Trenink - problem s vysokou tepovkou

200 nepřečtených
  • krikli

    Zdravim,

    vím, že se tu podobné téma řešilo hodněkrát, dost jsem si o tom přečet, ale nenašel jsem odpověd, která by se týkala mého problemu.

    Začal jsem letos pravidelně trenovat, loni i dřív jsem jezdil rekreačně, občas nějaký místní závod. Snažil jsem se tomu věnovat co to šlo, bohužel rodina (maly děti), práce atd. No prostě chyběla tomu pravidelnost.

    Můj problem je ve vysoké průměrné tepové frekvenci při trénincích venku. Od pulky ledna mám naježděno cca 50 hodin. Cca 2/3 jsou doma na trenažeru, zbytek venku. Při vyjíždkách venku mám velký problém udržet tepovku pod průměrem 150. Samozřejmě vím, lehký převody, rovinky atd. Nicméně pokud jedu trochu kacenčně, cca 80–90 ot./min. tak prostě i na lehkých převodech po rovince mi vyletí tepovka nad 150.

    Zkoušel jsem jezdit rovinky (není to jednoduchy, u nás to je samej kopec). Zkoušel jsem místo silnice jet na horáku. Bohužel jezdit ve skupině se u nás nedá. Moc lidí tu nejezdí a pak se domluvit na společnou vyjížku je kvuli času dost problematicky. takže vesměs jezdím sam.

    ted bych potřeboval poradit. Podle tréninkovýho planu bych měl jet třeba 2–3 hodinovou vyjíždku, ale abych udržel hranici aerobního pasma, musel bych zůstat doma na trenažeru. Nebo jet ven s tím, že si to venku užiju (je krásně), ale průměrnou tepovku budu mít třeba 155.

    Jde mi dlouhodobější výsledek a ne jen o tuto sezonu. Mám vydržet cca ještě měsíc, dva dupat doma, dokud se to nezlepší. Nebo vyrazit ven a čekat až to s nárustem formy spadne trochu dolu?

    0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Jen mimo téma – odkud jsi? Zaujaly mě ty Jaroměřice v tvém profilu, tak schválně jestli jsou to ty, co jsem myslel…

      0 0
    • Delkim  

      řešilo se to tady snad dokonce včera

      jak víš, že je pro tebe těch 150 moc? máš to nějak podložený testy?

      jak jsi na tom jinak celkově s fyzičkou?

      co tvoje postava a váha?

      0 0
      • krikli  

        35 let, 181 cm, 75 kg, na testech jsem ještě nebyl, maximálku mám zatím změřenou cca 191.(jedno brutálnější stoupání).

        jinak jsem byl doposud spíš nárazový sportovec. 3× uběhnutý maraton (2006, 2008, 2008). v roce 2011 a 2013 jsem jezdil trochu víc na kole, bohužel bez velké pravidelnosti..

        0 0
      • krikli  

        35 let, 181 cm, 75 kg, na testech jsem ještě nebyl, maximálku mám zatím změřenou cca 191.(jedno brutálnější stoupání).

        jinak jsem byl doposud spíš nárazový sportovec. 3× uběhnutý maraton (2006, 2008, 2008). v roce 2011 a 2013 jsem jezdil trochu víc na kole, bohužel bez velké pravidelnosti..

        0 0
        • Delkim  

          lehký převod, rovinka, nemáš žádnou nadváhu (z pohledu běžné populace) a stejně ti ta tepovka letí nad 150?

          bych to čekal kdybys byl absolutní nesportovec a měl +100 kg

          spousta lidí ti tady napíše, ať se na to vykašleš a jezdíš si tak, aby tě to bavilo atd…

          nicméně pokud to chceš z dlouhodobého hlediska a něco budovat do budoucna, tak to bych na to šel jinak, těch 150 tepů je příliš na získání vytrvalostního základu pro další trénink, rozvoj vytrvalosti, zlepšení aerobní kapacity a efektivní spalování tuků

          0 0
          • blaf  

            tech 150 tepu muze byt pro jednoho daleko nad AP a pro nekoho jineho klidne pod AP, na zaklade udaju co o sobe napsal se to neda urcit, zkusil bych si udelat Conconiho test nebo zajit na vysetreni laktatove krivky

            0 0
            • Delkim  

              já vycházel z obecných pravidel ohledně jeho max TF co si naměřil i podle jeho věku

              samozřejmě testy jsou jediné skutečně přesné, nicméně v jeho případě těch 150 bude skoro s naprostou jistotou nad ZDV pásmem

              0 0
              • krikli  

                Podle mě je ve finále skoro jedno, jestli má člověk maximálku 190 – nebo 195 … furt je hranice na nějakách 140–145… což je u mě pořád o cca 10–15 víš… nemluvě o tom, že i těch 145 je horní hranice pásma… ideálka by bylo někde kolem 130

                0 0
                • jonti  

                  Neni, ta hranice ZDV- aerobni prah, muze byt individualne nekdy mezi 130–175 tepu. I kdyz nejvic lidi ji ma prave mezi 140–155.

                  0 0
          • vasek80  

            Jenže ono ani na tom trenažéru či spineru se mi tepy srazit nepodařilo. Já zkusil loni těch cca 100 hodin za 3 měsíce a udržet si na spineru dvě hodiny průměr 130 a víc bylo peklo. Potom jsem první hezkej den sedl na kolo a dvouhodinovej průměr 150 tam byl tak snadno jak na spineru 120.

            Reálná by byla chůze. Já zkusil v zimě a za 1:53 hod jsem ušel 14.5km a zase držet tepy nad 120 bylo spíše na klus.

            0 0
    • jonti  

      S narustem formy to spadne dolu. A nevidim duvod brat neco jako 150 za pevnou hranici. Moc to resis, najed nekolik tisic km a potom uvidis i sam, jake tepy jsou pro tebe kdy normalni.

      0 0
    • vasek80  

      Hele jsme na tom stejně. Já mám za sebou dvě sezony s cca 250 hodinama a 3 roky zpět nějakých 150.

      Tepy mi za celou dobu znatelně nepoklesly. Pořád nemám problém jezdit ve vysokých tepech. Maximálku do extra kopců mám 186 a jen na závodech jsem jednou tepal více a to 193.

      0 0
    • black.horse  

      Chceš to brát trošku seriózněji? Byl jsi na laktátu? Pokud ne, tak si nastuduj fyziologické základy a tím laktátovým testem začni… Já v letech nej formy (3roky po sobě 10–11tisíc km ročně + trénink pravidelný a přizpůsobený výsledkům testů) měl jsem stejně prahy AP 163 a AnP 183. Ono každej má fyziologicky prahy jinak postavené a i když s tréninkem po čase klesají, tak nelze říct číslo a prohlásit to za jasnou ZDV pro všechny jezdce na světě, každý tělo funguje jinak a je třeba se naučit tělo poslouchat a přizpůsobit tomu trénink. Jakákoliv další diskuze na základě obecných a stručných dojmů a bez těch testů je jen letorie a věštění a dle mě nebude dost efektivní:-(

      0 0
      • krikli  

        Na testy jsem měl v plánu jít trochu pozdějc… přece jen po měsíci a půl treninku mi to přišlo trochu brzo. Ale podle všeho se asi bez toho nikam nepohnu. takže to testnu rovnou ted.

        0 0
        • blaf  

          tak si pro zacatek udelej ten conconiho test, viz vyse

          0 0
        • mrozu  

          Na testy bych se vykašlal, takhle na začátku je to úplně naprd, protože po měsíci tréninku to budeš mít zas jinak. Jezdi podle pocitu, pokud máš jen vyšší tepy, ale nijak se nezadýcháváš, tak to vůbec ničemu nevadí. Případně můžeš zkusit dýchat nosem.

          0 0
      • vasek80  

        Proto říkám, že by mě zajímalo jak poznám, že jezdím nad aerobním prahem.

        Myslím, že když zvládnu třeba 5 hodin na vodu a dvě tatranky, tak přeci nemůžu být nějak vysoko nad AP.?

        0 0
    • waters  

      Pokud si nejsi jistý, tak si určitě zajdi na testy třeba do Casri nebo někam kde dělaj laktátovou křivku. Není pro tebe nic jednodušího. Tady ti nikdo ideálně neporadí i kdyby byl kardiolog nebo top závodník, protože tě nezná. Podle tvých ambicí má smysl testy udělat;)

      Co si můžeš vyhodnotit sám? Jestli jedeš tři hodiny lehký převod(kad.85)-roviny-sem tam malý kopeček na průměr 150 a cítíš se po takových trénincích vyčerpaně, tak je asi něco špatně. Aerobní trénink by měl být v rámci možností příjemný a ne vyčerpávající.

