Extra lehká kola, ať už biky nebo silničky, mohou mít dle mých osobních zjištění i jisté nevýhody, kromě často snížené životnosti či zvýšené křehkosti komponentů, což nemusí být vždycky pravidlem (ba naopak a proto to neuvádím), jsou to:
- velmi malá setrvačnost. Zatímco z kopce se vám plečka nebo
„ukrajina“ sama rozjede a na rovině drží rychlost a občas stačí přišlápnout, lehké kolo z kopce klidně i zpomaluje a na rovině se musí furt šlapákovat. Směrem do kopce však samozřejmě převáží jen samé výhody a sociální jistoty…
- nestabilita ve sjezdu nebo v terénu. Už jsem četl postřehy
zkušenějších, že například na 10,5kg karbonovém enduru se ve sjezdu necítili zrovna dobře a že je fajn pod sebou cítit určitou masu a tím i jistotu a stabilitu, geometrie negeometrie.
- zvýšený faktor ukradnutelnosti. Zatímco e-bike se zamčenýma kolama
k rámu vám jen tak někdo neodnese, s lehkým kolem vám kdekdo klidně i uteče, nedejbože když nasedne a šlápne do toho…
Takže vy, kdož zoufáte nad svýma těžkýma neohrabanýma bikama, již nezoufejte, vyšší hmotnost má taky i zcela neopomenutelný výhody. ;)