každej dává jak je mu libo :)

                      0 0
                      • Extremist  

                        No dobre, ale jaky ma potom vyznam tem sipovity tvar zubu? To pak muze byt rovnou kostka. ne?

                        0 0
                        • Extremist  

                          Kdyz jdu na lyzich do kopce, tak jdu taky do V a ne obracene… :-)

                          0 0
                          • slou  

                            No dobrá :) takže kdybys dokázal udržet nohy u sebe na lyžích a valil to do kopce jako kolo v rotačním pohybu, tak bys to vytočil rychleji jak? Stromkem jak na lyžích šíp rozráží, nebo naopak?

                            Tož tak. ;)

                            0 0
            • Meesha  

              Presvedcili ste me. Du je tam hodit oba stejne… :-)

              0 0
    • Lister  

      Já teda nejdřím nasadím jednu patku, pak duši, druhá patka a je to. Funguje u 100% pláš?ů a zatím nebyl problém :-)

      0 0
    •  

      Džez nade vše!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.