      0 0
      • krikli  

        Co jsem zatím letos odjel, tak jsem neměl pocit, že bych byl vyčerpanej. ted v neděli 3,5 hodky na biku, průměr 155. nastoupáno 1200 a v klidu. Jel jsem s bratránkama, oni na tom byli letos poprvý, tak pomalu polehoučku.

        0 0
        • waters  

          zkrátka tepeš vysoko nemusí to být nutně špatně. test bych doporučil co nejdříve. nechci dělat reklamu, ale byl jsem v casri a velká spokojenost. i po testu se ti budou věnovat vše s tebou projdou, určitě ti nedají jen pět papírů a rozlušti si to doma;)

          0 0
          • McBlacky  

            pro lidi co neplánují závodit o přední příčky jsou testy k ničemu.

            Navíc i pro ty výše chodit jednou ročně je skoro k ničemu.

            0 0
            • waters  

              podle mě to je blbost, co píšeš. není to vždy jen o závodění, ale i o kvalitním tréninku a v jeho případě bych se k testům přikláněl, jak píše tak trénovat chce. Tepe vysoko a má pochybnosti o tom zda je při vyjíždkách v aerobním pásmu a to při testech zjistí, tak proč do toho nejít?

              0 0
              • jecnak  

                Hlavne kdyz nekdo vysoli penize za tepak, proc je nedat za testy, aby mu ta krabice taky k necemu byla.

                0 0
              • McBlacky  

                protože když to vidím kolem sebe kolik lidí vysolí za testy a testery a pak tomu nerozumí a jezdí o to větší nesmysl, tak nezbývá než se tomu pousmát.

                Bohužel test jsou jen čísla, která navíc mají rozptyl ±10 podle situace, navíc kolísají v rámci švihu, pokud jezdíš intervaly tak i dost zásadně, atd.

                navíc kvalitní trénink v čr podle tepáku neumí napsat ani dost lidí co se tím živí. Jsme tak trochu anomálie v tom kolik lidí u nás má na cyklistiku testy a trenéra vzhledem k tomu jaké podávají výkony

                0 0
                • jecnak  

                  Trochu defetisticky nazor. Na druhou stranu namerene cislo s trochou rozumu a zakladnimi informacemi od odbornika je lepsi nez hausnumero a informace od oborniku z bike-fora.

                  0 0
                  • waters  

                    tak bych to viděl;)

                    určitě by člověk neměl brát výsledek testu jako dogma, ale 100% pomůže a neublíží. problém fora je v tom, že je x názorů a některé jsou tedy i zdraví nebezpečné:) jen v tomhle vláknu je několik sporů a jak se v tom chudák tazatel má vyznat jen at si na ty testy zajde:)

                    0 0
        • Rychlej turista  

          Pokud dáváš 3,5 hodinový švih v kopcích na 155 tepech bez problémů, tak řešíš problém, který neexistuje.

          0 0
          • vasek80  

            Si také říkám, že celkové převýšení 2400 m ve 3,5 hodinách pomalu a polehounku musí být sakra kopcovitej profil.

            0 0
            • Biker jak Pes  

              1200, což není žádná hrůza.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Není to extrém, ale rovina to taky rozhodně není. 3 x Pustevny od Ráztoky :-)

                0 0
              • vasek80  

                Psal nastoupáno 1200, já myslím tedy 1200 nastoupáno a 1200 sklesáno a tedy celkové převýšení 2400. Mi to přijde dost. Zajímalo by mě na jak dlouhé trase to bylo.

                Já našel jednu svoji trasu na sporttrackeru a mám tam 1182 metrů nahoru a 576 sklesáno za 2:30 hod na 45 km. A to jsem se opravdu drápal jen nahoru a dolů. Kdybych to měřil až domů, tak by to bylo 2400 převýšení na 65 km a jel bych to cca těsně pod 3 hodiny. No a o průměru 150 si můžu nechat jen zdát. Jsem tehdá měl asi 165. Je fakt, že jsem to jel hodně zostra.

                0 0
                • Delkim  

                  pokud startuješ a končíš na stejném místě, tak obě hodnoty musí být stejné a nastoupáno 1200 je vždycky jenom 1200, počítají se výškové metry jenom směrem nahoru :)

                  0 0
                • Biker jak Pes  

                  Ach jo… pokud počítáš ty tvoje tepy tak, jako převýšení, tak už se nedivím vůbec ničemu. :D

                  0 0
                  • vasek80  

                    To bohužel nijak nevykouzlím, abych mohl podobným omylem udělat z doposavadních tepů /2

                    0 0
                • vasek80  

                  Ta teď si nejen připadám nejen jak vůl, ale jsem úplně mimo.

                  Když vyrazím z místa u moře a pojedu podél pláže po absolutní rovině a uprostřed začnu stoupat na 1000m vysoký kopec, nahoře se otočím a vrátím se stejnou trasou, tak převýšení je 1000m?

                  Já myslel, že nastoupáno a převýšení je rozdíl. Myslel jsem, že nastoupám 1000 metrů, ale celkové převýšení bude 2000m.

                  Vycházel jsem z jednoho závodu, kde byla trasa a bylo uvedeno převýšení. Já se zkraje lekl, že to bude tolik, ale nakonec to udané převýšení byll cca součet nastoupaných a sklesaných metrů co naměřil můj barometrickej cyklopočítač.

                  V podstatě to ale nemění nic, protože potom když pohodově vyšplhal během 3,5 hodin 1200m a měl tepy jaké měl, tak může být v klidu a já jsem zase ještě větší máslo než jsem si myslel ;-)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Lada,s  

                    http://upload.wikimedia.org/…ot_hills.png

                    Každý kopec má dejme tomu 100 metrů. Když co celé přejedeš tak budeš mít převýšení 100 m (absolutní rozdíl nejnižšího a nejvyššího bodu, ale kumulované převýšení (nastoupáno) bude 500 m. To co jedeš z kopce se nepočítá

                    0 0
                    • Delkim  

                      když to celé přejedeš tak budeš mít na konci převýšení NULA, protože podle obrázku budeš na stejné výšce jako na začátku :)

                      nicméně do tréninkového deníku si můžeš zapsat kolonku nastoupáno 500 m

                      Garmin to má např. pod názvem Získaná nadmořská výška

                      0 0
                      • jecnak  

                        Nebo se muzes ridit tzv. Teepexovou pouckou. Metry z kopce a kilometry po vetru se odecitaj.

                        0 0
                        • Delkim  

                          to je jeden z těch „bláznů“ ze západu, ne? to už jsem pochopil, že jim je lépe se vyhnout :)))

                          jejich ZDV lehké projížďky od brzkého rána „něco_kolem_ki­la_na_pohodu“ končí za tmy v totální kaši :)))

                          0 0
                          • jecnak  

                            Neee, Teepex je rozumnej typek. To jsou jen takovy nase kecy co si vymyslime, kdyz nam to nedopatrenim moc jede.

                            0 0
                    • vasek80  

                      Tak jsem rád ale že v tom nemám bordel jen já. Asi jsem to viděl 2× na propagačním letáčku na závody, kde bylo např 60km/2300m a získaná nadmořská výška byla jen 1150m

                      0 0
        • krikli  

          64 kliláku, víc jak pulka byla po asfaltu

          0 0
          • vasek80  

            Hele a teď mi to vysvětli, páč já jsem mimo. Těch 1200m bylo dohromady nahoru a dolů a nebo jen nahoru a dolů se nepočítá?

            0 0
    • jecnak  

      Predne prumerna tepovka ve finale nic nerika. Mel by ses drzet do nejakeho tepu nebo v rozmezi a ne mit prumerny nejaky tep. I pri totalnim srotu muzu mit za vyjizdku/trenink relativne nizky tepy.

      Max tepovka dosazena na kole byva obvykle nizsi nez skutecna. Tech 190 co pises muze byt realne pres 200. Sam mam v 31 pres 200 a AP do cca 160. Realnejsi nez nejake vzorecky je vyse postovany Conconiho test. Idealnejsi je ale si zajit nekam na mereni laktatu a nebo lepe CO2 a hlavne kde vysledky spravne interpretuji. U zacatecnika je to asi jedno, ale pro nekoho kdo uz ma hodne dobrou vytrvalost je spravna interpretace namereneho nesmirne dulezita.

