Ahoj,
podle toho clanku:
http://www.bikequarterly.com/…TireDrop.pdf
Bych mel svoji silnicku foukat na cca 8 baru (55–60kg 25mm plaste) Znamena to tedy ze kdyz ji prasknu na 11 baru budu mit vyssi valivy odpor?
Predem diky!
Ahoj,
podle toho clanku:
http://www.bikequarterly.com/…TireDrop.pdf
Bych mel svoji silnicku foukat na cca 8 baru (55–60kg 25mm plaste) Znamena to tedy ze kdyz ji prasknu na 11 baru budu mit vyssi valivy odpor?
Predem diky!
Uz je to chvile, co jsem to cet, ale je to tam IMHO napsano jasne..
V laboratornich podminkach teoreticky ne, ale v praxi (spatny povrch, potrebujes i prilnavost) je foukani na tlak s tou doporucenou deformaci optimalni co se tyce valiveho odporu i ostatnich vlastnosti.. a zalezi to na kombinaci plast-rafek-duse, tech 8 baru nemusi byt presne, vyzkouset od oka tu deformaci a porovnat ruzne tlaky..
Podle toho clanku bys mel pri sve vaze foukat predni na 4 bary a zadni na 5.5.
„Riding your tires at this “cut-off” pressure optimizes both comfort and performance. At lower pressures, you roll slower. At higher pressures your bike is no faster, but much less comfortable.“
A poznamka 1: At higher pressures, internal losses due to flexing of the casing decrease, but suspension losses due to vibrating and bouncing of the bike increase. See Heine, J. and M. Vande Kamp, 2006: The Performance of Tires. BQ Vol. 5, No. 1, p. 1.
Jinymi slovy,pri vyssim tlaku sice poklesne ztrata energie zpusobena prohybanim a vnitrnim trenim v plasti a dusi (cca valivy odpor), ale vibrace se budou prenaset dal do soustavy kolo-jezdec. Tam bude zas dochazet k vetsim ztratam energie, absorbovane hlavne v rosolu mezi pedaly, sedlem a riditky. Takze to nebude rychlejsi, ale vic te to vytrese.
Doporucene tlaky v tabulce, ziskane empiricky, popisuji kompromis pro bezny silnicni povrch.
A ja se zase nic nedozvedel, protoze graf konci u 70 kg…:-/
Jak to? Vážíš snad víc než 120 kilo? Ten graf je pro zatížení jednotlivých kol, ne pro váhu jezdce.
+1
Máš pravdu, sorry, díky za upozornění…:-)
Když ji při 25mm gumě práskneš na 11 barů, tak ti s velkou pravděpodobností praskne buď ráfek nebo guma.
Presne tak. A druha vec, proc davat 25mm plast a pak ho narvat jako krava? Hlavni vyhoda sirsich plastu je moznost hustit na nizsi tlak, kdy je potom pohodlnejsi a prilnavejsi a kvalitni plast i stejne nebo dokonce o neco lip jede.
Tak já teda poznám že kolo nejede, když klesna tlak na 6 bar. Ale je pravda, že jsem hobík s nájezdem pár tisíc km, tak třeba je problém v nohách.
Problém není v nohách, ale v tom, že nemáš zázračné pláště Challenge Strada ;-).
Jako ze musis na stejnou rychlost davat vic wattu, nebo nemas uz ten pocit jak to spravne drnca a citis kazdou nerovnost povrchu?
Moje zkusenost je takova, ze jeste i na 4 bar to jede skoro stejne, jen se to trochu vic zvejka v nastupech.