• Mr.Dan

    Extra lehká kola, ať už biky nebo silničky, mohou mít dle mých osobních zjištění i jisté nevýhody, kromě často snížené životnosti či zvýšené křehkosti komponentů, což nemusí být vždycky pravidlem (ba naopak a proto to neuvádím), jsou to:

    1. velmi malá setrvačnost. Zatímco z kopce se vám plečka nebo

    „ukrajina“ sama rozjede a na rovině drží rychlost a občas stačí přišlápnout, lehké kolo z kopce klidně i zpomaluje a na rovině se musí furt šlapákovat. Směrem do kopce však samozřejmě převáží jen samé výhody a sociální jistoty…

    1. nestabilita ve sjezdu nebo v terénu. Už jsem četl postřehy

    zkušenějších, že například na 10,5kg karbonovém enduru se ve sjezdu necítili zrovna dobře a že je fajn pod sebou cítit určitou masu a tím i jistotu a stabilitu, geometrie negeometrie.

    1. zvýšený faktor ukradnutelnosti. Zatímco e-bike se zamčenýma kolama

    k rámu vám jen tak někdo neodnese, s lehkým kolem vám kdekdo klidně i uteče, nedejbože když nasedne a šlápne do toho…

    Takže vy, kdož zoufáte nad svýma těžkýma neohrabanýma bikama, již nezoufejte, vyšší hmotnost má taky i zcela neopomenutelný výhody. ;)

    0 0
    • scalar  

      Na 10,5 kg enduru bych se také necitíl dobře :-)

      0 0
    • jezura  

      Ad 1.To znám,ne díky váze kola,ale jezdce.Já 70kg,190cm a většina známých s kterými jezdím váha 80+.

      0 0
    • Jamin  

      Jak jsem se bez těchdle vědomostí mohl doteď obejít!!!

      0 0
    • Tesco_Bike_Fan!  

      Dik na infu, hned jdu svou ziletku s 9 kilama zahodit a koupit v tescu neco pravyho. Ze ja vul utracel penize za carbonove spacery kdyz kdyz jsem mohl koupit kovove :D

      0 0
    • gazman  

      Nuda co? :-D

      0 0
      • iron.hide  

        skor si sam pred sebou ospravedlnuje, ze jeho tazka krava je vlastne OK. a veri tomu az tak velmi, ze to musel zverejnit.

        0 0
        • Mr.Dan  

          A která těžká kráva, prosím tě? Nepíšeš o 2 řádky výše, že 8,4 kg HT je super váha? :D

          0 0
          • Lišák  

            Nj, jenže bez pedálů! S nimi už je to gewicht jak schwein. ;-)

            0 0
          • iron.hide  

            ok fakt sorry, nepozrel som si tvoj profil.

            automaticky som si myslel, ze si dalsi z tych, co hlada nevyhody tam kde ziadne nie su, a ze urcite jazdis nejake 15 kilove endurove hovado :)

            sorry.

            0 0
    • kubad  

      Na TOS přišel sam nebo to někdo říkal v hospodě?

      0 0
      • mr.antik  

        Ta jednička je jako fakt? Že kdybych měl třeba 5kg silničku, tak to bude z kopce zpomalovat?

        0 0
        • Tesco_Bike_Fan!  

          a pokud by ses dostal pod 4,5 tak bude z kopce couvat :D

          0 0
        • Zdyn  

          No každopádně to bude pomalejší, než těžší kolo. Když už má někdo lehké kolo, tak by bylo ideální nahoře na kopci si do batohu narvat kamení a hned to bude dolů švihat rychleji.

          0 0
          • blaf  

            nebyl bych si tim tak jistej… :)

            0 0
            • Zdyn  

              No tak tím si jistej být můžeš. Čím těžší sestava jazdec+kolo, tím rychlejší je směrem z kopce dolů. Respektive tím větší síla celou sestavu táhne dolů.