      0 0
    • McBlacky  

      pokud po 4h vyjížce může další den jet znova bez větších problémů 4h je to ok

      když jedeš a máš pocit, že to je moc, tak uber.

      víc bych to neřešil, lepší jet méně než více

      0 0
    • carlos3  

      Zalezi kolik mas na trening casu. Jestlize makas a mas dve maly deti tak tipuju max. 10 hod. tydne, a potom by muj treningovej plan byl na zacatku roku jezdit pomalu a pak postupne pridavat :) tedy nejdrive se drzet v aerobnim pasmu a pozdeji jit pres prah. A stejne pak nejvetsi narustvykonnosti je podle me jezdit v grupe s borcema pilu dokud si nemusis vystoupit. Anae prah poznas kdyz jedes kopec v tempu a pritom netuhnes, muzes si premerit, mne to vyslo tak jak jsem cekal. Prumerny tepy jsou podle me k nicemu.

      0 0
      • Mikikuba  

        Tak o tomhle si dovolím pochybovat…Bušit na max vůbec neznamená se brutálně zlepšovat to je jen docela běžnej omyl mnoha lidí…

        0 0
        • carlos3  

          Ano aby ses znatelne zlepsil, musis na treningu nechat vse, to plati obecne pro kazdej sport. Ze to jde bez bolesti obejit je beznej omyl mnoha lidi. Jak jsem psal na kole to plati samozrejme po urcitem zimne jarnim rozjeti zakladnivytrva­losti.

          0 0
          • radek01  

            Jo je to jednoduché pár tisíc rozjetí a potom…per tam velkou :-) Pro hobíka ideál a cca po měsíci kaše bude shánět kloubní preparát protože bude úplně v hajzlu. :-)

            Bez bolesti to prostě nejde…mě bolí prdel takže dobře trénuji. :-)

            0 0
            • carlos3  

              Ja jsem ale nepsal nic o tezkych prevodech.

              Tvuj zadek je mi jedno.

              0 0
              • radek01  

                To byl joke. :-) Jen jsem chtěl poukázat,že to má každý jinak jsou tady cyklisté kteří opravdu jezdí a závodí a povětšinou vědí jak trénovat a potom hobíci,těch je většina co jezdí pro radost a ten to nemusí rvát.

                0 0
                • carlos3  

                  Proboha, nikdo to nemusi rvat, resp. Kazdej to muze rvat. Ja jenom diskutuji, zdar :)

                  0 0
          • MichaelSimek  

            nepalti, vse na kole se nechava relativne zridka a to (vyjma zavodu) na celkem kratky casovy useky, sekundy-minuty vetsina cyklo treninku je vlastne celkem „flakarna“

            0 0
            • carlos3  

              Tak jasne, ze jsem nemyslel casovku na 190 tepech, ale v těch sekundach, minutach jet maximum

              0 0
          • Mikikuba  

            Nikdo nemluví o tom že trénink nemá bolet, ale bez SYSTÉMU skončíš v prdeli. A jezdit na max neznamená vůbec trénovat nejlíp to seš fakt hodně mimo a aspoň se obtěžuj si o tréninku něco přečíst jinak seš za vola.

            0 0
            • Mikikuba  

              Sorry za silný slova ale pokud někdo takhle BLBĚ radí na obecném fóru vždy mě naštve.zvlášť když si představím že tuhle blbost někdo zkusí! Pleteš si dost pojmy.

              0 0
            • xshreck  

              Systém ti to spíš usnadní. Bez systému se podle mě dostaneš taky někam, ale trvá to delší dobu, postup pomalej, baví to víc… :-D a záleží na hlavě a taky dispozicích jedince.

              0 0
              • Mikikuba  

                Dostaneš se bez systému jen na nějakou úroveň. Určitě ne tam kam se systémem. A nemluvím o škodách na zdraví když to bušíš jak radí kdosi výše…

                0 0
          • McBlacky  

            bohužel se pleteš, podívej se jak staví trénink profi stáje. Cílem je takový trénink který ti umožní trénovat i druhý den. To co píšeš ty to fakt není.

            0 0
            • Mikikuba  

              Napsals to kulantnějc:) mě to fakt vždy vytočí když tuhle blbost někdo vypustí…

              0 0
              • carlos3  

                Blbosti pises ty celou dobu. Pro 10 hodin tydne pro chlapa co pracuje, ma rodinu a 2 maly deti, kterej si nemuze planovat den po dni, je rad ze urve hodinu sem hodinu tam a pritom chceziskat dobrou vykonnost zadny lepsi system podle me bohuzel neni.

                0 0
                • Biker jak Pes  

                  Oba máte svým způsobem pravdu, ale rozhodně bych to nenazýval blbostmi.

                  „Pokročilý“ trénink už později probíhá z obrovské části pod AP. V mém tréninku mám zařazené maximální intenzity maximálně jednou týdně a to jsou jenom krátké úseky. A vždycky po takovém tréninku mám další den volno nebo pouze vytrvalostní trénink.

                  Ale zase na druhou stranu je třeba, aby si tělo navyklo na vyšší intenzitu, tak mu to musíš nějakým způsobem nasimulovat. Ale určitě je blbost si gumovat držku každý den, nebo jak ty píšeš, 10 hodin týdně. To by moc dlouho nevydržel. :)

                  0 0
                  • carlos3  

                    Mas pravdu. Ja jsem ale nepsal furt jet podlahu,ale jednou tejdne napr.3 hod ano.

                    0 0
                    • Mikikuba  

                      To si právě nepsal jen se z toho chceš vykroutit teď…Fakt lidi jako seš ty nemusím natož anonymní…Tím stylem co píšeš se prostě dostaneš jen někam a přes to vlak nejede!Dál se prostě nezlepšíš i kdybys na každým kopci blil… :)

                      0 0
                      • Mikikuba  

                        Jinak i pro 10ti hodinový trénink týdně se dá udělat systém , který rozhodně neskončí v bodě B jako u tebe. Takových lidí co trénují 10 h systémově je okolo mne plno.

                        0 0
                  • blaf  

                    to me zajima, myslel jsem, ze v obdobi intenzit (po najizdeni) se trenuje vic nad AP (2× – 3× tydne v pripade, ze trenuju 5× tydne?), neni to jednou tydne malo?

                    0 0
                    • McBlacky  

                      ono záleží čemu říkáš intenzity a taky kam se profiluješ. Jinak trénuje vrchař, časovkář, rovinář, sprinter…

                      dneska se nejvíc (po ZDV) jezdí tréninky lehce pod a na FTP (dva různé motivy), vyložený šrot jen pro neuromuskulární koordinaci a to mezi, řekněme 110–140% FTP je závislé hodně od specializace a je brutálně minoritní v řádu nízkých jednotek procent

                      0 0
                      • blaf  

                        intenzitou myslim trenink mezi prahy a kolem ANP, jezdit srot 3× tydne jsem nemyslel

                        mohl bys ten druhy odstavec napsat s pouzitim tepovych pasem? s vykonem si moc nerozumim :/

                        0 0
                        • McBlacky  

                          to je právě to, že to na tepy přepsat moc nejde. Snažil jsem se o to nedávno když jsem konzultoval jeden trénink a nakonec to dopadlo tak, že se určily mantinely a ty se pak doladily podle pocitu po X opakování délek intervalů od 20–60min.

                          Proti tepům mám největší výhradu, že pokud určíš interval max efektivity jako 88–92% FTP (nebo taky sweet-spot training) tak to prostě podle tepů nemáš šanci zajet, protože díky vlastnosti tepů kolísat jak mezi dny tak v tréninku i intervalu se prostě do toho výkonu netrefíš (u lepšího hobby se bavíme o rozdílu 11–15 watech to je absolutně beznadějný. Při opakování intervalů v délce třeba 30 min když budeš držet stejný tepy (řekněme XXX) tak začneš třeba na 250W ale končíš na 220W a jsi rád, při dalším opakování začneš na XXX ale waty už nemáš ani omylem 250 ale třeba 240w a končíš na 210w a tím to je celý zabitý protože dva takový intervaly proti dvěma odjetýma přesně na 245–255w jsou efektem jinde.

                          Takže musíš kombinovat to, že počítáš s gradací tepů vrámci intervalu i navýšením mezi intervalama a k tomu uvažuješ aktuální unavu, energitickou zásobu.

                          Pro zkušeného sportovce velmi těžké, pro trenéra nemožné napsat.

                          0 0
                          • Lada,s  

                            Tak typické je, že člověk začně velmi intenzivně v první části intervalu (kopce), protože na tepáku mám přeci méně než chci mít (řekněmě tepy XXX), během pár minut se me tep dostane na XXX, výš už ale nechci jít, tak lehce zvolním, tep ale přesto leze dál přes XXX (kompenzuje předešlou přehnanou zátěž) a tak zvolním ještě více, načež tep konečně začne po chvíli padat na XXX. Výsledkem je, že na nahoře jedu mnohem pomaleji, než kdybych jel rovnoměrným tempem od začátku. Wattově to může vypadat tak, že limitem je cca 250W, do kopce se najede na 300–350W, po dvou minutách se jede 250W, po dalších 2 minutách se už jede jenom 180W. Přitom se celý kopec dal vyjet na 250W rovnoměrně.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              časovkáři a triatlonisté tuhle chybu často dělají i při závodě :)

                              0 0
                            • Rychlej turista  

                              Tempo musíš jet rovnoměrné po celý kopec tak, abys ho nejen udržel a nezpomalil, ale naopak před vrcholem ještě zrychlil a kopec si ještě aspoň o 50 m prodloužil, abys nabral rychlost.

                              0 0
                            • Biker jak Pes  

                              Jak píše Turista.

                              Pokud trénuješ na jednom kopci, tak lze absenci wattmetru trochu kompenzovat tím, že budeš vědět, jaké máš mezičasy v jednotlivých částech kopce. To se naučíš a pak už jenom stopuješ kopec a víš přesně, jak jedeš a jestli máš zrychlit nebo zpomalit.

                              0 0
                              • Lada,s  

                                To byl samozřejmě jen příklad jak to spousta lidí dělá :-) já myslím že už to mám celkem zmáknuté a snažím se kopce jezdit rovnoměrně tak abych nahoře měl právě tu rezervu na zrychlení jak píše RT :-)

                                0 0
                          • blaf  

                            jinymy slovy, kdyz jezdim podle tepu intervaly a chci tepat v nejakem rozmezi tak prvni interval bych mel jet na spodni hranici toho rozmezi, kdyz se dostanu k horni hranici tak bych mel skoncit?

                            nebo treba i u zdv, kdyz mam AP 150 tak bych mel zacit na napr. 130 a nechat to postupne s casem rust?

                            jake by mely byt ty hranice je zase jina otazka, to se tady tezko vyresi

                            0 0
                            • McBlacky  

                              to záleží na délce intervalu, opakování, pozici intervalu v jednotce atd.

                              ale hodně obecně je to lepší než držet stejné číslo.

                              důležité je mít cit pro stabilní výkon na určitých hranicích. To právě dělá rozdíl mezi tupě trénujícím a dobře trénujícím. Bohužel bez wattmetru tohle přichází pouze s lety tréninku a zdaleka ne u každého.

                              0 0
                              • Mikikuba  

                                Je hrozně důležitý umět číst a vnímat svoje tělo a jeho reakce na všechny možné vlivy. Pak jde trénovat i jen podle tepů. Ale jak říkáš chce to letité zkušenosti a schopnost vnímat pocity stavy a na to následně čísla z tepaku. Jí si kromě toho 20 let měřím klidový tep a ten řekne strašně moc také!Také je dobré si všechny pocity stavy bolesti zranění psát do trénikového deníku (u mě je to polar) a také není od věci vědět třeba teplotu při tréninku. I ta docela zásadně ovlivňuje tep. Jinak dneska u Karla Martínka testy a neuvěřitelně jsem na tom nejlépe v životě. To bych fakt v důchodcovským věku :) neřekla že je možné. Hodím to i k sobě na web.

                                0 0
                                • kupi  

                                  Můj příspěvek se bude týkat naopak toho, že nemůžu moc dosáhnout vysokých tepů. Svůj příspěvek zařadím pod Vás, protože při procházení Vašich stránek jsem si všiml jedné věci a to té, že se u mě projevuje asi únava stejným způsobem jako u Vás, takže mě napadlo, že byste s tím mohla mít nějaké zkušenosti. Téměř vždy jsem se setkal s tím, že když je člověk unavený, či ještě hůře přetrénovaný, tak má klidový tep vyšší. U mě je to tak, že mám klidový tep lehce přes 50, ale občas se mi stává, že když jsem hodně unavený, tak mám tep třeba jenom 40. Již delší dobu mám problémy se spánkem a s tím spojenou únavou. Na zátěžových testech jsem ještě nebyl a teď to asi ani nemá cenu. Dříve jsem jezdil na závodech do 2 hodin s průměrným tepem okolo 184. Hádám, že mám ANP okolo 180 tepů/min. Když se teď při tréninku dostanu na 175, tak jsem hodně rád. Chtěl jsem se zeptat, zda je rozumné v tomto režimu třeba alespoň najíždět kilometry a intenzitám se vyhýbat, nebo jestli bude lepší sport omezit. Zdá se, že výkonnost jde nahoru, ale velice rád bych předešel přetrénování nebo nějaké chronické únavě. Omlouvám se, že jsem se tak rozepsal. Děkuji za odpovědi.

                                  0 0
                                  • Mikikuba  

                                    Uf. Máte pravdu u mě se trénink který nedostatečně zregeneruju projevuje nízkou klidovou tepovkou třeba i 33 (normálně mám 38 -+) a že se nedostanu do tepů. Doporučuju určitě jezdit ale neintenzity a snížit i hodiny třeba na týden. Pokud se to neupraví tak další týden. Hodně bych popřemýšlela jestli dobře regenerujet, jíte a hlavně spíte dostatečně!Mě se to vždy upravilo po -+ týdnu, kdy jsem organismus hýčkala. Nicméně třeba na maratónu či ultra se u mě únava takto projevuje vždy. Na ultra třeba jedu na maximum do kopce po 3 dnech jízdy na 130ti tepech:)na rovině při 90.jinými slovy o 30 míň než normálně.

                                    Rozhodně není řešení nedělat nic, i regenerace probíhá nejlépe při zátěži ale velice mírné.

                                    Nicméně to berte jako obecnou radu. Neznám Vás, Vaši cyklistickou historii, závodní či Vaše zaměstnání. Vše hraje roli.

                                    0 0
            • carlos3  

              Pane blacky, ja jsem ale psal pro treningovy cas max 10hodin tydne!!! A ne pro profipeloton.Tj 2–3 dny v tydnu. Nerikam pokazdy ale jeden den v tydnu vzdy zcela max a to proste funguje.

              0 0
              • jecnak  

                Nedelej ze sebe jeste vetsiho vola.

                0 0
              • MichaelSimek  

                to jako ze ten jeden den tydnu vyjedes na 3h vyjizdku a celou dobu jedes uplnej max?

                0 0
              • McBlacky  

                s časem 10hod týdně jsou lidi co jezdí bedny na Galaxy a CMT takže si prosím nejdřív utřid ten bordel v hlavě, přestaň vidět rudě a pak si možná budeme moci napsat něco rozumného.

                Už jen to že se snažíš radit Hance je hodně vtipný.

                Možná teda pokud tvůj nick znamená, že jsi ten, kdo je v komunitě znám jako Karlos a to je jediný případ, kdy bych ti prominul, ale to je šance asi tak 0,0% protože on takové vyjadřování nemá, natož čas a potřebu tady kvokat :)

                0 0
                • ¨MZ  

                  Nutno také říct, že je to hodně o talentu a vlohách pro cyklistiku. Někomu stačí těch deset hodin a prostě mu to jezdí a může zajíždět bedny už třeba ve své druhé, třetí sezoně a někdo jiný může trénovat 15–20 hodin týdně, mít pět trenérů, ale tu bednu nebude zajíždět ani za deset sezon. Zrovna tak se někdo nenaučí zpívat, malovat a pod.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Z kreslení jsem míval čtyřku. A to proto, abych nepropadl a mohl postoupit do dalšího ročníku :-)

                    0 0
                  • jeffino  

                    můj učitel v kytaře vždy říkal, že 95% poctivá práce,5% talent, bezpečně vždy poznal jestli jsem cvičil, každý den 3h:)…podle mě ve sportu to samý.

                    0 0
                  • jecnak  

                    Mozna trochu v technice a psychice, ale jinak si to opravdu nemyslim.

                    0 0
                    • ¨MZ  

                      Já si to zase myslím, už jsem v UAC viděl párkrát, jak tam přišel někdo nový bez mnoha desítek tisíc najetých kilometrů a hned držel krok s lidma, co to jezdí léta, v zimě na jaře poctivě najíždějí ZDV, dodržují tréninková pravidla. Neříkám, že bez talentu se nejde vypracovat na slušnou úroveň, ale kdo na to má talent, tak se na tu samou výkonost dostane s polovičním úsilím.

                      Je to stejné jako v běhu, kulturistice, každý má vlohy pro něco jiného.

                      0 0
                      • Delkim  

                        to bych nenazval talentem jako spíše genetickou výbavou jako třeba typ svalových vláken atd…

                        0 0
                      • McBlacky  

                        základ je nebýt ***** :)

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                      • jecnak  

                        A tyhle lidi predtim provozovali jen gaucing?