              0 0
              • blaf  

                jestli se nepletu, tak rychlost soustavy na hmotnosti vubec nezavisi, v pripade nulove startovni rychlosti, pominemeli, ze pri vyssi hmotnosti bude o neco vyssi treni a tim ztraty (cim prudsi kopec, tim min se projevi)

                pokud to tak neni tak at me nejaky fyzik opravi a vysvetli

                0 0
                • jonti  

                  Je to opravdu tak, na tezsi soustavu pusobi vetsi gravitacni sila a odpor vzduchu moc neroste. Ve vakuu by to sedelo :)

                  0 0
                • Darius  

                  pletes si to s volnym padem, tam je pri zanedbani odporu prostredi rychlost funkci zrychleni

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • Zdyn  

                  No tak je to základní fyzika – nakloněná rovina, ne?

                  http://cs.wikipedia.org/…C3%A1_rovina

                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Tina  

                Zdeňku, teoreticky máš pravdu. V praxi však má super ľahká silnička náby s kvalitnými keramickými ložiskami, ktoré sa točia ľahšie ako nejaké low cost náby. Takže aj ľahšia silnička môže byť s kopca rýchlejšia.

                0 0
                • Zdyn  

                  Pravdu mám i prakticky. Je snad jasné, že se vyjadřuji pouze k hmotnosti jako měnícímu se parametru, přičemž vše ostatní je stejné (tření v nábojích, odpor plášťů atd.). Jinak by to nemělo valný smysl porovnávat.

                  0 0
                  • Venda  

                    Nevím co furt řešíte. Z praxe je vidět (krásně třeba časovky TdF), že když jedou po rovince, tak maj vysoký kola kvůli setrvačnosti a aerodimace (v krajním případě disk), když jedou do kopce, maj to odlehčený a není to tak dávno, co Kreuciger ztratil na časovce, protože na vršku kopce nevyměnil kolo za těžší. Oni to spočítaný maj.

                    0 0
                    • blaf  

                      jenze to neni o tom, ze nevymenil kolo za tezsi, ale za special, ty duvody budou jinde nez vaha… i u specialu je trend snizovani vahy, jen to neni za kazdou cenu, tuhost tam je dulezitejsi

                      0 0
              • T.lama1  

                Teda, to číst Newton, tak se radši stane baleťákem.

                0 0
        • Mr.Dan  

          No moc dobře si pamatuju, jak nás kdysi kámoš vezl Trabantem, z docela hódně prudkýho kopce vyřadil a fakt to zpomalovalo! Tak to mi tedy vysvětlete. :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Bod 1

      Každej den ráno si zopakuj: Musím si přečíst (a pochopit) zákon o zachování energie.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • scret  

      hmm, 10,5kg enduro?:))

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • raf007  

      Měl bys to své extra lehké kolo ještě odlehčit :-)

      Pak už uvidíš jen samé výhody :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pajas04  

      Bod 1 je hrozná blbost. Při jízdě z kopce závisí na celkové hmotnosti soustavy jezdec + kolo (při zanedbání odporu vzduchu pak na hmotnosti nezávisí vůbec). A jestli má kolo při hmotnosti sestavy 80kg o 2kg méně nebo více udělá 2,5%…to poznáš?

      Bod 2 – bohužel nemohu soudit.

      Bod 3 je opět hrozný nesmysl – mít těžší kolo jen proto, aby se případnému zloději hůře neslo je jeden z nejhorších argumentů, co kdy padl na bf, a to je tedy co říct.

      0 0
      • Mr.Dan  

        Nepochopil's nad­sázku, ale to tady řada lidí taky ne, takže v poho…

        0 0
    • Standa  

      Manželka má 45kg a já 75. Z kopce jsem vždy rychlejší. Když si vyměníme kola, jsem opět rychlejší. Na kolo se zbalí určitě lépe než já. Pro mě není o čem debatovat.

      0 0
    • Cryzyy  

      Ale dneska se venku na kole dalo jezdit, nebo ne ? jsem zvedavej co tady bude za srandy az napadne snih…

      0 0
      • Georrge  

        na snehu se neda jezdit?

        0 0
        • Pavel  

          E? Jak to může někdo říct?!? Teprve na sněhu je to přece ta supr fajna zábava!! :)

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Mr.Dan  

      Mimochodem jsem včera v tramvaji koukal pánovi „přes rameno“, že v novym Velu je o gramaření velkej článek. Četl to někdo?

      0 0
      • scret  

        jj, vo houne…

        0 0
        • Mr.Dan  

          Budu se tvářit, že jsem to nečekal. :) To víš, takový typický zimní téma…

          0 0
          • Marskatin  

            nedávno gramřili pro 53×11 a teď to opríšili ve Velu. No a v té 53×11 to aspoň trochu o něčem bylo…

            0 0
      • mastihuba  

        nic ultra :) lehký kola jsou k inspiraci i tady na foru.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.