                        0 0
                        • ¨MZ  

                          Třeba jeden známej jezdil před tím jenom motokros, na který je pochopitelně taky potřeba fyzička, ale je to něco jiného než kolo. Pak ho to přestalo bavit, asi před třema rokama koupil kolo, zkusil pár závodů a hned jezdil v KoloPro kolem první stovky, teď pravidelně zajíždí 50–80 flek (což je v KoloPro dost kvalitní výkon podle mně), za sezonu nikdy nepřekročil 10 000km/rok, spíš najel o dost míň. Na něm vidím od pohledu, že na to má vlohy, hubenej, šlachovitej, neveze ani kilo navíc a v jídle se rozhodně nehlídá. Mně stačí, abych se podíval na jitrnici a mám hned kilo navíc.

                          0 0
                          • jecnak  

                            Takze delal i neco predtim a nejspis dost aktivne. Je to o pristupu.

                            0 0
                          • Breakpain  

                            Z vlastní zkušenosti ti mohu říct, že MX je docela slušně náročný na fyzičku, aby ses udržel v sedle a vydržel ;).

                            Vem si ty těžký bagančata na nohách + chrániče. V každé zatáčce těžkne noha … v začátcích seš po 15 minutách hotovej a nezvedneš už moc nohu a podobně. MX jezdci, co jezdí aktivně mají velmi dobrou fyzičku … takže tohle už je v podstatě slušnej atlet ;).

                            O tom, že talent pomůže se nepřu … tak to je, geny nezapřeš.

                            0 0
                      • Zdeno Micio  

                        Co se týče talentu, máš zcela pravdu. Bez fyzických dispozic nejde docílit úspěchu, tj. třeba top ten na kvalitním podniku, ať už trénuju sebevíc a sebesystematičtěji. Ve většině případů rozdíl mezi úspěchem a prohrou je několik minut (profipeloton), což je pro normálního smrtelníka nepředstavitelné, nebo několik desítek minut (hobbyakce).

                        Pokud profíci trénují v podstatě stejně systematicky – hovořím jako příprava na etapové závody, tak výkonnostní diference mezi nimi již nejsou ve výkonnosti z obecného hlediska, ale z hlediska dispozičního. To je známý fakt – proto existuje pouze pár jedinců, kteří jsou schopni dlouhodobě udržovat svoji výkonnost na top úrovni, a vůbec ne proto, že by více trénovali. Ale samozř. bez patřičné kvality tréninku a regenerace i talent vede k průměru.

                        Dalším aspektem je psychika, což je velké procento úspěchu, a řekl bych, že hlava je vždy základ všeho.

                        0 0
    • xshreck  

      vyměním, Teda já mám kolikrát spíš opačný problém. Jak si udržet vyšší tepy při nižším tempu.

      0 0
    • krikli  

      Dík za nazory. trochu se to rozjelo. Výsledek je asi na snadě. Udělám si teď na jaře testy, bohužel jsou dost plny a do Práglu kvuli tomu nepojedu. cca do konce dubna to snad klapne. Zítra testnu Conconiho test a uvidíme.

      Jen dotaz, jak to postavit ted, dokud nebudu vědět ty výsledky. Jezdit ven, nebo se trápit na trenažeru? Jo a co když výsledky potvrdí obecný fakt, že mám prostě jezdit o kus níž?

      Dodržovat tepy a ubrat třeba na kadenci? Jezdit prostě jak s hnojem. Nebo to nechat být a cca za dva namotaný táci, znovu zpomalit?

      Po pravdě, doted jsem kadenci neřešil… jezdil spíš silově. teprve letos to začínám měnit a je možné, že i toto má vliv na ty tepy.

      0 0
      • vasek80  

        Myslím, že TOTO je úplně nejhodnotnější a nejrozumější komentář a hlavně zohledňuje i tvůj budoucí výkonostní posun a posun prahů níže a pokud se jím budeš řídít není třeba dalšího přetestování v případě poklesů tepů a prahů.

        Na testy se vykašli. Já byl loni a jsou to jen vyhozené peníze.

        0 0
      • Delkim  

        prošel jsem web a hledal pro tebe nějakou teorii, tohle mi přišlo dobře napsáno a vysvětleno, mrkni na to

        http://www.veloservis.com/…ak-trenovat/

        0 0
      • Breakpain  

        Je to easy … jsem na tom stejně ;)

        Jen já na tom měření byl … vadí mi, že mi to nejede a je to dlouhá a strastiplná cesta …

        mám být v rozmezí 120–140 (intervaly)

        V praxi když jedu venku, mám průměr 150–160, po každém kopci nemůžu dýchat …

        Řešení bylo zajít na testy a dle doporučení jezdím intervaly na nízkých tepech … a jinak, než na trenažeru je neudržíš … venku to nejde a jezdít tam 10 km/h a podobně je na nic.

        Takže co druhý den sedím na trenažeru 2–3 hodiny, točím klikama jako ****** a koukám na youtube …

        Po pár měsích mám průměry kolem 140 venku (ale nesmím se honit …) takže tam rozdíl je znát, ale musím vytrvat a šlapu dále … Je to prostě o tom, že pokud je budeš muset srazit jako já, budeš muset dodržovat co Ti doktor řekne a to jsou většinou nízké tepy, dlouhé intervaly … což je na palici. Pak už je to o tom, jestli to dokážeš vydržet.

        V zimě poctivě trenažer … v létě holt jezdím a snažím se brzdit … ale né vždy to jde.

        Můj trénink je tedy efektivní na půl … v zimě to dogmaticky dodržuji, v létě se snažím přiblížit, ale jet venku a mít tep kolem 120 větší část vyjíždky a podobně nezvládám.

        0 0
        • Polka  

          Nechapu proc to dodrzujes i v lete. Mas to postupne stupnovat a v lete to napalit, aby to slo i do sily.

          0 0
          • Breakpain  

            Tak to taky není napořád ;), ale teď aktuálně mám jezdit tohle. Očividně MUDr. Martínek ví co dělá a funguje to :) …

            Po půl roce se to změní, ale nemám závodní ambice – chci jen snížit tepy, zvýšit vytrvalost a spalovat tuky (velmi důležité pro diabetes).

            Já jen psal, jak vypadá počáteční fáze snížení tepové frekvence – že to prostě není med a člověk se musí kousnout. Pro celkový rozvoj (tedy i sílu) se tohle samozřejmě pořád nejezdí – jen já to mám ve větším měřítku hlavně kvůli diabetu.

            0 0
            • Polka  

              Aktualne urcite, na snizeni tepu je to samozrejme ok, ale to je po case total opruz a muze se to cloveku zacit znechucovat, tak proc si to kazit i v lete :) Zazil jsem to a radsi si kolo uzivam. Pokud jsou v tom ale vylozene zdravotni zalezitosti, tak je to pak jasny.

              0 0
          • Biker jak Pes  

            Je úplně jedno, jaké je období. Co a kdy to trénuješ je čistě na tobě. ;) Jaký to pak bude mít důsledek je už ale další věc.

            0 0
        • Biker jak Pes  

          To je to, že hobíci nejezdí často, pouze párkrát do týdne. Výsledek je ten, že tepy mívají běžně vyšší, než kdyby trénovali denně a hlavně se neumí krotit. Lidi mají jaksi zažité, že co bolí, to sílí a pokud pojedou pomalu, tak to je o ničem. Takhle potom jezdí celý život a víceméně je to neposune vůbec. Přirovnal bych to asi k tomu, když tlustí podnikatelé chodí jednou týdně hrát squash, kde se za 30 minut zlikvidují a strašně se diví, že neshodí ani deko, když přece tak tvrdě makají.

          Ono to chce opravdu čas a doslova stovky hodin k většímu nárůstu výkonnosti. Především je ale třeba spolknout hrdost a fakt se plížit po té cestě a nenechat se ničím zviklat. Ale tohle se lehko řekne, já vím. :)

          0 0
          • Breakpain  

            Proto je mi příjemnější ten trenažer … tam se to snadno udrží :D

            0 0
            • Biker jak Pes  

              Jj, chápu. Po čase se to ale zlepší a dá se jezdit vytrvalost i v kopcích. :)

              0 0
              • Breakpain  

                Vím vím, jen ještě nejsem v této fázi – naštěstí mi to nedělá problém, dokážu se kousnout a neřeším to …

                0 0
                • MlokCZ  

                  To není fází.

                  Vytrvalost v kopcích mimo extrémy (hodně náročné výjezdy v terénu) může jezdit téměř každý (i při některých zdravotních potížích se dá, i když tam to bude samozřejmě individuální). Je to pouze o tom si dát dostatečně lehké převody a pak jet dostatečně pomalu.

                  Pokud ovšem tady spousta lidí má převody jako profíci a výkonnost třeba ani ne poloviční (není mířeno na tebe, nevím ani jaké jezdíš převody ani jakou máš výkonnost) a ještě se přidá nějaký ten zdravotní problém, tak se pak není čemu divit, že to nejde.

                  0 0
              • Mikikuba  

                Přesně tak :) akorát jedeš o něco pomalejc než v létě. Jezdím tak roky jinak bych se z objemů zcvokla:)

                0 0
              • Zerocool  

                takový trénink mám nejradši…

                0 0
            • xshreck  

              to máš vysoké tepy i na lehké převody po rovině?

              0 0
        • McBlacky  

          nic proti, ale přesně tohle je peklo do kterýho se dostaneš podle moderního trendu – sežeň si trenéra, kup si budík, nech se vyšetřit.

          ptám se – kde je ***** nějaká radost z ježdění?

          2–3h na trenálu, no to je k blití a ne cyklistika.

          beru to u tebe kdo má zdravotní hendikep, nebo chce nutně max efektivně zhubnout.

          Ostatní lidi by měli na kole relaxovat, čisti hlavu a mít dobrý pocit. ***** na nějaký čísla, intervaly, zony, místo toho najít to co je na bikování krásný, proč se svazovat.

          0 0
          • Ice-goofy  

            S tím se nedá než souhlasit. Důležité je aby cyklistika bavila… Sice tepák používám, ale že bych jezdil treéninky to ne prostě jak já to nazývám jezdím se projet či ehm jak říkám dětem jedu se ven vyprdět ;) mají z toho srandu ;)

            0 0
          • MichaelSimek  

            ja 100% souhlasim, kazdpoadne vim ze jsou lidi pro ktere neni zabava a relax ta jizda samotna, ale prave to trenovani, sledovani cisilek atd, takze holt asi proti gustu…

            0 0
            • Breakpain  

              Souhlas, ja ty cisla mam rad a o to vic me to pak bavi :-)

              0 0
            • Člověk a jeho svět  

              A jsou lidi, kteří opravdu neřeší tepy, pásma, trenéry, jezdí se projet, pak se z hecu nahlásí na nějaký hnoják a zaříznou tam hodně těch, co si myslí, že trénují :)

              0 0
              • MichaelSimek  

                vsak to je uplne v poradku, cyklistika je porad hlavne o tom jezdit…ale jestli nekoho bavi uzivat si jizdu a nekoho sledovat tepy/watty/km/h … na vysledku to u hobiku az takovy rozdil nebude

                0 0
              • McBlacky  

                hodně lidí co jezdí bedny nemá trenéra. Naopak nesmyslný mraky lidí co ji nikdy nezajedou si ho platí :)

                0 0
            • Ice-goofy  

              To ja si pak taky dívám na čísla, ale nemůžu říci, že bych se tepem řídil přimo při té vyjížďce.. Tedy já

              0 0
          • Zerocool  

            přesně, je to cesta do pekel…a znechucení kola,

            jenže on se chce hned od začátku každý zlepšovat, a jezdit minimálně první 100 v masovkách, takže hr nato se vším všudy, pak je kolo pro život plné nabušených profíků teoretiků – dojíždějících v hloubi poeražených, mají pořád nějaké výmluvy, ale kteří se nepřiznají, že jim dělá problém jezdit venku ZDV,

            po sezoně, dvou s tím seknou, v lepším případě jsou frajeři uznají, že jejich cíle byly nereálné…a pokračují dále jen ne tak dogmaticky…

            0 0
          • Biker jak Pes  

            To jsem chtěl napsat už dávno, ale někdo mu tady napsal, aby to tak nedopadlo, tak jsem raději mlčel. :)

            Někoho ale baví právě ten proces zlepšování se, když vidí, že pokud odjede xx hodin na trenažéru, tak ví, že prostě bude výkonnostně úplně jinde. A o tom to je. Přesně tohle mě na cyklistice baví nejvíc. Vidět poblité ksichty ostatních a do toho jim ještě přišlápnout. :) Každý jsme holt nějaký. :)

            0 0
            • Jamin  

              Tyjo tak to je pro mě první rozumnej důvod tady, proč začít trochu víc trénovat :-)

              0 0
      • Zerocool  

        Nechápu, proč vůbec letos řešíš trenažer??? Co by jsme v letech, kdy jsme do toho bušili dali za takovou „zimu“…

        0 0
        • Mikikuba  

          To ti jednoduše vysvětlím. Pokud chodíš do práce a nechceš najiždět potmě znamená to minimálně leden na trenazeru. Počasí nepočasí teplo neteplo…

          0 0
          • krikli  

            Chodim dom mezi 5–6. Pohlidam chvílu děti a v osm, jak jsou spát, tak idu dolu šlapat… Na kolco ven se dostávám nejdřív o víkendu. Jinak v létě vyrážím po osmé ven a vracím se s čelovou, ale ted se mi večer ven ani moc nechce.

            0 0
            • Mikikuba  

              Jo je to tak:)v zimě to prostě bez trenažeru nejde pokud se systematicky trénuje a člověku se nechce jezdit potmě mezi auty. Ono na bajku v lese je to potmě zas něco jinýho. Pro mě je potmě silnice příliš velké riziko a kromě toho trenažér pokud na to člověk má dá neuvěřitelné výkonostní parametry. Je to dalko obtížnější jízda než venku.A i větší efekt – nulové prostoje!

              0 0
              • McBlacky  

                to souhlas kdybych to co odjezdím za rok jezdil jen trenál podle wattů tak lítám jak orel, akorát bych potřeboval dvě hlavy a dva zadky a vždycky před trenálem vymenit na ty trenálový :)

                0 0
                • Mikikuba  

                  neříkám přece celý rok ale leden únor.taky nejsem magor nebo jen trochu:)

                  jinak výsledky testu jsou zde:

                  http://www.hankaebertova.cz/index.php…

                  0 0
                  • Mikikuba  

                    Jinak zadek problém není-mažu a po hodině se převlékám abych jela v suchém. Občas venku utrpí daleko více. Hlava občas problém je ale to je hodně o motivaci aspoň u mě:)

                    0 0
                  • McBlacky  

                    testy pěkně. Po takovým tréninku vytrvalosti to není nepochopitelný, ti to poletí na dosu

                    0 0
                  • vasek80  

                    Já si pamatuju jak jsem tvé články četl předloni a právě si pamatuju, jak jsi si pochvalovala trenažér, protože ti umožní držet se na přesných tepech.

                    Na základě toho jsem loni zimu odjezdil prosinec/leden a únor po 30 hodinách/ měsíčne na spineru v dvouhodinovkách a držel si vysokou kadenci a průměrné tepy kolem 135.

                    Jenže první vyjížďku na kole v březnu jsem jel jeden oblíbenej úsek a po 25km jsem se 10 km před plánovaným cílem úplně vycucanej otočil k domovu a ploužil se jak s hlaďákem.

                    Možná je mechanika pohybu a zapojení svalů na spineru odlišná a mě to nefungovalo a nebo je 135 tepů pro mě spíš regenerace.

                    Letošní zimu jsem trochu vylepšil zimní oděv a jakmile bylo od 0 tepleji jsem mohl jezdit a jezdil jsem spíše tempo a někdy to byla jen hodina a maximálně dvouhodinovka.

                    Ve finále jsem časově najezdil třetinu co loni, ale hned první březnovou vyjížďku by jsem letos v pohodě dal 3× tolik co po minulé zimě.

                    Pro mě škoda, ten spiner mě bavil a úplně jsem se na něj těšil. Vždy jsem si pustil několik dílů Big beng teory aj. oblíbených seriálů.

                    0 0
                    • Mikikuba  

                      Spiner netuším. Ale pozor já jedu na vlastním kole na trenažéru a co hlavně po 15ti minutách měním zátěž aby se tělo muselo stále adaptovat na nové podmínky. Vše je ale přísně aerobní s malými max 5ti minutovými výlety nad AP.Mám výhodu, že mám oborvské rozmezí tepové pro najíždění vytrvalosti.Čili problém vidím v tom, že jsi jezdil stále stejně což je pro tělo dost nerozvíjející. Právě adaptace a střídání je to co nutí tělo pracovat. A upřímně spineru nefandím vůbec!Nevím také zda máš udělané zátěžové testy. Ono od oka se tohle opravdu jezdit nedá. Nebo možná po mnoha mnoha letech tréninku.

                      0 0
                      • Mikikuba  

                        A ještě na trenažeru jezdím když to nejde venku. Buď časově nebo počasím nebo po operacích:) rozhodně to nepreferuju taky neumím vypnout hlavu:)a občas je to trápení

                        0 0
                        • vasek80  

                          Já také co chvíli střídal zátěž, na chvíli jsem se roztočil výš a přidal si jako kopec. Ale je to fuk.

                          0 0
                    • krikli  

                      Měl jsem letos stejný pocity… První vyjíždka na silničce, po x hodinách na trenažeru, jsem si venku připadal jak loni, kdy jsem na tom celou zimu neseděl…

                      Pravda je asi taková, že venek je mnohem silově náročnější, než trenažer. Vono ti doma nefouka, nejseš navlíklej jak na sibiř, nemluvě o kopcích…

                      Určitě bych ale hodiny na trenažeru neházel do koše, už jen proto, že něco děláš. A tělo v nízkých tepech minimálně spaluje tuky…

                      Zatím mi to vychází, cca pulka hodin týdně doma na trenažeru a druha venku o víkendu.

                      0 0
                      • Mikikuba  

                        O tom že je to silově náročnější si dovolím pochybovat. To je jen o tom jak si naložíš a jakej máš trenažér a tolerantní sousedy. Podle mě myslíte něco jiného. A to je že na trenažéru je na fest upnuté kolo a chová se jinak než při šlapání venku. Venku se kolo pod tebou jakoby vlní a na trenažéru je napevno čili toto jakoby nahrazuješ ty. Proto se vám jede po trenažéru venku špatně. To si ale po jedné vyjížďce sedne.

                        0 0
                        • krikli  

                          silnička usazená v trenažeru. Samozřejmě si můžeš naložit víc, aby člověk měl zátež jak venku, nebo i větší. Ale shodneme se na tom, že by měl člověk jezdit ZDV… tudíž nižší tepy… a pokud seš začátečník (klidně se tak nebojím označit), tak přece nepojedu na trenažéru přes?

                          0 0
                          • McBlacky  

                            můžeš jezdit kadenční motivy, tenzi, v podstatě občas to proložit tempem není vůbec na škodu.

                            jezdit jen zdv není úplně vhodný, stejně tomu nedáš ty potřebný hodiny, takže je lepší jezdit toho víc a rozvíjet víc motivů

                            0 0
                          • Mikikuba  

                            Múžeš jet přes ale já dodržuju do 5ti minut pokud trénuju ZDV. A jak píše Blacky lze měnit další motivy. Ono opravdu pokud jedeš furt stejně je na hlavu a hlavně to nic po nějaký době nerozvíjí.Já měním i na trenažéru zátěž řazením na kole a více méně na 4 pastorcích vzadu se vejdu do obejmového tréninku.Uznávám že pokud začínáš asi takové rozmezí nemáš ale zas nejezdíš tolik hodin co já a dá se to vydržet.

                            0 0
                            • tromboonen  

                              Můžete mi jako zkušení dát „blbovzdornej“ návod jak trénovat, resp. rozvíjet výdrž a pak i výkon?

                              Nikdy jsem nejezdil ani nedělal jiný sporty organizovaně, takže žádný trenér ani rada zkušenějších, teda hlavně v cyklistice, u lodí, letadel, lezení a jiných technických sportů to je samozřejmé..

                              Jezdil jsem kdysi silničku, pak horáka, občas běhal, lezl po horách, skialp a tak, s fyzičkou problémy nebyly i když vrcholovou formu jsem nikdy neměl – to ani nechci, jsem hobík, jezdím pro radost, závodím akorát sám se sebou a s ostatními na Stravě… ALE, co jezdím víc, nějak se nelepším..

                              Fyzička už není co bývala, teď se snažím pravidelnějc trénovat, doma na válcích, nebo venku.. už jsem to tady psal, nemám ty zkušenosti, instikt mi velí dát si do těla, takže

                              = na válcích 40–50 minut, zahřátí a pak intervaly, delší to nedám protože bolí zadek od vibrací a taky je to pakárna

                              = venku jezdím většinou tak do 50–70 km, někdy i méně.. a jedu tempo, takže abych zajel určitou trasu co nejrychlejc

                              S nějakým najížděním objemu na malým tepu nemám vůbec zkušenosti… tepák mám, ale přiznám se že mě to nebaví moc sledovat, stejně jako ostatní údaje z computeru, už jej ani nevozím, jen Stravu v tel abych pak věděl jak jsem to dal.. ten tepák klidně použiju, proč ne, ale na testy asi nemá cenu chodit, chci jen aby se mi dobře jezdilo, zlepšoval jsem se, stačil ostatním a zlepšoval výdrž..

                              Takže dá se dát obecný návod, dost jsem tady a jinde pročet, ale různě si to protiřečí.. nemám žádný vrchol sezóny, závod nebo tak, kromě toho, že v létě jezdím nejvíc a asi bude i nějaká dálkovější akce.. přes zimu jsem drtil válce, ale asi špatně (z hlediska toho ZDV)..

                              Pro hobíka bez možnosti a potřeby to přesnějc měřit, dá se říct že bych měl co nejvíc jezdit tak abych to udýchal nosem??

                              Venku jasný (ale nějakej kopec snad můžu ostřejc, nebo je to v týhle fázi kontraproduktivní)? Na těch válcích, řekněme hodina max, pokud pojedu abych se nezadýchal/neměl vyšší tep, je to skoro o ničem, bez intervalů mě to moc nebaví.. blbosti jako kadenci, nohy zvlášt a tak taky dávám, ty intervaly spíš kratší a brutální jakože sprinty, třeba 1–3 min naplno, nebo delší jakože 10 minut těžší převod? Nebo vůbec žádné?

                              A kdy k tomu začít přidávat i něco jiného a co?

                              Doma na válcích jsem schopen to dát pravidelně 4–5× za týden, venku je otázka jak vyjde čas a počasí.. mám řešit nějaké posloupnosti/stup­ňování dávek nebo intenzity, nebo se na to vypr. a prostě jezdit..

                              Opakuju, jedinou ambicí je zlepšit se a vyblbnout se, takže nepotřebuju špičkové tréningové programy, spíš obecné zásady pro nezkušené vytrvalce..

                              Dík

                              0 0
                              • blaf  

                                zadny stupnovani a podobny pokrocily veci bych neresil

                                kdyz nechces jezdit s tepakem tak se muzes ridit tim dechem, blby je, ze zdv je proste zaklad a dlohodobe se bez jezdeni zdv asi zlepsovat neda

                                hodina zdv je asi dost malo takze radeji dvakrat do tydne na valcich nejaky intervaly, jednou v tydnu a jednou az dvakrat o vikendu venku neco delsiho klidnejsiho tak by to asi mohlo splnit ucel, ale bez toho zdv to tezko pujde, tempo se da jezdit obcas, ale ne porad

                                0 0
                              • Mikikuba  

                                Upřímně myslím si že takto na diskuzi není možno ti dát smysluplné rady komplexní. Ale bez základní vytrvalosti „objemů“ se prostě zlepšovat nebudeš.

                                0 0
                      • Cryzyy  

                        Jaký si to uděláš takový to máš :)

                        Rozdíl trenažér/válce a ježdění venku je dle mého hlavně v tom, že venku máš vždycky (mimo situace, kdy jedeš totální rovinu a vůbec nefouká) nějaké wattové špičky a ty doma prostě nemáš, protože si je neuděláš. Klidně můžeš dát doma stejný wattový průměr jako venku, nebo i dva tréninky venku, na stejných průměrných wattech, ale těma špičkama ti jeden bude připadat jako velká pohoda a druhý může být už relativně těžký trénink a přitom podle tepů tam taky velký rozdíl nebude, protože ty krátké wattové špičky, které budou dělat rozdílnou náročnost tepák skoro ani nezaznamená.

                        0 0
                      • Delkim  

                        trenažér je obecně náročnější než venku, nemáš žádný oddech, jedeš pořád, žádný sjezd, atd…

                        však se taky uvádí, že 90 min na trenažéru je snad jako 120 min venku

                        nicméně taky záleží jak si to nastavíš :)

                        já když po trenažéru po silových trénincích vyrazím ven, tak mám naopak pocit že mi to daleko víc jede :)

                        0 0
                    • jecnak  

                      Problem techhle stacionarnich kol je v tom, ze maji casto uplne jiny posed. Pokud ho nedokazes upravit na cca totez co jezdis normalne, je skoro zbytecny neco podobnyho praktikovat.

                      0 0
                      • vasek80  

                        To ne, já na něm mám posed +/- stejnej jak na kole.

                        Já si spíš myslím, že je rozdíl udržovat rotující 20kg setrvačník v pohybu, než šlapat na kole.

                        0 0
                        • Delkim  

                          trenažéry mívají magnetickou brzdu, tam přestaneš šlapat nebo polevíš a v podstatě okamžitě se to projeví, na pohodlí setrvačnosti zapomeň

                          0 0
                          • vasek80  

                            To já vím, já to uváděl jako negativum stacionárního kola. Proto možná není tréning na spineru tak kvalitně přenositelnej na silnici jako z trenažéru.

                            0 0
                          • Mikikuba  

                            Jo je to tak. Spiner a setrvačník není nejlepší věc na najíždění vytrvalosti. Já mam tento

                            http://www.hankaebertova.cz/…valce800.jpg

                            má najeto tisíce hodin a je super.Jízda na něm hodně připomína reálnou kromě zmíněné nevýhody, že je kolo natvrdo upevněné.

                            0 0
          • Zerocool  

            je to hodně o náladě a chuti, ale ten trenažér je prostě jiný a bez watů pouze na tep nedostatečné, toť můj názor a to jsem na trenažéru najezdil kvantum, ale asi bych se zase uchýlil k ježdění se světlem, na cestách, kde bydlím hodně aut nejezdí…

            0 0
            • Mikikuba  

              Jasně každý má nějakou zkušenost. U mě je to obráceně čím víc najezdm na trenažéru tím lepší parametry. Akorát se srovnávám chvilku do techniky venku. Já na něj nedám zvláště v zimě dopustit. Že by mě to vždy bavilo to ne ale to je otázka motivace. Jinak mě napadá špičkovej sportovec, který pokud teda v zimě nezávodí někde pryč tak sedí jen na trenažéru: Petr Vabroušek. Čili to asi funguje:)

              0 0
    • Keep  

      Uklidním tě, sice nejezdím závodně na kole. Jen rekreačně, ale s vysokým tepem mám také problémy. Zjistil jsem to až v době kdy jsem si pořídil sporttester. Jinak pravidelně cvičím kardio jako fit box a trx, takže úplnej nesportovec nejsem. Maximálku do kopce mám 218. Teď už po delším tréninku to mám nižší, kolem 190. Průměr na 2 hodinách na kole mám po rovině mám 130–140. Do kopce 160–170, záleží na kopec jak je dlouhej a prudkej a jak jedu. Váha 80 kg, výška 183cm, 28 let. Jinak sprotuju od 9 let a nikdy jsem neměl problém se srdcem… alespoň o ničem nevím. Prostě to neřeším a jezdím na kole ;)

      0 0
      • Keep  

        Jinak mám to odzkoušeno na Suunto M2 a Suunto Quest. Oba přístroje ukazují podobné údaje.

        0 0
        • pelhrimov  

          Plácá se Ti tričko nebo dres na hrudníku, pak tepák ukáže extrémně vysoká čísla. Tep 218 má řvoucí kojenec po koupání, když mu neteče z lahve mléko, ale ne dospělý člověk.

          0 0
          • vasek80  

            To tričko to dělává, ale většiou né do kopce. Mě po rovině nebo z.

            0 0
          • Keep  

            Urcite se mi neplaca triko o hrudník, protože když jedu z kopce, tak mi tep klesne i pod 100. Např. Naposledy jsem měl tep když jsem jel do prudkého kopce189?. Tu maximalku přes 200 už jsem nikdy nezopakoval. Jelikož to mam i při běhu, tam mam namerenou maximalku kolem 190 a navíc jsem to půjčil kamarádovi, ten má maximalku 170. Takže přístrojem to není…jste mě nahlodali si zajít s tím radši k doktorovi.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Psal jsi 218, což je blbost v tvém věku. 190 je běžný puls.

              0 0
            • vasek80  

              Já do kopce když jedu doraz pilu a jsem fit vytepu maximálně 186. V závodě kdy se k tomu přidá ještě adrenalin a větší motivace se zmačknout jsem měl nejvíce tuším 193 nebo 194.

              Těch 218 je chycenej nějakej jinej signál, např ty dráty jak jsem psal.

              0 0
            • kámen úrazu1  

              Kdyby se nejednalo o chybu měření, za

              1. než bys vytáhl mobil pro zdokumentování, tep by Ti slezl dolů
              2. hlavně by ses nezatěžoval vůbec s vytahováním mobilu, ale kdybys už

              udělal tu chybu a nezpomaloval postupně, ale naráz zastavil a slezl z kola, ohl by ses v pase a vydýchával těch pár vteřin strávených v maximálce. Alternativně by sis lehl na zem a odmítal se pár desítek vteřin zvednout. :-)

              0 0
              • vasek80  

                A není možné, že tepák zaznamenává maximálku. Jako mě a podívám se na ní v klidu doma ;-)

                0 0
                • kámen úrazu1  

                  Na fotce stojí nad kolem, v rukavicích, venku, a na displeji hodinek je srdíčko, vsadím se, že blikající. :-)

                  Takovéhle velké symboly srdce většinou na záznamech nejsou. Aspoň u mých 2× Garminů, 1× Polaru, 2× Ciclosportů :-) byly jako ukazatel, že probíhá monitorování a případně ukládání do paměti.

                  0 0
                  • Keep  

                    Blikající není ;) To už jsem si prohlížel zaznamenaný trénink při dojetí domů :) Jestli si měl Suunta, tak po dojetí dáš stop a upozorní tě to pokud si překonal maximální tep, tak jsem si projel poslední trénink, kde mi to ukázalo můj maximální dosažený tep při tréninku. Mimochodem na hodinky během tréninku vůbec nekoukám, mám tam nastavený na obrazovku čas tréninku, aby mě to nerozptylovalo. Dřív jsem tam měl aktuální tep a to mě nutilo to pořád kontrolovat, tak jsem změnil screen :)

                    0 0
              • Keep  

                Měl si někdy Suunto? Podle toho co píšeš, tak asi neměl. PO SKONČENÍ tréninku si můžeš projít poslední trénink na hodinkách – čas tréninku, průměrný tep, maximální tep, spálené kalorie, atd. záleží co si na hodinkách nastavíš co ti má měřit. Takže ne, nebyl to aktuální tep, ale tep naměřený v jednu chvíli při tréninku a již jako uložená data v hodinkách. Když to pak odešleš na movescount.com, tak tam je ještě podrobnější analýza toho tréniku – máš možnost např. zjistit v jaký čas si měl maximální tep.

                0 0
                • Biker jak Pes  

                  No, víceméně to umí to, co každý jiný lepší sporttester. To, co jsi popsal, ale pořád nezaručuje, že to nebylo způsobeno rušením. Jde vidět na grafu nějaký pozvolný vzestup nebo to zničehonic vylétlo nahoru?

                  Ne, že bych ti nevěřil, taky jsem měl kamaráda, který se chlubil max TF 230, přičemž na závodech víc jak 200 nikdy neměl.

                  Hoď sem ten graf nebo vyjeď na kolo a udělej novou fotku… ;)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Keep  

                    http://www.movescount.com/…/move7139915#…

                    Bohužel, tento trip byl ještě s modelem Suunto M2, čili nezobrazuje graf tepové křivky.

                    0 0
                    • vasek80  

                      To nemá smysl řešit. Ten maximální tep byl chyba přístroje.

                      Je to úplně běžné. Když tady před pár dna dávala nějaká bikerka místo kde projedeš pod drátama a dostaneš výboj, tak co to asi dělá pod drátama vysokého napětí s tepákem. Jednoduše max 218 ;-)

                      0 0
                      • Keep  

                        Ok, prostě žádnej strach mít nemusím. Jen odchylka – špatný měření přístroje ;)

                        0 0
                        • vasek80  

                          Sleduj tepák a až příště uvidíš hodnoty nad 200, tak si napni dres a oddal jej od hrudního pásu a podívej se jestli nejsi v dosahu nějakého el. pole.

                          Mě to dělá v létě při silnějším větru a volnějším dresu. Dráty mému nevadí.

                          0 0
                  • Keep  

                    http://www.movescount.com/…move13862577#…

                    např. tady mě smetla pořádná bouřka. Skončil jsem pod střechou na zastávce. Byl jsem tak vylekanej (větve ze stromů lítaly na silnici), že se tomu tepu nedivím, protože jsem jel jak o život. To uvidíš na tepové křivce na konci grafu.

                    0 0
                    • vasek80  

                      V bouřce je také elekrika a hlavně vítr mlátící oblečením o tepák ;-)

                      0 0
      • vasek80  

        Tu maximálku dáš do kopce častěji, nebo jen pod drátama vysokého napětí? Vzhledem k věku bych to tipoval na druhou možnost.

        0 0
    • manas31  

      Ptal ses na testy v Olomouci? Mám kontakt na jednoho doktora z univerzity. Pokud bys měl zájem, napiš mail.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.